Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2013, 08:46   #21
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De nieuwe Intel Core Vpro chips zullen over een krachtige backdoor (trojan) in de vorm van een geheime 3G verbinding beschikken waarmee derden Uw PC op afstand kunnen bedienen, zelfs indien deze niet aangeschakeld is. De verborgen 3G-chip bevat een eigen besturingssysteem dat VOLLEDIGE controle over Uw PC zal hebben.
Ik ga het nog maar eens herhalen: Sites als "prisonplanet" en "infowars" zijn maar voor een ding nuttig:

Als een benchmark voor onzin.

Geheime 3G chip in een processor die ook werkt als de computer uitgeschakelt is? Sorry hoor, maar je moet toch echt wel veel energie in onwetendheid geinvesteerd hebben om ziets te geloven...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 09:38   #22
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Een regering die aan de kant van haar burgers staat. Bestaat dat?

Da's het probleem met Monbiot. Die kerel is best leesbaar en lucide, maar voor hem is de overheid "goed" en zijn de bedrijven de slechterikken...
in dit geval is het dan ook zo. Bedrijven worden op hetzelfde nivo getild als overheden
Oud 8 november 2013, 12:16   #23
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
in dit geval is het dan ook zo. Bedrijven worden op hetzelfde nivo getild als overheden
En dan?

Per slot van rekening is een overheid niets meer dan een dienstverlenden bedrijf. Of zou het dat moeten zijn...
... repeat ...
Oud 8 november 2013, 13:02   #24
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan?

Per slot van rekening is een overheid niets meer dan een dienstverlenden bedrijf. Of zou het dat moeten zijn...
Het Staatshoofd vertegenwoordigt God.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 8 november 2013, 13:20   #25
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Let ook op volgende zorgwekkende ontwikkeling :

Video - ANIMATIE - Promofilpje - What is Intel® Core™ vPro™ Technology Animation

De nieuwe Intel Core Vpro chips zullen over een krachtige backdoor (trojan) in de vorm van een geheime 3G verbinding beschikken waarmee derden Uw PC op afstand kunnen bedienen, zelfs indien deze niet aangeschakeld is. De verborgen 3G-chip bevat een eigen besturingssysteem dat VOLLEDIGE controle over Uw PC zal hebben.

Bye bye privacy! Dank U Intel!

Infowars - “Secret” 3G Intel Chip Gives Snoops Backdoor PC Access
26 september 2013 - vPro processors allow remote access even when computer is turned off

Intel Core vPro processors contain a “secret” 3G chip that allows remote disabling and backdoor access to any computer even when it is turned off.

Although the technology has actually been around for a while, the attendant privacy concerns are only just being aired. The “secret” 3G chip that Intel added to its processors in 2011 caused little consternation until the NSA spying issue exploded earlier this year as a result of Edward Snowden’s revelations.

In a promotional video for the technology, Intel brags that the chips actually offer enhanced security because they don’t require computers to be “powered on” and allow problems to be fixed remotely. The promo also highlights the ability for an administrator to shut down PCs remotely “even if the PC is not connected to the network,” as well as the ability to bypass hard drive encryption.

“Intel actually embedded the 3G radio chip in order to enable its Anti Theft 3.0 technology. And since that technology is found on every Core i3/i5/i7 CPU after Sandy Bridge, that means a lot of CPUs, not just new vPro, might have a secret 3G connection nobody knew about until now,”reports Softpedia.

Jeff Marek, director of business client engineering for Intel, acknowledged that the company’s Sandy Bridge” microprocessor, which was released in 2011, had “the ability to remotely kill and restore a lost or stolen PC via 3G.”

“Core vPro processors contain a second physical processor embedded within the main processor which has it’s own operating system embedded on the chip itself,” writes Jim Stone. “As long as the power supply is available and and in working condition, it can be woken up by the Core vPro processor, which runs on the system’s phantom power and is able to quietly turn individual hardware components on and access anything on them.”

Although the technology is being promoted as a convenient way for IT experts to troubleshoot PC issues remotely, it also allows hackers or NSA snoops to view the entire contents of somebody’s hard drive, even when the power is off and the computer is not connected to a wi-fi network.

It also allows third parties to remotely disable any computer via the “secret” 3G chip that is built into Intel’s Sandy Bridge processors. Webcams could also be remotely accessed.

“This combination of hardware from Intel enables vPro access ports which operate independently of normal user operations,” reports TG Daily. “These include out-of-band communications (communications that exist outside of the scope of anything the machine might be doing through an OS or hypervisor), monitoring and altering of incoming and outgoing network traffic. In short, it operates covertly and snoops and potentially manipulates data.”

Not only does this represent a privacy nightmare, it also dramatically increases the risk of industrial espionage.

The ability for third parties to have remote 3G access to PCs would also allow unwanted content to be placed on somebody’s hard drive, making it easier for intelligence agencies and corrupt law enforcement bodies to frame people.

“The bottom line? The Core vPro processor is the end of any pretend privacy,” writes Stone. “If you think encryption, Norton, or anything else is going to ensure your privacy, including never hooking up to the web at all, think again. There is now more than just a ghost in the machine.”
Van zoiets krijg ik nu kippenvel, zie. En er kan een grond van waarheid inzitten. Mijn vorige laptop had de neiging op onverwachte momenten uit zichzelf op te starten wanneer ik hem op slaap-modus zette...Zelfs midden in de nacht... Creepy!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 13:23   #26
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Ik heb er geen probleem mee dat ze burgers vervolgen, maar zij moeten mij met rust laten.
Hahaha! En u bent geen burger of wat? Gij zit er ook mee middenin, jongen....Niemand ontsnapt eraan.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 13:35   #27
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Hahaha! En u bent geen burger of wat? Gij zit er ook mee middenin, jongen....Niemand ontsnapt eraan.
Als het van mij afhing stonden wij nu politici 1 per 1 te defenestreren aan de Wetstraat.

Maar niemand wil mee, en ik doe niet mee aan belachelijk idiotenhoeden zijnde "leiderschap", "het volk overtuigen en meekrijgen". Dat is vernederend, dat iemand zich zou moeten uitsloven om het volk mee te krijgen om het volk zelf te bevrijden.

Wat ik wil zien in de wereld is een mogelijkheid voor getalenteerde figuren om naast het systeem te bestaan waar zij zo productief mogelijk kunnen zijn. Het gewone volk slaan zij wat mij betreft met de zweep, dat zal hen tenminste wat nederig houden.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2013, 14:09   #28
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Van zoiets krijg ik nu kippenvel, zie. En er kan een grond van waarheid inzitten. Mijn vorige laptop had de neiging op onverwachte momenten uit zichzelf op te starten wanneer ik hem op slaap-modus zette...Zelfs midden in de nacht... Creepy!
Jij krijgt kippevel van iets waar zo wat geen greintje grond van waarheid in zit?

In slaap modus is je laptop niet uitgeschakelt. Als er dan periodiek jobs lopen is het geen verassing dat hij af en to wakker wordt. Is niks bijzonders aan.
... repeat ...
Oud 8 november 2013, 15:09   #29
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Op electronisch gebied is vrijwel alles mogelijk, er is een grote MAAR en dat is de zin van dit alles.
Ik weet dat yanken knettergek zijn, daar hoeft niemand me van te overtuigen, echter de hoeveelheid informatie is door geen enkele instantie te verwerken als op wereldschaal informatie rechtstreeks uit de pc wordt weggehaald. Dan wordt het scheiden van zin en onzin een krankzinnige taak, nog vooropgesteld dat je de mensen kan vinden die zulke zaken kunnen onderscheiden. En wat opleidingsniveau aangaat schat ik de VS niet echt hoofg in als het om een 500-600 talen gaat inclusief alle dialecten.

Ronduit belachelijk dat dit enige zin zou hebben. Ik zou zeggen laat ze maar. Du moment dat er echte problemen ontstaan met de VS of welke andere overheid dan ook, trek je de stekker er uit of gebruik je een 2e pc voor je mails etc.

Waar we vanaf moeten is dat de overheid (en banken) internet gebruikt voor administartieve taken in algemene zin. Daarvoor is internet niet bedoeld en ook niet voor opgezet. Dus geen officiële zaken via internet. Kan de post ook weer wat verdienen en is het bankenprobleem met hackers en phising ook van de baan.
Oud 8 november 2013, 15:14   #30
six
Banneling

Standaard

Adaptieve filtering van berichten zorgt ervoor dat het dataverkeer automatisch kan worden gefilterd naar sleutelwoorden, combinaties en uitdrukkingen.
Oud 8 november 2013, 15:46   #31
D'ARTOIS

Standaard

Ook dat is onzin. Serieuze berichten worden versleuteld, of omgezet in een taal die niemand kent. Bijvoorbeeld spijkerschrift - daar maken we dan een variant op.
Oud 8 november 2013, 15:50   #32
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ook dat is onzin. Serieuze berichten worden versleuteld, of omgezet in een taal die niemand kent. Bijvoorbeeld spijkerschrift - daar maken we dan een variant op.
Serieuze berichten worden al langer onderschept. Dit draait om een voeling te kunnen krijgen met de minder serieuze berichten.
Oud 8 november 2013, 17:12   #33
Zwitser

Standaard

Citaat:
Op electronisch gebied is vrijwel alles mogelijk ...
Er zijn grenzen aan wat je met electronica kan doen. De wetten van ons Universum zijn onverbiddelijk. Daarom zijn bijvoorbeeld processorsnelheden de laatste tijd gestagneerd.

Je kan dus gewoonweg niet een complete 3G radio inclusief antenne in een processor stoppen. Niet als je verder dan een paar cm wil kunnen zenden...

En verder is het verhaaltje dat er in Intel Chips een geheim 3G zender zou zitten overigens afkomstig van een enkele Journalist (die niet eens Intel's product namen juist weet te spellen) die hiervoor geen enkel bewijs levert.
Desalniettemin wordt het dus gretig gekopieerd door sites als infowars.

Infowars doet zijn naam hier inderdaad eer aan. Op die site is de waarheid het eerste slachtoffer. Meer nog, de waarheid is daar al "dead on arrival"
... repeat ...
Oud 8 november 2013, 18:40   #34
D'ARTOIS

Standaard

Ik ben het gewoon met je eens als je ziet hoe omvangrijk mijn radiotelefoon is om 75 km te kunnen overbruggen.
Wat NSA aftapt is merendeels afkomstig van nationale afluistersessies gedaan door lokale inlichtingendiensten. Sociale media worden gescand en daar worden bepaalde lijnen gevolgd, discussies en afhankelijk daarvan worden er stukjes vertaald en doorgesluisd richting NSA-CIA etc.
Geem enkele yank kan het allochtoonse jargon niet eens vertalen laat staan begrijpen. Het moet dus via een lokale dienst lopen die dat wel kan.

Het aftappen van politieke figuren daarentegen lijkt me een stuk eenvoudiger. Dat is dan weer een ander verhaal.
Oud 9 november 2013, 11:06   #35
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga het nog maar eens herhalen: Sites als "prisonplanet" en "infowars" zijn maar voor een ding nuttig:

Als een benchmark voor onzin.

Geheime 3G chip in een processor die ook werkt als de computer uitgeschakelt is? Sorry hoor, maar je moet toch echt wel veel energie in onwetendheid geinvesteerd hebben om ziets te geloven...
Wat dacht U wel?

Een bepaalde veldsterktemeter (getest voor 3G ofzo) een paar dagen bovenop de PC met die chips leggen en we komen het wel te weten.

Desalniettenmin, ik ben niet akkoord met Uw commentaar ivm. de DOA (dead on arrival) berichten. Natuurlijk is de berichtgeving van de door U vermelde sites niet steeds 100% geloofwaardig. Wat dacht U? Waarom is dat zo? Come on now, U zit hier op een publiek forum... misleiden is niet Uw taak.

Maar wat U zegt ivm. met dat 3G-gedoe... meten is weten... en dat gaat wel zeer snel zoals U weet.

Mag ik U er op attent maken dat vele oude berichtgeving van de niet reguliere media heden weldegelijk bevestigt zijn en zelfs in de MSM verschijnen. Niet dat ik dat laatste als een omontstootbaar bewijs beschouw, integendeel. Maar het is alvast een belangrijke aanwijzing.

Uw attitude aangaande is vooral veelzeggend...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 9 november 2013 om 11:11.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2013, 08:09   #36
Zwitser

Standaard

Citaat:
Wat dacht U wel?

Een bepaalde veldsterktemeter (getest voor 3G ofzo) een paar dagen bovenop de PC met die chips leggen en we komen het wel te weten.
Wat belet je dat te doen?
Wat belet degene die met het oorspronkelijk bericht gekomen is dat te doen?

Ik bedoel maar, kunnen bewijzen dat Intel ontdekt heeft dat alles wat we denken te weten over ons universum fout is, dat zou pas een scoop van formaat zijn.

Het gerucht dat er in de intel chips een geheime 3G chip zou zitten heb ik kunnen traceren tot een enkel journalist, een zekere Jim Stone, die dit stelt zonder enig bewijs hiervoor te leveren.

En dat terwijl hij zichzelf een "investigative journalist" noemt. Waar is echter het onderzoek? Je zou verwachten dat een serieuze journalist wel credit zou willen hebben voor het naar buiten brengen van het feit dat Intel ontdekt heeft dat alles wat we denken te weten over ons universum fout is.

Citaat:
Desalniettenmin, ik ben niet akkoord met Uw commentaar ivm. de DOA (dead on arrival) berichten. Natuurlijk is de berichtgeving van de door U vermelde sites niet steeds 100% geloofwaardig. Wat dacht U? Waarom is dat zo?
De betreffende sites slagen er inderdaad soms in om eens per toeval 1% correct te zijn, dat wil ik best toegeven. Echter meestal letten ze wel goed op, en zorgen ze er voor dat ze consequent naast de bal slaan.
Want een ding weiger ik te geloven: Dat zoveel onzin per toeval geproduceert kan worden.

Citaat:
Come on now, U zit hier op een publiek forum... misleiden is niet Uw taak.
Misleiden laat ik met plezier aan jou over.

Citaat:
Maar wat U zegt ivm. met dat 3G-gedoe... meten is weten... en dat gaat wel zeer snel zoals U weet.
Weerom: Wat belet je van te meten.

Echter er is meer dan "meten is weten". Er is ook gewoon het feit dat Intel, net als iedereen, gebonden is door wat ons universum mogelijk maakt. En een 3G signaal uitzenden zonder een antenna van een bepaalde minimum afmeting is niet mogelijk,
Vandaar dat je de aanwezigheid van een 3G radio op een moederbord gewoon visueel kan controleren, als je weet waar je naar moet uitkijken. Daar heb je niet eens een meter voor nodig.

Citaat:
Mag ik U er op attent maken dat vele oude berichtgeving van de niet reguliere media heden weldegelijk bevestigt zijn en zelfs in de MSM verschijnen. Niet dat ik dat laatste als een omontstootbaar bewijs beschouw, integendeel. Maar het is alvast een belangrijke aanwijzing.
Mag ik er u op wijzen dat dit een drogredenatie is?
Het is niet omdat de alternatieve media het soms bij het rechte eind had, dat ze het deze keer bij het rechte eind hebben.

