Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 6 augustus 2013, 22:21   #21
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Op de ring van antwerpen moogt ge 100. Als je je daar aan houdt dan pas voel je je traag.
Ik werd zelfs ingehaald door een chi chi madam in een Fiat 500, rechts dan nog wel. Daar kan ik van fulmineren. Iemand rechts inhalen op de ring van Antwerpen is LEVENSGEVAARLIJK.
Jij weet blijkbaar niet dat rechts inhalen daar meestal toegelaten is, ttz dat is geen inhalen als je F15´s opvolgt.

Citaat:
http://wegcode.be/wetteksten/secties...code/174-art16

Artikel 16. Inhalen

16.1. Het inhalen geldt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn.

16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.

F 15
Dus als je denkt iemand te kunnen irriteren leer best eerst de verkeersregels daaromtrent.

Aja de R1 van Antwerpen met al zijn af- en opritten staat vol van die F15:

Citaat:
Ik heb een oude Mitsubishi Spacestar 1.3 benzine uit '99. Als ge dan netjes u aan de snelheid houd voelt ge u pas traag. Op de autobaan ineens links gaan rijden om die BMW tegen te houden die met 150 langs u door wil als het druk is. Dat is pas leuk. De reactie van die kerels is soms echt kostelijk. Dan wordt de o zo nederige Vlaming pas echt een leeuw.
Je lachen zal je wel vergaan als je een (onherkenbaar) prioritair voertuig moedwillig in de weg blijft rijden, èn dan wordt het héél kostelijk voor jou.

Verkeersregels is niet je sterkste punt hé.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2013 om 22:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 22:22   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
vervolg hierboven: even p/c boetes op te weinig veiligheidsafstand/bumperkleven in D bij 130 kmh

*Ab of vanaf 32,5 m afstand is tot halbe Tacho of < 65 m* (< 130/2) dan 35 € (in de praktijk zelden beboet op droge weg, hangt vooral af van de wegtoestand (vanaf nat, glad...).

Onder 19,5 m afstand bij 130 kmh permanent volgen (min 300 m videometing) kun je al rijverbod krijgen vanaf 1-3 maand naargelang afstand, of het zogenaamde bumperkleven. Daarnaast strafpunten en een dikke boete.
In feite is het vanaf onder 1/4 snelheidsmeter (Tacho 130 kmh /4 = 32,5 m) zogezegd een zware overtreding dan beginnen ook de strafpunten.

Bumperkleven op de Belgische snelweg ? Is hier iemand die daar ervaring mee heeft ? (gepakt, boete ?) ...
geen idee eigenlijk mss riskeer je hooguit 60 € minnelijke schikking bij bumperkleven door een agent die zijn plicht probeert te doen volgens een gehandicapte wetgeving. Als je maar niet te rap rijdt, dat kasseren ze zonder agent digitaal-automatisch, desnoods direct van je belastingsbrief als je niet direct wilt betalen.
Tja en ach.
Ik doe dat vaak.
Ik wacht een hoge wagen af die zo een beetje snelheid heeft en ga in zijn gat gaan hangen. Spaart me liters uit op zijn minst.
En velen doen dat.
Vroeger was het zelfs een teken van hoffelijkheid en wisselden de koprijders elkander af.
Tegenwoordig met al die mietjes....die zijn al bang van de wind.

Vrachtwagens rijden om die reden ook vaak in kolonnes.

En van dat rechts inhalen dat klopt ook.

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 augustus 2013 om 22:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 22:31   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja en ach.
Spaart me liters uit op zijn minst.
Arme kerel
Citaat:
En velen doen dat.
Zoveel sukkelaars zijn er toch niet ?
Oud 6 augustus 2013, 22:32   #24
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij weet blijkbaar niet dat rechts inhalen daar meestal toegelaten is, ttz dat is geen inhalen als je F15´s opvolgt.

Dus als je denkt iemand te kunnen irriteren leer best eerst de verkeersregels daaromtrent.

Aja de R1 van Antwerpen met al zijn af- en opritten staat vol van die F15:

Het was op een kort stuk waar die borden niet stonden, nu gij! Ze reed op mijn strook ging naar rechts en ging terug naar mijn strook. Ik ken mij regels vrij goed maar begin me niet over codes voor bepaalde borden.

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 6 augustus 2013 om 22:33.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 22:47   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Arme kerel

Zoveel sukkelaars zijn er toch niet ?
Ik neem aan dat je niet zoveel op de grote baan zit?
Enig idee wat bepaalde geladen wagens aan verbruik hebben?
Nee..dacht het niet.
Nu oké 1 op 5 is soms al zuinig.

Laatst gewijzigd door Mambo : 6 augustus 2013 om 22:50.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2013, 22:48   #26
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Het was op een kort stuk waar die borden niet stonden, nu gij! Ze reed op mijn strook ging naar rechts en ging terug naar mijn strook. Ik ken mij regels vrij goed maar begin me niet over codes voor bepaalde borden.
Waar het bord zelf staat heeft geen bal invloed, het opvolgen van dat bord gaat ook veel verder als dat bord; er staan trouwens afstanden op dat bord, daar staat 1000 m bvb en dan zal er weer een F15 bord staan enz....

hier bvb een F15 naar Bergen Op Zoom die 2 km geldig opgevolgd kan worden in de rechtse rijsporen, dus rechts sneller voorbijrijden toegelaten.

En als ze terug naar jouw strook ging is dat nog geen inhalen (het was er sowieso geen volgens 16.2), maar gewoon een richtingsverandering na het rechts voorbijrijden. Ze zal wel van mening veranderd zijn.

codes ? Artikel 16.2 kun je toch begrijpend lezen ?

Citaat:
Ik heb een oude Mitsubishi Spacestar 1.3 benzine uit '99. Als ge dan netjes u aan de snelheid houd voelt ge u pas traag. Op de autobaan ineens links gaan rijden om die BMW tegen te houden die met 150 langs u door wil als het druk is. Dat is pas leuk. De reactie van die kerels is soms echt kostelijk. Dan wordt de o zo nederige Vlaming pas echt een leeuw.
En dan wordt je lekker ingehaald door een madammetje met een Fiat 500 kostelijk !

Citaat:
Daar kan ik van fulmineren. Iemand rechts inhalen op de ring van Antwerpen is LEVENSGEVAARLIJK.
Dat is helemaal niet levensgevaarlijk maar volgens de verkeersregels, het is zelfs niet eens inhalen.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 augustus 2013 om 23:00.
Oud 9 augustus 2013, 18:22   #27
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg tot vervelens toe dat men meer moet gaan naar een systeem van variabele snelheidslimieten, aangeduid met elektronische borden en afhankelijk van het uur van de dag en het weertype. Het is inderdaad absurd dat je op het veelal rustige traject Turnhout-Ranst (E34) in het midden van de nacht of op die lege autoweg doorheen de Oostkantons (E42)maar 120 km/h mag gas geven, terwijl je ruimte genoeg hebt en er vaak weinig andere automobilisten te bekennen zijn. Anderzijds is een toegelaten limiet van 120 km/h op drukke momenten op autostradestukken in de zogenaamde 'Vlaamse Ruit' dan weer onverantwoord snel in mijn ogen.

Zelfde probleem met snelheidslimieten en dan vooral de algemene zone 30in een stedelijke bebouwde kom, er zijn grotere straten in Antwerpen, Brussel, Gent of Leuven waar dit tijdens de kalme uren of in de vakantieperiodes echt wel absurd traag is, terwijl er ook nog steeds gebieden bestaan met 'spelende kinderen' waar de automobilisten nog probleemloos 70 mogen vlammen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2013, 13:20   #28
lohabra
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik zeg tot vervelens toe dat men meer moet gaan naar een systeem van variabele snelheidslimieten, aangeduid met elektronische borden en afhankelijk van het uur van de dag en het weertype. Het is inderdaad absurd dat je op het veelal rustige traject Turnhout-Ranst (E34) in het midden van de nacht of op die lege autoweg doorheen de Oostkantons (E42)maar 120 km/h mag gas geven, terwijl je ruimte genoeg hebt en er vaak weinig andere automobilisten te bekennen zijn. Anderzijds is een toegelaten limiet van 120 km/h op drukke momenten op autostradestukken in de zogenaamde 'Vlaamse Ruit' dan weer onverantwoord snel in mijn ogen.
Eerst ervoor zorgen dat die dingen die er nu staan (of de mensen die er verantwoordelijk voor zijn), EINDELIJK eens behoorlijk werken. Nu is dat in de verste verte begot niet het geval op de E313 Wommelgem, de Antwerpse Ring, om nog maar twee voorbeelden te noemen.
lohabra is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be