Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2013, 10:17   #21
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vandelanot - zoals Di Rupo het uitspreekt, lust nu eenmaal geen koekjes van eigen deeg.
Klopt. Maar ik moet nu weg, want ik heb een vergadering met de raad van bestuur van electrawinds.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 11:27   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Het heeft weinig zin om politiek te bekijken vanuit nogal kinderlijke begrippen zoals "haat" tussen partijen. Het zijn gewoon allemaal concurrenten, die in hun communicatie (te) veel aandacht geven aan het bekritiseren van de tegenstander. Dat, plus veel opportunisme en een groot vermogen om situationeel van bondgenoot naar vijand en omgekeerd te kunnen evolueren verklaart veel.
Iedereen weet dat indertijd zowat de hele VU is overgelopen, en een flink deel daarvan naar vld. Zo erg kan die "haat" dan toch niet zitten. En het bloedlijn verhaal is ook maar wat het is : jennen van de tegenstander. Alsof n-va niet om de haverklap de "traditionelen" zit te demoniseren. Zo gaat n-va nogal losjes om met terminologie zoals "verraad". Weegt dat dan zo licht ?
De Gucht is een politicus met een groot ego, en een "groot bakkes" wat hem al een paar keer in moeilijkheden bracht. Maar hij heeft tenminste een mening, en is geen ruggegraatloos weekdier zoals er al te veel rondlopen.
Ik heb zelf serieuze bedenkingen bij zijn verwijzing naar de bloedlijn van onlangs. Dat was politiek niet intelligent, maar hij bereikte er wel mee dat de gazetten een halve week lang over hem bezig waren.
Ook bij n-va gebruikt men dezelfde communicatieve truuk trouwens. Ik geloof voor geen moment dat BDW Elio Di Rupo echt haat, toch is dat de teneur die blijft hangen telkens hij weer eens een uitval doet naar de regering en haar premier. Kijk maar naar de obsessieve gretigheid met dewelke zijn trouwste volgelingen hier op het forum soms kunnen tekeer gaan.
Om terug te keren naar De Gucht : ik zou wel graag eens zitten meeluisteren naar het partijbestuur , nadat Karel weer eens een spraakmakend interview heeft gegeven.
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is.

Concurrentie, en zelfs harde concurrentie, tussen de partijen: ok.

Maar, hoe hoger de verantwoordelijkheid, hoe voorzichtiger je kan zijn in je uitspraken.
Zo kan je bij leden van nva wel eens horen van verraad, maar nog niet zo gauw zal je dat horen van leden van het partijbestuur.

In ieder geval: de taal van De Gucht is voor mij te beledigend, te kwetsend. En niet zomaar eenmalig, maar bestendig.
Dus maak ik maar draadjes waarin ik mijn gemoed oplucht.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2013, 11:32   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb geen problemen met die passage, Libro. Wie hier alles steeds harder in de knoop draait om een absurd apenland in stand te kunnen houden kan over de mistoestanden in andermans land beter zijn mond houden.
De politiek hangt spijtig genoeg samen van dit soort hypocrisie. Als iedereen die iets op zijn kerfstok heeft moet zwijgen, dan moet iedereen zwijgen en zo komen we zeker niet verder. Voor de rest kan ik mij vinden in uw analyse.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 22 augustus 2013 om 11:33.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be