Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2004, 12:28   #21
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DENT T
nee ik zeg toch zelf dat ik de migratie geen probleem vind. ik zei ik ben er niet mee eens ben met zijn uitspraak. Dus je moet niet de zaken zo intrepreteren dat je toch gelijk hebt en laat dan eerst is heel het krantenartikel lezen dit zal een meer objectiever beeld geven dan enkele fragmentjes of zelfs je eigen versie
Nu volgens Stevaert gaat migratie wel een financieel probleem worden, met name voor de sociale zekerheid (en zelfs een groter financieel probleem dan de vergrijzing). Dat heeft hij zeer duidelijk gezegd in den tijd van zaterdag. Wel noemde hij alleen de vrije migratie van nieuwe europeanen (wat is Stevaert zijn verborgen agenda tegenover Europa, of misschien nog beter deze van de PS/SPA ?). Maar zie wel niet in, waarom een bvb. een Poolse migrant een groter financieel probleem voor de sociale zekerheid zou zijn, als bvb. een Marokaanse dit zou zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 13:45   #22
DENT T
Partijlid

DENT T's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Nu volgens Stevaert gaat migratie wel een financieel probleem worden, met name voor de sociale zekerheid (en zelfs een groter financieel probleem dan de vergrijzing). Dat heeft hij zeer duidelijk gezegd in den tijd van zaterdag. Wel noemde hij alleen de vrije migratie van nieuwe europeanen (wat is Stevaert zijn verborgen agenda tegenover Europa, of misschien nog beter deze van de PS/SPA ?). Maar zie wel niet in, waarom een bvb. een Poolse migrant een groter financieel probleem voor de sociale zekerheid zou zijn, als bvb. een Marokaanse dit zou zijn.
zie dat je is beter heel het artikel is geeft ofzo, ik heb niet gelezen en nu is er al ineens een belangrijke verandering het gaat nu ineens over EU leden, ik denk dat men deze immigratie stroom allang het behandelen is omdat de grootste motivatie van deze volkstroom geld is en het economisch beleid van de EU is nu aan het investeren in een betere infrastructuur van deze landen waardoor men een gelijkere spreiding heeft van die sectoren die geld opbrengen voor dit land (industrie etc) en daarom denk ik dat deze stroom doorheen de tijd minder en minder gaat voort komen.
DENT T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 15:20   #23
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb ook geen link naar het artikel. De kern is een dubbelinterview van Steve en een waalse ondernemer (op voorstel van den tijd zou iedereen zijn eigen moedertaal spreken, waarop de waal replikeert "Voor mij geen probleem op voorwaarde dat er niet te snel wordt gesproken", waarop Steve weer replikeert "Dat zal dan voor mij alleszins, geen probleem zijn"), waarvan deze discussie een onderdeel(tje) uitmaakt.
De kommentator heeft van de migratieproblematiek voorpaginanieuws gemaakt.
Volgens Steve dreigt, zeker na de uitbreiding van de europese unie, de migratie het sociaal zekerheidsstelsel onder druk te zetten (meer dan de vergrijzing). Doch ook onze waalse ondernemer zat op ongeveer dezelfde golflengte.
Oud 17 augustus 2004, 17:51   #24
DENT T
Partijlid

Standaard

tja zie je wat ik bedoel. als je iemands inhoud (die niet strookt met jouw visie) zet die dan evenjes op de post.
Oud 18 augustus 2004, 09:14   #25
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Tja, goeie vraag. Een Pool zal zich trouwens gemakkelijker kunnen integreren in onze samenleving. Ik denk dat een deel van het antwoord is dat Stevaert en C° vrezen dat de nieuwe Europeanen wel eens niet op zijn partij zouden kunnen stemmen, maar op de katholieken, of zelfs op het Blok.
Zo zie je maar hoe 'solidair' en 'verdraagzaam' onze Steve is. Marokkanen �* volonté, want dat levert stemmen op. Maar de -door den band- zeer katholieke Polen bijvoorbeeld, die gaan 'een probleem voor de sociale zekerheid' worden...
Wat een machtsgeile hypocriet toch, diene Stevaert.
Voor mijn part mogen ze plaats maken voor de Polen, door een contingent Marokkanen uit te wijzen.
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 09:24   #26
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Generaloberstvonstorch
Tja, goeie vraag. Een Pool zal zich trouwens gemakkelijker kunnen integreren in onze samenleving. Ik denk dat een deel van het antwoord is dat Stevaert en C° vrezen dat de nieuwe Europeanen wel eens niet op zijn partij zouden kunnen stemmen, maar op de katholieken, of zelfs op het Blok.
Zo zie je maar hoe 'solidair' en 'verdraagzaam' onze Steve is. Marokkanen �* volonté, want dat levert stemmen op. Maar de -door den band- zeer katholieke Polen bijvoorbeeld, die gaan 'een probleem voor de sociale zekerheid' worden...
Wat een machtsgeile hypocriet toch, diene Stevaert.
Voor mijn part mogen ze plaats maken voor de Polen, door een contingent Marokkanen uit te wijzen.
Steve is van het eigen-kiezer-eerst-binnen principe
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 09:27   #27
DENT T
Partijlid

