![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De gierigheid bedriegt de wijsheid.
Er moet een haan zijn in het kiekeskot. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als twee maanden volgens jou genoeg is om het ultieme streven van de vlaams nationalisten uit te leggen aan de goegemeente , dan zal de sense of urgency wel héél laag zijn. Dan kunnen we het maar beter direct verdagen tot de verkiezingen van 2019 ![]() Hebben ze wat meer tijd om uit te leggen aan janneke en mieke dat zij eigenlijk een probleem hebben waarvan ze het bestaan niet kenden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=De schoofzak;6743246]
Citaat:
Citaat:
![]() Maar het heeft allemaal weinig belang. De koning en enkel hij heeft een beperkte maar specifieke rol : de sturende en dikwijls temporiserende factor zijn tijdens formatie besprekingen. Verder is het een schertsfiguur en zijn hele familie is volkomen irrelevant. Of prins woef nu vogelt met wendy van wanten of met zijn eigen vrouw : who cares ? En de marmeren smile van Mathilde is toch ook maar voor één ding goed : Dag Allemaal een paar tienduizend extra exemplaren laten verkopen. Citaat:
High fives all around ! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Als SPA sympathisant moet ik toegeven empathie te hebben voor onze Koninklijke familie.
niets menselijk is hen vreemd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En zijn verstoten dochter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Privé is privé demper
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dien vorigen haan deed toch maar wat de politici hem vroegen volgens de meesten ... en de langste regeringsvorming ooit ter wereld ... die haan had zeker ballen van papier marché ... Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 5 augustus 2013 om 19:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=peter1962;6743498]
Citaat:
Anderen heel wat minder. Zelfs angstig. De vorige avond van de verkiezingsdag, spraken de journalisten van een landslide. We zijn benieuwd welk woord het nu zal zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijgevolg hoort een koningshuis niet in het plaatje thuis. Er is niets vrijwilligs aan. Wij, burgers, staan voor voldongen feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Hallo Jan,
wat is daar verkeerd mee? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al duizendmaal op dit forum geschreven: een systeem waarbij een staatsfunctie iemand wordt toegewezen op basis van erfrecht, is volledig in strijd met een van de belangrijkste basisbeginselen van onze westerse democratie, nl. de gelijkheid van de burger ten opzichte van elkaar en van de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Ik voel toch veel empathie voor de Koninklijke familie van ons landje
Begin er maar eens aan ![]() Niets menselijks is hen vreemd, wie kan dat zeggen tegenwoordig? Laatst gewijzigd door spabert : 5 augustus 2013 om 22:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat vlak is het net een Vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel geen enkele "empathie" voor een man die al vele jaren weigert zijn eigen dochter te erkennen. Een grote nul is zo iemand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Burger
|
![]() Ik wil toch even opmerken dat hoe goed of slecht een koning zijn taak heeft volbracht en hoe tof/vriendelijk/wijs/grappig/etc. de man wel mag zijn, dit geen enkele relevantie heeft in deze discussie. Het is de post waar de discussie over gaat, niet diegene die hem invult.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laten we in het confedraal België 1 minister president van de deelstaten (Wallonië - Vlaanderen), België vertegenwoordigen. De andere ministerpresident is dan een vise vertegenwoordiger.
Die twee zijn de enigen die federaal nog iets te koeken hebben. Vlaanderen en Wallonië hebben dan elk nog 9 ministers en geen staatsecretarissen. Daar er federaal bijna niets meer is, hebben we de parlementsleden en de senatoren ook niet meer nodig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=De schoofzak;6743604]
Citaat:
Federaal maak ik me idd helemaal niet druk. Wat niet wil zeggen dat het me niet interesseert hee. Maar een gevaar op onmogelijkheid om een coalitie te vormen als n-va zoals verwacht hun communautaire ei op tafel zal leggen zit er niet in. Dus zal de rest wel na wat onderhandelen eruit geraken om opnieuw zonder hen door te gaan. Ik zou pas echt verrast zijn moest n-va tegen verwachting in geen communautair eisenpakket op de federale tafel zwieren. (de verkiezingen liggen dan achter hen tenslotte, de buit is binnen) Moesten ze dus enkel met socio-economische eisen naar de onderhandelingstafel trekken. D�*n zou er een schok doorheen het politieke kiekenkot gaan. Want dan zouden ze een realistische onderhandelingspartner zijn zoals de anderen, alleen veel groter... Kans dat dat echter zal gebeuren is totaal onbestaande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Hallo peter,
spabert hier... ik heb je posts van voor oktober 2012 er op na gelezen. Ze duiden erop dat jij een echt politiek beest bent (zeker weten). De accuraatheid van je voorspellingen hoe alles zich in Antwerpen ging ontrollen was werkelijk ver-bluf-fend!!! we mogen blij zijn met een analyst zoals jij in ons midden. keitof!! menselijke groeten kameraad Laatst gewijzigd door spabert : 6 augustus 2013 om 07:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gaat voor die zonde ferm branden in de hel, dat weet u toch...
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die familie is al even corrupt als Uw gefavoritiseerde partij. Dat verklaart wel veel.