![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad. Oppoken dat communautair vuur. Tegen mei 2014 moet het weer roodgloeiend gensteren.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Brussel is de hoofdstad van Vlaanderen logisch dus
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En heel die gerechtsmolen zal betaald worden door... juist ja u en ik.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat me verbaast (of misschien niet echt) is dat de aanklager (die niet-benoemde burgermeister) Franstalig is en de aangeklaagde Nederlandstalig.
En toch komt dat voor een Franstalige rechter daar in BHV.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 1 oktober 2013 om 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
In dit geval is dat (volgens het artikel) niet wat de rechter heeft gezegd, de rechter heeft gezegd dat mevrouw de "Vlaamse interpretatie" niet heeft gevolgd, maar dat Vlaanderen sowieso niet bevoegd is voor die interpretatie. Dat gaat linea recta in tegen het arrest van de RvS, en is ook een uitspraak waar de rechter niet voor bevoegd is. Een rechter in eerste aanleg heeft de wet toe te passen, niet te vertellen wat de wet dan wel is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister-President
|
![]() Nope.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een burgerlijke rechter in eerste aanleg die beslist dat Vlaanderen niet bevoegd was voor de Rondzendbrief Peeters, en dat dat de fout is die aansprakelijkheid inhoudt, die gaat zijn boekje wel degelijk te buiten. Laatst gewijzigd door Nyquist : 2 oktober 2013 om 05:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij kunnen uiteraard met een gerecht werken die uit vrijwilligers bestaat, maar of het ook beter zal zijn dan nu, durf iK toch te betwijfelen...
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu, ik moet zeggen dat ik oorspronkelijk de enorme push van de Franstalige politiek om Franstalige rechters meer bevoegdheden te geven over communautaire zaken in Vlaanderen zeer cynisch maar eerder zinloos vond, maar ik moet toegeven dat dat nu blijkt toch de juiste strategie te zijn geweest. Belgie is meer naar de kloten dan ik ooit had gedacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw enige reddingsboei zal de uitspraak van Cassatie zijn, als die er al komt (aka als Bourgeois het aandurft). Daar kan u hopen op een aanpassing van de rechtspraak inzake de gezagswaarde van verwerpingsarresten tegen (reglementaire) normen van algemene aard. Dit gezegd zijnde, zelfs zonder dat, was er een probleem met de wijze waarop Bourgeois het toen heeft aangepakt, wat kan wijzen op een onrechtmatige daad, en dus een fout in de zin van artikel 1382. Zonder het vonnis te kennen, leidt ik zoiets trouwens af uit wat deels vertelt.
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Liefste Nyquist,
Ik zou je warm deze literatuur willen aanbevelen, http://www.standaardboekhandel.be/pr...=9789460400186 Lieve groetjes, Je kapoentje |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tenzij Caprasse in haar dossier elementen heeft die bv een lichtzinnige of zelfs arbitraire beslissing van Bourgeois kunnen bewijzen over haar wil of onwil om de taalwet toe te passen ? Hoe zijn dat bewijs zou kunnen geven is mij een raadsel. Er is volgens het artikel enkel een gesprek geweest, dus geen geschriften. Boeiende zaak in elk geval. Ik denk dat zij in beroep haar burgerlijke eis zal zien afgewezen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De rondzendbrief Peeters is de énige in Vlaanderen geldende interpretatie van de taalwet voor gemeenten. Daar heeft u niets, maar dan ook niets tegen in te brengen. Citaat:
Deze rechter kende de mening van de RvS, heeft er zijn eigen mening tegenovergesteld (waar hij uberhaupt geen uitspraken over te doen heeft), en heeft dan die eigen mening gebruikt als voldoende voorwaarde om een moedwillige fout van de Vlaamse regering vast te stellen. Sorry, maar zo werkt het niet. Zelfs zonder juridisch absoluut gezag was het arrest van het RvS wél bindend voor de regering. Bourgeois had absoluut geen enkele andere keus dan de rondzenbrief toe te passen. Over welke moedwillige fout kunnen we dan nog spreken? Heeft hij die niét toegepast, dan? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als burgemeesters gaan benoemd worden volgens de interpretatie van de minister zijn we m.i. niet goed bezig. Het zou er toe leiden dat niet de bevolking, maar de minister gaat bepalen wie er burgemeester mag worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die francofone politici in de faciliteitengemeenten willen langs geen kanten aanvaarden dat hun gemeente(tje) in het Vlaams Gewest ligt en dat hun voogdij-autoriteit de Vlaamse Regering is. Dat is voor hen gewoon een ondraaglijke gedachte. Ze gedragen zich als echte incivieken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() welk standpunt? Dat enkel een adm rb schadevergoeding kan toekennen?
Nogmaals, koop het boek is en zoek eens op, subjectief / objectief contentieux. Of uw andere fantasietje; als vrijgesproken strafrechtelijk toch geen schadevergoeding moeten betalen burgerlijk? Blijven dromen Laatst gewijzigd door Fiscoman : 2 oktober 2013 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |