Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2013, 12:15   #21
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
In de privé krijgt men maaltijdcheque's, firmawagens en gsm's, groepsverzekeringen en bovenal een dikker loon. Dus wie moet dan jaloers zijn op wie, ambtenaren hebben al deze tegemoetkomingen niet. Zelfs geen water, koffie en fruitmand op het werk zoals in de privé. En dan vooral ook niet de eindejaarspremie en vakantiegeld naast elkaar leggen. Ik heb in beide sectoren gewerkt, deed in bijberoep bewakingsfirma, kontrakt van 72 uren per maand, vakantiegeld groter dan dat van mijn fulltime beroep ambtenaar en echtgenote tesamen. Dus vanuit de privé, niet te veel zeveren.
Een beetje kort door de bocht hé. Niet iedereen krijgt een firmawagen of GSM. de meeste lonen liggen in lijn met ambtenarij... Maar je moet zelf nog een flinke hap opzij zetten voor uw pensioen.
+ tegenwoordig mag je je handen kussen als je een contract krijgt voor onbepaalde duur. De constante angst voor ontslag.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:17   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radijsje Bekijk bericht
Elke normale mens vindt die extreem hoge ambtenarenpensioenen pure diefstal van gemeenschapsgeld.

Een 'gemiddelde' gepensioneerde ambtenaar 'verdient' tijdens 30 jaar pensioen minstens 500.000 euro (minstens 20.000.000 frankskes) meer dan een zelfstandige gepensioneerde!

Een zelfstandige moet dus tegen zijn 65ste meer da 500.000 euro spaarcentjes hebben om hetzelfde te kunnen 'verteren' tijdens zijn 30 jaar pensioen.

Een zelfstandige die daar, mits dag en nacht werken en risico's nemen, in slaagt wordt door die ambtenaren dan nog aanzien als een (in het beste geval) kapitalist (in het slechtste geval als een uitbuiter en/of zwartwerker).
Extreme ambtenarenpensioenen: voor de tópambtenaren.
De gewone ambtenaren moeten nog niet te "zot" doen met hun pensioentje !
De topmensen in de privé hebben toch óók een "extreem" pensioen ?
Zelfstandigen met 500.000 € spaarcenten, belegd in belastingparadijzen...
In de "goeie" tijd van Lernout & Hauspie investeerden véél zelfstandigen 1.000.000 € in dat spitstechnologie bedrijf.
Nu profiteren bedrijven als bv Samsung van de spraaktechnologie, geproduceerd door die HARDWERKENDE Westvlamingen !!!
Risico's ? BEREKENDE risico's ...
Inderdaad: zwartwerk komt nogal veel voor bij zelfstandigen. In de horeca staan ze nu op hun achterste poten omdat ... ???

Laatst gewijzigd door Boduo : 11 juli 2013 om 12:18.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:21   #23
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In de "goeie" tijd van Lernout & Hauspie investeerden véél zelfstandigen 1.000.000 € in dat spitstechnologie bedrijf.
Nu profiteren bedrijven als bv Samsung van de spraaktechnologie, geproduceerd door die HARDWERKENDE Westvlamingen !!!
Bedoel je dat vlamingen ook door koreanen worden gerold en beroofd?
Oud 11 juli 2013, 12:22   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat zo?
Dan moet ik dringend een leasingwagen eisen van mijn directeur...

Heb jij toevallig ook een paar concrete artikels, want "de wetgeving" zal mijn directeur niet pikken, vrees ik.
Telaat Jack, daar had je een stiel voor moeten leren.
Oud 11 juli 2013, 12:23   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Extreme ambtenarenpensioenen: voor de tópambtenaren.
De gewone ambtenaren moeten nog niet te "zot" doen met hun pensioentje !
De topmensen in de privé hebben toch óók een "extreem" pensioen ?
Zelfstandigen met 500.000 € spaarcenten, belegd in belastingparadijzen...
Inderdaad: zwartwerk komt nogal veel voor bij zelfstandigen. In de horeca staan ze nu op hun achterste poten omdat ... ???

Hou het simpel. Vergelijk het pensioen van een ongeschoolde werknemer, en dit van een ongeschoolde statutaire ambtenaar. Veel eenvoudiger, en veel transparanter.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:27   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Hou het simpel. Vergelijk het pensioen van een ongeschoolde werknemer, en dit van een ongeschoolde statutaire ambtenaar. Veel eenvoudiger, en veel transparanter.
Enig idee hoeveel onderhoudspersoneel in het onderwijs verdient?

Kijk en vergelijk, ken jij iemand die daar in de privé voltijds voor gaat werken?

http://www.ond.vlaanderen.be/wedde/w...benoeming=vast

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 juli 2013 om 12:31.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:34   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enig idee hoeveel onderhoudspersoneel in het onderwijs verdient?
De term onderhoudspersoneel is nogal algemeen. Hier valt zowel geschoold, als ongeschoold personeel onder.
Maar hebt gij enig idee over het pensioen van een ongeschoold werknemer in de privé, en dit van een ongeschoold statutaire ambtenaar ? Het is wel hier dat het over gaat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:36   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De term onderhoudspersoneel is nogal algemeen. Hier valt zowel geschoold, als ongeschoold personeel onder.
Maar hebt gij enig idee over het pensioen van een ongeschoold werknemer in de privé, en dit van een ongeschoold statutaire ambtenaar ? Het is wel hier dat het over gaat.
Dat is één aspect, ik bekijk het grotere plaatje.
Oud 11 juli 2013, 12:39   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

In plaats van te beginnen prutsen aan de ambtenarenpensioenen zou het misschien niet slecht zijn om eerst eens enkele andere dingen recht te trekken. De pensioenleeftijd voor alle ambtenaren zou effectief op 65 moeten gebracht worden, dus ook die uit de onderwijssector. Verder mag men eens schoon schip maken met een fictie die eigenlijk een schandelijk misbruik is: de zogezegd "opgespaarde" ziekteverlofdagen. Iemand die nauwelijks of nooit ziek is geweest krijgt recht om daardoor nóg vroeger met pensioen te vertrekken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:41   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In plaats van te beginnen prutsen aan de ambtenarenpensioenen zou het misschien niet slecht zijn om eerst eens enkele andere dingen recht te trekken. De pensioenleeftijd voor alle ambtenaren zou effectief op 65 moeten gebracht worden, dus ook die uit de onderwijssector. Verder mag men eens schoon schip maken met een fictie die eigenlijk een schandelijk misbruik is: de zogezegd "opgespaarde" ziekteverlofdagen. Iemand die nauwelijks of nooit ziek is geweest krijgt recht om daardoor nóg vroeger met pensioen te vertrekken.
God ja, mijn ziekendagen...
Die blijven zich lekker opstapelen...
Oud 11 juli 2013, 12:42   #31
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moest eens weten welk pensioen boeffers krijgen... en op welke leeftijd die reeds op pensioen kunnen gaan!

Enig idee?
Geen flauw idee.
Oud 11 juli 2013, 12:45   #32
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
In de privé krijgt men maaltijdcheque's, firmawagens en gsm's, groepsverzekeringen en bovenal een dikker loon. Dus wie moet dan jaloers zijn op wie, ambtenaren hebben al deze tegemoetkomingen niet. Zelfs geen water, koffie en fruitmand op het werk zoals in de privé. En dan vooral ook niet de eindejaarspremie en vakantiegeld naast elkaar leggen. Ik heb in beide sectoren gewerkt, deed in bijberoep bewakingsfirma, kontrakt van 72 uren per maand, vakantiegeld groter dan dat van mijn fulltime beroep ambtenaar en echtgenote tesamen. Dus vanuit de privé, niet te veel zeveren.
Als ik overstap naar een functie in de openbare sector (dr. ir.) ga ik minstens 1000 euro bruto per maand meer verdienen. Het enigste dat ik verlies is de bedrijfswagen. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het hogere loon, extra vakantiedagen en feestdagen, de voordelige ziekteregeling, de werkzekerheid, de lagere werkdruk en vooral het gigantische pensioen.

