![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Vlaanderen heeft 1 groot geluk: dat Brussel op zijn grondgebied ligt, anders was het hier al lang gedaan geweest met de welvaart en hadden we een levensstandaard gelijk de portugezen.
Bovendien trekt de automobielindustrie hier weg, op middenlange termijn ook de gehele Antwerpse grootchemie ( richting Golf en China ) Wie gaat dan die afhankelijke ambtenaarkes hun pree betalen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vind het enkel ironisch dat men doet alsof het steeds erger wordt in WAL terwijl het in realiteit steeds erger wordt in VL
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Gouverneur
|
![]() Gemeentepolitiek...
Ik heb de indruk dat het beleid in een gemeente dikwijls ook druk bezig is met het "geven" van werk aan kennissen en andere "nauw verwante" mensen.. De oppositie durft er amper een poot naar uitsteken want dit kan stemmen kosten bij de volgende lokale verkiezingen.. Om niet te spreken van onderling gebekvecht tussen mensen van dezelfde buurt. Dus ... Horen, zien en.... zwijgen. En de modale burger.. Hij betaalde rustig zijn gemeentebelastingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat een transfers, onhoudbaar gewoon. En dat ambtenarenkorps van Antwerpen Stad, daar betaalt Erpe-Mere lustig voor mee! Ongehoord! Gm10, heb je toevallig ook cijfers van de provincies?
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat de Vlamingen en Walen eens moeten stoppen met elkaar de vinger te wijzen teneinde in te zien dat ze alletwee veel te veel ambtenaren hebben.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik las net dat 60 miljoen van de amerikanen gewoon geen werk zoeken en aldus niet opgenomen zijn in de officiele werkloosheidcijfers zodoende zou de effectieve werkloosheid van de VS 22% bedragen kan je dit bevestigen? indien dit zo is, vraag ik me af of het uiteindelijk niet beter is om die menset een uiterst onproductieve baan op te dringen (zoalng men de efficientie van de staatswerking niet in gevaar brengt uiteraard) zeker in europa waar werklozen anders toch een royake werkloosheidsvergoeding krijgen
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bob : 10 augustus 2004 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mijn stelling (luister goed mr VDB): ik vind het ironisch dat les flamingants pretenderen dat het steeds erger wordt in WAL, terwijl net een omgekeerde beweging aan de gang is
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 10 augustus 2004 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
tenzij het een rethorische vraag was, antwoord ik nog altijd op hetzelfde dacht ik soit lasse tomber
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
vooral om Antwerpen uit het financiele moeras te halen waarin het zich nu bevindt. Ik heb reeds met FDW hierover prive-briefwisseling gevoerd en hij gaat akkoord. De sanering zal hard aankomen en ammunitie geven aan de tegenstrevers van het VB. Het zal moeilijk zijn om op 6 jaar een wanbeleid van 50 jaar ongedaan te maken. Maar we zullen grote vooruitgang kunnen wijzen als we het ernstig aanpakken. En vooral geen politieke benoemingen! Tenzij dan in posten waar het beleid gemaakt wordt en waar naar de correcte uitvoering daarvan gekeken wordt.
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Willem Elsschot (In Bormsgedicht) Laatst gewijzigd door muishond : 10 augustus 2004 om 19:29. Reden: Aanvulling |
|
![]() |
![]() |