![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat is mijn ervaring ook
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb in de lagere school basiskennis Frans gehad en vanaf het secundair was alles Engels. Nooit geen woord Frans meer gehad. Ik behoor dus tot die 42% die geen woord Frans kunnen spreken
![]() Op het bedrijf is het Nederlands. Franstaligen worden sowieso niet aangenomen. En een sollicitatietest is ook perfect Engels kunnen spreken, lezen en schrijven. Elke werknemer moet perfect Nederlands en Engels kunnen. Dat is een vereiste. De omgangstaal met meer dan 90% van de grote klanten is Engels. Veel mails zijn zijn trouwens het Engels opgesteld. Momenteel zijn wij grote contracten in het buitenland aan het binnen halen. Alles in het Engels. Engels is een wereldtaal en wordt op zakelijk en technisch gebied bijna overal gebruikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen worden gediscrimineerd door hen te verplichten in eerste instantie het Frans aan te leren, want dan hebben ze een achterstand op de internationale markt, waar iedereen Engels spreekt!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Zolang de Vlamingen de taal van de franstalige minderheid leren gaat er niks veranderen in Belgieje.
![]() |
![]() |
#27 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen hebben dit zélf zo beslist. Men zet zichzelf op achterstand dus. Er is geen partij te vinden die deze franshorigheid ongedaan durft te maken. Stel dat de koning boos wordt. Citaat:
En dat terwijl een gedeelte van de kleine Belgen gedwongen wordt om in 3 a 4 uur per week, in een ongemotiveerde klas, iets te leren dat ze vrijwel nooit nodig zullen hebben en het liefst zo snel mogelijk vergeten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Waarom "gedwongen"? Dat ze het Nederlands of het Frans haten, is enkel en alleen hun probleem. Ze leven nog steeds officieel in België en het is dus meer dan logisch dat men de twee grote talen van het land onderwijst. Ze haten die talen zowiezo voor belachelijke redenen, het is dus meer dan logisch dat we er geen rekening mee houden. Laatst gewijzigd door Everytime : 27 september 2013 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() [quote=Everytime;6818555]1.Die Franstaligen moeten we trouwens aanmoedigen na hun studies naar Vlaanderen te verhuizen, kwestie dat hun Nederlands nog beter wordt. Daar zullen ze elke dag geconfronteerd met het Nederlands zijn.
Geconfronteerd? Volgens VAN DALE is confronteren 'tegenover elkaar stellen'. Vies hé. Je doet net alsof Franstaligen die naar Vlaanderen verhuizen iets ergs zal overkomen. Als je nu zei: 'Daar zullen ze elke dag in contact komen met het Nederlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Eggy;6818668]
Citaat:
Confronteren heeft ietsiepietsie meer betekenissen dat wat jij hier aanhaalt: Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Burger
|
![]() [quote=circe;6818689]
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eggy : 27 september 2013 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Franstaligen die blijven mekkeren over hun faciliteiten, of die weigeren Nederlands te leren maar wel willen verhuizen, worden effektief GECONFRONTEERD met een voor hen onmogelijk geacht verschijnsel: in Vlaanderen spreekt men NEDERLANDS! Voor hen is dat effektief een negatieve connotatie. Als ik naar Wallonie verhuis, dan wordt ikzelf niet zozeer geconfronteerd met het feit dat ze daar Frans spreken: ik wéét dat, ik bereid me daarop voor en ik pas me aan! you snaps the difference?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2013 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in Vlaanderen daalt het niveau van de talenkennis. Dat is een spijtige zaak.
Maar uit werkervaring (ik heb te maken met mensen in gans het land) kan ik zeggen dat er in Vlaanderen nog altijd een zekere kennis van het Engels, het Duits en/of het Frans bestaat, en soms zelfs Spaans. In Wallonië is het huilen met de pet op. Frans, Frans en nog eens Frans. Niets anders. Geen Engels, geen Duits, laat staan Nederlands. Een overgrote meerderheid van de Walen kent geen woord uit een andere taal dan het Frans. Zelfs de derde generatie van Italiaanse afkomst kan alleen maar Frans spreken. Die zeggen dat ze nog een paar woorden Italiaans van de grootvader hebben meegepikt, maar onvoldoende om er een zin van te maken. Intriest. De enige meertaligen in Wallonië zijn de Marokkanen, die hebben het Arabisch mee, maar na twee generaties is ook dat stilaan aan het verdwijnen. Vandaar die 42% van de 'Belgen'. Laatst gewijzigd door Antoon : 27 september 2013 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() [quote=Eggy;6818668]
Citaat:
Ach er zijn er al anderen die dit hebben gezegd....maar 't kan geen kwaad om 't nog maar eens te melden....aangezien het letterlijk in de VD staat !!! Tussen haakjes, dit negatief opvatten zegt al genoeg over het (voor?)oordeel van diegenen die dit zo opvatten....
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 27 september 2013 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Excuseer Antoon ,mijn bijdrage is tussen Uw bijdrage geraakt zonder dat ik het zo bedoelde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mijn ervaring met het onderwijs in Vlaanderen is dat de talen er gigantisch op achteruit gaan. Om verscheidene reden, waarvan het credo de laatste jaren 'kunnen is belangrijker dan kennen' de voornaamste is. Vanuit die filosofie werd ons geleerd om Frans/Engels/Duits te kunnen begrijpen (lezen), spreken en converseren kwam er echt nog amper aan te pas.Grammatica en woordenschat was ook alsmaar minder belangrijk.
Als ik dit dan nog vergelijk met bv. mijn moeder, die in geen 35 jaar Franse les heeft gehad en het desalniettemin nog steeds véél beter spreekt dan de gemiddelde afgestudeerde nu. En over het Engels kunnen we kort zijn: Vlaamse kinderen kunnen Engels omdat games, televisie, internet en muziek in het Engels zijn in Vlaanderen (dat is ons voordeel t.o.v. gebieden die films dubben enz). Het Engels onderwijs op school trok op niks en er werd ook niks serieus van ons verwacht, net zoals bij Frans en Duits. Een jaar later is men die talen alweer vergeten, behalve om eens iets te lezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat ik dus wil zeggen: vergelijk a.u.b. het Vlaamse onderwijs van nu niet met dat van de jaren '80/vroege '90 en er voor.
Over Nederlandse 'les' in Wallonië kan ik ook kort zijn: ze hebben niet genoeg leerkrachten Nederlands. Dit zorgt er voor dat kindjes bij de Nederlandse les elk jaar opnieuw leren tellen van 1 tot 10 en zo'n banaliteiten. Terwijl bij ons in het vijfde en zesde leerjaar de kinderen in feite al een degelijke basis Frans hebben, met grammaticale kennis. |
![]() |
![]() |