Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2013, 11:27   #1
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Het sukkelstraatje

Voor werklozen zijn er meerdere steunmaatregelen.
Vermindering rsz, bijkomende premie, nog verder verminderde rzs als je een been kwijt bent en zo allemaal.
Enfin ken ze niet van buiten. Sommigen zijn tot aan het pensioen.
Maar als een werkloze zelfstandige wordt en dus werknemer is van zijn eigen activiteit….kom je voor niks van al die maatregelen in aanmerking.
Dus alles wat bestaat is altijd voor een ander?
En laten we eerlijk zijn, de meesten moeten eerst lang werkloos zijn om van hun "premies voor een ander" gebruik te kunnen maken of ze werven u niet aan. En van zodra de premie uitgewerkt is of het beste is er af..vervangen ze u toch door een andere sukkelaar die weer op gang moet komen.
hey…zo maakt men werklozen.

Het staat in de meeste vacatures, onnodig u aan te melden indien niet geen 2 jaar of langer werkloos.
En " voor welke verminderingen komt u in aanmerking?"

Ze weten zij wellicht nog niet dat de rva de mensen zonder geld zet in die tijd hé?

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 augustus 2013 om 11:32.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 11:29   #2
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vermindering rsz, bijkomende premie, nog verder verminderde rzs als je een been kwijt bent en zo allemaal.
Maar als een werkloze zelfstandige wordt en dus werknemer is van zijn eigen activiteit….kom je voor niks van al die maatregelen in aanmerking.
En laten we eerlijk zijn, de meesten moeten eerst lang werkloos zijn om van hun "premies voor een ander" gebruik te kunnen maken of ze werven u niet aan. En van zodra de premie uitgewerkt is of het beste is er af..vervangen ze u toch door een andere sukkelaar die weer op gang moet komen.
En die bedrijven worden dan nog "werkgever van het jaar" .. ironisch niet ?
Oud 8 augustus 2013, 12:19   #3
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Kan het alleen maar beamen, toen ik van school kwam was het onmogelijk voor mij om werk te vinden aangezien ze werklozen zochten die 1 jaar werkloos waren.
Dus ik heb 1 jaar moeten stempelen waarvan dan ook nog 6 of 9 maanden wachttijd. Ik heb van dag geprobeerd om mij in te schrijven in cursussen allerlei, mechanica, heftruck etc.. aangezien ik lasser was. Nooit 1 reactie gekregen, tot de dag van de eerste maand dat ze mij stempelgeld moesten geven. Toen werd ik opgeroepen en kreeg ik de vraag waarom ik nog niet in een cursus zat. Heb mij terug aangemeld voor een hoop cursussen en nooit 1 reactie gekregen. Na een jaar verhuisd en nooit meer terug in Belgie gaan werken
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:20   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Iemand is hier precies een beetje gefrustreerd en wil dat uiten, maar zegt niet concreet wat de kern van zijn probleem is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 8 augustus 2013 om 12:20.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:20   #5
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Men zou al kunnen beginnen met de werkloosheidsuitkeringen van de vakbonden af te nemen. Uiteraard verliezen zij dan ook hun zitje(s?) bij het HVW.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:23   #6
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Iemand is hier precies een beetje gefrustreerd en wil dat uiten, maar zegt niet concreet wat de kern van zijn probleem is.
Ik zou als zelfstandige in BE ook gefrustreerd zijn, ge wordt uitgeperst langs alle kanten en als het mis afloopt laten ze u stikken.
Oud 8 augustus 2013, 12:26   #7
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Frederick Vandeput:
Citaat:
De facto wil dat zeggen dat de vakbonden een extra commissie krijgen per ontslagen werknemer. Een sociaal drama met massale ontslagen als Ford Genk levert de vakbonden meer dan 3 miljoen euro op. Of dit goed, stabiel of gewenst is vanuit een samenlevingsoptiek is nog maar de vraag.
(link).

Laatst gewijzigd door WetIsWet : 8 augustus 2013 om 12:26.
WetIsWet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:37   #8
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WetIsWet Bekijk bericht
Frederick Vandeput: (link).
Ik heb problemen met het feit dat de VL regering geld in Limburg pompt. Beter ware geweest om dit te verspreiden over heel Vlaanderen. Hoeveel ex werknemers van Ford hebben al ander werk? Veel, ook bij de NMBS!

Hoe erg het ook was, er zijn sinds 2008 al veel bedrijven over de kop gegaan en ook dit jaar was er weer een triest record. Maar ja, Lieten...

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 augustus 2013 om 12:38.
Oud 8 augustus 2013, 12:45   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Het staat in de meeste vacatures, onnodig u aan te melden indien niet geen 2 jaar of langer werkloos.
En " voor welke verminderingen komt u in aanmerking?"

Ze weten zij wellicht nog niet dat de rva de mensen zonder geld zet in die tijd hé?
Bij mij doen ze er nog een schepje bovenop, zo heeft de psychologische dienst van de VDAB mijn geval bekeken en zij menen dat ik volledig werkonbekwaam ben, de mensen van het FOD die over invaliditeit oordelen die zijn van mening dat ik maar moet gaan werken of in ziekenkas gaan. In ziekenkas kan ik echter niet gaan want ik moet eerst 250(?) dagen werken, en als ik dan bij de VDAB kom voor werk zeggen ze dat dit niet gaat wegens werkonbekwaam.

En zo bllift dat spelletje maar duren, ondertussen zo'n vijf jaar. Volgende stap, de rechtbank, de zaak staat op de rol voor eind september.
Oud 8 augustus 2013, 12:46   #10
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bij mij doen ze er nog een schepje bovenop, zo heeft de psychologische dienst van de VDAB mijn geval bekeken en zij menen dat ik volledig werkonbekwaam ben, de mensen van het FOD die over invaliditeit oordelen die zijn van mening dat ik maar moet gaan werken of in ziekenkas gaan. In ziekenkas kan ik echter niet gaan want ik moet eerst 250(?) dagen werken, en als ik dan bij de VDAB kom voor werk zeggen ze dat dit niet gaat wegens werkonbekwaam.

En zo bllift dat spelletje maar duren, ondertussen zo'n vijf jaar. Volgende stap, de rechtbank, de zaak staat op de rol voor eind september.
Geloof jij in het gerecht?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 12:53   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geloof jij in het gerecht?
Het gaat over de arbeidsrechtbank, het hangt het af van het verslag dat de door de rechtbank aangeduide expert maakt, Als alle instanties, psychiaters en experts vaststellen dat ik werkonbekwaam ben, dan wordt het FOD enigszins ongeloofwaardig als ze anders beweren om toch maar niet te moeten betalen.
Oud 8 augustus 2013, 13:00   #12
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over de arbeidsrechtbank, het hangt het af van het verslag dat de door de rechtbank aangeduide expert maakt, Als alle instanties, psychiaters en experts vaststellen dat ik werkonbekwaam ben, dan wordt het FOD enigszins ongeloofwaardig als ze anders beweren om toch maar niet te moeten betalen.
Maakt dat dan geen deel uit van het gerecht?
Oud 8 augustus 2013, 13:09   #13
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Hoeveel ex werknemers van Ford hebben al ander werk? Veel, ook bij de NMBS!
Ik werk in de toelevering bij Syncreon : 30 mensen mochten vervroegt gaan :
1 is gaan werken in het familiebedrijf van zijn zus. Een 10-tal is gaan werken bij Essers als magazijnier via interim (weekcontractjes : waarschijnlijk om het zomerverlof daar op te vangen), 2 mensen hebben bericht gehad vd NMBS dat ze gedurende de volgende 2 jaar in de wervingsreserve zitten, 1 gaat een opleiding verpleegster A2 doen (gaat haar hoger middelbaar opnieuw doen) en al de anderen werken via interim. NIEMAND heeft een vast contract of vooruitzicht op vast werk en ze krijgen allemaal belastingsvermindering voor de werkgever.
ps de NMBS-campagne op het nieuws was staatspropaganda "Kijk mensen, panikeer niet, er is nog veel werk". LEUGENS!!!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2013, 13:13   #14
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
1 is gaan werken in het familiebedrijf van zijn zus. Een 10-tal is gaan werken bij Essers als magazijnier via interim (weekcontractjes : waarschijnlijk om het zomerverlof daar op te vangen), 2 mensen hebben bericht gehad vd NMBS dat ze gedurende de volgende 2 jaar in de wervingsreserve zitten, 1 gaat een opleiding verpleegster A2 doen (gaat haar hoger middelbaar opnieuw doen) en al de anderen werken via interim. NIEMAND heeft een vast contract of vooruitzicht op vast werk en ze krijgen allemaal belastingsvermindering voor de werkgever.
ps de NMBS-campagne op het nieuws was staatspropaganda "Kijk mensen, panikeer niet, er is nog veel werk". LEUGENS!!!
Dat wist ik niet en dus slaag ik mea culpa. Bedankt.
Oud 8 augustus 2013, 13:13   #15
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Hebben ze u terug in dienst genomen?
Oud 8 augustus 2013, 13:34   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ik meen dat dit duidelijk is.
Oud 8 augustus 2013, 13:39   #17
santos
Minister

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat het niet uitsluitend beroepsmagistraten zijN.
Oud 8 augustus 2013, 13:43   #18
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik meen dat dit duidelijk is.
Is al wat Belgisch is dan niet door en door slecht en gecorrumpeerd?
Oud 8 augustus 2013, 13:45   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is al wat Belgisch is dan niet door en door slecht en gecorrumpeerd?
Ik sluit dat niet uit, ik ken de arbeidsrechtbank niet uit ervaring.

Wat probeer je me nu te laten zeggen?
Oud 8 augustus 2013, 13:48   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik sluit dat niet uit, ik ken de arbeidsrechtbank niet uit ervaring.

Wat probeer je me nu te laten zeggen?
Een antwoord op mijn vraag.
Dat ik bij deze heb gekrgen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be