Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2013, 21:31   #21
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Ik ben aan het wachten tot er GAS boetes worden uitgeschreven in een kleuterschool...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 21:35   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Wat is er precies zo verkeerd aan seksuele voorlichting aan kleuters?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 21:36   #23
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat is er precies zo verkeerd aan seksuele voorlichting aan kleuters?
Heeft dat enige meerwaarde?
Oud 17 juni 2013, 21:40   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Heeft dat enige meerwaarde?
Ja,

er worden blijkbaar op kleuterscholen al ongewenste seksuele handelingen gedaan . Misschien kan dat door goede voorlichting wel verholpen worden?

"maar die kleuters leren toch niets", onzin !

De beste leeftijd om kinderen/mensen talen te leren is ook in de kleuterperiode.
Oud 17 juni 2013, 21:41   #25
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,

er worden blijkbaar op kleuterscholen al ongewenste seksuele handelingen gedaan . Misschien kan dat door goede voorlichting wel verholpen worden?

De beste leeftijd om kinderen/mensen talen te leren is ook in de kleuterperiode.
Welke ongewenste seksuele handelingen? Doktertje spelen?
Oud 17 juni 2013, 21:48   #26
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Welke ongewenste seksuele handelingen? Doktertje spelen?
Jij denkt serieus dat het enkel en alleen daar bij blijft?

Ik ken genoeg kleine jongetjes die maar al te graag aan de leeftijd genoten der mini borstjes zit (tegenwoordig gaat dat allemaal abnormaal snel).

Tijden veranderen he. Nu hebben sommige meiden op 12 a 13 jarige leeftijd al flinke borsten.
Oud 17 juni 2013, 21:56   #27
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,

Wat is dat toch voor dikke zever! "Er worden blijkbaar op kleuterscholen al ongewenste seksuele handelingen gedaan." U bent toch zelf kleuterke geweest, hoop ik! Wat voor ongewenste seksuele handelingen hebt u toen gedaan?
Een beetje spelen heeft nog nooit een kleuter kwaad gedaan, hoor!
Een kind moet een kind blijven! Tegenwoordig worden ze vanaf de eerste seconde van de ontvangenis in de baarmoeder (soms eigenlijk al ervoor, want het kind moet precies op het juiste ogenblik "ontvangen" worden, spontaneïteit mag bij bevruchting ook nog nauwelijks) in het oog gehouden, geobserveerd, bestudeerd en alles wat niet als "normaal" bevonden wordt, moet direct gecorrigeerd worden. Maar wie gaat er bepalen wat er nog normaal is als men kinderen geen kans meer geeft om zich op natuurlijke wijze te ontwikkelen!
Een kind moet de kans krijgen om spontaan te leren en te ontdekken.
Zo gauw zijn ontwikkeling ver genoeg gevorderd is, is seksuele voorlichting belangrijk maar een kleuter is gewoon niet ver genoeg gevorderd.
Oud 17 juni 2013, 21:57   #28
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ken genoeg kleine jongetjes die maar al te graag aan de leeftijd genoten der mini borstjes zit (tegenwoordig gaat dat allemaal abnormaal snel).

Tijden veranderen he. Nu hebben sommige meiden op 12 a 13 jarige leeftijd al flinke borsten.
Zijn meiden van 12, 13 jaar kleuters?
Misschien is dat in Holland zo maar hier noemen we dat tieners of pubers!
Oud 17 juni 2013, 22:00   #29
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat is dat toch voor dikke zever! "Er worden blijkbaar op kleuterscholen al ongewenste seksuele handelingen gedaan." U bent toch zelf kleuterke geweest, hoop ik! Wat voor ongewenste seksuele handelingen hebt u toen gedaan?
Een beetje spelen heeft nog nooit een kleuter kwaad gedaan, hoor!
Een kind moet een kind blijven! Tegenwoordig worden ze vanaf de eerste seconde van de ontvangenis in de baarmoeder (soms eigenlijk al ervoor, want het kind moet precies op het juiste ogenblik "ontvangen" worden, spontaneïteit mag bij bevruchting ook nog nauwelijks) in het oog gehouden, geobserveerd, bestudeerd en alles wat niet als "normaal" bevonden wordt, moet direct gecorrigeerd worden. Maar wie gaat er bepalen wat er nog normaal is als men kinderen geen kans meer geeft om zich op natuurlijke wijze te ontwikkelen!
Een kind moet de kans krijgen om spontaan te leren en te ontdekken.
Zo gauw zijn ontwikkeling ver genoeg gevorderd is, is seksuele voorlichting belangrijk maar een kleuter is gewoon niet ver genoeg gevorderd.
Doe niet zo hysterisch.. en probeer eens een beetje rationeel na te denken.

Jij bent nogal nostalgisch van aard, jij hebt moeite om in de tijden van nu te kijken. Zelf toen ik kleuter was was de mentaliteit al redelijk anders dan nu.

Kleuters van nu denken echt al veel meer aan seks dan jij misschien zou kunnen en of willen denken. En ja... op kleuterscholen is er nu al soms ongewenste seksuele handelingen.
Oud 17 juni 2013, 22:07   #30
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe niet zo hysterisch.. en probeer eens een beetje rationeel na te denken.

Jij bent nogal nostalgisch van aard, jij hebt moeite om in de tijden van nu te kijken. Zelf toen ik kleuter was was de mentaliteit al redelijk anders dan nu.

Kleuters van nu denken echt al veel meer aan seks dan jij misschien zou kunnen en of willen denken. En ja... op kleuterscholen is er nu al soms ongewenste seksuele handelingen.
Dit is een typische fout van jonge mensen. Omdat ze nog volop in het proces zijn van leren en ontdekken daar waar volwassenen het stilaan wel weten, denken ze dat al wie ouder is geen idee heeft van wat er in hun jonge leefwereld te koop is.
Ik dacht dat mijn ouders niks wisten van vrijen als ik het zo mag uitdrukken (de terminologie is inderdaad veranderd, de daden echter niet), mijn kinderen dachten dat ik nauwelijks met seks bezig was, de generatie erna denkt dat de generatie van mijn kinderen niet weten waar zij dan weer mee bezig zijn. Het is een cirkel of misschien beter een spiraal want het gaat altijd verder.
Het is niet omdat uw voorstellingsvermogen te klein is om te bevatten dat ouderen ook een echte kindertijd met ontdekkingen op alle gebied hadden dat die deze kindertijd niet beleefd hebben!
Oud 18 juni 2013, 11:52   #31
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

kleuterjuf
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleuter
Of ze moet les geven aan 12-13 jarigen, kan ook, natuurlijk....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 18 juni 2013 om 11:54.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 12:14   #32
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Tegenwoordig worden ze vanaf de eerste seconde van de ontvangenis in de baarmoeder (soms eigenlijk al ervoor, want het kind moet precies op het juiste ogenblik "ontvangen" worden, spontaneïteit mag bij bevruchting ook nog nauwelijks)
Misschien keizersnede standaard verplicht maken? bij een natuurlijke geboorte komt de kleine wel al heel vroeg in contact met een vagina.
of seksuele voorlichting in de baarmoeder?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 12:23   #33
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Xenophon. We zijn een goed volk. En het is goed dat we alles durven in vraag stellen.
Neen, we zijn geen volk van onnozelaars. Het is wel goed dat betweterige onnozelaars niet gaan bepalen wat goed is voor jou en ik, laat staan voor mijn kleuter.

Als we toch een volk van onnozelaars zijn. Ik vind dat we goed moeten opletten, of een overheid zal zich met alles bemoeien.

Kind en Gezin krijgt veel bevoegdheden.
Wat ik in vraag stel is: wat U met zulks betoog tracht te verdienen?
Bijlange waar over die onnozelaars en, dat hebben onze politici al lang gesnapt hoor.

Van een bemoeizieke overheid gesproken! Ergens nog een geluk dat er een paar deftige bij zitten.
Oud 18 juni 2013, 12:33   #34
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze iets doen dat niet mag, geef ze dan een oorvijg en ze zullen het niet meer doen, zo ging dat in mijn tijd.
Oud 18 juni 2013, 12:37   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Incidenten? Zijn dat tegenwoordig ook al incidenten?

Wie zijn in hemelsnaam die ouders die deze 'incidenten' rapporteren? Enorme kwezels? Politiek correctelingen? Regelrechte idioten?

Ik hoop echt van harte dat ik niet de enige ben die achterover valt van verbijstering.
2
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 12:44   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130616_00625241

'Grensoverschijdend gedrag'

'Seksueel misbruik'

'Seksueel geladen gedrag'

'Kindermishandeling door kleuters'

Bij kleuters. Ja, je leest het goed! Bij KLEUTERS in de kleuterklas.

Hallo!

Om deze "zwaarwichtige feiten" te counteren moeten we bijgevolg kleuters seksuele opvoeding geven.

Incidenten? Zijn dat tegenwoordig ook al incidenten?

Wie zijn in hemelsnaam die ouders die deze 'incidenten' rapporteren? Enorme kwezels? Politiek correctelingen? Regelrechte idioten?

Ik hoop echt van harte dat ik niet de enige ben die achterover valt van verbijstering.
Ik wil met alle plezier bij je verbijstering aansluiten. Kwestie dat er toch nog een paar mensen met gezond verstand rondlopen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 13:58   #37
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Misschien keizersnede standaard verplicht maken? bij een natuurlijke geboorte komt de kleine wel al heel vroeg in contact met een vagina.
of seksuele voorlichting in de baarmoeder?
Kunnen ze over die vagina geen doekje leggen als de baby geboren wordt
Oud 18 juni 2013, 14:17   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Kunnen ze over die vagina geen doekje leggen als de baby geboren wordt
ik zie eerder een donkere bril met paardenkleppen voor de kleine die erdoor moet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 14:24   #39
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als ze iets doen dat niet mag, geef ze dan een oorvijg en ze zullen het niet meer doen, zo ging dat in mijn tijd.
Kleuters oorvijgen geven ? In mijn tijd (jaren zestig) werd dat thuis toch niet gedaan.

Ik ben wel eens gestraft geweest omdat ik van de blote barbie van mijn oudere zus opmerkte dat ze 'grote tetten' had. Ik mocht niet mee naar TV kijken.

Eigenlijk had mijn vader me moeten belonen voor mijn opmerking. De borsten van de barbies toen waren ook disproportioneel tgo het lichaam. Eigenlijk had ik een terechte opmerking gemaakt.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2013, 14:24   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Juf - "ik weet haar naam niet (meer)" - was daar misschien reeds mee begonnen, nu staat er 'n allahbrullende meute klaar aan de schoolpoort om haar te lynchen.

Ironisch, 't linxe 'doe goed-racisme is foei-de wereld is van iedereen-we moeten tolerant zijn' juf(froutje) dat de progressieve toer wil opgaan ondervindt de zegen van de 'verrijking' nu, bij manier van spreken, aan den lijve.

Hilarisch!

SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be