Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2013, 10:14   #21
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Misschien was het zo'n ton?
Deze is wel splinternieuw !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 10:15   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
nee, ik zie niet in wat het hier bij komt doen.
Nee, d�*t zal jij vast niet zien...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 10:15   #23
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
... maar geen nood, daarvoor maken we een nieuwe wet!

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...elisabeth.aspx
Iedereen heeft recht op een waardig pensioen, ook rijken en zeker de Koning der Belgen.
Oud 4 juli 2013, 10:19   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Iedereen heeft recht op een waardig pensioen, ook rijken en zeker de Koning der Belgen.
maar natuurlijk heeft hij recht op een waardig pensioen. Evenveel als elke andere zelfstandige zeker!

Hoeveel heeft hij afgedragen voor de pensioenkas? Dat moet toch eenvoudig te berekenen zijn?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 4 juli 2013 om 10:19.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 10:21   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar natuurlijk heeft hij recht op een waardig pensioen. Evenveel als elke andere zelfstandige zeker!

Hoeveel heeft hij afgedragen voor de pensioenkas? Dat moet toch eenvoudig te berekenen zijn?
Vraag het anders eens aan Thierry Debels...

Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 10:24   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat er PER DAG 1 ton kinderhandjes werden afgehakt is onmogelijk.
Een beetje overdrijven kan maar niet te véél.
Overdrijven is idd niet nodig.
Lezen wat er staat echter wel.

"Regelmatig" is niet hetzelfde als "elke dag".

Bovendien waren het grotendeels handen van volwassen die in tonnetjes werden gestuurd. Daardoor geraakten ze vlugger gevuld.
Ik zie niet goed zitten hoe ze gedroogde mensenbeenderen in enveloppen met het koninklijke zegel hadden kunnen versturen.
Oud 4 juli 2013, 10:28   #27
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niet vergeten dat hij ook nog eens zijn loopbaan heeft afgebroken na slechts 20 jaar, he.

Dat zal maar een paar honderd euro zijn, zeker?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 10:33   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De Koning der Belgen zal dus niet de eerste armoezaaier zijn die dankzij het zweet van de werkenden aan een uitkering én pensioen geraakt.

De meeste steun-en asielzoekers slagen daarin. Toch in absurdistan.

Voor wie in beide categoriën thuishoort kan dat bijgevolg geen probleem zijn.
Oud 4 juli 2013, 10:40   #29
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

gepensioneerden moeten belastingen betalen...laat maar komen die rijkentaks..
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 10:41   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Niet vergeten dat hij ook nog eens zijn loopbaan heeft afgebroken na slechts 20 jaar, he.

Dat zal maar een paar honderd euro zijn, zeker?
Fabiola heeft haar weduwenpensioen nu ook niet helemaal zelf verdiend zou ik denken.
Hoe gaan ze dat nu met Paula doen? Eerst samen met Bertje een gezinspensioen en dan later een weduwenpensioen zoals ons Fabi?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 4 juli 2013, 11:22   #31
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
De combinatie koningshuis en kinderhandjes geeft mij toch nog steeds een akelig gevoel.

Een poos geleden kwamen er namelijk regelmatig tonnen afgehakte en gedroogde kinderhandjes toe in Brussel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Leopold_II_van_Belgi%C3%AB

Nu zie je waar ons koningshuis een gedeelte van zijn rijkdom heeft vergaart.
Aan dat geld kleeft namelijk heel wat bloed.
Tiens, hebben ze dat 'citaat' uit de tekst gezwierd ? Ik zie het toch nergens staan....
En voor die tonnen die opgestuurd werden kan je zeker en vast een link naar een site met gedegen referenties geven, hé ?
Pol heeft heel wat op zijn geweten, maar als je met zo'n overdrijvingen afkomt gooi je je eigen ruiten in.

