Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2013, 20:16   #21
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht

Nou, niet alleen voor elektriciteit, maar ook voor meeste andere onderdelen hebben ze technocraten nodig ipv die ideologische dwazen die eigenlijk te inefficient zijn.
uiteraard. Probleem met technocraten is dat ze te slim zijn voor gewone mensen.
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 20:18   #22
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Is er dan geen decentralisatie mogelijk van energie-opwekking? Alternatieve voor de gewone burger om de woning onafhankelijk te maken en eventueel een kerncentrale voor industrieparken? Laat de industrie maar opdraaien voor dat kernenergiedebacle.
natuurlijk kan dat. Alleen gaat u dat meer kosten dan af te hangen van een net hoor. Tenzij u er natuurlijk mee kan leven dat er opeens geen elektriek meer is als het bvb twee weken behoorlijk windstil is, of twee weken donkere winterdagen zonder al te veel zon....
Oud 13 augustus 2013, 20:20   #23
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
natuurlijk kan dat. Alleen gaat u dat meer kosten dan af te hangen van een net hoor. Tenzij u er natuurlijk mee kan leven dat er opeens geen elektriek meer is als het bvb twee weken behoorlijk windstil is, of twee weken donkere winterdagen zonder al te veel zon....
Dat is inderdaad een probleem. Die opslag.

Hoever zit men eigenlijk wat betreft opslag van zonne-energie?
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 20:23   #24
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

opslaan van elektriciteit op een efficiente & ecologische manier is op dit moment a big nono
Oud 13 augustus 2013, 20:35   #25
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
opslaan van elektriciteit op een efficiente & ecologische manier is op dit moment a big nono
Een stuwmeer in de noordzee lijkt mij een goede oplossing
http://trends.knack.be/economie/nieu...0197743599.htm
Kost wel bakken geld

Laatst gewijzigd door Perzik : 13 augustus 2013 om 20:36.
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 20:40   #26
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Een stuwmeer in de noordzee lijkt mij een goede oplossing
http://trends.knack.be/economie/nieu...0197743599.htm
Kost wel bakken geld
Ah, maar geld is geen probleem hoor. We nemen gewoon enkele miljarden terug die de regeringspatsers aan de banken gedoneerd hebben.

De technologie hebben we reeds in huis. Deme en De Nul kunnen dit wel verwezenlijken.

I.p.v eilanden te gaan opspuiten voor zanderige olieboeren in een zandbak.
Oud 13 augustus 2013, 20:41   #27
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

geen oplossing, te duur
Oud 13 augustus 2013, 20:42   #28
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

het is écht tijd dat iédereen inziet dat op dit moment het volgende niet mogelijk is: 100% betaalbaar én 100% ecologisch én "100%" (bij wijze van spreken) efficient. Tijd om te kiezen. Op dit moment heb ik nog maar één partij in het land weten keuzes maken in deze zaak. De rest houdt zich op de vlakte of zegt helemaal niets
Oud 13 augustus 2013, 20:43   #29
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, maar geld is geen probleem hoor. We nemen gewoon enkele miljarden terug die de regeringspatsers aan de banken gedoneerd hebben.

De technologie hebben we reeds in huis. Deme en De Nul kunnen dit wel verwezenlijken.

I.p.v eilanden te gaan opspuiten voor zanderige olieboeren in een zandbak.
tuurlijk is technologie geen probleem. We kunnen ook zonnepanelen op de maan zetten hoor, allemaal geen probleem. Maar ga jij daarvoor betalen? Technisch kan er véééééél meer dan dat economisch of maatschappelijk gedragen wil worden.
Oud 13 augustus 2013, 20:49   #30
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
tuurlijk is technologie geen probleem. We kunnen ook zonnepanelen op de maan zetten hoor, allemaal geen probleem. Maar ga jij daarvoor betalen? Technisch kan er véééééél meer dan dat economisch of maatschappelijk gedragen wil worden.
Misschien zit daar het probleem. Dat men daar niet meer voor gaat. Dat er voor zo'n zaken die een grote persoonlijke vrijheid voor een individu kan inhouden geen geld over is.

De rente moet afbetaald worden. Dat is het enige dat telt.
Oud 13 augustus 2013, 20:54   #31
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

eu nee. helemaal niet. Feit is gewoon dat die technologie te duur is. Het is niet omdat iets technisch mogelijk is, dat het ooit daadwerkelijk ingeburgerd zal geraken.
Oud 13 augustus 2013, 21:03   #32
Ill Duce
Banneling

Standaard

Afstappen van het rentesysteem zou wel de kansen op die implementatie van technologie doen stijgen.
Oud 13 augustus 2013, 21:12   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, soms heb ik toch echt de indruk dat ze de Belgen/Vlamingen beter kunnen laten uitsterven ze. Er is toch echt niets wat die goed doen?
Waarom geef je niet het voorbeeld en pleeg zelfmoord?
Oud 13 augustus 2013, 22:00   #34
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan mij iemand uitleggen waarom het meer kost om stroom te transporteren dan produceren in dit land?
Ja, dat wil ik ook wel eens weten.

Ik betrek mijn elektrische energie bij ELECTRABEL (hier in Vielsalm). Bij de jaarafrekening krijg ik 1375 EUR voor het totale verbruik en 1035 EUR voor het transport INTERLUX.

Bij de telefonische informatiedienst van ELECTRABEL (waar niemand zijn naam meegeeft) verzekert men mij dat "dat zeker een vergissing is en dat men dat gaat natrekken bij INTERLUX". Dat zou enkel weken duren maar intussen zouden mij géén rappels worden gestuurd.

We zijn 3 maanden verder.

Over de onbetamelijke kosten van INTERLUX heb ik nog niet de minste info gekregen.

Van ELECTRABEL kreeg ik intussen wél 3 rappels. Met extra kosten.

Gegarandeerd : ze vliegen buiten !

Spijtiig dat ECOPOWER niet in Wallonnië aanwezig is.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 22:04   #35
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Join the club.

En dan zijn er hier nog die lopen te verkondigen dat de vlaming meer moet kweken...

Hmm, blijkbaar zitten er meer mensen met dezelfde mening dan ik dacht LOL
Maar serieus, ik heb de laatste 3 jaar aan iedereen die ik tegenkom gevraagd wat er hier werkt in dit land. Nooit een antwoord erop gekregen.

Citaat:
je kan elektriciteit gewoon de grond injagen ja. Maar centrales stilleggen doe je niet zomaar. De heropstart van zo'n dingen is verre van snel noch eenvoudig.
Dat is het grote probleem met het stabiel houden van een elektriciteitsnet: je kan niet zomaar zitten omgooien qua producenten of vermogens. Vandaar dat het altijd met handen en voeten uitleggen is aan die voorvechters van alternatieve energiebronnen dat hun grote groene droom gewoon niet mogelijk is. Je kan slechts een deel van de energievraag opvangen met alternatieve energiebronnen, omdat die simpelweg niet te voorspellen zijn en niet stabiel zijn. Om uw net stabiel te houden moet je X % van de gevraagde capaciteit kunnen leveren met een stabiele bron, wat die ook moge zijn. Gezien wij geen (behalve die pisdam in Coo) stabiele alternatieve energiebronnen hebben, zal dat dus nooit lukken. Tenzij je massaal uit het buitenland begint te importeren, wat je dan wederom extra gaat betalen. Het is al wel genoeg dat we nu zwaar extra gaan mogen betalen door de sluiting van de kerncentrales, laat ze dus maar ver weg blijven van die alternatieve energiebronnen.
Hmm, ik heb hier even moeten over nadenken en ik ben gedeeltelijk niet akkoort over deze stelling.
Je kan een stabiel netwerk hebben door het gebruik van gedecentraliseerde productie met dezelfde of afgewogen gealloceerde productienodes zodat de productie daar zit waar het nodig is. Dus zijn er niet echt pieken en dalen op specifieke plaatsen, maar is het tamelijk goed verdeelt op het net.

Citaat:
Correct. Maar ik begon wat voorzichtig. De Vlaming kan niet zo goed om met innovatie. Vooral niet als er geen centen mee te vangen vallen...
Nee dat klopt ook volledig. Maar het probleem is gewoon dat de Vlaming zich van niets anders aantrekt dan van zijn eige. En zelfs daarin zijn ze niet goed. Man, wat een slechte genen dit volk heeft.
Citaat:
uiteraard. Probleem met technocraten is dat ze te slim zijn voor gewone mensen.
Hmm, een technocratische dictatuur mss? Zou dat geen droom zijn?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom geef je niet het voorbeeld en pleeg zelfmoord?
Ik steek zelf de ovens van Dachau aan en start de processing van de Belg.
Jij hebt de eer om als eerste te gaan Xenophon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Spijtiig dat ECOPOWER niet in Wallonnië aanwezig is.
Ik heb ook participaties in ecopower. Wat een zalige en zekere investment. 8procent per jaar! Ik koop met zakgeld dat ik overhoud van events en maandelijkse entertainment/hobbies, participaties in ecopower. Ik zal ver aan het limiet zitten denk ik. Heb je toevallig ook al eens gekeken voor die andere cooperatieve energieleveranciers en hun aangeboden return of investment?

Laatst gewijzigd door openeye : 13 augustus 2013 om 22:09.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 22:13   #36
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hmm, blijkbaar zitten er meer mensen met dezelfde mening dan ik dacht LOL
Maar serieus, ik heb de laatste 3 jaar aan iedereen die ik tegenkom gevraagd wat er hier werkt in dit land. Nooit een antwoord erop gekregen.

Hmm, ik heb hier even moeten over nadenken en ik ben gedeeltelijk niet akkoort over deze stelling.
Je kan een stabiel netwerk hebben door het gebruik van gedecentraliseerde productie met dezelfde of afgewogen gealloceerde productienodes zodat de productie daar zit waar het nodig is. Dus zijn er niet echt pieken en dalen op specifieke plaatsen, maar is het tamelijk goed verdeelt op het net.

Nee dat klopt ook volledig. Maar het probleem is gewoon dat de Vlaming zich van niets anders aantrekt dan van zijn eige. En zelfs daarin zijn ze niet goed. Man, wat een slechte genen dit volk heeft.

Hmm, een technocratische dictatuur mss? Zou dat geen droom zijn?

Ik steek zelf de ovens van Dachau aan en start de processing van de Belg.
Jij hebt de eer om als eerste te gaan Xenophon.

Ik heb ook participaties in ecopower. Wat een zalige en zekere investment. 8procent per jaar! Ik koop met zakgeld dat ik overheid van events en maandelijkse entertainment participaties in ecopower. Ik zal ver aan het limiet zitten denk ik. Heb je toevallig ook al eens gekeken voor die andere cooperatieve energieleveranciers en hun aangeboden return of investment?
*geeuw* ik begin het een beetje beu te worden om aan domme mensen uitleg te geven. Zoals ik eerder zei: "JA HET IS TECHNISCH GEZIEN MOGELIJK OM DECENTRAAL ELEKTRIEK OP TE WEKKEN OP GELIJK WELKE MANIER. ZELF CENTRAAL OP GELIJK WELKE MANIER. De vraag is en blijft: wie wil er betalen voor welk systeem? Nochmaals: we kunnen perfect zonnepanelen zetten op de maan en een kabel leggen van daar tot hier, voor de mensen die het zien zitten om 80 euro per kWh te betalen... Als al die snuggeren nu denken dat het beter is om decentraal elektriciteit te maken en dat we daar profijt bij doen, waarom is dat dan nog niet zo op dit moment? Rarara? tsssss, warm wateruitvinders door op hun handen te pissen....

edit: 8% opbrengst en gij noemt uzelf een verstandige kerel? my god.... reken eens uw inflatie en uw gelopen risico en ge zult zien dat zoiets peanuts is qua opbrengst....

Laatst gewijzigd door Eduard Khil : 13 augustus 2013 om 22:17.
Oud 13 augustus 2013, 22:19   #37
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
*geeuw* ik begin het een beetje beu te worden om aan domme mensen uitleg te geven. Zoals ik eerder zei: "JA HET IS TECHNISCH GEZIEN MOGELIJK OM DECENTRAAL ELEKTRIEK OP TE WEKKEN OP GELIJK WELKE MANIER. ZELF CENTRAAL OP GELIJK WELKE MANIER. De vraag is en blijft: wie wil er betalen voor welk systeem? Nochmaals: we kunnen perfect zonnepanelen zetten op de maan en een kabel leggen van daar tot hier, voor de mensen die het zien zitten om 80 euro per kWh te betalen... Als al die snuggeren nu denken dat het beter is om decentraal elektriciteit te maken en dat we daar profijt bij doen, waarom is dat dan nog niet zo op dit moment? Rarara? tsssss, warm wateruitvinders door op hun handen te pissen....
Doe niet zo neerbuigend gast. Mijn sector is niet de elektriciteitsopwekking en dan VRAAG dan ook om meer uitleg. Dus serieus minder noten op uwe zang of anders oprotten.

Point is inderdaad dat business en markt gaat beslissen welk systeem op de markt komt, maar dat wil niet zeggen dat er geen debat meer gehouden kunnen worden over de huidige technische mogelijkheden en welke return of investment deze kunnen bezorgen.
Oud 13 augustus 2013, 22:21   #38
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:

edit: 8% opbrengst en gij noemt uzelf een verstandige kerel? my god.... reken eens uw inflatie en uw gelopen risico en ge zult zien dat zoiets peanuts is qua opbrengst....
Hmm, nooit gehoord van een appeltje tegen de dorst? Jij alles liever opsnuiven?
Een lange termijn rekening bij de bank brengt 3procent op wanneer je het 10 jaar zet. Ik zet het 6 jaar bij ecopower en brengt me 8 procent op. Dekt juist de inflatie en in noodgevallen kan ik nog altijd over dat geld beschikken en het meest interessante is dat het niet bij een bank staat

Laatst gewijzigd door openeye : 13 augustus 2013 om 22:26.
Oud 13 augustus 2013, 22:25   #39
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Op dit moment ...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 22:27   #40
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik wil nochtans direct tekenen voor 8% return on investment. Aan de hebzucht van sommigen komt gewoonweg geen einde, aan hun ego al evenmin blijkbaar.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be