Dus zoals gezegd in een andere draad: van zodra de opportuniteit zich voordoet, verkas ik. Dat stuk staal met wielen is de miserie niet waard.

PS: Maaltijdcheques geven openbare besturen ook. Mijn vrouw is contractueel, en haar statutaire personeelsleden krijgen die zaken ook allemaal (maaltijdcheques, gsm, laptop).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:47   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees jij ooit wel eens 1 bericht?
Of beschouw je dat als onderbrekingen in je eindeloze herhalingen van dezelfde shit?
Zoals al eerder gezegd:
Verwar je wensdromen niet met de realiteit: er bestaat voor je nijd en jaloezie geen politiek draagvlak, nu niet, morgen niet.
Dat er geen politiek draagvlak voor bestaat, daar is iedereen het wel over eens. Dat wil echter geenszins zeggen dat het ambtenarenpensioen houdbaar blijft.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:50   #34
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ik overstap naar een functie in de openbare sector (dr. ir.) ga ik minstens 1000 euro bruto per maand meer verdienen. Het enigste dat ik verlies is de bedrijfswagen. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het hogere loon, extra vakantiedagen en feestdagen, de voordelige ziekteregeling, de werkzekerheid, de lagere werkdruk en vooral het gigantische pensioen.

Dus zoals gezegd in een andere draad: van zodra de opportuniteit zich voordoet, verkas ik. Dat stuk staal met wielen is de miserie niet waard.

PS: Maaltijdcheques geven openbare besturen ook. Mijn vrouw is contractueel, en haar statutaire personeelsleden krijgen die zaken ook allemaal (maaltijdcheques, gsm, laptop).
Sorry Tavek, maar een ingenieur die meer verdient in de ambtenarij, daar scheelt echt iets mee hoor...
Ik werk soms samen (ik klus bij , inderdaad) met ingenieurs die in privé-sector werken, eentje bij de De Nul, de andere bij Elektrawinds, die lachen luidop met mijn loon.
Oud 11 juli 2013, 12:55   #35
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Voltooid Verleden Tijd.
De klassieke jaloersheid op de onderwijzers komt weer boven: je moest maar zélf voor onderwijzer geleerd hebben. (Ik zou het niet willen doen).
De onderwijzers kunnen sedert een paar jaar óók alleen een VOLTIJDS pensioen hebben op 65.
Die "opgespaarde" ziektedagen zijn nu van géén nut meer aangezien ze pas op 65 een VOLLEDIG pensioen krijgen.
"Recht" om vroeger met pensioen te vertrekken ?
1. Géén recht !
2. VVT !!!

Oud 11 juli 2013, 12:57   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kunt het loon van een ir toch niet vergelijken met dat van een straatveger?
Radijsje, ben jij straatveger ?
Ja, die zijn er ook nodig, nu méér dan vroeger.
Oud 11 juli 2013, 12:59   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Boduo, mankeert er iets aan jouw ogen?
Radijsje, jij moet je geen zorgen maken over mijn ogen.
Ik eet elke dag 10 wortelen.

Oud 11 juli 2013, 13:19   #38
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Orr, a Washington-based turnaround expert and bankruptcy attorney, was selected by Gov. Rick Snyder to oversee Detroit's finances. In his report, Orr described the city's operations as "dysfunctional and wasteful after years of budgetary restrictions, mismanagement, crippling operational practices and, in some cases, indifference or corruption."

Weer gezeik van demonen over uitgestelde lonen
Oud 11 juli 2013, 13:23   #39
demonen
Banneling

Standaard

Ambtenaren hebben vandaag precies een extra betaalde feestdag?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 13:25   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ambtenaren hebben vandaag precies een extra betaalde feestdag?
Sommige ambtenaren ...
(De onderwijzers niet)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be