![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Pink Floyd uiteraard. Zonder enige twijfel.
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met véél geluk. Héél misschien. Hoogst twijfelachtig evenwel.
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Queen is voor holebi's(niet dat daar iets mis mee is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als U dat gelooft, dan hebt U het idee niet begrepen.
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Er zijn door heel veel groepen en artiesten mooie nummers gemaakt.
Een behoorlijk deel is hier al vernoemd geweest, maar natuurlijk zijn er nog zoveel meer. Queen is één van die groepen die ik ooit heel erg kon smaken. Tegenwoordig doen hun nummertjes me echter niet zoveel meer. Tussen al die groepen en artiesten is er wat mij betreft ééntje die er wat bovenuitsteekt, met name: 'Pink Floyd'. Dus hier en in alle andere mogelijke balansen zonder twijfel 'Pink Floyd' als beste groep. De vermoedelijke reden is dat 'Pink Floyd' in een bepaalde faze gewoon een stuk meer was dan de som van de afzonderlijke delen (hetgeen ook al niet slecht is – zie soloprojecten van de afzonderlijke leden). Maar in groepsverband kwamen ze wat mij betreft tot iets dat men misschien 'magisch' zou kunnen noemen en dat mij persoonlijk aanspreekt (raakt) op een niveau dat de concurrentie (als men hier al over kan spreken) duidelijk overstijgt. Als nuance op al die lof wil ik ook wel toegeven dat naast al het schitterende dat ze voortgebracht hebben ze ook behoorlijk wat mindere kwaliteit (tot zelfs rommel) hebben klaargemaakt. Maar gelet op hun parels (of diamanten) in de vitrinekast is dat wat mij betreft slechts kritiek in de marge. Laatst gewijzigd door satiper : 26 mei 2013 om 09:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard blijft Katastroof er grandioos bovenuit steken...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met Queen of met holebi's?
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Queen, wat mij betreft! Niets tegen Pink Floyd natuurlijk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Queen deed mooie dingen maar iets te commercieel naar mijn smaak. Meezingers zijn leuk maar Pink Floyd deed kleine wondertjes met de weinige techniek die men toen bezat.
Pink Floyd dus. En inderdaad vooral David Gilmour. Zonder hem zou het niet de band zijn geweest die wij kenden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom eigenlijk juist deze twee bands vergelijken ?
Voor mij is Pink Floyd duidelijk de betere, maar dan wel dankzij hun "vroeg" werk. Vanaf Animals begint voor mij de afgang. Er zijn dus twee pink floyds wat mij betreft. voor-1976 en na-1976
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat heb ik nu nooit begrepen. Pink Floyd heeft honderden miljoenen albums verkocht en had megalomane optredens met special effects, terwijl Queen het enkel van de muziek moest hebben tijdens een optreden, maar toch is Queen "meer commercieel" ? Queen had, qua airplay en hits, veel meer succes bedoel je. Het is niet omdat je meer succes hebt dat je sowieso commerciëler bent. Queen maakte bijwijlen experimentele muziek, de albums hadden (net als die van Pink Floyd trouwens) stuk voor stuk bijzonder hoge productiewaarden en ze konden naadloos van heavy metal naar akoustisch overgaan, van folk naar disco en niet alleen dat, ze vonden dan nog ter plekke een eigen, compleet unieke sound uit. Indien Queen echt zo commercieel was als jij denkt, zouden ze steevast muziek gemaakt hebben in de trant van Killer Queen en Bohemian Rhapsody. Maar ze keken altijd vooruit en trokken zich niets aan van muzikale verwachtingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb Pink Floyd nooit op fuiven of trouwfeesten gehoord ... En qua airplay werden ze zelfs in de beginperiode gewoon genegeerd wegens te experimenteel. Wat niet wegneemt dat Queen mooie dingen gemaakt heeft. Men vroeg hier om te kiezen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Holebi's natuurlijk! Queen is van een andere orde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker vanaf ze Syd Barrett weggestoken hadden in een instelling. |
|
![]() |
![]() |