![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1. Waar? Als er één probleem is die die landen niet hebben is dat wel plaatsgebrek! 2. Hoe groot? Wel obv het aantal vluchtelingen hier kunnen we al een vrij zekere schatting maken hoe groot ze moeten zijn en eventueel tijdelijke noodkampen oprichten! 3.Wie gaat dat betalen? Wij natuurlijk! Of ze nu hier of daar zitten betalen zullen we toch mogen doen, dus de keuze is vlug gemaakt! 4.Personeel? Wel de lokale bevolking natuurlijk! We creeren jobs waar het nodig is en dus verminderd dit al het aantal vluchtelingen! Goed toch? 5. Wie? Wel welke instanties geven nu de criteria? VN, EG,... die mogen dat blijven doen. |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(of langs een opvangcentrum buiten europa?) ![]()
![]() |
#23 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
allez, jan, vind je nu niet dat dit allemaal wat te simplistisch klinkt?
![]() |
#24 |
|
![]() Hiermede verklaar ik mijn geval goedgekeurd.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En nog iets praktisch, welk land? Die eilandjes zijn een mooi idee, maar hoe geraken de mensen daar? Ik herhaal nog eens: we moeten met het rijke westen zorgen dat niemand nog naar hier wil komen voor economische redenen, door voor welvaart te zorgen buiten Europa. De politieke vluchtelingen zullen nog op 1 hand te tellen zijn, en dan moeten we geen zotte dingen gaan doen.
Tis nepis potentis negro te! Laatst gewijzigd door VlaamseBelg : 19 augustus 2004 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Ik heb al wel geleerd dat de simpelste oplossing soms ook wel eens de beste is.
een van mijn punten trouwens waar ik sterk de nadruk op leg : hou het simpel. (want anders snap ik het nie meer natuurlijk ..)
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
iedereen moet lief, braaf en eerlijk zijn voor mekaar! (waar blijft mijn nobelprijs voor de vrede?) ![]()
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() Ben eens benieuwd of andere Vlaamse partijen dit voorstel zouden steunen. Het is namelijk een voorstel van het o zo gevreese Blok he, en als men een voorstel van het Blok goedkeurt is men racist nietwaar.
Goed voorstel trouwens, maar of het praktisch haalbaar is is een andere zaak. |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Stel je even voor je bent dictator in een Afrikaans land en in een naburig land breekt een burgeroorlog uit. En dan komen die Europeanen plots af met nen hoop materieel en middelen om de vluchtelingen daar te houden ipv ze naar Europa te laten afkomen.
Dus den dictator moet niet aan zijn eigen centen zitten om die vluchtelingen eten te geven (wat ze meestal ook niet doen maar kom niet vitten he). Ik denk dat ze zouden zitten springen om het zo ver te krijgen. Der zal altijd wel wat geld aan de strijkstok blijven hangen voor onze vriend dictator ..
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Hiernaast brengt zo'n asielcentra werkgelegenheid en nood aan logistiek met zich mee. Dit alles zouden de landen is kwestie kunnen invullen. Al de rest dat je opsomt zijn niet echt problemen. Ieder land geeft nu al een fortuin uit aan asielopvang. België durft de cijfers niet eens bekent maken wat het kost, al heeft DeCroo eens laten uitschijnen dat het gaan om talloze miljarden euro's. Grote naties als Duitsland en Frankrijk betalen hier nog een veelvoud van. Gecentraliseerde, grote opvangcentra buiten Europa zorgen voor een transparant beleid, iets wat nu TOTAAL ontbreekt. Zulke transparantie stelt in staat kosten te drukken, wat dit financieel voordeliger maakt. Het grootste probleem is volgens mij de politieke moed die de verschillende naties aan de dag moeten leggen. Ik vermoed dat deze maatregel enkel maar de seperatische spanningen van de allochtonen in het Westen enkel maar gaan versterken. Dat het AEL hiermee een "electorale kip met gouden eieren" zal verkrijgen. Is het echter juist om hiervoor te buigen? Moeten we het huidige rampzalige beleid toelaten, omdat we bang zijn dat de allochtone gemeenschappen onze samenleving & democratie zouden ontwrichten?
![]() |
#31 |
|
![]() uw nobelprijs is onderweg
![]() |
![]() |
#32 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar om op je stelling et antwoorden; ik denk dat het maar normaal is dat we geen asielzoekers in een centrum gaan plaatsen in een land waar hij terug uitgeleverd kan worden aan zijn thuisland (vermits het niet om criminele feiten gaat)! Dus wat is het probleem? En de rest is denk ik de vrucht van uw fantasie; geef me één vb van ieman die vermoord is geweest nadat we hem teruggestuurd hebben! Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een politieke vluchteling moet dan "gescreend" worden door zijn overheid?
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 19 augustus 2004 om 13:21. |
||
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Vluchten kan niet meer
ik zou niet weten hoe vluchten kan niet meer ik zou niet weten waar waarheen moet je gaan ...
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Kunt ge het volledig uitgewerkte programma van het Vlaams Blok hieromtrent eens niet hier copy/pasten ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 19 augustus 2004 om 13:22. |
![]() |
![]() |
#37 |
Burgemeester
|
![]() inderdaad nogal vreemd dat een vluchteling in een (gesloten?) opvangcentrum in zijn eigen land zal terechtkomen. als hij daar wil vluchten... beetje bizar, niet?
economische vluchtelingen gaan op deze manier nog meer beroep doen op mensenhandelaren me dunkt, om toch maar door de mazen van het net te glippen. enige oplossing is inderdaad eerlijke handel, en is een werk van lange adem. ondertussen moeten we een humane oplossing hebben voor de huidige situatie, en ze moet ook realistisch zijn.
#38 |
|
![]() humaan zou misschien zijn om een grote atoombom op al die sukkelaars te gooien. Dan zijn ze ineens van hun miserie af ... en wij ook.
![]() |
![]() |
#39 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
fijn dat je het toegeeft! ![]() Citaat:
ik hoef geen 1000 blz, maar je ziet toch ook in deze discussie dat er meteen een hoop praktische en politieke problemen komen. daarom herhaal ik mijn eerste vraagjes nog eens: "op het eerste zicht lijkt het een aanvaardbaar voorstel, maar wat als je wat verder denkt? gesteld dat men de eerste opvang en de "screening" buiten de grenzen van Europa doet, wat dan? asiel aanvragen bij een europees land, waarna de hele procedure opnieuw kan beginnen? quota en een europese verdeelsleutel opleggen?" en voor gemakkelijke oplossingen kan ik u doorverwijzen naar mijn nobelprijs-winnende voorstel van enkele posts terug ![]()
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()