Standaard

Awel wat heb ik gezegd in verband met economische zaken, je moet ze niet negeren. Polen zit bij de Eu. Zal daardoor ook steun krijgen van de EU. waardoor na een tijdje wij een beetje mindere verdienen en zu'n een beetje meer en na een tijd ongeveerd die lonen gelijkmatiger verdeeld worden waardoor er geen vluchelingstroom is van de Oostblok naar hier. Als je de lonen niet meer gelijkmatiger verdeeld hebben je z'on grote vluchteling stroom die niet meer te controleren is en die voor chaos in ons land zal zorgen.
Oud 18 augustus 2004, 09:40   #28
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Awel wat heb ik gezegd in verband met economische zaken, je moet ze niet negeren. Polen zit bij de Eu. Zal daardoor ook steun krijgen van de EU. waardoor na een tijdje wij een beetje mindere verdienen en zu'n een beetje meer en na een tijd ongeveerd die lonen gelijkmatiger verdeeld worden waardoor er geen vluchelingstroom is van de Oostblok naar hier. Als je de lonen niet meer gelijkmatiger verdeeld hebben je z'on grote vluchteling stroom die niet meer te controleren is en die voor chaos in ons land zal zorgen.
In voormalig Oost-Duitsland is de toestand na 15 jaar nog altijd verre van genormaliseerd! hoe lang zal het dan wel met Polen of andere Oost-Europese staten dan wel duren?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 11:24   #29
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Och, ja, Steve en C° hebben het allang uitgekiend: wanneer het hier in België toch moest mislopen, vertrekken ze gewoon naar hun optrekje in Frankrijk, Italië of Zwitserland... Tegen dien tijd hopen ze genoeg geld in hun zakken te hebben gestoken om het liedje uit te zingen.

En dan zitten wij (de gewone burgers, auto- en allochtoon) met de gebakken peren en diep in de stront...
Oud 18 augustus 2004, 11:40   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
kan er eigenlijk ook eens iemand zeggen wat er in het interview staat? context, weet je wel...
Waar gij nu naar vraagt... Ge weet toch dat onze blokkertjes geen interesse hebben in "context"; verder dan wat ronkende titels raken ze toch niet...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 11:59   #31
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Waar gij nu naar vraagt... Ge weet toch dat onze blokkertjes geen interesse hebben in "context"; verder dan wat ronkende titels raken ze toch niet...
Raf, jij die wèl belangstelling hebt voor de context, leg eens uit aan de blokkertjes waarover het juist gaat. Liefst kort en bondig, anders verstaan ze het niet.
Oud 18 augustus 2004, 13:27   #32
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Ja, allez raf , leg het eens uit aan ons . allez toe , ik snak naar een beetje indoctrinatie
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 14:18   #33
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Ziet ge daar aan de horizon, die stip? Da's Rafke, die gaan lopen is...
Oud 18 augustus 2004, 18:29   #34
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou wel eens kunnen.
Oud 18 augustus 2004, 20:46   #35
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Raf, jij die wèl belangstelling hebt voor de context, leg eens uit aan de blokkertjes waarover het juist gaat. Liefst kort en bondig, anders verstaan ze het niet.
Ik heb het artikel niet gelezen, beste, misschien vraag je beter aan de starter van deze thread om het volledige artikel te posten, zodat iedereen kan zien wat de context van Stevaert's uitlating is.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 augustus 2004, 20:48   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziet ge daar aan de horizon, die stip? Da's Rafke, die gaan lopen is...
Ik zou maar niet te hard lachen, Alfons, want het gaat hier wel over jou, of had je dat ook weer niet door? Waar zit je nu met je geweldige artikel? Je hebt weer maar alleen de titel gelezen zeker?

Citaat:
Oud 18 augustus 2004, 20:49   #37
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
ik snak naar een beetje indoctrinatie
http://www.vlaamsblok.be

Alsjeblieft.

Zonder dank.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 18 augustus 2004 om 20:49.
Oud 19 augustus 2004, 11:16   #38
DENT T
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
In voormalig Oost-Duitsland is de toestand na 15 jaar nog altijd verre van genormaliseerd! hoe lang zal het dan wel met Polen of andere Oost-Europese staten dan wel duren?
ten eerste die zijn nog steeds bezig met de heropbouw, sommige zaken nemen nu eenmaal meer tijd in beslag.

ten tweede ze hebben het nu beter dan vroeger of zie ik dat nu verkeerd.
Oud 19 augustus 2004, 11:19   #39
DENT T
Partijlid

Standaard

ten derde wat noemen jullie integreren ??? wat dit is een subjectieve term
Oud 19 augustus 2004, 12:38   #40
luc broes

Standaard

Citaat:
ten eerste die zijn nog steeds bezig met de heropbouw, sommige zaken nemen nu eenmaal meer tijd in beslag.
ten tweede ze hebben het nu beter dan vroeger of zie ik dat nu verkeerd.
Je ziet dat niet verkeerd. Ik zeg enkel: als het in Oost-Duitsland met steun het veel grotere West-Duitsland (en allemaal Duitsers!) al zo lang duurt, hoelang zal het dan niet duren vooraleer de andere Oostbloklanden op peil komen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be