![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is schaken een sport of is dat cultuur gelijk toneel? | |||
't Is sport, en 't moet afhangen van de minister van sport. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 50,00% |
't Is cultuur en 't moet afhangen van de minister van cultuur. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 50,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wereldkampioenschap veldrijden werd dit jaar in de VSA georganiseerd.
Maar toegegeven: de landen die iets of wat betekenen in het veldrijden zijn Vlaanderen, Nederland, Tsjechië, Frankrijk, Italië, Baskenland en Zwitserland. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Snooker beschouw ik zelf ook niet als een sport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk is dit wel op het niveau van een Olympische sport. Maar ja, rij even 20 km voorbij Brussel en vraag wie Sven Nijs is of, als ze al ooit een weedstrijd veldrijden hebben gezien - Bijna niemand Rogge had de kans dit als een Olympische sport te maken, nu hij stopt en Sergei Bubka hem waarschijnlijk gaat opvolgen kunnen we dit vergeten. Het draait hem bij de Olympische spelen en dus bij het IOC steeds tuszsen 2 firma's en dat zijn Coca-Cola en/of Pepsi Cola. Een van deze 2 heeft Beach volleybal zelfs als Olympische sport laten erkennen. Beach Volleybal, de amusementsport aan de Westkust van de USA Nu wil men worstelen van de lijst schrappen ( één van de oudste sporten ter wereld) De Olympische gedachte is al lang voorbij, de gedachte van de dollar heeft deze plaats ingenomen. Iemand schreef iets over Rugby en Baseball. Deze hebben uit zichzelf niet als erkend te worden omdat ze onder de regels vallen als voetbal (spelers mogen max. 23 jaar oud zijn, enkel jonger) Bij andere ploegsporten is dit niet. Waarom ---> ????? Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 4 juni 2013 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "de regering van de Fédération Wallonie-Bruxelles" bestaat niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen punt dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Partijlid
|
![]() Ik houd wel van schaken. Voor mij is het een sport. Het heeft alle kenmerken van een sport behalve het fysieke aspect. Dit kan niet worden gezegd van kruiswoordraadsels oplossen, Magic: The Gathering of videospelletjes.
Ik vind het natuurlijk niet zo belangrijk hoe men schaken wil classificeren. Maar cultuur zou ik het zeker niet noemen. Sport lijkt de meest logische keuze. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Golf dan ook niet? Ik vind paardendressuur bv. veel minder een sport dan schaken toch is dressuur een olympische sport. Bij schaken lever je de prestatie tenminste zelf, bij dressuur hangt het er vooral vanaf hoeveel poen je hebt om een competent en potent paard te kopen...
The world is like a book. Those who don't travel read only one page. Laatst gewijzigd door Modjo : 4 juni 2013 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Edit: ik denk bij sport vooral aan: iets wat mij fysiek moe maakt na het uitoefenen ervan. Laatst gewijzigd door Athelas : 4 juni 2013 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Partijlid
|
![]() Wel het grootste verschil is dat Magic: The Gathering een product is. Dat wil zeggen is dat de makers ervan veel geld verdienen en dat spelers het enkel en alleen kunnen spelen als ze kaarten kopen van die fabrikant. Bovendien heb je bij Magic: The Gathering vooral geluk nodig en niet zo zeer vaardigheden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Bij magic is het net te doen om zoveel mogelijk de factor van geluk weg te krijgen uit je spel en een consistent deck te bouwen. Inschatten van je meta en een deck bouwen dat in staat is alle archetypes te verslaan vergt meer dan gewoon geluk. Je wordt geen x-keer wereldkampioen, of een wk speler, zonder de factor geluk weg te werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In elk geval, het is en blijft een commercieel product. Bij sporten bestaat zoiets niet. Je hebt altijd verschillende leveranciers van materiaal. Je kan het zonder materiaal doen of je kan het zelf gemakkelijk maken. Als ik mijn eigen Magic: The Gathering kaarten maak, krijg ik waarschijnlijk een dagvaarding in de bus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Dat is een arbitraire maatstaf. Poker valt hier dan wél onder, maar als Poker een sport is, dan is MtG dat ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tuurlijk is het een commercieel product maar maakt dat het onderscheid tussen een sport of niet? Stel Magic is out of the picture hoewel het voor jou specifiek geen verschil uitmaakt ofdat je alles qua materiaal nu bij Wizards haalt of aan diverse fabrikanten geeft, wat dan ivm poker? |
|
![]() |
![]() |