Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2004, 11:37   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
nou nou wat een verandering
nog niet zo lang geleden leek het alsof de walen vlaanderen aan het leegzuigen waren, nu geven jullie al toe dat VL zijn schade aan het inhalen is
Met dat "leegzuigen" bedoelt u ongetwijfeld de transfers. Waar wordt hier dan toegegeven dat Vlaanderen op gebied van de transfers haar schade aan het inhalen is?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 11:42   #22
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen heeft 1 groot geluk: dat Brussel op zijn grondgebied ligt, anders was het hier al lang gedaan geweest met de welvaart en hadden we een levensstandaard gelijk de portugezen.

Bovendien trekt de automobielindustrie hier weg, op middenlange termijn ook de gehele Antwerpse grootchemie ( richting Golf en China )

Wie gaat dan die afhankelijke ambtenaarkes hun pree betalen ?
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 11:48   #23
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nou nou wat een verandering
nog niet zo lang geleden leek het alsof de walen vlaanderen aan het leegzuigen waren, nu geven jullie al toe dat VL zijn schade aan het inhalen is
Mag ik u erop toewijzen dat Wallonië nog altijd meer ambtenaren per inwoner heeft. Ik ga er zeker niet mee akkoord van op deze manier geld te verbrassen.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 11:49   #24
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Mag ik u erop toewijzen dat Wallonië nog altijd meer ambtenaren per inwoner heeft. Ik ga er zeker niet mee akkoord van op deze manier geld te verbrassen.
ik ook niet
ik vind het enkel ironisch dat men doet alsof het steeds erger wordt in WAL terwijl het in realiteit steeds erger wordt in VL
Oud 10 augustus 2004, 11:52   #25
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
De Vlaming is qua mentaliteit in niets verschillend dan de Waal: postjes uitdelen om aan de gemakzucht van de burger tegemoet te komen.

Ipv va mensen plantrekkers en ondernemers te maken, duwt men ze massaal de ambtenarij in, totdat het niet meer betaalbaar is, en dan ?

Voor een ambtenarenplaatjes op gemeentelijk vlak, moet je eerst den polletiek passeren, dirupiaans vloamsche mentaliteit
Jamer genoeg is idd zo een evolutie waarneembaar ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 11:52   #26
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
ik ook niet
ik vind het enkel ironisch dat men doet alsof het steeds erger wordt in WAL terwijl het in realiteit steeds erger wordt in VL
Wij betalen tenminste onze eigen rekeningen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 18:16   #27
Bolter
Gouverneur

Standaard

Gemeentepolitiek...

Ik heb de indruk dat het beleid in een gemeente dikwijls ook druk bezig is met het "geven" van werk aan kennissen en andere "nauw verwante" mensen..

De oppositie durft er amper een poot naar uitsteken want dit kan stemmen kosten bij de volgende lokale verkiezingen..

Om niet te spreken van onderling gebekvecht tussen mensen van dezelfde buurt.
Dus ... Horen, zien en.... zwijgen.

En de modale burger..
Hij betaalde rustig zijn gemeentebelastingen.
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 18:28   #28
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Inderdaad. Oost-Vlaanderen betaalt mee voor Limburgse rekeningen bvb, en u denkt toch niet dat de bodemloze put van de Antwerpse stadskas betaald wordt door Antwerpenaren, zeker?

Wat een transfers, onhoudbaar gewoon. En dat ambtenarenkorps van Antwerpen Stad, daar betaalt Erpe-Mere lustig voor mee! Ongehoord! Gm10, heb je toevallig ook cijfers van de provincies?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 18:57   #29
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
ik vind het nog altijd ironisch dat men doet alsof het steeds erger wordt in WAL terwijl het in realiteit steeds erger wordt in VL
Oud 10 augustus 2004, 18:57   #30
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Inderdaad. Oost-Vlaanderen betaalt mee voor Limburgse rekeningen bvb, en u denkt toch niet dat de bodemloze put van de Antwerpse stadskas betaald wordt door Antwerpenaren, zeker?

Wat een transfers, onhoudbaar gewoon. En dat ambtenarenkorps van Antwerpen Stad, daar betaalt Erpe-Mere lustig voor mee! Ongehoord! Gm10, heb je toevallig ook cijfers van de provincies?
stond er jammer genoeg niet in, nee
Oud 10 augustus 2004, 19:01   #31
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat de Vlamingen en Walen eens moeten stoppen met elkaar de vinger te wijzen teneinde in te zien dat ze alletwee veel te veel ambtenaren hebben.
Oud 10 augustus 2004, 19:03   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Vlaanderen : 6.000.000 inwoners, dus 0.027 ambtenaren
Wallonïe : 3.300.000, dus 0.034 ambtenaren

Toekomstige groei in periodes van 20 jaar ceteris paribus :

Vlaanderen : 0.027 -> 0.054 -> 0.101 -> 0.202
Wallonïe : 0.034 -> 0.0612 -> 0.110 -> 0.198

Maw, aangenomen dat deze tendens verder blijft duren (verdubbeling Vlaanderen, +80% Wallonïe) zal het nog 60 jaar duren vooraleer wij procentueel evenveel ambtenaren hebben als Wallonïe.

Dus, veel stelt dat hogere aangroeicijfer niet voor.
Heel interessant cijfermateriaal dat de beoogde stelling van de poster van het openingsartikel onmiddellijk ontkracht. Mooi werk!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 19:05   #33
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik vind dat de Vlamingen en Walen eens moeten stoppen met elkaar de vinger te wijzen teneinde in te zien dat ze alletwee veel te veel ambtenaren hebben.
ja en neen
ik las net dat 60 miljoen van de amerikanen gewoon geen werk zoeken en aldus niet opgenomen zijn in de officiele werkloosheidcijfers
zodoende zou de effectieve werkloosheid van de VS 22% bedragen

kan je dit bevestigen? indien dit zo is, vraag ik me af of het uiteindelijk niet beter is om die menset een uiterst onproductieve baan op te dringen (zoalng men de efficientie van de staatswerking niet in gevaar brengt uiteraard)
zeker in europa waar werklozen anders toch een royake werkloosheidsvergoeding krijgen
Oud 10 augustus 2004, 19:06   #34
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Heel interessant cijfermateriaal dat de beoogde stelling van de poster van het openingsartikel onmiddellijk ontkracht. Mooi werk!
en wat was de beoogde stelling, mr VDB? kan je nu ook al gedachten lezen?
Oud 10 augustus 2004, 19:07   #35
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar VL haalt zijn schade in, in elk geval
Ernstig. Denkt ge nu echt dat Wallonie er beter van wordt, als Vlaanderen slechter wordt ? Uiteindelijk moet het aantal ambtenaren in Wallonie naar beneden, en niet dat van Vlaanderen naar hetzelfde peil als dit van Wallonie.

Laatst gewijzigd door Bob : 10 augustus 2004 om 19:08.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 19:10   #36
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ernstig. Denkt ge nu echt dat Wallonie er beter van wordt, als Vlaanderen slechter wordt ? Uiteindelijk moet het aantal ambtenaren in Wallonie naar beneden, en niet da
hier worden me allerlei insinuaties aangewreven die ik nooit geuit heb
mijn stelling (luister goed mr VDB): ik vind het ironisch dat les flamingants pretenderen dat het steeds erger wordt in WAL, terwijl net een omgekeerde beweging aan de gang is

Laatst gewijzigd door gm10 : 10 augustus 2004 om 19:11.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 19:14   #37
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hier worden me allerlei insinuaties aangewreven die ik nooit geuit heb
mijn stelling (luister goed mr VDB): ik vind het ironisch dat les flamingants pretenderen dat het steeds erger wordt in WAL, terwijl net een omgekeerde beweging aan de gang is
Ge waart er snel bij, want mijn ovolledige quote heeft er maar enkele seconden opgestaan. Dat was het goede nieuws. Het slechte is, dat ge wel geantwoord hebt op een andere quote.
Oud 10 augustus 2004, 19:17   #38
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ge waart er snel bij, want mijn ovolledige quote heeft er maar enkele seconden opgestaan. Dat was het goede nieuws. Het slechte is, dat ge wel geantwoord hebt op een andere quote.
ik denk niet dat WAL hier beter van wordt -> dit heb ik nooit geinsinueerd
tenzij het een rethorische vraag was, antwoord ik nog altijd op hetzelfde dacht ik

soit lasse tomber
Oud 10 augustus 2004, 19:22   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik denk niet dat WAL hier beter van wordt -> dit heb ik nooit geinsinueerd
tenzij het een rethorische vraag was, antwoord ik nog altijd op hetzelfde dacht ik

soit lasse tomber
Dan zijn we het hierover toch al eens. De tienpuntenvraag is dan wel "Gaat het met Vlaanderen de verkeerde kant op". Geef de Vlaamse regering nog enkele maanden krediet, en dan zullen we wel zien. Toch ben geen 100% optimistisch.
Oud 10 augustus 2004, 19:28   #40
muishond
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Wat valt er op te reageren?
Ikzelf ben een enorme voorstander van het inkrimpen van het ambetantenarenkorps.
Maar in het huidige politieke klimaat zie ik dat nog niet gebeuren.Integendeel.
Als het VB in 2006 Antwerpen zal regeren zullen ze hieraan iets moeten doen
vooral om Antwerpen uit het financiele moeras te halen waarin het zich nu bevindt.

Ik heb reeds met FDW hierover prive-briefwisseling gevoerd en hij gaat akkoord.

De sanering zal hard aankomen en ammunitie geven aan de tegenstrevers van het VB. Het zal moeilijk zijn om op 6 jaar een wanbeleid van 50 jaar ongedaan te maken. Maar we zullen grote vooruitgang kunnen wijzen als we het ernstig
aanpakken.

En vooral geen politieke benoemingen! Tenzij dan in posten waar het beleid gemaakt wordt en waar naar de correcte uitvoering daarvan gekeken wordt.
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Willem Elsschot (In Bormsgedicht)

Laatst gewijzigd door muishond : 10 augustus 2004 om 19:29. Reden: Aanvulling
muishond is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be