![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk kan dat. Alleen gaat u dat meer kosten dan af te hangen van een net hoor. Tenzij u er natuurlijk mee kan leven dat er opeens geen elektriek meer is als het bvb twee weken behoorlijk windstil is, of twee weken donkere winterdagen zonder al te veel zon....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoever zit men eigenlijk wat betreft opslag van zonne-energie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() opslaan van elektriciteit op een efficiente & ecologische manier is op dit moment a big nono
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://trends.knack.be/economie/nieu...0197743599.htm Kost wel bakken geld Laatst gewijzigd door Perzik : 13 augustus 2013 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De technologie hebben we reeds in huis. Deme en De Nul kunnen dit wel verwezenlijken. I.p.v eilanden te gaan opspuiten voor zanderige olieboeren in een zandbak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen oplossing, te duur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het is écht tijd dat iédereen inziet dat op dit moment het volgende niet mogelijk is: 100% betaalbaar én 100% ecologisch én "100%" (bij wijze van spreken) efficient. Tijd om te kiezen. Op dit moment heb ik nog maar één partij in het land weten keuzes maken in deze zaak. De rest houdt zich op de vlakte of zegt helemaal niets
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rente moet afbetaald worden. Dat is het enige dat telt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eu nee. helemaal niet. Feit is gewoon dat die technologie te duur is. Het is niet omdat iets technisch mogelijk is, dat het ooit daadwerkelijk ingeburgerd zal geraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Afstappen van het rentesysteem zou wel de kansen op die implementatie van technologie doen stijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom geef je niet het voorbeeld en pleeg zelfmoord?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik betrek mijn elektrische energie bij ELECTRABEL (hier in Vielsalm). Bij de jaarafrekening krijg ik 1375 EUR voor het totale verbruik en 1035 EUR voor het transport INTERLUX. Bij de telefonische informatiedienst van ELECTRABEL (waar niemand zijn naam meegeeft) verzekert men mij dat "dat zeker een vergissing is en dat men dat gaat natrekken bij INTERLUX". Dat zou enkel weken duren maar intussen zouden mij géén rappels worden gestuurd. We zijn 3 maanden verder. Over de onbetamelijke kosten van INTERLUX heb ik nog niet de minste info gekregen. Van ELECTRABEL kreeg ik intussen wél 3 rappels. Met extra kosten. Gegarandeerd : ze vliegen buiten ! Spijtiig dat ECOPOWER niet in Wallonnië aanwezig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar serieus, ik heb de laatste 3 jaar aan iedereen die ik tegenkom gevraagd wat er hier werkt in dit land. Nooit een antwoord erop gekregen. Citaat:
Je kan een stabiel netwerk hebben door het gebruik van gedecentraliseerde productie met dezelfde of afgewogen gealloceerde productienodes zodat de productie daar zit waar het nodig is. Dus zijn er niet echt pieken en dalen op specifieke plaatsen, maar is het tamelijk goed verdeelt op het net. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij hebt de eer om als eerste te gaan Xenophon. Ik heb ook participaties in ecopower. Wat een zalige en zekere investment. 8procent per jaar! Ik koop met zakgeld dat ik overhoud van events en maandelijkse entertainment/hobbies, participaties in ecopower. Ik zal ver aan het limiet zitten denk ik. Heb je toevallig ook al eens gekeken voor die andere cooperatieve energieleveranciers en hun aangeboden return of investment? Laatst gewijzigd door openeye : 13 augustus 2013 om 22:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() edit: 8% opbrengst en gij noemt uzelf een verstandige kerel? my god.... reken eens uw inflatie en uw gelopen risico en ge zult zien dat zoiets peanuts is qua opbrengst.... Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 13 augustus 2013 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Point is inderdaad dat business en markt gaat beslissen welk systeem op de markt komt, maar dat wil niet zeggen dat er geen debat meer gehouden kunnen worden over de huidige technische mogelijkheden en welke return of investment deze kunnen bezorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een lange termijn rekening bij de bank brengt 3procent op wanneer je het 10 jaar zet. Ik zet het 6 jaar bij ecopower en brengt me 8 procent op. Dekt juist de inflatie en in noodgevallen kan ik nog altijd over dat geld beschikken en het meest interessante is dat het niet bij een bank staat Laatst gewijzigd door openeye : 13 augustus 2013 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |