![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() Er zijn aan de ganse zaak die men nu gemakshalve omschrijft als de zaak Dutroux toch wel enkele aspecten die de wenkbrauwen doen fronsen.
Ik heb bijvoorbeeld nooit begrepen waarom een aantal overtuigingsstukken en getuigenissen zonodig naar een "dossier bis" moesten verwezen worden, dat uiteindelijk na kennelijk weinig of geen merkbaar verder onderzoek een stille dood stierf toen de Raadkamer van Neufchâteau op 26 oktober 2010 dat dossier bis zonder gevolg sloot. Die gang van zaken maakt het moeilijk om zich van de indruk te ontdoen dat minstens een aantal aspecten van de zaak helemaal niet "tot op het bot" werden of mochten worden onderzocht zoals nochtans publiekelijk was beloofd door de toenmalige bewindspolitici, en desgevallend, dat daar een reden voor was die het daglicht niet zou verdragen. In ieder geval is de destijds aangekondigde aanleiding voor de verwijzing van bedoelde overtuigingsstukken en getuigenissen naar een afzonderlijk “dossier bis”, met name dat daardoor "een deur opengelaten werd om andere eventuele verdachten te kunnen vervolgen ingeval deze werden geïdentificeerd", erg ongeloofwaardig. Immers, een aantal van die overtuigingsstukken en getuigenissen dateren reeds van half augustus 1996 wijl de verwijzing van de hoofdverdachten naar assisen pas gebeurde op 30 april 2003 en het eigenlijk assisenproces een aanvang nam op 1 maart 2004. Men had toen dus reeds zeven en een half jaar lang de tijd en mogelijkheid gehad om bedoelde “eventuele andere verdachten te identificeren” (hetgeen kennelijk niet is gebeurd) en deze samen met de hoofdverdachten – en dus binnen het hoofddossier – voor assisen te brengen. Toen zelfs nog eens zes en een half jaar later geen (zegge nul) van die overtuigingsstukken en getuigenissen tot de identificatie van eventuele andere verdachten (zelfs niet één) bleek te hebben geleid, had iemand met enig inzicht geen tekeningetje meer nodig om te beseffen dat het verhaal van het dossier bis met de 14 jaren lang zonder enig resultaat gebleven "openstaande deur" een lachertje was, nog afgezien van het feit dat de verjaringstermijn voor dergelijke misdrijven op zich steeds een "openstaande deur" is, uiteraard. Ik kan, samen met u allen, enkel hopen dat het bij één en ander slechts om een indruk gaat. Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 juni 2013 om 02:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat een beerput. - Getuigen die vermoord zijn of in verdachte omstandigheden zijn omgekomen - zeer belangrijk bewijsmateriaal dat vernietigd is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Die Haemers was naar het schijnt nogal een ruige gast inderdaad, en geen doetje dat voor de eerste keer in het gevang opgesloten werd en daar wanhopig zou geworden zijn...Ik zie die eerder proberen ontsnappen dan zich op te hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Pas als je eens een paar jaar uit België weggeweest bent besef je hoe akelig dat gevoel wel is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Misschien heeft Marc geen verwarming in zijn hotelkamer
Laatst gewijzigd door Scheefpoeper : 23 juni 2013 om 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja natuurlijk, zei ik toch al.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de reportage bekeken. Verbijsterend. Ik had hier geen weet van. Men kan zich natuurlijk afvragen of justitie wel een andere keuze had dan de andere kant op te kijken. De mensen die hier achter zitten schieten graag met scherp of steken je in brand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() Haemers is een van de enigen die echt gerefereerd heeft naar een organisatie. Ik heb mij lang in die zaak en andere verdiept en hij is de enige die daarover verteld heeft aan getuigen.
Ik denk inderdaad dat Haemers meer wist over bepaalde zaken. Haemers is zijn carriere begonnen als cashkoerier voor een dubieuze Brussels bank. Of hij echter rechtstreeks iets te maken had met de Bende? Denk ik niet. Haemers had zijn bendetje met Lacroix en Basjrami. Hij was ook een verslaafde. Z'n overvallen gingen meestal gepaard met veel snelheid en springen en lopen. Nervositeit en kicks maw. Niet echt hoe de reus van de Bende volgens getuigen handelde. Die liep eerder doodkalm en ongemoedereerd. Vastberaden en alles onder controle. Ik denk dat men het uiteindelijk groter moet gaan bekijken dan enkel Belgie. Diepgaande analyses laten zien dat er verbindingen zijn met andere landen en de internationale terreurgroepen van die tijd. De tijdsgeest van de jaren 80 was gans anders. Men vreesde toen echt nog voor een staatsgreep van de rijkswacht en zo. Huurlingen uit Afrika, Internationale afrekeningen, the war on drugs die volop uitrolde, De zaak Francois, De brusselse jetset met op kop VDB, de roze baletten, de Bende van Nijvel, Bouhouche & Beijer, ... niet voor niets noemt men het "les annees de plomb". Veel putjes blijven inderdaad afgedekt en inderdaad zijn er mensen die meer moeten weten. Of zouden ze dan toch allemaal vermoord zijn? Wat me ook altijd bijgebleven is ... Rijkswachter Debaets en zijn team zijn uiteindelijk vrijgesproken van alle blaam (naar ik meen) in het onderzoek van X1. Veel mensen doen dit af als een lachertje. Wie zich echter daar ook wat in verdiept kan er niet van uit dat het inderdaad hard stinkt. Gans dat onderzoek is inderdaad in de doofpot gestopt. Laatst gewijzigd door erwin boydens : 23 juni 2013 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En de rest van wat je verteld, kan je dat staven? Laat me duidelijk zijn dat ik als vader voor Martine enkel walging voel maar haar belangrijker maken dan ze is(arme sloor zonder empathie) helpt niemand.
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Sorry voor mijn bijdrage, nauwelijks objectief en erg sensationeel... Misschien schuilt er een detective schrijver in mij.
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan jezelf ophangen aan zowat eender wat. Maar aan een radiator?
In principe is het zo; van zodra je een lus rond je nek hebt en je laat je voeten gaan dan hang je jezelf op. Dus je kan je ophangen aan relatief lage zaken zoals een kleerkast en dergelijke want je hebt de kracht niet meer terug op je voeten te gaan staan. Dat kan dus. Maar aan een radiator? Je zit wel op je gat dan hé?
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wiki: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 juni 2013 om 07:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Dat gebeurt erg veel, ze hebben zelfs al een pak radiators veranderd om dit te voorkomen. Als je het traag doet kom je eerst in een roes door het zuurstof tekort, een gelukzalig moment voordat hersendood bent. Het schijnt makkelijker te gaan dan je denkt, gewoon wat 'goeie' wil.
Kinderen hebben dit ook al ontdekt "Je leven als inzet: wurgspelletjes zijn populair bij kinderen" http://www.hln.be/hln/nl/38/Kinderen...kinderen.dhtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste "echte" ophangingen gebeuren via de tralies. Het is een beetje als verdrinking: het is perfect mogelijk om te verdrinken in een paar centimeters water, zolang de mond en de neus volledig onder water komen.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het overige: complottheorieën blijven boeien, precies.
![]()