![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Vreemdeling
|
![]() CD&V-parlementsleden Peter Van Rompuy en Robrecht Bothuyne ...
Ge moet maar durven he,die snotneuzen hebben nog nooit gewerkt in hun leven...,en dan nog op het idee komen om hard werkende mensen die gans hun leven bijgedragen hebben te laten werken tot ze er bij doodvallen!?schaam u !Daarvoor moet je naar Africa gaan studeren om zo slim te worden he Mr van Rompuy,,, |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor mij is 67 genoeg. Ik heb nog altijd geen enkel concreet bewijs gezien of gehoor dat werken tot je 70e de pensioenen zal betaalbaar houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mensen gaan toch oplossingen zoeken om rond hun 60ste er mee te stoppen. Desnoods inderdaad naar Spanje/Portugal verhuizen met de spaarcenten en hun huis hier verhuren. Ik vermoed ook niet dat de effectieve pensioenleeftijd veel hoger als 60 geraakt, als ik naar mijn ouders kijk (werken beiden nog steeds) wordt het vanaf dan gewoon heel moeilijk. Het moet ook kunnen, tot uw 70ste doorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De CVP zal wel verlies boeken, vooral Federaal natuurlijk, maar besef wel dat die partij hier nooit zo al krimpen als het Nederlandse CDA.
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 25 juli 2013 om 08:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie in 1958 geboren is gaat met 66 op pensioen (dan + 2 maand per jaar later). Even een Duitse tabel googlen voor een overzicht: ![]() info: http://de.wikipedia.org/wiki/Rentenb...gelaltersrente CD&V lijkt wel de mosterd bij OECD gehaald te hebben (Leterme zit daar) die het - wettelijk - pensioen op 67 jaar te vroeg vinden, wie meer wil (als hij vroeger uitstapt) moet zich maar bijkomend privaat pensioenverzekeren...: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2013 om 09:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werken tot de dood.
Tja, waarom zouden we dat zonder meer slikken, eigenlijk? 't Is geen kwestie van op cd&v stemmen of er niet op stemmen. 't Is kwestie van te doen zoals elders gebeurt: die politici en hun trawanten opjagen, opsluiten en de boel plat leggen. Het hangt van ons af wat er gebeurt, hoor. Waarom zouden politieke beslissingen "natuurwetten" zijn?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() In 2012 spendeerde België volgens het Planbureau 5,4% van het bbp aan werknemerspensioenen en 3,8% aan ambtenarenpensioenen. Op het eerste zicht niet zo’n spectaculair cijfer. Dat wordt het wel wanneer je wat gaat rekenen met de cijfers. Die 5,4% of 18,7 miljard moet over 1,59 miljoen gepensioneerden verdeeld worden terwijl de 3,8% of 12,3 miljard van de ambtenaren slechts over 399.000 mensen verdeeld wordt (bron: Vergrijzingsrapport Planbureau). Per gepensioneerde betekent dat gemiddeld 11.789 euro per jaar voor een werknemerspensioen en 31.759 euro per jaar voor ambtenarenpensioen. Dus bijna drie keer zoveel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is ofwel dat, ofwel stoppen met mensen te betalen voor niet te werken.
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk in de reacties veel cretologie.....
Er zijn vage tekenen (de inkoop-managers-index) dat de Europese economie uitdiept..... Als dit aanhoudt dan zal ongeveer een jaar later het gejank om werknemers weer beginnen... Ondertussen zouden we als maatschappij moeten LEREN van crisissen...bijvoorbeeld de realiteit dat oudere werknemers zullen NODIG zijn,de realiteit dat zeer grote aantallen jongeren NU EVEN NIET bruikbaar zijn op de arbeidsmarkt(om allerlei redenen waar genoeg andere draadjes,ook met cretologie, van te vullen zijn).... De groeiende kans ook dat Europa protectionistische maatregelen zal moeten nemen willen we uberhaupt nog iets van maak-industrie over houden..;(en ja,ook Duitsland zal mee moeten gaan,want Duitsland zelf kan onmogelijk gedelocaliseerd worden van tussen al de andere EU-staten,bovendien is hun werkende armoede model onhoudbaar...en ze weten dat ook daar in Berlijn!) Voordat een wettelijk kader kan gemaakt worden moeten politieke partijen voor zichzelf duidelijk maken waar ze naartoe willen......ook de CD&V.En ja,voor wie in het verouderde "altijd maar meer" denken opgegroeid is,is zelfs maar die denkoefening shockerend... Hoe het bedrijfsleven ondertussen om zal gaan met een steeds geriatrischer werknemersbestand is natuurlijk maar de vraag. Nog steeds worden 58+-ers buiten GEDUWD(en ik heb persoonlijk,in mijn werksituatie,al moeten vaststellen dat meer en meer brugpensioeners eigenlijk niet weg WILLEN....ze MOETEN echter!...Brugpensioen impliceert een ontslagprocedure) ER zal echt een flexibeler tijdssysteem moeten komen.Nu wordt dit enkel(schandalig gewoon) toegepast op jongere mensen die "tijd voor het gezin" en nemen,op kosten van de anderen notabene (bah!).......... Er zal eerder een gestruktureerde vorm van arbiedskorting(ZONDER looncompensatie) moeten bekomen worden ...wie ouder wordt heeft al pensioenrechten opgebouwd,heeft al wat spaargeld,maar kan nog een gradueel minder aantal uren blijven bijdragen.Hun "rustige" manier van aanpak in een bedrijf kan meer opbrengen dan ze kosten! DAT is de uitdaging...... CD&V zet de eerste prille stapjes....hopelijk zullen de andere partijen ook voor de verkiezingen hieromtrent hun gedachten ordenen... Kijk,het KOMT OP TAFEL,gelijk wie verkozen wordt! Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2013 om 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die conclusie wordt sowieso al gemaakt door massa's mensen/jongeren, die geen zin meer hebben de bodemloze Belgischeput te blijven vullen. Wie nog steeds in België zit, die begint er zo stilaan gewoon om te vragen... Verder is dat het standaard verhaal: meer afdragen voor nog minder return. Welcome to Belgium... Alleen al het onbeperkt bijdragen als werknemer, maar desondanks toch een maximaal pensioen krijgen, is genoeg reden om België achter te laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ambtenaren hebben vastheid van betrekking en een veel hoger pensioen dan alle andere Belgen.
Indien de pensioenleeftijd wordt opgetrokken dan hebben ambtenaren steeds een volle loopbaan (vast benoemd) en gaan de anderen een onvolledige loopbaan hebben en dus het bestaansminimumpensioen (dat dan 4 of 5 keer lager gaat liggen dan die statutaire ambtenaren). |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu al is "aan de overheid werken" voor jongeren niet noodzakelijk hun eerste en laatste job.Het is meer en meer een methode om ervaring op te doen vanaf een kant van de tafel en vervolgens in de privé iets anders gaan doen. Het wordt geleidelijk aan ongelofelijk dat het onderscheid nog bestaat...maar kom,op goede dingen is het meestal wat wachten... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 juli 2013 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tijd om 'het pensioen' af te schaffen, iedereen zelf de boontjes voor later 'bijeensparen' en dus oogsten wat ge zelf zaait.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben er mij reeds volledig van bewust dat ik tot mijn 70 zal moeten blijven werken voor een petieterig pensioentje. maw werken tot ik erbij doodval. En dat allemaal omdat men er in de gouden tijden er niet is slaagde om een deftig spaarpotje aan te leggen voor de pensioenen. |
|
![]() |
![]() |