![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'n Witte raaf. Ik daag iedereen uit een onderzoek te verrichten bij tien wielerclubs en me te vertellen wat de resultaten zijn. Ik voorspel het nu al: een absolute meerderheid tegen die ribben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wielerclubs je zegt het, lijkt me héél logisch dat de meesten tegen zijn. Maar het gaat om alle weggebruikers (die het jaagpad gebruiken) en de grote meerderheid zijn vóór ribbelstroken als maatregel ( om de wet van 30 kmh op een jaagpad te respecteren). ![]() Een poll van de lezers: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2013 om 21:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarenboven zullen die stroken aanzetten tot dat berucht slalom rijden, iets wat je zo goed als overal ziet waar er paaltjes, hekkens, e.d. geplaatst worden. Waar het mogelijk is, gaan mensen dan gewoon in de berm rijden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De meeste weggebruikers of tenminste de lezers van dat onlineartikel zijn vóór ribbelstroken daar, lijkt wel een probleem voor jou ?
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2013 om 21:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die wielerclubs lijkt me iets als de gumball rally voor auto's. Snelheid ten koste van alles. De openbare weg is daarvoor gewoonweg niet geschikt. Spijtig dat die dat zelf niet inzien.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij fietsen regelmatig op het jaagpad naast de Schelde, maar dan tussen pakweg Wetteren en Temse. Snelheid: zo'n 17-18 km/u, maw traag maar zeker.
Er hebben al van die stroken gelegen en dat was een ramp. Je kan daar niet over rijden zonder een accident te riskeren. Hoeveel fietsen die daarop kapot gereden zijn, door gewone mensen die Max 20 km/u rij de, ze zijn niet te tellen. Dus aub, doe dit weg.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkele autobestuurders rijden al hinderend voor zulke pelotons neem ik aan (zie ander topic: te traag rijden...). Nog enkele jaren en fietsers maken 50 % uit van de werkelijke verkeersdoden. In Nederland beseffen ze al een tijdje het probleem, en de Belgen lezen mee... Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2013 om 21:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hecht geen enkele waarde aan dergelijke internetpolls. Een enquête onder bijvoorbeeld de fietsers van Okra beschouw ik als echt valabel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat W&Z nu plotseling weer op de proppen komt met die ribben, is een volkomen raadsel. Ze weten maar al te best dat de recreatieve fietser geen vragende partij is voor een dergelijk obstakel op een mooi jaagpad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Tja, er zijn normale mensen en ivorentoren-denkers hé. Met hete pek en rotte eieren in de aanslag. Op tijd gooien hé !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg mij dan even uit wat de waarde is van zo'n poll. Immers, aan die poll kan iedereen deelnemen. Ook mensen die nooit op een fiets rijden, maar wel, als automobilist, negatieve ervaringen hebben met groepen wielertoeristen. In mijn ogen is die internetpoll eerder een uiting van een bepaalde malaise tegenover wielertoeristen, dan wel een appreciatie van die stroken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weet jij een andere plaats in Vlaanderen waar het Scheldepeloton nog eens ongedwongen hard kan gaan. Bovendien is het langs een rivier vaak veel rustiger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Zowel op de fiets als met de auto zou ik mij graag aan de snelheidsbeperkingen houden, maar deze zijn in België zo absurd laag, dat het gewoonweg niet mogelijk is, dan maar constant uitkijken waar er een flitspaal staat of mobile controle en coyote aanschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij gaat het hier niet zozeer om de snelheid, dan wel om een infrastructuurelement dat het comfort van iedere fietser - ongeacht of die nu recreant, forens, wielertoerist, trekker, randonneur... of wat dan ook is - zwaar naar beneden haalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Verder zijn een aantal van die klagers ook niet hypocriet? Wie van klagers op HLN juicht wel als een Vlaming/Belg (kies wat je wilt ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dermate selectieve poll heeft nul komma nul waarde. Ofwel hou je een onderzoek onder iedereen die van dat jaagpad gebruik maakt, ofwel doe je helemaal géén onderzoek. Enkel een zogenaamd onderzoek houden onder dat bewuste deel van de gebruikers waarvan je hun antwoord zo goed als zeker op voorhand kent en die je toevallig het beste uitkomt, slaat nergens op. Dan hecht ik nog 1000x meer waarde aan die internetpoll, neem me niet kwalijk. Laatst gewijzigd door lohabra : 14 juli 2013 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Kris Peeters gaat de ribbels herbekijken, dat is toch al goed nieuws. Ik wist wel dat Peeters hiervoor gevoelig zou zijn, want hij is zelf fervent wielertoerist en weet maar al te goed in welke slechte staat de Vlaamse fietspaden zijn en dat de jaagpaden één van de weinige alternatieven zijn. Goede werk van de profrenners Iljo Keisse en Thomas De Gendt die dit dossier hebben aangetrokken. Hopelijk doet de politiek hier iets mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Blijkbaar ben jij het van type dat vindt dat dergelijke paden toch het voorrecht zijn van de "sportieve fietser", en dat de rest van de weggebruikers, of het nu voetgangers of andere fietsers zijn, maar kunnen opkrassen, of op zijn minst klaar moeten staan om weg te duiken als er een horde derderangscancellara's aan komt rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Spierballen laten rollen, noemt men dat. Laatst gewijzigd door lohabra : 14 juli 2013 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |