Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2013, 14:01   #21
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de tegenovergestelde ervaring. Ik ben werkloos geworden (voor dringende redenen) en had geen recht op dop. Heb bij de RVA bezwaar ingediend, en die hebben mijn bezwaar gevolgd. Dat duurde wel 4 maanden, maar ik heb in maand 5 die vorige 4 maanden dop toch met terugwerkende kracht gekregen. (van de rechtszaak verwacht ik nog een jaarloon of twee)

Ik krijg van hen regelmatig vacatures doorgestuurd die aansluiten bij mijn profiel. Ik heb hen zelfs een bedankmail gestuurd, waarna ze me succes hebben gewenst. Het contact was bijna persoonlijk te noemen.
Inmiddels ben ik ingeschreven voor een opleiding van 3 jaar voor een knelpuntberoep (onderwijzer). Gedurende die periode wordt mijn dopgeld bevroren, ik zak dus niet naar een lager schaal af. De school, openbaar vervoersabonnement en de studieboeken worden door de RVA betaald. Daarbovenop krijg ik nog een studiepremie. De enige voorwaarde: Slagen!

Uiteraard doen ze dat niet zomaar, ik heb testen moeten afleggen, zowel psychische, op het gebied van kennis en een onderzoek naar mijn motivatie. Drie kennissen die dezelfde testen deden en geweigerd werden, klagen nu natuurlijk steen en been over de onmenselijke RVA die hen niet wil helpen.

Ook mijn ervaringen met de vakbond als tussenpersoon zijn zonder meer schoolvoorbeelden van persoonlijke en professionele hulpverlening. Het enige dat ik daarvoor moest doen was vriendelijk zijn tegen de personeelsleden. Ze zijn het zo gewend dat die doppers niks doen dan klagen en excuses verzinnen, dat een vriendelijke klant in de watten wordt gelegd.

Mijn enige negatieve ervaring is het aanschuiven bij de vakbond tussen de andere doppers. De grote hoop daarvan zijn mensen waarmee ik niet in 1 kamer wil gezien worden.
Oud 8 augustus 2013, 14:06   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik heb de tegenovergestelde ervaring. Ik ben werkloos geworden (voor dringende redenen) en had geen recht op dop. Heb bij de RVA bezwaar ingediend, en die hebben mijn bezwaar gevolgd. Dat duurde wel 4 maanden, maar ik heb in maand 5 die vorige 4 maanden dop toch met terugwerkende kracht gekregen. (van de rechtszaak verwacht ik nog een jaarloon of twee)

Ik krijg van hen regelmatig vacatures doorgestuurd die aansluiten bij mijn profiel. Ik heb hen zelfs een bedankmail gestuurd, waarna ze me succes hebben gewenst. Het contact was bijna persoonlijk te noemen.
Inmiddels ben ik ingeschreven voor een opleiding van 3 jaar voor een knelpuntberoep (onderwijzer). Gedurende die periode wordt mijn dopgeld bevroren, ik zak dus niet naar een lager schaal af. De school, openbaar vervoersabonnement en de studieboeken worden door de RVA betaald. Daarbovenop krijg ik nog een studiepremie. De enige voorwaarde: Slagen!

Uiteraard doen ze dat niet zomaar, ik heb testen moeten afleggen, zowel psychische, op het gebied van kennis en een onderzoek naar mijn motivatie. Drie kennissen die dezelfde testen deden en geweigerd werden, klagen nu natuurlijk steen en been over de onmenselijke RVA die hen niet wil helpen.

Ook mijn ervaringen met de vakbond als tussenpersoon zijn zonder meer schoolvoorbeelden van persoonlijke en professionele hulpverlening. Het enige dat ik daarvoor moest doen was vriendelijk zijn tegen de personeelsleden. Ze zijn het zo gewend dat die doppers niks doen dan klagen en excuses verzinnen, dat een vriendelijke klant in de watten wordt gelegd.

Mijn enige negatieve ervaring is het aanschuiven bij de vakbond tussen de andere doppers. De grote hoop daarvan zijn mensen waarmee ik niet in 1 kamer wil gezien worden.
is het niet de VDAB die jou heeft geholpen?
Oud 8 augustus 2013, 14:10   #23
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
is het niet de VDAB die jou heeft geholpen?
Sorry, je hebt gelijk. De VDAB is de spelverdeler en de stad antwerpen de sponsor wat de opleiding betreft. Vlaanderen is de instantie die akkoord gaat met de bevriezing van de dop en de RVA is de instantie die me gelijk gaf toen ik mijn ontslag onterecht noemde.
Oud 8 augustus 2013, 14:22   #24
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geloof jij in het gerecht?
nee
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 14:28   #25
spabert
Banneling

Standaard

Neutron,
ik begrijp waar je vandaan komt maar je zal toch moeten toegeven dat annemie (turtelboom) heel wat heeft teweeggebracht. We kennen haar ook als een harde werkster.
spabert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 14:33   #26
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik heb problemen met het feit dat de VL regering geld in Limburg pompt. Beter ware geweest om dit te verspreiden over heel Vlaanderen. Hoeveel ex werknemers van Ford hebben al ander werk? Veel, ook bij de NMBS!

Hoe erg het ook was, er zijn sinds 2008 al veel bedrijven over de kop gegaan en ook dit jaar was er weer een triest record. Maar ja, Lieten...
Ik heb daar ook geen probleem mee, ik vrees dat je het punt niet doorhebt. Ik heb wel een probleem met het feit dat vakbonden beter worden van werklozen en als gevolg daarvan niet de werkende mens, maar de werklozen verdedigen. Hoeveel lidgeld krijgen ze van een gesyndiceerde en hoeveel krijgen ze om dopgeld uit te betalen? Dat is het perfide van de situatie!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be