Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2013, 21:01   #21
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Leest men de Koran dan komt men al snel tot enkele ontnuchterende vaststellingen.

1 Mohammed of Allah of allebei zijn leugenaars.
- Allah wordt verondersteld volmaakt te zijn. Doch de boodschappen die hij ventileert via Mohammed zijn vaak met elkaar in tegenspraak.
Ergo, of Mohammed liegt en Allah is verzonnen of Mohammed was even dom en goedgelovig als de huidige aanbidders van Allah en werd door Allah belogen...
2 Een beetje vreemd dat een volmaakte entiteit een mentaal zieke massamoordenaar, terrorist en kinderverkrachter als spreekbuis kiest...
Tenzij het een grap van Allah was, Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk weet je wel...

Afijn, wie vandaag bewust een massamoordenaar, terrorist, kinderverkrachter en grote leugenaar als grote voorbeeld neemt kan maar op twee plaatsen thuishoren. Achter de tralies van een gevangenis of achter de tralies van een instelling voor gevaarlijke gekken...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2013, 21:12   #22
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Er is welgeteld één ayah in de Koran die verwijst naar de Ramadan. Deze situeert zich in de 2e Surah van de Koran, nl. Al-Baraqah.

Het is relevant om naar de context van deze ayah te kijken. Surah Al-Baqarah is opgedeeld in 2 delen: het 1ste deel gaat grotendeels over Bani Israel, het 2e deel grotendeels over de Moslimnatie of gemeenschap. De ayah over de Ramadan vindt men terug in het 2e deel van de surah. Een verhaal wordt opgebouwd tot aan die ayah en gaat verder.

Wat er kort samengevat in de surah wordt uitgelegd zijn de “misdaden” van het ene volk, waarom dat volk een hoogverheven of uitverkoren status niet meer verdient en wordt vervangen door een ander volk dat voortaan als rolmodel dient voor de gehele mensheid.

In surah Al Baqarah zegt Allah swt om te beginnen dat alle mensen geëerd zijn. Adam as wordt vermeld. Van zijn kinderen werd dan een volk of natie verkozen boven andere volkeren, nl. Bani Israel. Zo gaat de surah een tijdje verder. Wat Allah dan tussen de lijntjes door vermeld, is de reden dat die Mohammed vzmh niet accepteren als profeet. Ze zeiden dat hij niet van de kinderen van Bani Israel, niet hun familie was. Hij zou afstammen van de andere lijn, Ismael, dus hoe kan het profeetschap tot hem komen? Allah vraagt hen of Abraham as van de kinderen van Bani Israel was. Met Abraham werd het verbond van het profeetschap gesloten. De surah gaat verder over Jakob. Waarom? Van de kinderen van Abraham as is Bani Israel het meest trots op hem. Want Jakob’s andere naam was Israel en ze noemen zichzelf de kinderen van Israel. Men zou kunnen zeggen dat ze zich de kinderen van Abraham zouden moeten noemen, met wie het profeetschap werd verzekerd, maar dat doen ze niet. Dan zijn er enkele dingen die Allah swt specifiek over Abraham in de surah vermeld:

1) Op het sterfbed van Jakob riep hij zijn 12 zonen samen. Allah vraagt: "was je erbij toen de dood tot Jakob kwam? Toen hij aan zijn kinderen vroeg: wie gaan jullie aanbidden nadat ik heen ben? De zonen zeiden: wij zullen moslims zijn voor Allah. Wij zullen dezelfde religie aanhangen als onze voorvaders Abraham, Ismael en Isaak."
Wat Allah hier zegt is dat vóór de kinderen van Jakob hun eigen grootvader Isaak vermeldden, ze notie maakten van de broer van hun grootvader, Ismael.
Er zit hier ook beeldspraak in. De 12 kinderen van Jakob of Israel waren zijn echte kinderen en als we het nu over Bani Israel hebben, heeft dit betrekking op een heel volk. Dus Allah verwijst naar het feit dat de échte kinderen van Israel zeiden dat ze moslim zullen zijn. Wat is dan het probleem voor de joden om de profeet te accepteren? En als ze denken dat Ismael niet waardig is, dat hun voorvaders daar anders over dachten.

2) Met de ayah “Toen Abraham de fundamenten van het huis legde, samen met Ismael…” Welk huis was hij aan het bouwen? De Ka’aba.
Bani Israel weet dat Abraham met Ismael naar het Arabisch schiereiland was vertrokken (zie Genesis, de Bijbel, de Torah). Dus het huis moet zich wel daar bevinden.
Het is daarna pas dat Allah de ayah openbaart dat de idioten zullen zeggen: wat heeft hen van hun qibla (gebedsrichting, hoofdstad van een natie) verandert? Voor de openbaring van deze ayah bidden de moslims in de richting van Jeruzalem (de tempelberg, Al-Aqsa,) maar nu werd het Mekka (de Ka’aba). Dit wil zeggen dat de moslims voor de openbaring van deze ayah de hoofdstad van de joden als die van hun eigen accepteerden.
Maar toen Allah het veranderde voor de moslims, met vermelding dat Abraham het huis had gebouwd, waren de joden van Medina beledigd en woedend. Ze begonnen zelfs te klagen: “wat heeft hen van hùn qibla verandert?”, “waarom deden ze dat?”. Ze zeiden zelfs niet onze qibla, als in “wat heeft hen van onze qibla afgewend?” maar wat heeft hen van hun qibla afgewend. Ze zeiden dus dat die qibla van de moslims is, zij die geloven in God, Zijn openbaringen en boodschappers. Ze wisten dat indien Allah heeft besloten om de qibla helemaal te wijzigen, Hij voortaan de zonen van Ismael zal eren. Natuurlijk konden de joden niet accepteren dat ze het zo erg verknoeid hadden, zo erg, dat er een ander verkozen volk in de plaats kwam. In plaats van de waarheid van Allah te accepteren, toonden ze hun woede en dus “idiotie”. Allah zegt dan: “zeg hen, Hij is de Heer van het Oosten en Westen en leidt op een recht pad wie Hij wenst.” Dus Allah doet wat Hij wil, Hij heeft de autoriteit om de qibla te veranderen.
Steeds als er een natie wordt gevormd, als een volk wordt bevrijdt, wordt er een hoofdstad ingesteld.
De volgende vers in de surah is dan ook “dit is hoe Wij u tot een nieuwe natie maakten”.

Maar nu de link met de Ramadan. Is het enkel de qibla die moslims een nieuwe natie maakt? Of is het iets dieper? Bidden tot God bestond reeds, het vasten ook,… De dieperliggende reden is dat de nieuwe natie de Laatste Openbaring van God kreeg. In welke maand werd het laatste boek van God geopenbaard? In de maand Ramadan.

Dus dient de maand waarin de Koran werd geopenbaard, een maand van vreugde/feest te zijn, voor moslims om zich te vieren als een nieuwe natie. Als we dan aan vieren denken, denken de meesten aan het Suikerfeest, oftewel het einde van de Ramadan. Maar het echte vieren is de Ramadan, het vasten, de hele maand. Allah zegt: “het vasten is jullie voorgeschreven, zoals het aan hen voor jullie was voorgeschreven”. Moslims en Mohamed vastten voor de Ramadan openbaring op dezelfde dagen als de joden. “Maar”, zegt Allah, “het is nu niet meer enkele dagen” (joden vastten ongeveer 9 tot 10 dagen) en verder “de maand Ramadan is de maand waarin de Koran werd geopenbaard, een leiding voor de mensen, met meerdere bewijzen, een onderscheid makend tussen goed en kwaad”. Moslims weten dit, dus wat Allah zegt is dat moslims opnieuw worden geïntroduceerd tot de Koran in de maand Ramadan. Elke moslim zou opnieuw moeten voelen hoe het is om moslim te zijn, hoe het is om tot de moslimnatie te horen. Wat Allah zegt is dat vasten niet over eten en drinken gaat maar over het verhogen of vernieuwen van onze appetijt voor de Koran, datgene dat ons tot een nieuwe natie voor God maakt. Wie het lichaam honger laat lijden, kan de ziel meer voeden. Allah zegt: “wie getuige is van de maand van Ramadan, dient het te vasten”. Dus als je als moslim geluk hebt om de Ramadan te zien, dan dien je het te vieren. Vier dat je tot de natie van God behoort! Versterk uw imaan/geloof door zoveel mogelijk van de Koran op te nemen. Ramadan Mubarak!
Tijdens de ramadan wordt niet gevast...
Men verlegt het leefpatroon met enkele uren en vreet en zuipt tijdens de nacht...
En niet al te gezond ook nog.
De piek van de verkoop van vijgen wereldwijd valt samen met de ramadan.
En de rest van het 'dieet' doet wat zoetigheid en vettigheid zeker niet onder voor een pak vette frieten met mayonaise.
De problemen met werken overdag hebben dan ook vaak meer te maken met spijsverteringsproblemen dan met 'vasten'.