Heb net de Engelstalige Wikipagina hierover gelezen ..... daar staat dus te lezen dat op den duur er handen werden binnengebracht in plaats van rubber, dat was namelijk even goed....
Ik weet wel dat de economische 'regels' in die tijd anders waren dan nu, maar iemand zonder hand(en) kon geen rubber meer oogsten en was dus niet meer produktief...produktie....winst.... klinkt bekend ?
Maar kom, de link naar een wetenschappelijk onderlegd 'bewijs' komt nog wel....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 4 juli 2013 om 11:40.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 11:29   #32
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Overdrijven is idd niet nodig.
Lezen wat er staat echter wel.

"Regelmatig" is niet hetzelfde als "elke dag".

Bovendien waren het grotendeels handen van volwassen die in tonnetjes werden gestuurd. Daardoor geraakten ze vlugger gevuld.
Ik zie niet goed zitten hoe ze gedroogde mensenbeenderen in enveloppen met het koninklijke zegel hadden kunnen versturen.
Citaat:
De handen van kinderen werden afgehakt indien de hoeveelheid rubber die werd opgehaald niet voldeed aan de verwachtingen van Leopold II. De handen werden gerookt en opgestuurd naar de Belgische aannemers ter telling. Per dag werd ongeveer een ton [1] aan afgehakte handen geteld.
Ik zou zeggen : eerst alles lezen vooraleer commentaar te geven ?
Oud 4 juli 2013, 11:38   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat zal het zijn Klojo?
Dit?
Citaat:

De handen van kinderen werden afgehakt indien de hoeveelheid rubber die werd opgehaald niet voldeed aan de verwachtingen van Leopold II. De handen werden gerookt en opgestuurd naar de Belgische aannemers ter telling. Per dag werd ongeveer een ton [1] aan afgehakte handen geteld.
Of dit?

Citaat:
Pol heeft heel wat op zijn geweten, maar als je met zo'n overdrijvingen afkomt gooi je je eigen ruiten in.
Ik weet best dat Pol een geldzuchtige en onmenselijke barbaar was, maar elk zinnig mens weet dat het "per dag getelde gerookte beenderen" dat werd opgestuurd onmogelijk maanden heeft kunnen doorgaan. Dan schoot er vandaag op de hele wereld niemand meer over.
Oud 4 juli 2013, 11:44   #34
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Wat zal het zijn Klojo?
Dit?

Of dit?

Ik weet best dat Pol een geldzuchtige en onmenselijke barbaar was, maar elk zinnig mens weet dat het "per dag getelde gerookte beenderen" dat werd opgestuurd onmogelijk maanden heeft kunnen doorgaan. Dan schoot er vandaag op de hele wereld niemand meer over.
En wat is je punt ? Of beter gezegd : wat zeg ik dat niet juist is ?
Oud 4 juli 2013, 11:49   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Citaat:
Ik zou zeggen : eerst alles lezen vooraleer commentaar te geven ?
citaat van waar? uit welke bron?

Oud 4 juli 2013, 11:56   #36
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
citaat van waar? uit welke bron?
Awel, dat is nu precies wat ik al gans de tijd vraag... Maar blijkbaar denkt men nu dat ik dat citaat oorspronkelijk heb gepost en, wat nog erger is, dat ik dat onderschrijf ?????
(het is een citaat uit post 7. )
('k Zal dan maar zelf 't anwoord geven op mijn eigen vraag : Dit citaat komt uit een engelstalig boek uit 1977, maar er is nergens te vinden waarop dit is gebaseerd.....Ik heb al redelijk veel archiefstukken over het onderwerp Congo Vrijstaat doorsnuffeld en ben zoiets nog nooit tegengekomen....behalve in documenten van de Engelsen die toch o zo objectief waren, zoals iedereen weet.... )

