Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2013, 14:29   #21
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge vergist u in de betekenis van moedertaal:

Sprak uw moeder (of vader) in de periode voor uw schooltijd AN tegen u?

Of zijt ge beschaamd voor uw Limburgse moedertaal?

Ter info: neen, ik ben niet iemand die in Ieper mijn streektaal ga spreken om te bestellen. Daar doe ik daar in correct AN. Zoals ik in Frankrijk mijn bestelling in Frans doe, en elders in de wereld meestal in het Engels. Maar in mijn streek spreek steeds mijn streektaal. Enkel als ik merk dat mijn gesprekspartner de taal niet machtig is zal ik overschakelen.
Beide zijn mij al bijgebracht nog voor ik naar school ging dus in feite heb ik volgens uw theorie twee moedertalen? Ik ben trouwens helemaal niet beschaamd voor mijn dialect, integendeel zelfs, maar ik ben toch wat terughoudend om het te spreken tegen vreemden, zelfs als die uit de buurt komen. Elk vogelt zingt zoals het gebekt is zeker.
Oud 23 juli 2013, 14:35   #22
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Arme Elisabeth... echt, 't kind heeft nog geen tetten en ze wordt nu al tentoongesteld...
Wij willen tetten zien
Och dat ze nu eender wie daar voor gaan gebruiken. Ik ben nooit koningsgezind geweest en zal het ook nooit worden. Dat ze daar nu een in mijn ogen arm kind voor gaan gebruiken? Dat dient dat kind tenminste nog voor iets. Het blijft allemaal een grote show in de hoop zoveel mogelijk geld binnen te rijven. Heel die familie is zoals vele andere gewone families. Dat rookt, zuipt en poept er evenveel op los dan elders.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 14:42   #23
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat lees ik in GVA:

Gaan ze dat kind haar leven echt verknoeien daarmee?
Als Brabander wil ik een koning(in) van alle Belgen en niet alleen van twee provincies. Dat zal ook zo wel zijn. Niet dat ik daar aan twijfel.

Laatst gewijzigd door De Brabander : 23 juli 2013 om 14:43.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 14:44   #24
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik verwacht dat de Belgicisten echt alles in de strijd zullen gooien wat ze kunnen (buiten natuurlijk Nederlands leren en spreken, op de koninklijke familie en een paar enkelingen na). Zelfs van geweld zijn ze niet vies als het nodig is.
Ah, ge weet het.
Oud 23 juli 2013, 15:17   #25
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Wij willen tetten zien
Och dat ze nu eender wie daar voor gaan gebruiken. Ik ben nooit koningsgezind geweest en zal het ook nooit worden. Dat ze daar nu een in mijn ogen arm kind voor gaan gebruiken? Dat dient dat kind tenminste nog voor iets. Het blijft allemaal een grote show in de hoop zoveel mogelijk geld binnen te rijven. Heel die familie is zoals vele andere gewone families. Dat rookt, zuipt en poept er evenveel op los dan elders.
Wat is er erger dan kindsoldaten, kinderarbeid en kindslaafjes...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 15:44   #26
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Berg je jeugddromen maar op Elizabethje.Vanaf nu sta je ten dienste van de staat.
Wel enkel als barbie par excellence natuurlijk...
Hier kan ze alvast wat ideeën opdoen.
http://be.bing.com/images/search?q=b...ld&FORM=HDRSC2
Dat is dus het niveau van het Belgisch koningshuis...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 15:45   #27
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
kinderhoertjes?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 23 juli 2013, 15:49   #28
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wel enkel als barbie par excellence natuurlijk...
Hier kan ze alvast wat ideeën opdoen.
Dat is dus het niveau van het Belgisch koningshuis...
Schandalig hoe je dat arme kind al uitlacht en aanvalt. Wat kan zij er aan doen? Erfzonde?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 15:56   #29
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Niets want het draait allemaal om hetzelfde en dat is de kassa laten rinkelen. In principe ben ik tegen kindsoldaten en kinderarbeid (slaafjes). Aan kinderen raak je niet. Doe met hun huisdieren wat je wil, folter desnoods de grootouders en ouders maar kinderen zijn onschuldig. Door het lot zijn ze daar geboren en dragen ze meestal de gevolgen van de beslissingen van hun ouders. Dus wat maakt het koningshuis hun beter dan diegenen die de kindsoldaten uitsturen? Ze gebruiken beiden de onschuld en onwetendheid van de kinderen.

Laatst gewijzigd door Ondernemerke : 23 juli 2013 om 15:57.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 16:03   #30
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Schandalig hoe je dat arme kind al uitlacht en aanvalt. Wat kan zij er aan doen? Erfzonde?
U bent voorbarig. Ik val de manier aan waarop dat kind misbruikt wordt.
Met de nadruk op misbruik.
In feite is wat het koningshuis met dit meisje deed en doet niet meer of niet minder dan prostitutie.
En daarbij wordt haar dan ook nog eens wijsgemaakt dat dit allemaal ok en normaal is...

Het kind is te beklagen... zolang ze niet echt beseft waar ze deel van uitmaakt.
Maar dat tijdstip zal komen en waarschijnlijk zal ze tegen dan, net als haar voorgangers, zo verwrongen zijn van geest dat ook zij zal vinden HET RECHT te hebben om over andere mensen te heersen omdat haar ma door de juiste vent geneukt werd... (pardon my French).

Hoe lang moet je medelijden hebben met die mensen?
Tot op welke leeftijd?
Indien dat kind nu al ingelepeld krijgt dat ze beter is dan 99,99999 percent van de mensheid, en dat gelooft...
Gedaan met medelijden als ze 10 is ( ik kreeg bij onrespectvol gedrag tegen mensen op die leeftijd al serieus naar mijn voeten en wist perfect dat dat niet kon)?
Op haar twaalfde? Veertiende?

Zeg jij het maar...
Oud 23 juli 2013, 16:06   #31
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
En tussen haakjes, ik vind wat je onder mijn snelkoppeling vindt niets om mee te lachen.
Intriest is dat.
Oud 23 juli 2013, 21:42   #32
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In feite is wat het koningshuis met dit meisje deed en doet niet meer of niet minder dan prostitutie.
En daarbij wordt haar dan ook nog eens wijsgemaakt dat dit allemaal ok en normaal is...

Het kind is te beklagen... zolang ze niet echt beseft waar ze deel van uitmaakt.
Maar dat tijdstip zal komen en waarschijnlijk zal ze tegen dan, net als haar voorgangers, zo verwrongen zijn van geest dat ook zij zal vinden HET RECHT te hebben om over andere mensen te heersen omdat haar ma door de juiste vent geneukt werd... (pardon my French).

Tot op welke leeftijd?
Indien dat kind nu al ingelepeld krijgt dat ze beter is dan 99,99999 percent van de mensheid, en dat gelooft...
Gedaan met medelijden als ze 10 is ( ik kreeg bij onrespectvol gedrag tegen mensen op die leeftijd al serieus naar mijn voeten en wist perfect dat dat niet kon)?

Zeg jij het maar...
Gij lult uit uw nek. Hebt gij enig bewijs dat dit kind misbruikt word?
Is het feit dat ze naar een Nederlandstalige school gaat een vorm van misbruik?
Is het feit dat de ouders (volgens dat artikel) haar een zo normaal mogelijke jeugd willen geven een vorm van misbruik?
Waar staat dat men haar inlepelt dat ze vele beter is dan anderen?

Alleen in uw verwrongen geest bestaat dat misbruik.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2013, 22:35   #33
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat lees ik in GVA:

Gaan ze dat kind haar leven echt verknoeien daarmee?
Dat kind moet maar één zin zeggen... "Iek oe-wil president oe-worden..."
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 00:51   #34
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Arme Elisabeth... echt, 't kind heeft nog geen tetten en ze wordt nu al tentoongesteld...
Stop met je flauwe kul
Jouw insinuaties over kinderen en de zogenaamde doelstelling hier, kan catastrofale gevolgen hebben voor dit forum.
Er moet hier maar 1 gek onze berichten zitten te lezen en klacht neerleggen.
Wij weten allemaal dat jij dit niet in die richting wil bedoelen, maar een tegenstander, ons onbekend, kan jouwuitspraak over kinderen misbruiken.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 00:55   #35
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Wij willen tetten zien
Jij kan beter je biezen pakken - jouw tekst neigt naar pedofiele overwegingen.
Oud 24 juli 2013, 01:04   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ter info: neen, ik ben niet iemand die in Ieper mijn streektaal ga spreken om te bestellen. Daar doe ik daar in correct AN. Zoals ik in Frankrijk mijn bestelling in Frans doe, en elders in de wereld meestal in het Engels. Maar in mijn streek spreek steeds mijn streektaal. Enkel als ik merk dat mijn gesprekspartner de taal niet machtig is zal ik overschakelen.
Alleen jammer dat u uw kinderen niet hebt opgevoed in uw eigen Limburgse moedertaal, nietwaar?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 01:04   #37
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:

Tot op welke leeftijd?

Zeg jij het maar...
Regelrechte beschuldiging van ouders tot het aanzetten van kinderprostitutie.
Gemeld aan uw partij
Oud 24 juli 2013, 06:14   #38
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen jammer dat u uw kinderen niet hebt opgevoed in uw eigen Limburgse moedertaal, nietwaar?!
Dat u dat eens per vergissing veronderstelt kan ik aannemen. Dat u dit blijft herhalen alhoewel ik u al vroeger klaar en duidelijk geantwoord heb dat mijn kinderen in de Limburgse taal opgevoed werden lijkt meer op moedwil.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 06:39   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ach, Filip heeft zijn jeugddroom uiteindelijk toch ook waar kunnen maken...
Dat was geen droom, dat was een missie.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2013, 06:43   #40
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sprak uw moeder Nederlands tegen u of Limburgs? Ik veronderstel het tweede. Dan is Limburgs uw moedertaal. Als gij uw kind uw eigen Limburgse moedertaal zult aanleren zijt ge een van de weinige moedigen die dat nog doen.
Welke initiatieven heeft NVA al genomen om uw moedertaal te bewaren?
Uw lokale NVA spreekt meestal in de streektaal. Waarmee ge bewijst dat die taal toch nog levendig is, en niet een dialectje dat enkel nog door bejaarden gekend is. Waarom spreken zij dat niet op de gemeenteraad?

PS enkele weken gelden nog gepraat met een paar NVA-stemmers uit de Maaskant. Beiden jarenlang met prepensioen. Toen ik hen uitgelegd had dat het standpunt van de NVA was om werkloosheidssteun (en dus dat zo gezegde prepensioen) tot enkele jaren te beperken, waren ze al veel minder enthousiast.
Waar staat dat in de N-VA standpunten?
Het is zelfs zo dat de huidige meerderheid het pré-pensioen reeds afgeschaft heeft, vraag maar aan de mensen van Ford Genk.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be