![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Luxeverzuim : hebben onze politici niks beters te doen ? | |||
1. Luxeverzuim op school moet streng aangepakt worden |
![]() ![]() ![]() |
13 | 59,09% |
2. Luxeverzuim op school moet gewoon gedoogd worden |
![]() ![]() ![]() |
9 | 40,91% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn ook ouders die geen verlof kunnen nemen, en dus hun kinderen liefst wel door de school laten opvangen. Dus de scholen moeten wel open blijven. (of de hoogseizoenprijzen beginnen weer).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En laat ons wel wezen, de cruciale momenten tijdens een schooljaar bevinden zich niet in het prille begin, noch tijdens de finaledagen. De kamperende ouders voor verschillende scholen, omdat hun kind(eren) anders nergens terecht kon(den) ben ik nog niet vergeten. Die scholentekorten zijn vandaag de dag nog steeds aanwezig. Tevens is er het dringende probleem van de technisch geschoolde mensen die men in grote getalen mist op de arbeidsmarkt. De vroegere, rechtstreekse connectie tussen de bedrijfswereld en verschillende (vak)scholen is vrijwel onbestaande tegenwoordig. Plus het mentaliteitsprobleem dat zich de laatste jaren in scholen voordoet. Daarmee bedoel ik onder andere het feit dat ouders tijdens de proclamatie of rapportophaling van hun kind, reeds vergezelt werden van een advocaat. Dat leraren worden aangevallen door leerlingen om futiliteiten, of dat leraren onder politiebegeleiding naar hun desbetreffende klaslokaal dienen te worden gebracht omdat er een meute joelende ouders buiten staat te wachten om de boel kort en klein te slaan. Ik heb het hier uiteraard over het voorval van de kinderjuf vorige week. De vrouw die met de zware aantijgingen op de proppen kwam en een bende ouders/hooligans met zich meebracht naar het kleuterschooltje, was reeds voor gelijkaardige feiten aangepakt in Nederland en daar buitengezet. Wat doet men hier : De betrokken leerkracht op non-actief zetten, politiebegeleiding verschaffen en nadien de school tijdelijk sluiten. Wat voor een onzinnige, irrationele, typisch Belgische bric-a-brac schertsvertoning is dit nu weeral?! Die opvallend transparante incompetentie mag bij de eerstkomende verkiezingen toch echt eens massaal afgestraft worden vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En laat ons wel wezen, de cruciale momenten tijdens een schooljaar bevinden zich niet in het prille begin, noch tijdens de finaledagen. De kamperende ouders voor verschillende scholen, omdat hun kind(eren) anders nergens terecht kon(den) ben ik nog niet vergeten. Die scholentekorten zijn vandaag de dag nog steeds aanwezig. Tevens is er het dringende probleem van de technisch geschoolde mensen die men in grote getalen mist op de arbeidsmarkt. De vroegere, rechtstreekse connectie tussen de bedrijfswereld en verschillende (vak)scholen is vrijwel onbestaande tegenwoordig. Plus het mentaliteitsprobleem dat zich de laatste jaren in scholen voordoet. Daarmee bedoel ik onder andere het feit dat ouders tijdens de proclamatie of rapportophaling van hun kind, reeds vergezelt werden van een advocaat. Dat leraren worden aangevallen door leerlingen om futiliteiten, of dat leraren onder politiebegeleiding naar hun desbetreffende klaslokaal dienen te worden gebracht omdat er een meute joelende ouders buiten staat te wachten om de boel kort en klein te slaan. Ik heb het hier uiteraard over het voorval van de kinderjuf vorige week. De vrouw die met de zware aantijgingen op de proppen kwam en een bende ouders/hooligans met zich meebracht naar het kleuterschooltje, was reeds voor gelijkaardige feiten aangepakt in Nederland en daar buitengezet. Wat doet men hier : De betrokken leerkracht op non-actief zetten, politiebegeleiding verschaffen en nadien de school tijdelijk sluiten. Wat voor een onzinnige, irrationele, typisch Belgische bric-a-brac schertsvertoning is dit nu weeral?! Die opvallend transparante incompetentie mag bij de eerstkomende verkiezingen toch echt eens massaal afgestraft worden vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Mss een stomme vraag maar over hoeveel procent van de leerlingen gaat het hier eigenlijk? Hoeveel "luxe" kindjes zijn er eigenlijk dat ministers zich daar zo druk in maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mensen zijn ondertussen rotverwent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Luxeverzuim is een serieus probleem. Door zich niet aan de regels te houden, geeft men een slecht signaal aan de kinderen. Men kan later ook niet zomaar op verlof vertrekken zonder toestemming van de werkgever. Die kinderen moeten leren om respect te hebben voor autoriteit en de wet, of ze zullen later ook onder vanalles en nog wat proberen uit te komen "omdat ze goesting in iets anders hebben". Een vakantie is niet belangrijker dan scholing, en wet is wet.
Wat mij betreft mag de gemeente hier dan ook zware boetes voor uitdelen (bv. 1000€ per kind/ouder in fout). Het zal de mensen 2x tot nadenken zetten vooraleer ze vroeger op vakantie overwegen te vertrekken |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burgemeester
|
![]() => Ik denk dat het hier een kleine minderheid betreft. Ikzelf heb nooit tot die groep behoord, en ik heb de schoolbanken nog maar zo'n 4-5 jaar geleden verlaten. Tijdens mijn gehele schoolcarrière kon ik zulke voorvallen trouwens ook al op 2 handen tellen.
Laatst gewijzigd door Woordenaar : 25 juni 2013 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik zes jaar was dan moest ik zaterdag nog naar school. Mijn ouders vertrokken die morgen naar de zee en ik vertrok mee. En toen waren er ook van die mensen die zeiden, "oh, dat mag niet!" En, "dat is verboden, vroeger bestond dat niet, nu zijn de mensen rotverwend."
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 juni 2013 om 15:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Wacht hoor, straks gaan de plezanterikken weer komen aandraven met orde en tucht.
En zeker niet vergeten met autoriteit van de school respecteren, en van die andere shit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je weet dat je mag vertrekken, lijkt het me evident dat er geen kat nog een week op de schoolbanken gaat zitten. Resultaat, meer die al op verlof gaan en men maakt het seizoen gewoon een weekje langer.
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Zou de minister al weten dat leerplicht niet hetzelfde is als schoolplicht?
Naar mijn weten staat er enkel in de wet dat kinderen leerplichtig zijn. Wel als de school geen les geeft maar vervangende activiteiten (zoals misviering school opkuisen en van die andere shit) kunnen leerlingen perfect wettelijk thuisblijven. Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2013 om 15:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen ik jong (kind) was bestond dat luxeprobleem in ons gezin nog niet, mijn kinderen daarentegen hadden die luxe wel, toch heb ik nooit vroeger op reis geweest om kosten uit te sparen. Ik blijf erbij,in samenspraak kunnen zaken opgelost worden, nep hoeft niet voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() En ik blijf er bij, geen les/ examens = moeten kinderen hun tijd niet verprutsen op school.
Er zijn veel nuttigere dingen zoals naar Werchter gaan, goedkoper op reis vertrekken enzo van die dingen. Laatst gewijzigd door giserke : 25 juni 2013 om 15:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kinderen leren respect te hebben voor autoriteit en wet? Ben je vroeger eens van de trap gevallen of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ordnung muss sein ! Voor de leerlingen, maar zeker ook voor directie en leerkrachten. Als de school de laatste twee, drie ... vijf dagen geen les meer geeft, dan begint het spelleke te schuiven. Als ze alleen maar een sportdag zouden organiseren (wat al een hele prestatie zou zijn, kuch, ...), dan nog schuift het spelleke, want sommige gezinnen gaan op sportvakantie. Mijn voorstel: het laatste examen heeft altijd plaats op de laatste werkdag van juni, zelfs al is het een maandag. De vakantie van de leerkrachten begint pas een week later. Tijdens die laatste werkweek kunnen de laatste examens verbeterd worden, en kunnen de eerste oudercontacten enz. plaats vinden. Uitslagen kunnen ook, kort gecommentarieerd, per mail opgestuurd worden. Die commentaar moet maar een kleine aanvulling zijn op het oudercontact van de vorige maanden, en gebaseerd op de prestaties van de leerling tot aan het examen. Voor pakweg 95 procent van de leerlingen is er immers geen probleem. Ofwel is hij/zij duidelijk geschikt om over te gaan, ofwel helemaal niet geschikt daarvoor. De overige 5 procent zien de problemen al langer aankomen. Die ouders mogen kiezen wat het belangrijkste is: schoolloopbaan of vakantie. De politiekers durven het probleem zelfs niet benoemen ! Het probleem ligt bij de school en bij de leerkrachten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Smet zou zich beter bezighouden met het schoolsysteem zelf. Structurele oplossingen en middelen voor de scholieren, i.p.v. te bezuinigen en dat geld aan de banken te geven.
|
![]() |
![]() |