![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nog drie talen bijleren zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Afschaffing van alle grendels en pariteiten zou onmiddellijk de belangrijkste politieke doelstelling beneden de taalgrens worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En vooral iedere Vlaming verplichten om Frans als tweede taal te leren...
Laatst gewijzigd door SDG : 26 augustus 2013 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De officiële talen zijn: NEDERLANDS, FRANS, DUITS (in dié volgorde).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 augustus 2013 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij zijn toch wel de grootse ezels die op deze planeet rondlopen. De meerderheid wilt ons o zo graag beschermen door het minderhedenverdrag, en wij weigeren dat toch wel zeker!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik tot nog toe heb gezien aan cijfers op de webstek van De Organisation International de la Francofonie lijkt me maar matig accuraat. Zo kwam men op 30 miljoen ''locuteurs'' FR in Congo. Op en bevolking van 80 miljoen lijkt me dat een wel heel ruime schatting. Benieuwd waar ze precies de lat leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op Wikipedia spreekt men over "Francophones réels" en "Francophones partiels". Dus wie een woordje Frans kent wordt ongevraagd bij de Francophones in de wereld geteld. Hoe zou men die Francophones partiels dan wel tellen ? Citaat:
Citaat:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Distrib..._fran%C3%A7ais L'art et la manière om zich belangrijker voor te doen dan men is.
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die term Francophones partiels zal wiki waarschijnlijk niet uitgevonden hebben. Als men dat ook zo op de Francophonie site had gepubliceerd zouden de cijfers niet zo absurd lijken. En dan kan men er ineens bij uitleggen wat de criteria zijn voor een Fr.p. en hoe men die telt. Als men statistieken wil publiceren is dat wel het minste dat vermeld mag worden. Ik neem aan dat die criteria wel ergens gedefinieerd zijn, maar misschien niet op het net gezet of goed verborgen. Zoniet is't wel erg natte vinger werk.
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar geloof ik niets van.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 26 augustus 2013 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() De Francophonie heeft als taak de landen waar Frans gesproken wordt in de wereld op vrijwillige basis te verenigen en het Frans te promoten. Blijkbaar heb je daar een probleem mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als er cijfers zonder basis uit de mouw geschud worden wel. Maar fijn om te weten dat ik blijkbaar even goed Franstalig, Engelstalig en Duitstalig ben als Nederlandstalig, want het volstaat om op vrijwillige basis wat van de taal te kennen en je bent even bekwaam als diegenen voor wie het de moedertaal is. Ik ken ook nog een paar woorden van een dozijn of zo andere talen. Telt dat ook ?
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker niet, ik ben veel te happy ontdekt te hebben dat ik een echte Ελληνική ηχείο ben. En zo nog een pakje andere talen. Ik ga nu mijn CV efkes aanpassen.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 26 augustus 2013 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die ook Frans KUNNEN. Wanneer ge zegt," spreken", is het alsof die Vlamingen daadwerkelijk Franstalig zouden zijn.
|
![]() |
![]() |