Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2013, 10:25   #21
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Awel ja dat ze de mensen nog maar wat harder kloten. En binnenkort staat dan het land weer in rep en roer omdat ze zo ne blauwe smurf hebben omver gereden, wat kletsen hebben gegeven of nog erger omver hebben geschoten. Iemand die zo laf is om zich achter de struiken met een flitstoestel te verstoppen verdient niet beter. Klojo's zijn het, allemaal.
Maar gij zijt ne stoere ze!
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 11:23   #22
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

En zo een reactie kan er alleen op wijzen dat gij ook zo ne gefrustreerde flik zijt Erg eigenlijk als ge weet dat ge niets kunt doen buiten een boete -wat centen dus- schrijven!
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 12:07   #23
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
blijkbaar is dat juridisch dan uitgespit dat ze u 3 keer kunnen beboeten op dezelfde weg voor dezelfde overtreding ?
De volgende juridische spitsvondigheid (VRT-nieuws 2 weken geleden) past men toe: elk flitstoestel opgesteld in de mobiele trajectcontrole staat in hetzelfde traject op het grondgebied van een andere gemeente.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 12:09   #24
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
En zo een reactie kan er alleen op wijzen dat gij ook zo ne gefrustreerde flik zijt Erg eigenlijk als ge weet dat ge niets kunt doen buiten een boete -wat centen dus- schrijven!
Nope, geen flik. Gewoon iemand die de puberale stoerdoenerij-berichtjes die jij hier een paar keer per dag in verscheidene topics post een beetje zielig vindt.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 23 juli 2013 om 12:09.
Oud 23 juli 2013, 12:12   #25
giserke
Banneling

Standaard

Flikken zijn idd uitschot.

Kijk maar eens rond. Als er ergens ambras is zitten er altijd flikken tussen.

Laatst gewijzigd door giserke : 23 juli 2013 om 12:15.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 13:40   #26
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Nope, geen flik. Gewoon iemand die de puberale stoerdoenerij-berichtjes die jij hier een paar keer per dag in verscheidene topics post een beetje zielig vindt.
Dus jij bent iemand die er niet tegen kan dat er iemand andere meningen heeft dan jezelf? Of jij bent iemand die zich al dat forumgelul zich persoonlijk aantrekt? Of anders gezegd ik zeg mijn mening en jij veroordeelt dit dan onder de noemer puberale stoerdoenerij? Jongetje toch. Ik begin eerder jou zielig te vinden. Ik vermoed dat jij dan wel een heel depressief leven hebt dat zich alles en nog wat aantrekt. Een wereldverbeteraar in zijn midlife crisis dus.
Oud 23 juli 2013, 14:51   #27
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus jij bent iemand die er niet tegen kan dat er iemand andere meningen heeft dan jezelf? Of jij bent iemand die zich al dat forumgelul zich persoonlijk aantrekt? Of anders gezegd ik zeg mijn mening en jij veroordeelt dit dan onder de noemer puberale stoerdoenerij? Jongetje toch. Ik begin eerder jou zielig te vinden. Ik vermoed dat jij dan wel een heel depressief leven hebt dat zich alles en nog wat aantrekt. Een wereldverbeteraar in zijn midlife crisis dus.
LOL! Je bent grappig.

Ik kan er gerust tegen dat iemand een andere mening heeft. Alleen vind ik het een beetje zielig wanneer een volwassene zoals jij hier een persona aanneemt die je verwacht van een 14-jarige die op iemand indruk te maken heeft, met karikaturaal stoere praat die op werkelijk niemand indruk maakt. Ik weet trouwens dat ik niet de enige ben. Ben jij in het echte leven ook zo?

Klaarblijkelijk pikt het een beetje wanneer je daar op gewezen wordt...
Oud 23 juli 2013, 15:50   #28
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik lul hier zeker niet om indruk te maken. Op wie zou ik trouwens indruk moeten maken? Alles is hier grotendeels anoniem. Wat interesseert het trouwens mij wat anderen denken. De meesten zeveren hier toch ook maar wat. Ik bekijk dat eerder als een nieuw gevonden entertainment. En het is virtueel, eens iets anders dan constant te liggen nadenken hoe je werknemers nog goedkoper en met minder middelen meer kunt laten renderen (oei dat was niet om indruk te maken )

En om te antwoorden ja zo denk en redeneer ik in mijn echte leven nu ook eenmaal. Stoort het jou dat als ik zeg dat ik er plezier in heb als ze een politie-agent omver schieten? Of dat er een geschifte wat met granaten smijt? Of dat er ergens iets gebeurd waar veel doden vallen? Of er een zot in een kribbe een slachtpartij aanricht? Of de "gruwelijke" beelden in Syrië? In het geval van de agent heb ik er dus wel degelijk plezier in (destijds zeiden we dan een "de naam van een doodgeschoten agente" doen). De andere zaken laten mij gewoon koud. En trouwens in het echte leven moet je dat denken maar niet zeggen. Mensen zijn daar niet klaar voor en reageren dan geschokt en verontwaardigd. Onder de radar blijven en u gedragen als een schaap (maar dan in wolfskleren) levert nog steeds veruit het meeste op. Want ja ik denk enkel in termen van euro's en dollars en al de rest kun je toch kopen. Ik ben hier dus zeker niet om indruk op simpele individuen te maken

Laatst gewijzigd door Ondernemerke : 23 juli 2013 om 15:51.
Oud 23 juli 2013, 17:59   #29
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
En om te antwoorden ja zo denk en redeneer ik in mijn echte leven nu ook eenmaal.
Ah. Dus jij bent degene over wie zijn vrienden en familie na het feestje tegen mekaar al lachend en met de ogen rollend zeggen 'heb't ge'm weer gehoord met zijne zware klap'?

Citaat:
Stoort het jou dat als ik zeg dat ik er plezier in heb als ze een politie-agent omver schieten?
Eerlijk? Ja, dat stoort mij. Het maakt jou namelijk tot een regelrechte eikel. Niks meer, niks minder. En ik heb een allergie voor eikels.

Citaat:
Want ja ik denk enkel in termen van euro's en dollars en al de rest kun je toch kopen.
Da's zo mogelijk nog zieliger dan je stoere praat.
Oud 23 juli 2013, 18:14   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lul hier zeker niet om indruk te maken. Op wie zou ik trouwens indruk moeten maken? Alles is hier grotendeels anoniem. Wat interesseert het trouwens mij wat anderen denken. De meesten zeveren hier toch ook maar wat. Ik bekijk dat eerder als een nieuw gevonden entertainment. En het is virtueel, eens iets anders dan constant te liggen nadenken hoe je werknemers nog goedkoper en met minder middelen meer kunt laten renderen (oei dat was niet om indruk te maken )
Als ik dit zo lees heb ik toch mijn bedenkingen over u hoor.

Citaat:

Of dat er een geschifte wat met granaten smijt? Of dat er ergens iets gebeurd waar veel doden vallen? Of er een zot in een kribbe een slachtpartij aanricht? Of de "gruwelijke" beelden in Syrië? In het geval van de agent heb ik er dus wel degelijk plezier in (destijds zeiden we dan een "de naam van een doodgeschoten agente" doen). De andere zaken laten mij gewoon koud. En trouwens in het echte leven moet je dat denken maar niet zeggen. Mensen zijn daar niet klaar voor en reageren dan geschokt en verontwaardigd. Onder de radar blijven en u gedragen als een schaap (maar dan in wolfskleren) levert nog steeds veruit het meeste op. Want ja ik denk enkel in termen van euro's en dollars en al de rest kun je toch kopen. Ik ben hier dus zeker niet om indruk op simpele individuen te maken

Citaat:

En om te antwoorden ja zo denk en redeneer ik in mijn echte leven nu ook eenmaal. Stoort het jou dat als ik zeg dat ik er plezier in heb als ze een politie-agent omver schieten?
Ja dat stoort mij. Ik begrijp niet dat u nog vrij kan / mag rondlopen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 20:08   #31
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dower Bekijk bericht
Hey

De politie verandert haar strategie en zal trajectcontrole nu als stokpaardje gebruiken: http://www.intoverkeersrecht.be/news...ersboetes.html

Wat denken jullie hiervan? Ik denk persoonlijk dat het het rijgedrag van de automobilist wel kan beïnvloeden!
Ze waren bij mijn coyote allemaal op voorhand aangegeven. Ze konden dus mijn reet kussen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 20:13   #32
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je kunt toch niet 3x verooordeeld worden voor dezelfde overtreding
Ik denk dat men vooral wil zien hoever men hiermee juridisch kan gaan. Zie het maar als een probeerseltje. Ze doen dit wel meer. De coyote hebben ze in Zwitserland ook proberen te verbieden, maar ze zijn door de rechtbank in ongelijk gesteld.

Als men dit soort redenering verder doortrekt en men volgt iemand bijvoorbeeld met een auto, dan moet men elke km/u dat je over de schreef gaat in de tijd gaan beboeten : ja meneer na 1 seconde reed U 1 km/u te snel € 50 boete, na 2 seconden 2 km/u (nog eens € 50 boete), .... dit kom in totaal op € 10.000,00. Gelieve minnelijk te regelen aub.

Laatst gewijzigd door Stingray : 23 juli 2013 om 20:14.
Oud 23 juli 2013, 22:17   #33
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als men dit soort redenering verder doortrekt en men volgt iemand bijvoorbeeld met een auto, dan moet men elke km/u dat je over de schreef gaat in de tijd gaan beboeten : ja meneer na 1 seconde reed U 1 km/u te snel € 50 boete, na 2 seconden 2 km/u (nog eens € 50 boete), .... dit kom in totaal op € 10.000,00. Gelieve minnelijk te regelen aub.
Hmm, als ze u ergens flitsen tegen 180 km/u, en 10 m verder nog eens tegen 170 km/u, kan u eenheid van misdrijf inroepen. Op 10 m afstand, is het immers onmogelijk te vertragen van 180 naar de toegestane 120 km/u op een autosnelweg.

Maar niet zo, als u 10 km verderop nog eens geflitst zou worden. De overtreding op plaats X, houdt immers niet noodzakelijk in, dat u 10 km verderop, op plaats Y op diezelfde snelweg nog steeds te snel zou rijden. In dat geval, denk ik (al ben ik ook geen jurist), dat u géén eenheid van misdrijf zal kunnen inroepen.

Citaat:
En om te antwoorden ja zo denk en redeneer ik in mijn echte leven nu ook eenmaal. Stoort het jou dat als ik zeg dat ik er plezier in heb als ze een politie-agent omver schieten? Of dat er een geschifte wat met granaten smijt? Of dat er ergens iets gebeurd waar veel doden vallen? Of er een zot in een kribbe een slachtpartij aanricht? Of de "gruwelijke" beelden in Syrië? In het geval van de agent heb ik er dus wel degelijk plezier in (destijds zeiden we dan een "de naam van een doodgeschoten agente" doen).
Politie-agenten zijn verre van mijn vrienden (enfin, ttz: veel vrienden zal ik onder die mannen ook niet hebben in Belziek). Maar om te stellen dat u er plezier in heeft, mochten ze er 1 omver schieten ... neen, dat begrijp ik niet. En over de andere zaken die u opsomt, WIL ik zelfs niet reageren.

Laatst gewijzigd door lohabra : 23 juli 2013 om 22:21.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 22:36   #34
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lohabra Bekijk bericht
Hmm, als ze u ergens flitsen tegen 180 km/u, en 10 m verder nog eens tegen 170 km/u, kan u eenheid van misdrijf inroepen. Op 10 m afstand, is het immers onmogelijk te vertragen van 180 naar de toegestane 120 km/u op een autosnelweg.

Maar niet zo, als u 10 km verderop nog eens geflitst zou worden. De overtreding op plaats X, houdt immers niet noodzakelijk in, dat u 10 km verderop, op plaats Y op diezelfde snelweg nog steeds te snel zou rijden. In dat geval, denk ik (al ben ik ook geen jurist), dat u géén eenheid van misdrijf zal kunnen inroepen.

Politie-agenten zijn verre van mijn vrienden (enfin, ttz: veel vrienden zal ik onder die mannen ook niet hebben in Belziek). Maar om te stellen dat u er plezier in heeft, mochten ze er 1 omver schieten ... neen, dat begrijp ik niet. En over de andere zaken die u opsomt, WIL ik zelfs niet reageren.
Ik denk dat er nog heel wat juridisch gebakkelei uit de pen zal vloeien en dat er toch wel wat over te zeggen valt.
Oud 23 juli 2013, 22:40   #35
pantoffelheld
Vreemdeling

Standaard

Lijkt mij sowieso de moeite om aan te vechten als nergens het misdrijf in dit geval de overtreding wordt stopgezet
pantoffelheld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 22:47   #36
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pantoffelheld Bekijk bericht
Lijkt mij sowieso de moeite om aan te vechten als nergens het misdrijf in dit geval de overtreding wordt stopgezet
Ik maak mij geen zorgen daarover. Daar komen gegarandeerd procedures van.

Intussen meld ik elke controle die ik zie en tegenkom met plezier op het netwerk van coyote, kwestie van evenwicht.

Laatst gewijzigd door Stingray : 23 juli 2013 om 22:48.
Oud 23 juli 2013, 22:50   #37
pantoffelheld
Vreemdeling

Standaard

zo blijft het een beetje leuker
Oud 23 juli 2013, 22:55   #38
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
zo blijft het een beetje leuker
Je moest eens weten hoeveel mensen een coyote hebben. Als ik op een autosnelweg rijdt, heb ik steevast 50 �* 70 verkenners voor mij die een flitscontrole doorgeven. Op de kleinere wegen is dat niet altijd het geval, maar daar is de pakkans ook wel een heel pak minder. Daar staan zeker geen 10 camera's op rij.
Oud 23 juli 2013, 22:57   #39
pantoffelheld
Vreemdeling

Standaard

op mijn fiets heb ik dat niet nodig en mijn vrouw rijdt met auto dus heb ik een excuus als zij een boete krijgt.
Oud 23 juli 2013, 23:17   #40
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
op mijn fiets heb ik dat niet nodig en mijn vrouw rijdt met auto dus heb ik een excuus als zij een boete krijgt.
Is dezelfde portemonee die betaalt. Maar als je weinig rijdt en alleen kort in de omgeving heb je wellicht gelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be