Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2013, 13:28   #21
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niettegenstaande uw jarenlang verblijf en uw doctoraat is uw zinsbouw nog steeds verre van Nederlands.

Toch geen islamieten zeker?
Café-rechts heeft de weg naar dit topic weer gevonden, zie ik.
Oud 29 september 2013, 13:38   #22
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dol Bekijk bericht
Dag allemaal,

Mijn vrouw kwam naar België ongeveer 6 jaar geleden en kwam ik ongeveer 5 jaar geleden. We kwamen beiden hier om onze doktoraat doen en krijgen een Ph.D. titel. Wij beiden hebben voltooid onze doktoraten. Mijn vrouw werkt nu als postdoc en ik werk in een vrij groot particulier bedrijf. In de tussentijd hebben we twee kinderen die geboren in België zijn.

We hebben besloten om te verblijven in België voor de rest van ons leven. Ik heb momenteel 1 jaar van arbeidskaart (B-type) en natuurlijk mijn identiteitskaart is geldig tot de vervaldatum van mijn werkvergunning. Het verstrijkt op November en nu ben ik op zoek naar een antwoord als we de Belgische nationaliteit kunnen krijgen. Kan iemand begeleiden mij wat we moeten doen? Kunnen we toepassen? Waar aanvragen en wat zijn de reglement?
Politics.be is het slechts mogelijke forum om zoiets te vragen. Probeer www.juridischforum.be eens.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 13:41   #23
dol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Politics.be is het slechts mogelijke forum om zoiets te vragen. Probeer www.juridischforum.be eens.
Dit is het beste antwoord dat ik kreeg. Bedankt.
dol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 13:48   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

You think that I will get the nationality and directly quit my job and apply for OCMW? As I said, don't generalize. One of my biggest reason to get the nationality is to get a lower loan rate from the bank to buy a house. I have other reasons as well but not the one that you have in your mind.
I didn't tell you to quit your job , I just told you to play the poor mistreated immigrant, add some fake tears and show the bad circumstances they expect to see. In short, theatrics to play the game dirty.

If a lot of pennyless goatherders can do that, why can't you?
The land of origine not primitive enough? Skincolor a tad too light? Language lacks throatscraping and phlegmrasping?

And as you write in your little piece adressed to me, the main reason you want that piece of plastic denoting you as "Belgian" is purely financial. Maybe not to live of the dole and other benefits, but to have the banks accepting you more easy and with better rates.
Oud 29 september 2013, 13:58   #25
dol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
I didn't tell you to quit your job , I just told you to play the poor mistreated immigrant, add some fake tears and show the bad circumstances they expect to see. In short, theatrics to play the game dirty.

If a lot of pennyless goatherders can do that, why can't you?
The land of origine not primitive enough? Skincolor a tad too light? Language lacks throatscraping and phlegmrasping?

And as you write in your little piece adressed to me, the main reason you want that piece of plastic denoting you as "Belgian" is purely financial. Maybe not to live of the dole and other benefits, but to have the banks accepting you more easy and with better rates.

Well, you should ask the same questions to you I guess, Why can't you?
Oud 29 september 2013, 13:59   #26
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België omdat het werk dat ik doe is zeer bevredigend en ik zie dat ik een zeer mooie toekomst kunnen voorbereiden om mijn kinderen. Heb je een specifieke reden om dit te vragen?

Ik ben vergeten te vermelden dat mijn huidige verblijfskaart is roze kaart (A-type verblijfskaart).

Heeft u informatie over mijn vraag?
Die informatie heb ik zeker, u heeft een A kaart en dus tijdelijk verblijf, gekoppeld aan studie neem ik aan, wanneer uw studies eindigen moet u terug naar uw land van herkomst.
U heeft geen recht op permanent verblijf, dus helaas, nadat uw vrouw klaar is met studeren, zult u terug moeten naar uw land van herkomst.
Wanneer u werkt heeft u nu mogelijk de A kaart als tijdelijke werknemer van buiten EU. Ook geen recht op permanent verblijf maar ik neem aan dat u dit eigenlijk allemaal zelf ook wel weet , gezien het niveau van uw studies.
Maar in iedere gemeente zit een vreemdelingendienst, ga daar eens langs en vraag uw mogelijkheden.

Maar wanneer u eerlijk bent, u heeft hier al mogen studeren, doe daar iets nuttigs mee voor uw land van herkomst?
U zult daar toch ook de kost verdienen, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 14:17   #27
dol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Die informatie heb ik zeker, u heeft een A kaart en dus tijdelijk verblijf, gekoppeld aan studie neem ik aan, wanneer uw studies eindigen moet u terug naar uw land van herkomst.
U heeft geen recht op permanent verblijf, dus helaas, nadat uw vrouw klaar is met studeren, zult u terug moeten naar uw land van herkomst.
Wanneer u werkt heeft u nu mogelijk de A kaart als tijdelijke werknemer van buiten EU. Ook geen recht op permanent verblijf maar ik neem aan dat u dit eigenlijk allemaal zelf ook wel weet , gezien het niveau van uw studies.
Maar in iedere gemeente zit een vreemdelingendienst, ga daar eens langs en vraag uw mogelijkheden.

Maar wanneer u eerlijk bent, u heeft hier al mogen studeren, doe daar iets nuttigs mee voor uw land van herkomst?
U zult daar toch ook de kost verdienen, toch?
Begrijp me niet werkeerd. Ik zal eerlijk tegen je zijn.

Ik (wij) kunnen veel meer geld te verdienen in mijn land. Maar dit is niet het probleem hier. Net voor einde van mijn doktoraat, ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek met een van de grootste onderneming in België. Ik uitgenodigd omdat ze mijn informatie die ik verkregen tijdens mijn doctoraat nodig. Nu doe ik een werk die ik leuk vind en ik veel bijdragen. We hebben een recente product dat zal verkopen voor miljoenen euro's over de hele wereld, die is een zeer goed inkomen voor België. Dus, ik ben blij, mijn baas is blij en België is blij met mij (behalve de forumleden ). Vervolgens hebben we besloten om hier te blijven want het lijkt erop dat ik meer werk te doen in mijn bedrijf zal hebben. Nu we betalen € 970 huurprijs en we hebben besloten om een lening te krijgen en een huis kopen. Ik ging naar een bank en krijgt slecht nieuws over de nationaliteit. Daarom kwam ik op dit forum om te vragen hoe de nationaliteit te krijgen. Dat is het hele verhaal.

Ik weet niet hoe ik kan mijn tijdelijk verblijf converteren naar permanent verblijf. Kan u begeleiden me een beetje? Ik weet niet of ik recht toe te passen. Bedankt.
Oud 29 september 2013, 14:17   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Well, you should ask the same questions to you I guess, Why can't you?
Why should I? I have that coveted piece of plastic, and all the bureaucrats agree on the point I'm "Belgian".

I had all that hassle 25 years ago, and the laws are changed hugely.

Not my idea how it should go. People that attribute to local society should be welcomed. Now it's the other way around.
The immigrants that attribute are easy prey for the bureaucrats, and the useless models, like fresh bananaleafweavers, maniokpulverisers, cameljockeys and desertraiders get about anything trown in their laps.

Like every Belgian knows, if you follow the law, you better bend over , get the lube ready because you will be fucked.

Laatst gewijzigd door maddox : 29 september 2013 om 14:20.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 14:22   #29
dol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Why should I? I have that coveted piece of plastic, and all the bureaucrats agree on the point I'm "Belgian".

I had all that hassle 25 years ago, and the laws are changed hugely.

Not my idea how it should go. People that attribute to local society should be welcomed. Now it's the other way around.
The immigrants that attribute are easy prey for the bureaucrats, and the useless models, like fresh bananaleafweavers, maniokpulverisers, cameljockeys and desertraiders get about anything trown in their laps.

Like every Belgian knows, if you follow the law, you better bend over , get the lube ready because you will be fucked.
Thank you very much for your warm welcome. I appreciated it

Well, I have just started learning how much your last sentence is correct. More than half of my salary goes away without even noticing

Laatst gewijzigd door dol : 29 september 2013 om 14:25.
Oud 29 september 2013, 14:37   #30
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dag allemaal,

Mijn vrouw kwam naar België ongeveer 6 jaar geleden en kwam ik ongeveer 5 jaar geleden. We kwamen beiden hier om onze doktoraat doen en krijgen een Ph.D. titel. Wij beiden hebben voltooid onze doktoraten. Mijn vrouw werkt nu als postdoc en ik werk in een vrij groot particulier bedrijf. In de tussentijd hebben we twee kinderen die geboren in België zijn.

We hebben besloten om te verblijven in België voor de rest van ons leven. Ik heb momenteel 1 jaar van arbeidskaart (B-type) en natuurlijk mijn identiteitskaart is geldig tot de vervaldatum van mijn werkvergunning. Het verstrijkt op November en nu ben ik op zoek naar een antwoord als we de Belgische nationaliteit kunnen krijgen. Kan iemand begeleiden mij wat we moeten doen? Kunnen we toepassen? Waar aanvragen en wat zijn de reglement?
Eh, dol, dat rijmt op trol.
Oud 29 september 2013, 17:59   #31
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Café-rechts heeft de weg naar dit topic weer gevonden, zie ik.
geen paniek, "uit de achterbuurt groen-rood-links" zal het wel compenseren.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 18:06   #32
F.B.
Parlementslid

Standaard

Wat een grandioze eikel. Kan wel een doctoraat halen, maar geen info zoeken over belg worden.
Oud 29 september 2013, 20:24   #33
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Wat een grandioze eikel. Kan wel een doctoraat halen, maar geen info zoeken over belg worden.
Alles rammelt aan zijn discours, niets klopt er aan.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2013, 20:45   #34
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijp me niet werkeerd. Ik zal eerlijk tegen je zijn.

Ik (wij) kunnen veel meer geld te verdienen in mijn land. Maar dit is niet het probleem hier. Net voor einde van mijn doktoraat, ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek met een van de grootste onderneming in België. Ik uitgenodigd omdat ze mijn informatie die ik verkregen tijdens mijn doctoraat nodig. Nu doe ik een werk die ik leuk vind en ik veel bijdragen. We hebben een recente product dat zal verkopen voor miljoenen euro's over de hele wereld, die is een zeer goed inkomen voor België. Dus, ik ben blij, mijn baas is blij en België is blij met mij (behalve de forumleden ). Vervolgens hebben we besloten om hier te blijven want het lijkt erop dat ik meer werk te doen in mijn bedrijf zal hebben. Nu we betalen € 970 huurprijs en we hebben besloten om een lening te krijgen en een huis kopen. Ik ging naar een bank en krijgt slecht nieuws over de nationaliteit. Daarom kwam ik op dit forum om te vragen hoe de nationaliteit te krijgen. Dat is het hele verhaal.

Ik weet niet hoe ik kan mijn tijdelijk verblijf converteren naar permanent verblijf. Kan u begeleiden me een beetje? Ik weet niet of ik recht toe te passen. Bedankt.

Niet u maar de Belgische overheid neemt het besluit wie kan blijven of niet, en voor u op basis van de info die u gegeven hebt, zal dit gewoon niet kunnen.
U heeft namelijk recht op tijdelijk verblijf. Bovendien, u bent niet nodig om met de info die u geeft een product te ontwikkelen, dat is dus geen reden om hier te blijven.
Sorry, maar uw verhaal is echt wel vreemd, voor iemand die een docturaat deed, redeneert u...nogal beperkt.
Ik heb de indruk dat u gewoon wilt blijven, ga zoals ik al schreef, naar de vreemdelingendienst van uw gemeente, die kunnen u voldoende informeren, maar ik denk dat u geen kans maakt.
U heeft immers een A kaart, kan me niet voorstellen dat u dan de voorwaarden niet begrepen hebt.
Oud 30 september 2013, 07:02   #35
dol
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
wees niet jaloers baby. Relax. Perhaps you have lost a lot in your life but you have time for your grave lol.
Oud 3 oktober 2013, 11:52   #36
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wees niet jaloers baby. Relax. Perhaps you have lost a lot in your life but you have time for your grave lol.
leer engels en lach niet met mensen die echt om asiel vragen
Oud 3 oktober 2013, 16:04   #37
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dag allemaal,

Actually I don't understand the problem. My gf also only had a labour card for one year. However, this was renenewed every year. As long as you have a job when the card expires, it gets renewed till you have worked 5 years, after which you can apply for a five year card.

The main problem is when you fall without job at the time the card expires, otherwise there should be no problem as your employer already fulfilled all the conditions to provide you with the one year card.

So seems like you might have "forgotten" some crucial information.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 09:32   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Actually I don't understand the problem. My gf also only had a labour card for one year. However, this was renenewed every year. As long as you have a job when the card expires, it gets renewed till you have worked 5 years, after which you can apply for a five year card.

The main problem is when you fall without job at the time the card expires, otherwise there should be no problem as your employer already fulfilled all the conditions to provide you with the one year card.

U heeft dus waarschijnlijk een B kaart, die u toelaat voor een werkgever te werken voor een bepaalde functie.
Dat kan verlengd worden, inderdaad...maar dat is niet gelijk aan aan A kaart voor tijdelijk verblijf om bijvoorbeeld te studeren.
Oud 4 oktober 2013, 13:36   #39
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

*KNIP*

But let's be serious for a second. What I would advise you and your wife is to apply for the professional card. I would be glad to help you with this if you contact me by private mail.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Akira : 7 oktober 2013 om 23:30.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 14:02   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht

Hij wil een lening aangaan, maar de bank weigert omdat hij geen permanente verblijfsvergunning heeft. Lijkt me logisch.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be