Zoals ik hierboven al schreef, ik heb het tot aan de bron gevolgd, en vastgestelt dat de bron een enkele persoon is, die deze claim maakt zonder enig vorm van bewijs aan te brengen. Dat is de een van de redenen waarom ik ze ongeloofwaardig vindt.
De andere reden waarom ik de claim ongeloofwaardig vindt, is dat ze ingaat tegen wat gewoon natuurkundig mogelijk is. Dat Intel in staat zou zijn de wetten van dit universum te omzeilen lijkt me erg onwaarschijnlijk.
En de derde reden (let wel, pas de derde) is dat ze dus afkomstig is van het minst enrstig te nemen deel van de alternatieve media media op het internet.

Citaat:
Uw attitude aangaande is vooral veelzeggend...
Dat jij een waanzinnige als Alex Jones ernstig neemt, dat is pas veelzeggend...
... repeat ...
Oud 29 november 2013, 08:40   #37
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://deutsche-wirtschafts-nachrich...ltordnung-ein/
HIER
Oud 29 november 2013, 08:59   #38
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Zwitser,

Blijkbaar zijn de samenzweringsdenkers toch nog voor iets goed, intel kondigt hun nieuw grondbrekend meesterwerk aan :

PCMAG - Intel Announces New Mobile Strategy, Future Atom Chips
22 november 2013 - Perhaps most intriguingly, the company revealed that it is developing a new System-on-a-Chip (SoC), code named SoFIA, which combines an Atom processor and Infineon-developed 3G, Wi-Fi, Bluetooth, FM radio, and GPS capabilities in a single integrated package. The twist is that Intel is repurposing an Infineon chipset that originally used an ARM-based application processor in the role Intel's x86-based Atom will play in SoFIA. And in a departure from its core manufacturing principles, Intel will fab the initial lineup of SoFIA SoCs at a third-party foundry. More than anything, that seems to signal the company's willingness to change up how it does business to finally make a noticeable dent in the mobile device arena.

Onze complotdenkens leveren goed werk, dat is duidelijk.

Nog :

"We were in denial on tablets. It put us in a hole, and we are paying the price for that right now," Bryant was quoted as saying by The Wall Street Journal.

Eul said SoFIA would deliver the "highest level of integration" of central processing, graphics, and communications circuitry. The SoC will be the first from Intel which puts an Atom application processor and RF assets in a single processor package.

A SoFIA SoC with 3G capabilities will ship before the end of 2014, while a second-generation version supporting LTE is scheduled for 2015, the Intel executive said.

Mss vindt U volgende ook lezenswaardig beste @Zwitser :

Stone goes on to say, speaking of the vPro: "From the technical viewpoint of someone who worked for an intelligence agency, I call B.S. on Intel, avoid these processors like the plague!"

An Intel spokesperson, responding to TechEye, said: "First, Intel does not participate in government efforts to decrease security in technology, and does not include backdoors for unauthorised access into its products.

"Second, the piece on vPro is based on incorrect information, assumptions and misunderstandings; it is wrong on many levels," the spokesperson said. "The underlying technology is not new and has been in place for more than 7 years."

When asked if consumers or customers would appreciate hidden 3G technology in Intel CPUs, the spokesperson said: "I would note that the Snowden leaks was not mentioned in the vPro article that has been circulating".

Meer : http://news.techeye.net/chips/intel-...sor-conspiracy
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 november 2013 om 09:09.
Oud 29 november 2013, 11:58   #39
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Serieuze berichten' verzend je niet via email.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 29 november 2013 om 11:59.
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2013, 16:29   #40
D'ARTOIS

Standaard

E je ja, versleuteld en al. Waarom zou Washington anders lopen te gillen uit pure ellende over Assange en Snowden?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be