Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2013, 22:42   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
zie je het verschil
wij zouden het aangenaam vinden, onze franstalige landgenoot die al jaren in Menen woont beschouwt het niet als aangenaam maar als een soort van grondwettelijk recht, bijna een soort natuurwet.

wonen wij jaren in polen, dan leren wij gewoon die taal zonder te zeuren
Inderdaad, aan de Franstalige om hetzelfde te doen. Ik veronderstel ook niet dat men bij de Poolse gemeentediensten in het Duits, Frans, Engels of Nederlands me te woord kan staan. Ik neem desnoods wel een tolk mee.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 22:43   #22
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zie je het verschil
wij zouden het aangenaam vinden, onze franstalige landgenoot die al jaren in Menen woont beschouwt het niet als aangenaam maar als een soort van grondwettelijk recht, bijna een soort natuurwet.

wonen wij jaren in polen, dan leren wij gewoon die taal zonder te zeuren
2
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 22:47   #23
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ik wil me hier beperken tot hoe het verhaal van Menen in de media en meer bepaald op de VRT wordt geduid.
Mens. Hou je toch niet telkens zo van de domme. 2/3 partijen van het bestuur in Menen zijn 2/3 partijen van de Vlaamse regering die voor de openbare omroep bevoegd is. Je kan niet tegelijkertijd pester en gepeste zijn in dezelfde pesterij.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2013, 23:02   #24
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Komen.

De 7 Nederlandstalige leerlingen worden beschimpt en bespuugd door het verfranste Vlamen:

Maar toch gaan ze.

http://www.youtube.com/watch?v=z5MRSbnVYpg

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 5 september 2013 om 23:03.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 00:13   #25
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik het goed versta heeft de linksmens een probleem met het stadsbestuur in Menen, omdat men daar de taalwet gaat respecteren?

En in Brussel, waar men al jaar en dag zijn gat afveegt met de taalwet, daar heeft men geen problemen mee?

Vlamingen, gij hebt niet enkel de politiekers die gij verdient, gij hebt ook de media die gij verdient.
Om een Brussels te verstaan moet ge volstrekt twee talig zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=zWAHeNTVKpk
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 05:35   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is dan ook ongelofelijk dat men de buren(ikzelf woon in ledegem,gemeente naast menen) zelf maar bekritiseerd gewoon maar omdat ze niet geleidelijk aan in "Halluin-Nord" willen veranderen.En overigens is er NIKS onwettelijks mee.

Als ikzelf voor iets in het gemeentehuis van Halluin zou moeten zijn,bvb voor mijn inschrijving in het gemeenteregister en om formulieren in te vullen om steun te ontvangen§(!!!) mag ik er ook niet spontaan op rekenen dat men mij in het Nederlands helpt toch?

Ik ben nog altijd stil van de spottende reacties van Karel Degucht...die overigens,valt te vermoeden,de O-VLD in deze regio definitief de nekslag zal gegeven hebben....

We zien overigens,alweer,hoe polyglotters en bereisde mensen nog net niet minachtend doen over streekgebonden mensen en materie.....ze zijn vergeten WIE hun gages betaald.Volgend jaar zijn er verkiezingen genoeg om daar een mouw aan te passen...

Wijzelf,inwoners van de streek,kunnen ook verder gaan,en bijvoorbeeld weigeren nog te kopen bij Middenstanders die in het Frans adverteren..(ik denk aan een zeker groot "tuincentrum" vlakbij en verschillende pompstations en eetgelegenheden die doen alsof ze in Frankrijk liggen).Ja,ook de Middenstand hier draagt bij aan een zekere verfransing.....geld heeft al veel schade aangericht in Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door kelt : 6 september 2013 om 05:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 06:10   #27
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is dan ook ongelofelijk dat men de buren(ikzelf woon in ledegem,gemeente naast menen) zelf maar bekritiseerd gewoon maar omdat ze niet geleidelijk aan in "Halluin-Nord" willen veranderen.En overigens is er NIKS onwettelijks mee.

Als ikzelf voor iets in het gemeentehuis van Halluin zou moeten zijn,bvb voor mijn inschrijving in het gemeenteregister en om formulieren in te vullen om steun te ontvangen§(!!!) mag ik er ook niet spontaan op rekenen dat men mij in het Nederlands helpt toch?

Ik ben nog altijd stil van de spottende reacties van Karel Degucht...die overigens,valt te vermoeden,de O-VLD in deze regio definitief de nekslag zal gegeven hebben....

We zien overigens,alweer,hoe polyglotters en bereisde mensen nog net niet minachtend doen over streekgebonden mensen en materie.....ze zijn vergeten WIE hun gages betaald.Volgend jaar zijn er verkiezingen genoeg om daar een mouw aan te passen...

Wijzelf,inwoners van de streek,kunnen ook verder gaan,en bijvoorbeeld weigeren nog te kopen bij Middenstanders die in het Frans adverteren..(ik denk aan een zeker groot "tuincentrum" vlakbij en verschillende pompstations en eetgelegenheden die doen alsof ze in Frankrijk liggen).Ja,ook de Middenstand hier draagt bij aan een zekere verfransing.....geld heeft al veel schade aangericht in Vlaanderen.

Allez gij, Fournier tankstation ( familie van Martine Fournier), familie van Fournier - Cavos, de brandstoffenhandelaar, toch niet zeker?

Laatst gewijzigd door Ill Duce : 6 september 2013 om 06:20.
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 06:17   #28
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Zeg maar gewoon Floralux, daar zal je mond niet van scheuren hoor. Ik denk dat je hier verkeerd in bent. Floralux trekt al jaar en dag enorm veel kopers uit het noorden van frankrijk aan en is vooral hierdoor zo een groot en winstgevend bedrijf geworden. Dat die zich op publicitair vlak aan dat franse publiek aanpassen is logisch; Maar in de winkel zelf verloopt alles in het nederlands, wat is dan het probleem ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 09:13   #29
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Mens. Hou je toch niet telkens zo van de domme. 2/3 partijen van het bestuur in Menen zijn 2/3 partijen van de Vlaamse regering die voor de openbare omroep bevoegd is. Je kan niet tegelijkertijd pester en gepeste zijn in dezelfde pesterij.
U raaskalt. En geen klein beetje.

Het is niet omdat de NVA in de regering zit dat de BRT ambtenaren opeens minder rood zijn.
Oud 6 september 2013, 09:42   #30
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
waarom wordt deze discussie ALLEEN in Vlaanderen gevoerd en ALLEEN als het om het Frans gaat (en niet om Duits, Engels, ...)
vanwaar die reflex alsof de Vlaming Frans MOET kennen en ook automatisch MOET toepassen als een franstalige opduikt?
en ja, als het om Chinees of russisch zou gaan vind je deze discussie belachelijk, waarom niet bij Frans?
Alles komt uiteindelijk weer op hetzelfde neer, nl. het aloude liedje 'on est quand-même en Belgique'...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 09:43   #31
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
U raaskalt. En geen klein beetje.

Het is niet omdat de NVA in de regering zit dat de BRT ambtenaren opeens minder rood zijn.
.http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=604
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 10:31   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik het goed versta heeft de linksmens een probleem met het stadsbestuur in Menen, omdat men daar de taalwet gaat respecteren?

En in Brussel, waar men al jaar en dag zijn gat afveegt met de taalwet, daar heeft men geen problemen mee?

Vlamingen, gij hebt niet enkel de politiekers die gij verdient, gij hebt ook de media die gij verdient.
publieke ambtenaren zijn gehouden aan de wettelijke verplichtingen verbonden aan hun ambt, de taalwetgeving is er daar één van.

het hek gaat vd dam indien daar willekeur in komt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 11:02   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ill Duce Bekijk bericht
Zo heet dat er waarschijnlijk een fusie zal ontstaan...
Zie jij al het ACW dergelijke fusie haar zegen geven? Ik niet hoor!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 11:11   #34
Ill Duce
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zie jij al het ACW dergelijke fusie haar zegen geven? Ik niet hoor!
In ruil voor wat postjes...
Ill Duce is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 11:14   #35
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo heet dat er waarschijnlijk een fusie zal ontstaan...
wrm ? ... CD&V zit terug op zijn marktaandeel pré N-VA

+ Vlaanderen aanvaardt sindsdien Nl minderheids fedreg regeringen ...

cd&v is hierdoor zeker van regeringsdeelname ... dat is luxepositie genoeg

uw redenering is alleen maar te volgen als ge negeert dat in B nog altijd alleen maar het fedreg niveau politieke macht heeft.

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 september 2013 om 11:16.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 11:44   #36
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Om op de titelvraag te antwoorden : ja....
http://de.rechtzetting.be/2013/09/05...een-neen/#read
Oud 6 september 2013, 11:46   #37
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
Ploink
Oud 6 september 2013, 15:30   #38
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Degucht ziet grondwet als vodje papier

Citaat:

Beschamende reactie van Degucht in Reyers Laat ook gezien... De grondwet geldt volgen hem blijkbaar niet voor Menen als het over de Nederlandse taal als bestuurstaal gaat, maar er is geen probleem met de verplichte tweetaligheid in Brussel...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 16:45   #39
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De middenstand is eigenlijk een vijand van Vlaanderland.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2013, 16:57   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez gij, Fournier tankstation ( familie van Martine Fournier), familie van Fournier - Cavos, de brandstoffenhandelaar, toch niet zeker?
inderdaad...o ironie!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be