Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 19 augustus 2004, 13:01   #21
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!tje
Dit lijkt op het eerste zicht wel een oplossing maar, of zoiets praktich haalbaar is? Ten eerste, waar gaan we die centra openen, hoeveel en hoe groot moeten die zijn? Ten tweede, wie gaat dat betalen en hoeveel moet iedereen betalen? Ten derede wie gaat die centra van personeel voorzien? Wie gaat er beslissen wie wel en wie niet toegelaten word?
als er ideologisch geen speld tussen te krijgen is dan maar proberen te wijzen op de zgn praktische problemen! Goe geprobeerd!

1. Waar? Als er één probleem is die die landen niet hebben is dat wel plaatsgebrek!
2. Hoe groot? Wel obv het aantal vluchtelingen hier kunnen we al een vrij zekere schatting maken hoe groot ze moeten zijn en eventueel tijdelijke noodkampen oprichten!
3.Wie gaat dat betalen? Wij natuurlijk! Of ze nu hier of daar zitten betalen zullen we toch mogen doen, dus de keuze is vlug gemaakt!
4.Personeel? Wel de lokale bevolking natuurlijk! We creeren jobs waar het nodig is en dus verminderd dit al het aantal vluchtelingen! Goed toch?
5. Wie? Wel welke instanties geven nu de criteria? VN, EG,... die mogen dat blijven doen.
jan hyoens is offline  
Oud 19 augustus 2004, 13:01   #22
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
kan misschien samen met Nederland een stuk grond winnen op het water ?

'k zal den boel wel superviseren vanuit een land waar de nood soms hoog is en waar het klimaat heel warm en zonnig is en lekker mild in de winter .. tja ik zal naar Spanje moeten gaan ...
éérst langs het belgische opvangcentrum passeren!
(of langs een opvangcentrum buiten europa?)
Oud 19 augustus 2004, 13:05   #23
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
als er ideologisch geen speld tussen te krijgen is dan maar proberen te wijzen op de zgn praktische problemen! Goe geprobeerd!
dan willen de mensen eens volgen in uw ideologietje, of zijn ze bereid te luisteren naar anderen, is het wéér niet goed!

Citaat:
1. Waar? Als er één probleem is die die landen niet hebben is dat wel plaatsgebrek!
2. Hoe groot? Wel obv het aantal vluchtelingen hier kunnen we al een vrij zekere schatting maken hoe groot ze moeten zijn en eventueel tijdelijke noodkampen oprichten!
3.Wie gaat dat betalen? Wij natuurlijk! Of ze nu hier of daar zitten betalen zullen we toch mogen doen, dus de keuze is vlug gemaakt!
4.Personeel? Wel de lokale bevolking natuurlijk! We creeren jobs waar het nodig is en dus verminderd dit al het aantal vluchtelingen! Goed toch?
5. Wie? Wel welke instanties geven nu de criteria? VN, EG,... die mogen dat blijven doen.
zo. probleem opgelost!
allez, jan, vind je nu niet dat dit allemaal wat te simplistisch klinkt?
Oud 19 augustus 2004, 13:06   #24
Tegendradigaard

Standaard

Hiermede verklaar ik mijn geval goedgekeurd.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 19 augustus 2004, 13:07   #25
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Geld en plaats genoeg, maar geen politieke wil. Zowel binnen als buiten Europa zal het njet worden. Zowat alles buiten Europa is arm, die staan niet te springen om nog meer armoezaaiers op hun grondgebied te krijgen.

En nog iets praktisch, welk land? Die eilandjes zijn een mooi idee, maar hoe geraken de mensen daar?

Ik herhaal nog eens: we moeten met het rijke westen zorgen dat niemand nog naar hier wil komen voor economische redenen, door voor welvaart te zorgen buiten Europa. De politieke vluchtelingen zullen nog op 1 hand te tellen zijn, en dan moeten we geen zotte dingen gaan doen.

Laatst gewijzigd door VlaamseBelg : 19 augustus 2004 om 13:09.
VlaamseBelg is offline  
Oud 19 augustus 2004, 13:08   #26
Tegendradigaard

Standaard

Ik heb al wel geleerd dat de simpelste oplossing soms ook wel eens de beste is.

een van mijn punten trouwens waar ik sterk de nadruk op leg : hou het simpel.
(want anders snap ik het nie meer natuurlijk ..)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 19 augustus 2004, 13:10   #27
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al wel geleerd dat de simpelste oplossing soms ook wel eens de beste is.

een van mijn punten trouwens waar ik sterk de nadruk op leg : hou het simpel.
(want anders snap ik het nie meer natuurlijk ..)
wel:

iedereen moet lief, braaf en eerlijk zijn voor mekaar!
(waar blijft mijn nobelprijs voor de vrede?)
Oud 19 augustus 2004, 13:10   #28
Lordrazer
Vreemdeling

Lordrazer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lordrazer
Standaard

Ben eens benieuwd of andere Vlaamse partijen dit voorstel zouden steunen. Het is namelijk een voorstel van het o zo gevreese Blok he, en als men een voorstel van het Blok goedkeurt is men racist nietwaar.
Goed voorstel trouwens, maar of het praktisch haalbaar is is een andere zaak.
Oud 19 augustus 2004, 13:11   #29
Tegendradigaard

Standaard

Stel je even voor je bent dictator in een Afrikaans land en in een naburig land breekt een burgeroorlog uit. En dan komen die Europeanen plots af met nen hoop materieel en middelen om de vluchtelingen daar te houden ipv ze naar Europa te laten afkomen.
Dus den dictator moet niet aan zijn eigen centen zitten om die vluchtelingen eten te geven (wat ze meestal ook niet doen maar kom niet vitten he). Ik denk dat ze zouden zitten springen om het zo ver te krijgen. Der zal altijd wel wat geld aan de strijkstok blijven hangen voor onze vriend dictator ..

Oud 19 augustus 2004, 13:11   #30
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!tje
Dit lijkt op het eerste zicht wel een oplossing maar, of zoiets praktich haalbaar is? Ten eerste, waar gaan we die centra openen, hoeveel en hoe groot moeten die zijn? Ten tweede, wie gaat dat betalen en hoeveel moet iedereen betalen? Ten derede wie gaat die centra van personeel voorzien? Wie gaat er beslissen wie wel en wie niet toegelaten word?
Locaties vinden is heus het probleem niet. Zo'n asielcentra geeft diverse emigratie-landen zoals Marocco een zekere controle over wie het land gaat verlaten. Zowat elk Noord-Afrikaans land heeft te maken met dissidentie en terroristisch verkeer. Dit alleen al lijkt mij zeer motiverend voor de buiten-Europese overheden in kwestie. Al betekent dit uiteraard dat er niet zo heel humane redenen achter schuilen.

Hiernaast brengt zo'n asielcentra werkgelegenheid en nood aan logistiek met zich mee. Dit alles zouden de landen is kwestie kunnen invullen.

Al de rest dat je opsomt zijn niet echt problemen. Ieder land geeft nu al een fortuin uit aan asielopvang. België durft de cijfers niet eens bekent maken wat het kost, al heeft DeCroo eens laten uitschijnen dat het gaan om talloze miljarden euro's. Grote naties als Duitsland en Frankrijk betalen hier nog een veelvoud van. Gecentraliseerde, grote opvangcentra buiten Europa zorgen voor een transparant beleid, iets wat nu TOTAAL ontbreekt. Zulke transparantie stelt in staat kosten te drukken, wat dit financieel voordeliger maakt.

Het grootste probleem is volgens mij de politieke moed die de verschillende naties aan de dag moeten leggen. Ik vermoed dat deze maatregel enkel maar de seperatische spanningen van de allochtonen in het Westen enkel maar gaan versterken. Dat het AEL hiermee een "electorale kip met gouden eieren" zal verkrijgen. Is het echter juist om hiervoor te buigen? Moeten we het huidige rampzalige beleid toelaten, omdat we bang zijn dat de allochtone gemeenschappen onze samenleving & democratie zouden ontwrichten?
Oud 19 augustus 2004, 13:12   #31
Tegendradigaard

Standaard

uw nobelprijs is onderweg

Oud 19 augustus 2004, 13:16   #32
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DENT T

Hoe ga jij aan potentiële asielzoekers deze informatie geven, dat ze eerst naar dat land moeten gaan voor een asielaanvraag En VOORAL DIE ONDERDRUKT WORDEN. Ze komen hier toch aan sowieso.
Er zijn verschillende manieren om deze informatie te verspreiden maar het simpelste is nog altijd de mond aan mondreclame.Je mag die mensen niet onderschatten, ze weten meestal heel vlug hoe de vork in de steel steekt hoor! En dat ze hier sowieso komen is bullshit; elk jaar komen honderden asielzoekers om in hun poging ons te bereiken! Is dat de prijs die je wil betalen om toch maar politiek correct te willen zijn?

Citaat:

Hoe weet jij dat er geen samenwerking verband is tussen het buitenland en de regering die mensen onderdrukt en deze potentiele politieke vluchtelingen gevaar loopt om terug over geleverd te worden. HEEL GEVAARLIJK en wat als deze ook in dat land vervolgd wordt weer heel gevaarlijk.

[b]en DIE VLUCHTELNGEN STATUUT wordt niet misbruikt. Ik spreek uit ervaring. Ik heb veel mee gemaakt dat dit STATUUT te streng werden toegepast. conclusie die mensen die geen statuut had gekregen maar wel zijn of te wel in het gevang maar meer nog vermoord. Allemaal dankzij de druk van het VLAAMS BLOK OP DE VLD. Weet jij wel wat het percentage is om er van deel uit te maken of niet?
Ben je zelf asielzoeker? Ge kunt gratis cursussen Nederlands volgen als je wilt hoor!
Maar om op je stelling et antwoorden; ik denk dat het maar normaal is dat we geen asielzoekers in een centrum gaan plaatsen in een land waar hij terug uitgeleverd kan worden aan zijn thuisland (vermits het niet om criminele feiten gaat)! Dus wat is het probleem? En de rest is denk ik de vrucht van uw fantasie; geef me één vb van ieman die vermoord is geweest nadat we hem teruggestuurd hebben!

Citaat:
DIt gaat eveneens de illigale stroom van economische vluchtelingen zeker niet tegen houden. Zij verdwijnen spoorloos in de illigaliteit en hoe groot je ook die muren maakt ze zal kapot worden gemaakt door die vluchtelingen stroom, hoe machtig je je controleorgaan maakt, zie maar naar de muur tussen de vs en mexico.
Het voordeel van buitenlandse opvang is juist dat we dan met bijna 100% zekerheid kunnen zeggen dat de asielzoekers die persé hier willen komen asielmisbruikers zijn en dus teruggestuurd kunnen worden! wat het illegalencircuit betreft zijn er inderdaad nog steeds te weinig maatregelen om dit aan te pakken maar dat veranderen we wel wees gerust!

Citaat:
Het enigste wat helpt is een eerlijkere handel en ontwikkelingssamenwerking waardoor de motivatie van de economische vluchtelingen geminimaliseerd wordt. Die stroom wordt groter en groter.
Tja, dat ontwikkelingssamenwerking één corrupte boel is die vooral de talrijke ngo's beter maakt zeggen we al lang! Maar dat is dan weer een taboe van de linkiewinkies die hier natuurlijk een belangrijke inkomstenbron uit overheidssubsidies hebben gecreerd!
jan hyoens is offline  
Oud 19 augustus 2004, 13:17   #33
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Locaties vinden is heus het probleem niet. Zo'n asielcentra geeft diverse emigratie-landen zoals Marocco een zekere controle over wie het land gaat verlaten. Zowat elk Noord-Afrikaans land heeft te maken met dissidentie en terroristisch verkeer. Dit alleen al lijkt mij zeer motiverend voor de buiten-Europese overheden in kwestie. Al betekent dit uiteraard dat er niet zo heel humane redenen achter schuilen.

Hiernaast brengt zo'n asielcentra werkgelegenheid en nood aan logistiek met zich mee. Dit alles zouden de landen is kwestie kunnen invullen.
(...)
en wringt daar het schoentje nu net niet, misschien?
een politieke vluchteling moet dan "gescreend" worden door zijn overheid?
Oud 19 augustus 2004, 13:19   #34
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doggy
dan willen de mensen eens volgen in uw ideologietje, of zijn ze bereid te luisteren naar anderen, is het wéér niet goed!
Ja niet te doen! Het is nooit goed! Wat een verzuurde mensen!

Citaat:
zo. probleem opgelost!
allez, jan, vind je nu niet dat dit allemaal wat te simplistisch klinkt?
Hallo, het is hier een discussieforum he! Of moet ik hier een 1000blz tellend rapport opmaken om u plezier te doen! Waarom het moeilijk maken als het gemakkelijk gaat!

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 augustus 2004 om 13:21.
jan hyoens is offline  
Oud 19 augustus 2004, 13:20   #35
Tegendradigaard

Standaard

Vluchten kan niet meer
ik zou niet weten hoe
vluchten kan niet meer
ik zou niet weten waar

waarheen moet je gaan ...

Oud 19 augustus 2004, 13:22   #36
Tegendradigaard

Standaard

Kunt ge het volledig uitgewerkte programma van het Vlaams Blok hieromtrent eens niet hier copy/pasten ?

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 19 augustus 2004 om 13:22.
Oud 19 augustus 2004, 13:22   #37
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

inderdaad nogal vreemd dat een vluchteling in een (gesloten?) opvangcentrum in zijn eigen land zal terechtkomen. als hij daar wil vluchten... beetje bizar, niet?
economische vluchtelingen gaan op deze manier nog meer beroep doen op mensenhandelaren me dunkt, om toch maar door de mazen van het net te glippen.

enige oplossing is inderdaad eerlijke handel, en is een werk van lange adem. ondertussen moeten we een humane oplossing hebben voor de huidige situatie, en ze moet ook realistisch zijn.
Oud 19 augustus 2004, 13:23   #38
Tegendradigaard

Standaard

humaan zou misschien zijn om een grote atoombom op al die sukkelaars te gooien. Dan zijn ze ineens van hun miserie af ... en wij ook.

Oud 19 augustus 2004, 13:27   #39
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja niet te doen! Het is nooit niet goed! Wat een verzuurde mensen!
LOL
fijn dat je het toegeeft!

Citaat:
Hallo, het is hier een discussieforum he! Of moet ik hier een 1000blz tellend rapport opmaken om u plezier te doen! Waarom het moeilijk maken als het gemakkelijk gaat!
inderdaad.
ik hoef geen 1000 blz, maar je ziet toch ook in deze discussie dat er meteen een hoop praktische en politieke problemen komen.
daarom herhaal ik mijn eerste vraagjes nog eens:
"op het eerste zicht lijkt het een aanvaardbaar voorstel, maar wat als je wat verder denkt?
gesteld dat men de eerste opvang en de "screening" buiten de grenzen van Europa doet, wat dan? asiel aanvragen bij een europees land, waarna de hele procedure opnieuw kan beginnen? quota en een europese verdeelsleutel opleggen?"

en voor gemakkelijke oplossingen kan ik u doorverwijzen naar mijn nobelprijs-winnende voorstel van enkele posts terug
Oud 19 augustus 2004, 13:27   #40
jorisjeroen
Burgemeester

jorisjeroen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
humaan zou misschien zijn om een grote atoombom op al die sukkelaars te gooien. Dan zijn ze ineens van hun miserie af ... en wij ook.
erg humaan ja... weet je, we kunnen er misschien beter allemaal mee stoppen, ik heb mijn buren ook al steen en been horen klagen over het slechte weer en ik weet dat mijn grootmoeder soms ook in de rats zit met haar zere rug...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be