![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van Aelst doelde op de verfransing, Franstaligen verlaten steeds meer Brussel en komen in de rand terecht. Als ze daar komen wonen moeten ze Nederlands leren en dat doen ze vaak niet, omdat de Franstalige politici hen daar niet toe aansporen, in tegendeel, de Franstalige partijen willen al die gemeenten annexeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor de Franstaligen volstaat natuurlijk het Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw onderschrift is grappig. Hebben ze hem toevallig niet gevraagd hoeveel succes de films met hem in Wallonië hebben?
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 7 september 2013 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals in de op aangehaald, Franstaligen zullen dan niet anders kunnen dan Nederlands leren als ze zich komen vestigen in Vlaanderen. Verboden instellen om aan loketten Frans te spreken is onzin en op termijn totaal onhoudbaar. Het federale niveau verliest zijn relevantie. Het is voor de Vlamingen van morgen geen noodzaak om goed Frans te kennen. Engels en Spaans zijn belangrijker in de wereld van morgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, gewoon omdat je met Engels heel de wereld kan rondreizen, je overal verstaanbaar kan maken. Met Frans kan je door Frankrijk trekken.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Lees nog eens mijn reactie. Ik vind dat iedere Belg alle landstalen zou moeten leren. Ik merk dat er meer interesse komt voor het Nederlands in Wallonië. Vijftien jaar geleden kwam ik amper Franstaligen tegen die Nederlands spraken. Dat is vandaag wel anders, dat terwijl Nederlandstaligen minder en minder Frans spreken. Je hebt het vooral over trots. Je ben te trots om Frans te spreken, zoals veel Franstaligen het te min vinden om Nederlands te spreken. Ik vind dat belachelijk. Meerdere talen spreken is een verrijking, een voordeel, iets positiefs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Met Frans kan je wel ook door Afrika trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoef helemaal geen Frans te spreken omdat ik Belg ben, net zomin als de Waal voor mijn part Nederlands moet spreken omdat hij Belg is. Raar dat U dat ook niet vindt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bezoek liever de voormalige Engelse koloniën...
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() ik vind het gewoon raar en vooral erg dat het beheersen van een tweede taal als iets slechts wordt gezien. Meerdere talen kunnen spreken is positief. Wees daar nu toch eens trots op. Het lijkt wel of sommigen hier zich schamen omdat ze Frans kunnen spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Vlaming in Europa en in de wereld spreekt drie of vier talen.
Punt aan de lijn. Waarom het Frans al tweede taal behouden in het onderwijs? Omdat we om die taal aan te leren meer moeite moeten doen dan voor het Engels. Of het zal helpen om drietalig te blijven? Ik betwijfel het. 't Schijnt dat het Frans van Turtelboom echt beneden alle peil is. Hou je maar vast voor komende jongere ministers. Zijn we echt zo goed in Engels ? Ik zal mijn white hemd eens aandoen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 7 september 2013 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, den domme Vlamingk met zijn talenknobbel ook. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() Het is een algemene uitspraak. Het geldt voor iedereen. Een tweede en zelfs een derde taal spreken is iets positiefs, iets om trots op te zijn of je nu Vlaming, Waal of Spanjaard bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |