![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toen ik er was, midden - eind '80, was er een meisje van 19 jaar die vanuit de VS compound voor en namens de VN de politieke gevangenen bezocht. Een keer ben ik met haar meegeweest en kon vaststellen dat deze gevangen onder Marokkaanse condities factor 8 werden vastgehouden.
In '89-'90 braken de studentenonlusten uit, betaalde Mobuto zijn soldaten niet meer en marcheerden de Rwandezen naar Kinshasa. Het eindresultaat is bekend. Aan slachtingen zijn Rwandezen gewend en hebben met geen enkeling enige compassie. Een attitude die je feitelijk bij alle Afrikaanse stammen kan aantreffen. Wil je die eigenschap in de kiem smoren dan zal je de hele zaak moeten herkolnialiseren. Andere mogelijkheden zijn er niet en dat is de reden dat het westerse mediacorps geen diepgaande interesse heeft in de Afrikaanse miserieën. Trouwens, de BV België had ook geen enkele compassie met de ex-pat's die platzak terugkwamen. Sommigen kregen een uitkering van omgerekend een rijksdaalder per dag.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het wel fantastisch hoe sommigen "België" blijven beschuldigen van de huidige miserie. "We" zijn er verdorie 53 jaar "weg".
Er zijn landen die op kortere tijd van een "derdewereldland zonder grondstoffen" naar een bloeiende 21ste eeuwse staat zijn opgeklommen. Raad eens wat het verschil is?
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De situatie in Congo is erg slecht, en belangrijke oorzaken daarvan zijn de slecht aangepakte kolonisatie(of zeg maar gewoon kolonisatie op zich, weinig gekoloniseerde landen doen het echt goed, waar ook ter wereld), Mobutu, en de inval van Ruanda en Uganda in Oost-Congo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maddox
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch lijkt er beterschap op komst: grote delen van de infrastructuur wordt vernieuwd, wat hoogdringend was, en het leger wordt gemoderniseerd. Hopelijk wordt het leger sterk genoeg om orde op zaken te stellen in het oosten, en de Ruandezen voor eens en altijd buiten te gooien. Van mijn part mogen ze een grote afrastering bouwen aan de grens. Wat dan moet gebeuren: investeringen in onderwijs, gezondheidszorg, technische steun aan de boeren bij het oogsten en verkopen van hun producten, aantrekken van industrie. Daar zijn landen als Mocambique en EthiopiË volop mee bezig. Eerste voorwaarde is natuurlijk dat de orde hersteld wordt, en dat de Ruandezen en rebellen verdreven of uitgeroeid worden, daarvoor moet het leger efficiënter worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Tomm
Je weet heel goed in welke context je mijn commentaar moet lezen. Wat Mocambique betreft (en zo zijn er nog wel enkele ander landen) gaat het stelselmatig beter. Daarin heb je gelijk. In andere delen weer gaat het beduidend slechter. De Chinese politiek betreffende Afrika is bekend. Het gaat hier om grondstoffen en daarnaast zijn ook andere (westerse) partijen bezig met het land op te knappen. Maar staar je niet blind op de enkele verbeteringen die de Chinezen aanbrengen. Ze doen niets voor niets en menslievendheid is iets dat niet in hun woordenboek voorkomt.
![]() |
#29 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D'ARTOIS
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar heb ik dat ergens geschreven? Dit is weer zo'n onbenullige statement gebaseerd op u eigen waanideeën.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ... of Tsjetsjenië ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De MO* over China in Afrika : "Chinese bedrijven hebben weinig aandacht voor de lokale arbeidsnormen en voor milieuzorg. Vanuit het principe van niet-inmenging aarzelt China ook niet om zaken te doen met staten die weinig oog hebben voor mensenrechten en democratie. Chinese bedrijven maken dikwijls gebruik van corruptie om hun doel te bereiken. Wellicht scoren de meeste westerse landen beter op al die gebieden, al rijden ze evenmin een foutloos parcours."(SIC) Toch niet veel beter, uw ex-communisten, nu ze zelf ultra-kapitalistische kolonisten zijn geworden op zoek naar grondstoffen... Laatst gewijzigd door Antoon : 17 september 2013 om 08:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Antwoord dan eens. Wat wil je nu doen? Wat moet Obama, euhm, de VS, euhm, de wereld nu doen volgens jou?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 september 2013 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iedereen op dit forum kent de retoriek van de oorlogszuchtige pro-VS-forumtrollen Antoon, illwill en Dixie.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 17 september 2013 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen maar de VS met de vinger wijzen en schrijven dat het ofwel een Amerikaans bombardement wordt of niets is zo imbeciel als maar kan. Ik hoop voor u dat u dat zelf snapt, al lijkt het er niet echt op, wanneer ik uw berichten lees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"VS bombardement of niets" of althans "VS bombardement in de eerste plaats" is nochtans de keuze bij uitstek voor de VS als het op interventie aankomt.
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor mijn part kan ik u alleen maar vertellen dat hier weer eens duidelijk is dat u begint vanuit uw eigen standpunt (meestal samen te vatten met 'de V.S. is slecht, Obama voert oorlog'), en u maakt er een imbeciele deductie van. In al mijn berichten die te maken hebben met bijvoorbeeld Syrië, en ook nu met Congo, gaat u geen enkele oproep tot bombardement of enige andere oorlogvoering vinden. Geen enkele. Ik heb het steeds weer over het feit dat er niets gedaan wordt aan een gruweloorlog die door massamoordenaar Assad wordt gevoerd tegen zijn eigen volk, maar ook over het problematische alternatief (rebellen) dat al niet veel beter lijkt te zijn. Voor de ogen van de wereld is een land volledig vernield, worden vrouwen en kinderen vergast en zijn er ondertussen meer dan honderdduizend doden en een veelvoud aan gewonden. In dat conflict is de pers en de VN tenminste al bezig met er aandacht aan te besteden, maar toch wordt de gruwelijke Assad in het zadel gehouden door de Russen en de Chinezen. Mijn denkpiste om hem af te zetten en naar Den Haag te brengen betekent niet dat ik aanzet tot militaire interventie van de VS. Ook in deze draad over Congo laat ik gewoon mijn afschuw tonen met betrekking tot een genocide waarbij ondertussen miljoenen mensen zijn afgeslacht, zonder dat iemand er iets aan doet. En ook hier heb ik nooit geschreven dat het de bedoeling is een militaire interventie te forceren, laat staan door de VS. Die deducties doet u zelf, zoals reeds boven geschreven. Als u er zich beter bij voelt door nog een paar keer te kunnen schrijven "VS, Obama, oorlog, Antoon", doe maar, maar ik zal er niet meer op reageren, het is ondertussen idioot genoeg. |
||
![]() |
![]() |