![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor werklozen zijn er meerdere steunmaatregelen.
Vermindering rsz, bijkomende premie, nog verder verminderde rzs als je een been kwijt bent en zo allemaal. Enfin ken ze niet van buiten. Sommigen zijn tot aan het pensioen. Maar als een werkloze zelfstandige wordt en dus werknemer is van zijn eigen activiteit….kom je voor niks van al die maatregelen in aanmerking. Dus alles wat bestaat is altijd voor een ander? En laten we eerlijk zijn, de meesten moeten eerst lang werkloos zijn om van hun "premies voor een ander" gebruik te kunnen maken of ze werven u niet aan. En van zodra de premie uitgewerkt is of het beste is er af..vervangen ze u toch door een andere sukkelaar die weer op gang moet komen. hey…zo maakt men werklozen. Het staat in de meeste vacatures, onnodig u aan te melden indien niet geen 2 jaar of langer werkloos. En " voor welke verminderingen komt u in aanmerking?" Ze weten zij wellicht nog niet dat de rva de mensen zonder geld zet in die tijd hé?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 augustus 2013 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Kan het alleen maar beamen, toen ik van school kwam was het onmogelijk voor mij om werk te vinden aangezien ze werklozen zochten die 1 jaar werkloos waren.
Dus ik heb 1 jaar moeten stempelen waarvan dan ook nog 6 of 9 maanden wachttijd. Ik heb van dag geprobeerd om mij in te schrijven in cursussen allerlei, mechanica, heftruck etc.. aangezien ik lasser was. Nooit 1 reactie gekregen, tot de dag van de eerste maand dat ze mij stempelgeld moesten geven. Toen werd ik opgeroepen en kreeg ik de vraag waarom ik nog niet in een cursus zat. Heb mij terug aangemeld voor een hoop cursussen en nooit 1 reactie gekregen. Na een jaar verhuisd en nooit meer terug in Belgie gaan werken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand is hier precies een beetje gefrustreerd en wil dat uiten, maar zegt niet concreet wat de kern van zijn probleem is.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 8 augustus 2013 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men zou al kunnen beginnen met de werkloosheidsuitkeringen van de vakbonden af te nemen. Uiteraard verliezen zij dan ook hun zitje(s?) bij het HVW.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Ik zou als zelfstandige in BE ook gefrustreerd zijn, ge wordt uitgeperst langs alle kanten en als het mis afloopt laten ze u stikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Frederick Vandeput:
Citaat:
Het Uien-akkoord! Je merkt het niet meteen, het oogt niet meteen spectaculair verrot, maar na inname verpest u er aardig de lucht mee! Laatst gewijzigd door WetIsWet : 8 augustus 2013 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe erg het ook was, er zijn sinds 2008 al veel bedrijven over de kop gegaan en ook dit jaar was er weer een triest record. Maar ja, Lieten... Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 8 augustus 2013 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo bllift dat spelletje maar duren, ondertussen zo'n vijf jaar. Volgende stap, de rechtbank, de zaak staat op de rol voor eind september.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over de arbeidsrechtbank, het hangt het af van het verslag dat de door de rechtbank aangeduide expert maakt, Als alle instanties, psychiaters en experts vaststellen dat ik werkonbekwaam ben, dan wordt het FOD enigszins ongeloofwaardig als ze anders beweren om toch maar niet te moeten betalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1 is gaan werken in het familiebedrijf van zijn zus. Een 10-tal is gaan werken bij Essers als magazijnier via interim (weekcontractjes : waarschijnlijk om het zomerverlof daar op te vangen), 2 mensen hebben bericht gehad vd NMBS dat ze gedurende de volgende 2 jaar in de wervingsreserve zitten, 1 gaat een opleiding verpleegster A2 doen (gaat haar hoger middelbaar opnieuw doen) en al de anderen werken via interim. NIEMAND heeft een vast contract of vooruitzicht op vast werk en ze krijgen allemaal belastingsvermindering voor de werkgever. ps de NMBS-campagne op het nieuws was staatspropaganda "Kijk mensen, panikeer niet, er is nog veel werk". LEUGENS!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |