![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"We" zijn 'allemaal' afhankelijk van elkaar, maar "we" zijn wél 'soeverein' in de mate waarin "we" kunnen & mogen beslissen van wie "we" afhankelijk WILLEN zijn (of niet), en wie "we" 'van ons' afhankelijk LATEN zijn (of niet). Uit diverse informatiebronnen kan & mag ik leren dat de éne zich vanwege net zo diverse 'privilegies' al wat meer en wat vérderstrekkende beslissingen kan & mag veroorloven dan de andere, en dat "we" bijgevolg - helaas? gelukkig? - niet 'allemaal' even afhankelijk van elkaar moeten (willen) zijn, en evenmin 'allemaal' even 'soeverein' kunnen & mogen zijn. Deze fundamenteel onrechtvaardige toestand vergoelijkt uiteraard geen één andere onrechtvaardigheid. Voor (méér) "onafhankelijkheid" en (méér) "soevereiniteit" (kunnen & mogen) kiezen kan dan ook noch van enkelingen, noch van "naties" een 'privilegie' blijven. Ofwel hebben "we" 'allemaal' het recht het erop te wagen, ofwel heeft niemand 'van ons' dat 'recht'. Het moge duidelijk zijn dat noch "onafhankelijkheid" noch "soevereiniteit" per definitie "samenwerking", "solidariteit", ... uitsluiten. In principe heb ik niks tegen het ontstaan van een 'soevereine' & 'onafhankelijke' "Vlaamse Natie". Ik maak me er echter geen illusies over: met een beetje geluk, véél 'inspiratie' en héél véél werk is het iets voor binnen een paar decennia. En ondertussen kan er uiteraard zodanig véél veranderen dat het er zelfs volgende eeuw nog niet van komt. Dat betekent evenwel niet dat niemand het 'recht' heeft om naar de verwerkelijking van de 'soevereine' en 'onafhankelijke' "Vlaamse Natie" te streven. Zolang het streven gebeurt op wijzen die niet leiden tot overtredingen van de diverse wetten (en praktische bezwaren) die hier en daar ingeroepen kunnen & mogen worden, zie ik geen probleem (ook niet als ik er met een vergrootglas in de hand en uitermate geconcentreerd op zit te turen, noch als ik er de kristallen bol, de horoscoop en de tarot-kaarten bijsleur). In afwachting van wat het ook moge zijn dat de toekomst brengt, probeer ik mijn eigen 'soevereiniteit' en 'onafhankelijkheid' te vrijwaren/vergroten/benutten/genieten. Ik hoop dat u dat ook doet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In internationaal loopt er een draadje over, wilt U daarover iets kwijt? edit : Graag!!! Laatst gewijzigd door zonbron : 12 juni 2013 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het klopt dat de Vlaamse politiek te veel verbelgd is. Dat heb je met al die tsjevenpartijen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een 'compromis �* la Belge' - 'als niemand er content mee is, dan moet het wel goed zijn' - was toch iets om pakweg in het buitenland mee te lopen pronken? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() K&k.
Of misschien beter een trol subforum oprichten om deze jongen naar hartelust te laten trollen zonder dat de ernstige mensen er last van hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VL zou zich beter eerst losrukken uit de eigen lethargie en onderontwikkeling.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval, als er één partij zich in het onderwijscompromis óók getoond heeft als een tjevenpartij, dan is het wel de N-VA!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we het traditio-profitariaat aan banden leggen, dan wordt Vlaanderen de rijkste staat in Europa.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ps. Wie is die persoon , je avatar ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt er niks van begrepen. En ik ga niet van voor af aan herbeginnen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. Ooit eens tegengekomen ergens, maar geen idee meer wie ze precies is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat de gemiddelde anti-Vlaming waarvan we er hier een aantal hebben niet zoveel goede wil hebben. Er zijn er hier die walgen van zichzelf omdat ze Vlaming zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook weer juist.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gaat me toch niet vertellen dat u geen vermoeden had of hebt dat uw computer regelmatig wordt gehackt. Alle computers (kunnen) worden geïnfiltreerd. En ze worden dan ook aan de lopende band. Het mooiste voorbeeld werd gegeven op de Vlaamse of Nederlandse TV (welke zender het juist was durf ik niet te zeggen, maar het doet er niet toe. Ik dacht dat het de Nederlandse zender was). Het werd life uitgezonden, zo'n 8 maanden geleden schat ik. Er was een journalist in dit programma die beweerde dat het onmogelijk was dat zijn computer werd gehackt, want, zo beweerde hij, hij had zijn PC 'superbeveiligd'. Een hacker nam de uitdaging aan en zou op het einde van het programma dit bewijzen. Het programma nam vervolgens zijn normaal verloop en op het einde moest de hacker voor de dag komen met zijn 'kunnen'. Wel, die hacker wist toen precies te zeggen, welke emails waren binnengekomen bij deze journalist, welke stortingen die had gedaan en naar wie, welke sites hij zoal had bezocht die dag, enz, enz. Iedereen stond paf, de journalist op de eerste plaats die er totaal verbluft en versuft stond bij te kijken en dit nooit voor mogelijk had gehouden maar altijd had gedacht dat het één van de zoveelste wilde verhalen was die op dit gebied de ronde deden. Het verwonderde me zelfs dat er zo weinig kranten 's anderendaags aandacht aan hadden besteed aan deze uitzending. Want de hacker, zo beweerde hij, had vrij snel weten in te breken in de PC van deze journalist. Het had hem maar weinig moeite gekost. Maak u dus maar geen illusies, Big Brother is al l�*ng aanwezig op dit vlak en is nog lang niet van plan om te verdwijnen. "Ze" weten precies wat u allemaal uitspookt met uw laptop of PC. En meer valt er niet over te zeggen, helaas. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2013 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat doen "we" ermee, met dat 'potentieel'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CD&V : 31 zetels - 4 ministers sp-a : 19 zetels - 3 ministers N-VA : 16 zetels 2 ministers Wat begrijp je niet ? In 2014 als de kaarten herschikt zijn mag je nog eens komen lullen hier, en dan is mijn antwoord heel duidelijk. In een Belgische constructie is de Vlaamse regering gebonden....dus laat ons de boel maar splitsen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |