![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() eu? Ik heb nooit anders geweten dan dat er voor zo'n zaken wordt aangerekend.
Gratis onderwijs wil niet zeggen dat je gratis vanalles en nog wat extra moet krijgen hé. Waarom zouden kinderen die wel op school eten meer gratis moeten krijgen dan kinderen die naar huis gaan om te eten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doe ik zeker , tenzij ze alsnog de kost schrappen. In moet zeggen ze waren redelijk in paniek . De kost voor mijn kind gingen ze al schrappen.
Ik zei dat dat onvoldoende was , het gaat mij niet om het geld , maar om het principe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, omdat het eigenlijk om een soort opvang gaat. De school zorgt ook tijdens de middagpauze voor uw kind, daar waar in andere gevallen de ouders over de middag voor hun kinderen instaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat een domme directie. Ik zou al die ouders laten procederen al wat ze willen, of lawaai maken. Verliezen doen ze dat proces toch. Waar maken ze zich zorgen in in feite?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens wordt op de meeste (katholieke) scholen in mijn buurt het zelfs niet toegelaten dat kinderen smiddags naar huis gaan, of ze moeten een schriftelijke toelating hebben van de ouders. Laatst gewijzigd door Tavek : 2 september 2013 om 21:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geld dat ze nodig hebben om de school draaiende te houden, omdat de kosten meestal hoger uitvallen dan wat ze van de overheid binnenkrijgen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In onze buurt laten alle katholieke scholen toe dat kinderen hun boterhammetjes en eigen drank meebrengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is nochtans niets mis mee met die vergoeding. Ook wettelijk niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het katholiek onderwijs is dat lang zo zeker niet: veel materiaal wordt betoelaagd door oudertcomités, door kloostergemeenschappen, met de opbrengsten van pannenkoekenbak, wafelverkoop, enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Gevonden in Edulex (wat van belang is, heb ik zelf in het vet gezet):
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is niemand door de middagpauze beschikbaar die toezicht kan houden binnen zijn of haar werkuren ? Kortom, een leerkracht gaat enkel lesgeven, een medewerker op het secretariaat enkel de boekhouding doen, een opvoeder...tja, wat doen die mannen eigenlijk daar ? Heeft de school eigenlijk reeele kosten door het feit dat kinderen smiddags hun boterhammen eten ? Kost dat manuren ? Verwarming ? Wordt die zaal enkel gebruikt als eetzaal of doet men er ook nog andere activiteiten ? Ik vermoed dat dit een manier is om extra geld binnen te halen, punt. Dat de scholen het gaan halen bij de overheid ipv de burgers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een rechter zal een protesterende ouder dan ook de vraag stellen: "Maar wist u dan niet wat u ondertekende?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergist zich: het van kracht zijnde arbeidsreglement kan weldegelijk stipuleren dat een leraar, naast de wettelijk voorgeschreven, ook nog een aantal andere opdrachten moet vervullen. Toezicht kan er een van zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hilarische krantenkoppen, ik zie ze al voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, de meeste kleuter- en lagere scholen hebben bijkomend personeel hiervoor in dienst. Mensen die slechts over de middag worden ingezet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Privatiseer dan de hele nest. Ge gaat nogal wat meemaken , ge gaat dan moeten gaan werken voor de helft van de prijs en beter presteren. Wees daar maar zeker van. ![]() We gaan ervoor. ![]() |
|
![]() |
![]() |