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 4 juli 2013 om 11:59.
Oud 4 juli 2013, 12:10   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel, dat is nu precies wat ik al gans de tijd vraag... Maar blijkbaar denkt men nu dat ik dat citaat oorspronkelijk heb gepost en, wat nog erger is, dat ik dat onderschrijf ?????
(het is een citaat uit post 7. )
('k Zal dan maar zelf 't anwoord geven op mijn eigen vraag : Dit citaat komt uit een engelstalig boek uit 1977, maar er is nergens te vinden waarop dit is gebaseerd.....Ik heb al redelijk veel archiefstukken over het onderwerp Congo Vrijstaat doorsnuffeld en ben zoiets nog nooit tegengekomen....behalve in documenten van de Engelsen die toch o zo objectief waren, zoals iedereen weet.... )
voil�*. Niemand kan me van enig royalisme beschuldigen, maar de Engelse houding is een beetje helemaal van de pot gerukt. Tenslotte meenden zij dat ze hun rechten konden opeisen op de Kongo Vrijstaat maar omdat zoiets niet lukte zijn ze begonnen met een doorgedreven beschadigingscampagne tegen Leopold.

Ik wil gerust geloven dat er geen rook zonder vuur was, maar als men op die BBC rapportage en intriest kijkende Kongolees laat opvoeren die op de Antwerpse Grote Markt met tranen in de ogen naar een Antwerps Handje chocolaatje laat kijken, waarbij hij de bedenking maakt dat die handjes samen met de bananenboten Antwerpen in aanmeerden, dan vraag ik me af of die makers (samen met een Vlaming) er geen benul van hadden wat "Antwerpen" betekent. En dus was heel die reportage voor mij alvast gebuisd: zoiets simpels gebruiken als argument dat betekent dat ze hopen andere argumenten zelfs niet hebben bekeken.

Oud 4 juli 2013, 12:13   #38
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
voil�*. Niemand kan me van enig royalisme beschuldigen, maar de Engelse houding is een beetje helemaal van de pot gerukt. Tenslotte meenden zij dat ze hun rechten konden opeisen op de Kongo Vrijstaat maar omdat zoiets niet lukte zijn ze begonnen met een doorgedreven beschadigingscampagne tegen Leopold.

Ik wil gerust geloven dat er geen rook zonder vuur was, maar als men op die BBC rapportage en intriest kijkende Kongolees laat opvoeren die op de Antwerpse Grote Markt met tranen in de ogen naar een Antwerps Handje chocolaatje laat kijken, waarbij hij de bedenking maakt dat die handjes samen met de bananenboten Antwerpen in aanmeerden, dan vraag ik me af of die makers (samen met een Vlaming) er geen benul van hadden wat "Antwerpen" betekent. En dus was heel die reportage voor mij alvast gebuisd: zoiets simpels gebruiken als argument dat betekent dat ze hopen andere argumenten zelfs niet hebben bekeken.
Dat is waaraan veel reportagemakers/auteurs (en forummers ) zich bezondigen : het niet 'checken' van 'bewijzen'... Eens er iemand 'iets' als vaststaand heeft gemerkt wordt dit klakkeloos overgenomen.....
(toch er nog even op wijzen dat ik niet wil zeggen dat Pol geen schoft in 't kwadraat was....maar er zijn genoeg andere argumenten daarvoor zonder dat men dat 'handjes'-gedoe er bij moet halen)

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 4 juli 2013 om 12:15.
Oud 4 juli 2013, 12:14   #39
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als ik even, niet gestoord door enige kennis terzake, me laat leiden door wat op Wikipedia staat (en ja, dat is niet de meest betrouwbare bron)...
Er wordt gesproken over 5 miljoen doden, in een periode van 23 jaar. Dat zijn er gemiddeld zo'n 600 per dag - 365 dagen per jaar. In theorie zou dat dus 1200 handen per dag kunnen opleveren. Hoeveel handen passen er in één ton (niet 1000 kg, maar het houten vat)?

Niet dat ik geloof dat er echt 23 jaar lang dagelijks 1 ton naar Brussel werd gestuurd - maar het is niet zo onwaarschijnlijk dat dat gemiddelde gedurende enkele maanden gehaald werd.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2013, 12:17   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat is je punt ? Of beter gezegd : wat zeg ik dat niet juist is ?
Mijn punt is dat je iemand die (op een satirische manier) op overdrijving wijst niet op de vingers kunt tikken en tegelijk de overdrijving kracht bij zetten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be