Een schande dat werkgevers hier nog rekening mee houden ook.
Simpel eigenlijk. Men wil in de nacht leven voor een maand. Geen probleem, dan kunnen ze ook in de nacht werken voor een maand

Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 17:25   #23
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Grappig om te zien hoe sommige lieden de kooi waarin ze gevangen zitten uiteindelijk, na halfslachtige pogingen om eruit te ontsnappen, gaan koesteren, zich wulps verlustigend aan de spijlen als een paaldanseres.

Alleen zo - door zich de 'logica' van de kooi eigen te maken, de 'leer' te absorberen en te interioriseren, tot op het punt dat het lijkt of ze haar vrijwillig hebben gekozen uit een enorme waaier van mogelijkheden - kunnen ze zichzelf nog zonder schaamte en zonder schuldgevoel in de ogen zien.
Wees gerust, geen mens dwingt me om in de Koran en de Almachtige te geloven. Na een persoonlijke studie in m’n tienerjaren, o.m. omdat m’n ouders moslim waren en ik wou weten of ik dit ook voor mij kon accepteren, ben ik er alhamdulilah inderdaad achter gekomen dat het voor mij eveneens de waarheid is. Dit gebeurde evenwel meer dan zo'n 10 jaar geleden, hoewel ik nog steeds bijleer over God’s Leiding. De gebeurtenissen in mijn leven konden enkel mijn geloof bevestigen.

Ik ben me echter niet bewust van pogingen om de islam af te zweren. Maar u lijkt zoveel meer over mijn leven te weten?

Voorts lijkt het me precies beter om zoveel mogelijk van dit anti-God (astaghfirullah – ik zou niet graag in de schoenen van de meesten hier staan) forum weg te blijven door het gevaar op mijn taqwa, m.b. op het afwijzen van het onwettelijke, de vastbeslotenheid om geen zonden te begaan en twijfelachtige daden te stellen.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 18:23   #24
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust, geen mens dwingt me om in de Koran en de Almachtige te geloven. Na een persoonlijke studie in m’n tienerjaren, o.m. omdat m’n ouders moslim waren en ik wou weten of ik dit ook voor mij kon accepteren, ben ik er alhamdulilah inderdaad achter gekomen dat het voor mij eveneens de waarheid is. Dit gebeurde evenwel meer dan zo'n 10 jaar geleden, hoewel ik nog steeds bijleer over God’s Leiding. De gebeurtenissen in mijn leven konden enkel mijn geloof bevestigen.

Ik ben me echter niet bewust van pogingen om de islam af te zweren. Maar u lijkt zoveel meer over mijn leven te weten?

Voorts lijkt het me precies beter om zoveel mogelijk van dit anti-God (astaghfirullah – ik zou niet graag in de schoenen van de meesten hier staan) forum weg te blijven door het gevaar op mijn taqwa, m.b. op het afwijzen van het onwettelijke, de vastbeslotenheid om geen zonden te begaan en twijfelachtige daden te stellen.
Stockholm syndroom. Duidelijk.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 18:36   #25
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is precies niet zo sterk met jouw geloof gesteld, dat het een bezoekje aan dit anti-God forum niet aankan.
Oud 21 juli 2013, 19:23   #26
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Noem eens een paar boeken die je tot dit inzicht gebracht hebben ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2013, 22:20   #27
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder het zijne !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 12:20   #28
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ieder het zijne !!
Inderdaad. Ik post hier sowieso enkel voor moslims of oprecht geïnteresseerden in de islam:

Soera 109: Al-Kafirun / De Ongelovigen

1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt,
3. Noch bidt gij aan, wat ik aanbid.
4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt,
5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst
Oud 23 juli 2013, 12:53   #29
pantoffelheld
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Tijdens de ramadan wordt niet gevast...
Men verlegt het leefpatroon met enkele uren en vreet en zuipt tijdens de nacht...
En niet al te gezond ook nog.
De piek van de verkoop van vijgen wereldwijd valt samen met de ramadan.
En de rest van het 'dieet' doet wat zoetigheid en vettigheid zeker niet onder voor een pak vette frieten met mayonaise.
De problemen met werken overdag hebben dan ook vaak meer te maken met spijsverteringsproblemen dan met 'vasten'.

Een schande dat werkgevers hier nog rekening mee houden ook.
Simpel eigenlijk. Men wil in de nacht leven voor een maand. Geen probleem, dan kunnen ze ook in de nacht werken voor een maand

Afgaande op het nachtleven werken ze altijd door de nacht
pantoffelheld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 15:00   #30
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Ik post hier sowieso enkel voor moslims of oprecht geïnteresseerden in de islam:

Soera 109: Al-Kafirun / De Ongelovigen
Wat is het verband met ongelovige ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 16:38   #31
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Laynee, ik wacht nog steeds op de boeken die je toch dit inzicht gebracht hebben.
Oud 25 juli 2013, 19:53   #32
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Laynee, ik wacht nog steeds op de boeken die je toch dit inzicht gebracht hebben.
Ik wacht nog steeds.
Oud 25 juli 2013, 21:31   #33
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ick en ben ouder dan die goddesdiensten en heb den Koran, net alsch den Bejbel ofte bibliothéq, weten geschreven door den mensch!!
Je hebt gelijk jong, het is geschreven door mensen dus meer moeten we eigenlijk niet weten, het is even goddelijk als gelijk wat door mensen geschreven.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 06:31   #34
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Leest men de Koran dan komt men al snel tot enkele ontnuchterende vaststellingen.

1 Mohammed of Allah of allebei zijn leugenaars.
- Allah wordt verondersteld volmaakt te zijn. Doch de boodschappen die hij ventileert via Mohammed zijn vaak met elkaar in tegenspraak.
Ergo, of Mohammed liegt en Allah is verzonnen of Mohammed was even dom en goedgelovig als de huidige aanbidders van Allah en werd door Allah belogen...
2 Een beetje vreemd dat een volmaakte entiteit een mentaal zieke massamoordenaar, terrorist en kinderverkrachter als spreekbuis kiest...
Tenzij het een grap van Allah was, Allah's wegen zijn ondoorgrondelijk weet je wel...

Afijn, wie vandaag bewust een massamoordenaar, terrorist, kinderverkrachter en grote leugenaar als grote voorbeeld neemt kan maar op twee plaatsen thuishoren. Achter de tralies van een gevangenis of achter de tralies van een instelling voor gevaarlijke gekken...
Hetzelfde dus als god en christus, als ik niet beter wist zou ik zeggen 't is familie!
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 06:38   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Hetzelfde dus als god en christus, als ik niet beter wist zou ik zeggen 't is familie!
O ja? Was Jezus dan, net als Mohammed, "een massamoordenaar, terrorist, kinderverkrachter en grote leugenaar"?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 06:41   #36
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O ja? Was Jezus dan, net als Mohammed, "een massamoordenaar, terrorist, kinderverkrachter en grote leugenaar"?
Niet noodzakelijk in die volgorde maar ge zit er aardig dichtbij hé.
Oud 26 juli 2013, 08:27   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk in die volgorde maar ge zit er aardig dichtbij hé.
Kan je me een voorbeeld geven van opdrachten tot moorden of zelfs persoonlijk uitgevoerde moorden die door Jezus werden uitgevoerd?
Ik blijk het een en ander gemist te hebben precies.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2013, 08:47   #38
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Kan je me een voorbeeld geven van opdrachten tot moorden of zelfs persoonlijk uitgevoerde moorden die door Jezus werden uitgevoerd?
Ik blijk het een en ander gemist te hebben precies.
Ah en wat gaat gij boven halen? Die stammen oorlog waarbij bepaalde joodse stammen zijn omgekomen tijdens gevechten?
Jawadde dat is uit de context van die tijd getrokken.
We zullen dan onze ogen maar sluiten van alle misbruiken die de kerk tot op heden toelaat.
Oud 26 juli 2013, 10:06   #39
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah en wat gaat gij boven halen? Die stammen oorlog waarbij bepaalde joodse stammen zijn omgekomen tijdens gevechten?
Jawadde dat is uit de context van die tijd getrokken.
We zullen dan onze ogen maar sluiten van alle misbruiken die de kerk tot op heden toelaat.
Heu.. Je had het over de geweldplegingen van Jezus, of had ik het misbegrepen ?
Oud 26 juli 2013, 11:27   #40
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik wacht nog steeds.
Je reageert in het onderwerp "de Koran en Ramadan"... en vraagt naar boeken die me hebben overtuigd?

Als introductie tot Mohamed vzmh raad ik u alvast zijn levensloop door Ibn Kathir (betrouwbare bron) aan.
Is in het Engels te vinden op het internet: http://www.islamawareness.net/Muhammed/ibn_kathir.html
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be