![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang men geen supergrote campagne zal opzetten in Afrika om te tonen wat er met de gelukszoekers gebeurt (ze vluchten niet, tenzij voor armoede, maar ze zoeken dus weldegelijk geluk) zal de stroom blijven aanhouden. Wij kunnen dan de bodybags terugzenden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Edina, hoeveel vluchtelingen heeft U eigenlijk al onderdak gegeven? Kwestie, als U dan toch zo'n groot pleiter bent voor "de goeie zaak", waarom dan geen voorbeeld geven.
Maar, wat kunnen we eigenlijk doen? Fort Europa is geen optie. We mogen ze niet op hun eigen houtje laten verzuipen. Laat staan dat we een handje helpen door hun scheepjes te kelderen, vrachtcontainers te fumigeren, of een ijzeren gordijn langs de grenzen te zetten. We weten dat de mensen overal in de wereld al lang en breed weten dat "wij Europeane" gore egoïstische racisten zijn, die in Kongo handen zijn gaan afkappen, in Senegal slaven zijn gaan halen om te verkopen in Amerika. het halve continent hebben bezet en leeggeplunderd van de grondstoffen. Zelfs recenter zelfs gaan moeien zijn in elke stammentwist of roep naar democratie. Zuid Afrika met de Appartheid spookt nog door ieders hoofd. Als dat geen ontmoedigend gedacht is, wat moeten de dan gaan doen? Terug gaan slavenhalen? Terug gaan handjeskappen? Terug appartheidstaten oprichten? De grondstoffen blatant gaan opgraven en de lokale bevolking nog harder gaan uitbuiten dan hun huidige leiders het doen? Of moeten we van Europa een Utopia maken. Iedereen vrije inkom, "geen vragen gesteld". Vliegtuigen en cruiseschepen inleggen om de mensen die geen middelen hebben naar hier te halen? Die dagen, om dat uur in die haven, op dat vliegveld, want dan komen de transportmiddelen.
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Van wereldvreemdheid gesproken. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...sluiting.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jee wat is die Edina een naïef wicht zeg.
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen om al die linkse poco onzin te weerleggen. Dit is meer linkse hippie bullshit dan ik op dit uur aankan. Trop is teveel hé. Ik heb ook mijn gevoelens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een oplossing voor demassale toestroom kan zijn: ze op hun boot laten, een lunchpakket geven en ogenblikkelijk terugsturen zonder ze vaste grond op Europese bodem te laten zetten (dit om juridische redenen, anders kunnen ze asiel aanvragen, dat geldt ook voor een Europese boot als ze erop geraken).
Als je dat een paar maand consequent volhoudt, zal die stroom vanzelf droogvallen. En zoals de Italianen zeggen, ze kunnen het inderdaad niet alleen aan. De Europese buitengrenzen zouden door Europa moeten beveiligd worden, niet door de lidstaten aldaar, want de meesten (Griekenland, Italië, Spanje) hebben daar gewoonweg geen geld meer voor. En het is toch niet voor die landen dat ze naar Europa komen, de migranten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Migratie is gestopt tienduizend jaar geleden toen de mens sedentair werd. Sedertdien is migratie onverbrekelijk verbonden met vernietiging. Vernietiging is van alle tijden, dus accepteer het maar. En als je het niet accepteert, pak dan je boeltje, ga naar Somalie en doe een inspanning ter plaatse. Maar dat doe je niet, want je bent verslaafd aan de consumptiemaatschappij. Internetbleiten is één van de goedkoopste en meest misselijkmakende vormen van exploitatie van het lijden van die mensen. Jij gebruikt hen om je eigen ideetjes er door te rammen, meer zie ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ontwikkelingshulp is evenmin met een sjieke jeep wat gaan rondrijden en krullebollekes aaien. Een kennis van me heeft dat een paar jaar gedaan en is vol frustratie daarmee gestopt. Zimbabwe : de vroegere goed onderhouden en heel veel opbrengende gronden van die foute blanke boeren werden afgenomen en overgedragen aan de volgelingen van Mugabe: ze brengen niks meer op! Maar volgens de Edina's van deze wereld "laten WIJ de mensen verdrinken".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik begin een beetje mijn buik vol te hebben om door anderen ingelepeld te worden in welke mate ik sociaal en solidair MOET zijn. Als ik de linkse toeters moet geloven zal het maar eindigen als al mijn bankrekeningen leeggeplunderd zijn en mijn huis aan asielzoekers wordt geschonken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel lekker, vooral met mosterdsaus. Jij niet?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vraagt ze eigenlijk om vrijwel perfect Frans te kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste schrik van de (s)linksen is dat het geld opgeraakt ...... van een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op: ik zeg niet dat iedereen talen moet kunnen of dat iemand die talen kan meer waard is als mens. Maar de meeste "allochtonen" waar hier voortdurend op gefoeterd wordt, kunnen het artikel wel lezen. Dus tijd om op te houden over hen te zagen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Klagen over anderen is kenmerkend voor de burgerlijke Europeaan hé. Dat heeft er voornamelijk voor gezorgd dat ik geen Nationalistische gevoelens meer heb. En dat terwijl ik in een relatief Nationalistisch gezin ben opgevoed. Maar toen ging ik mij verdiepen in de Nederlander. En de gemiddelde Nederlander kan alleen maar klagen. Over het weer, treinvertragingen , zwervers en vieze buitenlanders ! En dat maakte mijn Nationalistische gevoelens wel kapot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nergens beweerd dat economische en politieke vluchtelingen zonder meer gelijk zijn, maar wel dat die grens niet zo zuiver is dan jij en anderen het wil voorstellen. Vandaar ook dat niet alle landen dezelfde criteria hanteren, hoewel ze zich nochtans beroepen op dezelfde Conventie van Genève. Je bent hier geen politiek vluchteling wanneer je op de vlucht bent voor een gearrangeerd of gewelddadig huwelijk of een dreigende besnijdenis bijvoorbeeld (nochtans toch enkele van jullie stokpaardjes). Je bent hier ook geen politiek vluchteling als je bijvoorbeeld wil ontsnappen aan de national service van onbeperkte duur waartoe je als jonge man (en niet getrouwde vrouw) verplicht bent in het dictatoriale Eritrea sinds het conflict met Ethiopië in 1998. Je bent hier zelfs geen politiek vluchteling als je gewoon je land dat in (burger)oorlog is wil ontsnappen (Somalië, Afghanistan, Irak,...). Maar ik begrijp waarom je jezelf wil wijsmaken dat er een duidelijk onderscheid is. Een Europees migratiebeleid zou er op zijn minst al voor zorgen dat niet ieder land zijn eigen criteria bepaalt (want sommige dingen die ik hierboven beschrijf worden of werden in andere Europese landen wel aanvaard om erkend te worden). Het zou ook kunnen bepalen hoe vluchtelingen moeten worden opgevangen en toelaten om vluchtelingen te spreiden over alle landen. Het zou ook kunnen vermijden dat vluchtelingen niet aan hun lot worden overgelaten aan de grenzen waardoor ze genoodzaakt zijn wanhopige pogingen te doen om binnen te raken. Het zou ook mogelijk maken dat er een zinvol menswaardig vrijwillig terugkeerbeleid wordt ontwikkeld. Het zou een heel deel van de mensensmokkelaars al overbodig maken. Maar het moet natuurlijk verder gaan dan dat. Zolang wij blijven vasthouden aan het economisch liberalisme en het normaal vinden dat wij goederen (en zelfs voedsel) laten produceren voor een habbekrats in derdewereldlanden, zolang wij derdewereldlanden leegplunderen voor grondstoffen, zolang wij regimes blijven steunen die hun volk onderdrukken en ga zo maar door, zullen er vluchtelingen blijven komen. En hoe sterk wij de grenzen van Fort Europa maken, hoe meer slachtoffers er daarbij zullen vallen. En dat zal niet alleen aan de zijde van vluchtelingen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Overigens is paniek een zeer menselijke reactie, waaraan ook jij zeer waarschijnlijk zou bloot staan in dergelijke situatie. Het is bespottelijk dat je ook dat weer wil gebruiken om toch maar geen medeleven te moeten tonen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() En hoe komen zij aan dat onrealistisch beeld, denk je? Door wie worden die regimes vaak (al dan niet rechtstreeks) gesteund? Ligt er aan die uitbuiting naast politieke motieven dan geen economische motieven uit het westen? En is het beeld dat velen hier van vluchtelingen hebben dan wel zo realistisch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |