Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2013, 17:33   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
133 problemen minder
Citaat:
De balans zou nog zwaarder kunnen uitvallen. Zo'n tweehonderd mensen zijn nog vermist. Er waren vermoedelijk 450 tot 500 mensen aan boord van het schip. Meer dan 150 mensen zijn gered. De meeste van hen zijn afkomstig uit Somalië of Eritrea, meldt het Italiaanse persbureau Ansa.

Camera's

'Het is een immense tragedie', verklaarde burgemeester Nicolini. 'Er moeten televisiecamera's naar hier komen om beelden te maken van de lijken, anders lijkt het alsof dergelijke tragedies niet bestaan.'

Nog volgens de burgemeester vatte de boot vuur bij een poging van de vluchtelingen om de aandacht van de mensen aan land te trekken. De passagiers zouden daarop in zee zijn gesprongen. De vluchtelingenorganisatie van de VN, UNCHR, bevestigt dat.

Maandag nog verdronken er dertien migranten - voornamelijk uit Eritrea - bij hun poging om de kust van Sicilië al zwemmend te bereiken. Ze waren van een boot gesprongen of ervan geduwd door mensensmokkelaars. In november 2012 vielen er drie doden en in augustus 2011 vijfentwintig.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131003_00772646

Zolang men geen supergrote campagne zal opzetten in Afrika om te tonen wat er met de gelukszoekers gebeurt (ze vluchten niet, tenzij voor armoede, maar ze zoeken dus weldegelijk geluk) zal de stroom blijven aanhouden.
Wij kunnen dan de bodybags terugzenden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 19:12   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

@Edina, hoeveel vluchtelingen heeft U eigenlijk al onderdak gegeven? Kwestie, als U dan toch zo'n groot pleiter bent voor "de goeie zaak", waarom dan geen voorbeeld geven.

Maar, wat kunnen we eigenlijk doen?

Fort Europa is geen optie. We mogen ze niet op hun eigen houtje laten verzuipen. Laat staan dat we een handje helpen door hun scheepjes te kelderen, vrachtcontainers te fumigeren, of een ijzeren gordijn langs de grenzen te zetten.

We weten dat de mensen overal in de wereld al lang en breed weten dat "wij Europeane" gore egoïstische racisten zijn, die in Kongo handen zijn gaan afkappen, in Senegal slaven zijn gaan halen om te verkopen in Amerika. het halve continent hebben bezet en leeggeplunderd van de grondstoffen. Zelfs recenter zelfs gaan moeien zijn in elke stammentwist of roep naar democratie. Zuid Afrika met de Appartheid spookt nog door ieders hoofd.

Als dat geen ontmoedigend gedacht is, wat moeten de dan gaan doen? Terug gaan slavenhalen? Terug gaan handjeskappen? Terug appartheidstaten oprichten? De grondstoffen blatant gaan opgraven en de lokale bevolking nog harder gaan uitbuiten dan hun huidige leiders het doen?

Of moeten we van Europa een Utopia maken. Iedereen vrije inkom, "geen vragen gesteld".
Vliegtuigen en cruiseschepen inleggen om de mensen die geen middelen hebben naar hier te halen? Die dagen, om dat uur in die haven, op dat vliegveld, want dan komen de transportmiddelen.
Oud 4 oktober 2013, 22:35   #23
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En dat is makkelijk als je jezelf nog nooit echt zorgen hebt moeten maken over je toekomst of die van je familie.
Hier leven volgens jou dus geen mensen die zich zorgen moeten maken over hun toekomst en die van hun familie?
Van wereldvreemdheid gesproken.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...sluiting.dhtml
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 22:47   #24
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Jee wat is die Edina een naïef wicht zeg.

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen om al die linkse poco onzin te weerleggen.
Dit is meer linkse hippie bullshit dan ik op dit uur aankan.
Trop is teveel hé.
Ik heb ook mijn gevoelens.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 23:06   #25
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Een oplossing voor demassale toestroom kan zijn: ze op hun boot laten, een lunchpakket geven en ogenblikkelijk terugsturen zonder ze vaste grond op Europese bodem te laten zetten (dit om juridische redenen, anders kunnen ze asiel aanvragen, dat geldt ook voor een Europese boot als ze erop geraken).
Als je dat een paar maand consequent volhoudt, zal die stroom vanzelf droogvallen.
En zoals de Italianen zeggen, ze kunnen het inderdaad niet alleen aan. De Europese buitengrenzen zouden door Europa moeten beveiligd worden, niet door de lidstaten aldaar, want de meesten (Griekenland, Italië, Spanje) hebben daar gewoonweg geen geld meer voor. En het is toch niet voor die landen dat ze naar Europa komen, de migranten.
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 08:30   #26
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Migratie is van alle tijden. Maar toch denken velen hier dat dit een hedendaags probleem is en dat men dat probleem hier kan en moet oplossen. Niets is natuurlijk minder waar.

.
Dit is de zoveelste leugen.

Migratie is gestopt tienduizend jaar geleden toen de mens sedentair werd.
Sedertdien is migratie onverbrekelijk verbonden met vernietiging. Vernietiging is van alle tijden, dus accepteer het maar.

En als je het niet accepteert, pak dan je boeltje, ga naar Somalie en doe een inspanning ter plaatse.
Maar dat doe je niet, want je bent verslaafd aan de consumptiemaatschappij.

Internetbleiten is één van de goedkoopste en meest misselijkmakende vormen van exploitatie van het lijden van die mensen.
Jij gebruikt hen om je eigen ideetjes er door te rammen, meer zie ik niet.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 08:52   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Dit is de zoveelste leugen.

Migratie is gestopt tienduizend jaar geleden toen de mens sedentair werd.
Sedertdien is migratie onverbrekelijk verbonden met vernietiging. Vernietiging is van alle tijden, dus accepteer het maar.

En als je het niet accepteert, pak dan je boeltje, ga naar Somalie en doe een inspanning ter plaatse.
Maar dat doe je niet, want je bent verslaafd aan de consumptiemaatschappij.

Internetbleiten is één van de goedkoopste en meest misselijkmakende vormen van exploitatie van het lijden van die mensen.
Jij gebruikt hen om je eigen ideetjes er door te rammen, meer zie ik niet.
Volledig akkoord. Wat we tegenwoordig meemaken is geen migratie maar kolonisatie.

Ontwikkelingshulp is evenmin met een sjieke jeep wat gaan rondrijden en krullebollekes aaien. Een kennis van me heeft dat een paar jaar gedaan en is vol frustratie daarmee gestopt.
Zimbabwe : de vroegere goed onderhouden en heel veel opbrengende gronden van die foute blanke boeren werden afgenomen en overgedragen aan de volgelingen van Mugabe: ze brengen niks meer op!

Maar volgens de Edina's van deze wereld "laten WIJ de mensen verdrinken".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 11:10   #28
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wel ja, maar van jou verwacht ik echt niet dat je er van wakker ligt.
Mooi zo; er is dan ook geen reden om daar wakker van te liggen.

Citaat:
Zoals ik al zei ben ik nogal bekend met de situatie in Oost-Afrika... Voor hetzelfde geld zit er iemand op die ik ken. Iemand die ik op alle mogelijke manieren al heb proberen overtuigen dat er hier geen toekomst voor hem of haar is. Het probleem is dat er daar zeker geen toekomst is voor hen. Dan ben je na een tijd uitgepraat.

Nu, ook bij mij zal dat slecht gevoel binnen enkele dagen weer tijdelijk verdwijnen hoor. Je kan niet anders dan het van je proberen af te zetten, maar dat was dus ook mijn punt. De mensen in bijvoorbeeld Lampedusa kunnen dat simpelweg niet zomaar van hen afzetten. Net zoals andere mensen die met vluchtelingen in contact komen (of waarom denk je anders dat zelfs VB'ers zich al ingelaten hebben met individuele dossiers). Zij mogen het vuile werk opknappen. En vanop een afstand is het makkelijk om te zeggen dat men ze maar gewoon moet terugsturen of - erger nog - laten verzuipen. Voor de één al wat makkelijker dan de ander.
Tenzij je graag OCMW voor de hele wereld wil spelen, zijn dat de enige twee opties. En wil je dat eerste toch zo graag, by all means, please do so, maar financier dat dan maar zelf.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 13:08   #29
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Deze blijkt schrijnend, althans voor een sociaal en solidair voelend mens.
Ik begin een beetje mijn buik vol te hebben om door anderen ingelepeld te worden in welke mate ik sociaal en solidair MOET zijn. Als ik de linkse toeters moet geloven zal het maar eindigen als al mijn bankrekeningen leeggeplunderd zijn en mijn huis aan asielzoekers wordt geschonken.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 13:12   #30
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij vindt overdrijven wel lekker he?
Heel lekker, vooral met mosterdsaus. Jij niet?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 14:14   #31
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Heel lekker, vooral met mosterdsaus. Jij niet?
"Het geeft mij terug vetrouwen in de mensheid"

Hoe triest werkelijk waar....
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 23:13   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://blog.mondediplo.net/2013-10-0...es-de-l-Europe
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 5 oktober 2013, 23:20   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom op man, om met dit soort bronnen aan te komen vraag je wel veel van mensen hé.

Je vraagt ze eigenlijk om vrijwel perfect Frans te kunnen.
Oud 6 oktober 2013, 00:51   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik begin een beetje mijn buik vol te hebben om door anderen ingelepeld te worden in welke mate ik sociaal en solidair MOET zijn. Als ik de linkse toeters moet geloven zal het maar eindigen als al mijn bankrekeningen leeggeplunderd zijn en mijn huis aan asielzoekers wordt geschonken.

De grootste schrik van de (s)linksen is dat het geld opgeraakt ...... van een ander.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 12:09   #35
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kom op man, om met dit soort bronnen aan te komen vraag je wel veel van mensen hé.

Je vraagt ze eigenlijk om vrijwel perfect Frans te kunnen.
In Vlaanderen hebben mensen acht jaar op school Frans aan vijf uur per week. Wie dan nog geen eenvoudig artikel kan lezen, moet niet zagen over analfabeten en laaggeschoolden.

Let op: ik zeg niet dat iedereen talen moet kunnen of dat iemand die talen kan meer waard is als mens. Maar de meeste "allochtonen" waar hier voortdurend op gefoeterd wordt, kunnen het artikel wel lezen. Dus tijd om op te houden over hen te zagen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 6 oktober 2013, 12:31   #36
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Vlaanderen hebben mensen acht jaar op school Frans aan vijf uur per week. Wie dan nog geen eenvoudig artikel kan lezen, moet niet zagen over analfabeten en laaggeschoolden.

Let op: ik zeg niet dat iedereen talen moet kunnen of dat iemand die talen kan meer waard is als mens. Maar de meeste "allochtonen" waar hier voortdurend op gefoeterd wordt, kunnen het artikel wel lezen. Dus tijd om op te houden over hen te zagen.
1: Ik denk dat de kwaliteit qua Franse les wel verschilt per niveau is het niet?

2: Klagen over anderen is kenmerkend voor de burgerlijke Europeaan hé.

Dat heeft er voornamelijk voor gezorgd dat ik geen Nationalistische gevoelens meer heb. En dat terwijl ik in een relatief Nationalistisch gezin ben opgevoed.

Maar toen ging ik mij verdiepen in de Nederlander. En de gemiddelde Nederlander kan alleen maar klagen. Over het weer, treinvertragingen , zwervers en vieze buitenlanders !

En dat maakte mijn Nationalistische gevoelens wel kapot.
Oud 6 oktober 2013, 14:08   #37
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En uw voorstel is?
Want behalve uw morele hoogstaandheid omdat u wel en anderen er niet van wakker zouden liggen lees ik enkel dat volgens u economische vluchtelingen en politieke vluchtelingen gewoon gelijk zijn, er geen " Europese migratiepolitiek is" en de kloof te groot is tussen Noord en Zuid.

Allemaal enigszins waar, alhoewel de conventie van Geneve geldt voor alle Europese landen en de criteria voor statuut van vluchteling duidelijk daarin opgenomen zijn, maar wat bepleit u nu eigenlijk?
Dat Europa zijn grenzen openstelt voor alle mensen overal ter wereld die om economische redenen naar " Noord" willen?
Laat maar even weten hoe u het hebben wilt
Jouw probleem is dat je niet onbevooroordeeld kan lezen en dus niet leest wat er staat, maar leest wat je denkt dat er staat.

Ik heb nergens beweerd dat economische en politieke vluchtelingen zonder meer gelijk zijn, maar wel dat die grens niet zo zuiver is dan jij en anderen het wil voorstellen. Vandaar ook dat niet alle landen dezelfde criteria hanteren, hoewel ze zich nochtans beroepen op dezelfde Conventie van Genève. Je bent hier geen politiek vluchteling wanneer je op de vlucht bent voor een gearrangeerd of gewelddadig huwelijk of een dreigende besnijdenis bijvoorbeeld (nochtans toch enkele van jullie stokpaardjes). Je bent hier ook geen politiek vluchteling als je bijvoorbeeld wil ontsnappen aan de national service van onbeperkte duur waartoe je als jonge man (en niet getrouwde vrouw) verplicht bent in het dictatoriale Eritrea sinds het conflict met Ethiopië in 1998. Je bent hier zelfs geen politiek vluchteling als je gewoon je land dat in (burger)oorlog is wil ontsnappen (Somalië, Afghanistan, Irak,...). Maar ik begrijp waarom je jezelf wil wijsmaken dat er een duidelijk onderscheid is.

Een Europees migratiebeleid zou er op zijn minst al voor zorgen dat niet ieder land zijn eigen criteria bepaalt (want sommige dingen die ik hierboven beschrijf worden of werden in andere Europese landen wel aanvaard om erkend te worden). Het zou ook kunnen bepalen hoe vluchtelingen moeten worden opgevangen en toelaten om vluchtelingen te spreiden over alle landen. Het zou ook kunnen vermijden dat vluchtelingen niet aan hun lot worden overgelaten aan de grenzen waardoor ze genoodzaakt zijn wanhopige pogingen te doen om binnen te raken. Het zou ook mogelijk maken dat er een zinvol menswaardig vrijwillig terugkeerbeleid wordt ontwikkeld. Het zou een heel deel van de mensensmokkelaars al overbodig maken.

Maar het moet natuurlijk verder gaan dan dat. Zolang wij blijven vasthouden aan het economisch liberalisme en het normaal vinden dat wij goederen (en zelfs voedsel) laten produceren voor een habbekrats in derdewereldlanden, zolang wij derdewereldlanden leegplunderen voor grondstoffen, zolang wij regimes blijven steunen die hun volk onderdrukken en ga zo maar door, zullen er vluchtelingen blijven komen. En hoe sterk wij de grenzen van Fort Europa maken, hoe meer slachtoffers er daarbij zullen vallen. En dat zal niet alleen aan de zijde van vluchtelingen zijn.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 14:17   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Niemand heeft hen verplicht op die gammele boot te stappen.
Nee, wanhoop heeft hen daartoe gedreven, maar ik vrees dat je de empathie mist om dat te begrijpen.

Citaat:
Niemand heeft ze "laten" verzuipen: er brak brand uit en de boot kapseisde omdat ze het verstand niet hadden om niet allemaal naar één kant te gaan.
Nee, de brand werd aangestoken in de hoop de aandacht van de kustwacht te trekken. Want hoewel de kustwacht natuurlijk vaak heel goed weet dat die overvolle, gammele boot in aantocht is, wordt er gewacht om iets te ondernomen tot het echt niet anders kan (dat noem ik wel degelijk aan hun lot overlaten). En de kapitein is natuurlijk een mensensmokkelaar of wordt betaald door mensensmokkelaars en is niet van plan om daarvan de gevolgen te dragen. Die vaart dus vaak niet zomaar naar de haven binnen.

Overigens is paniek een zeer menselijke reactie, waaraan ook jij zeer waarschijnlijk zou bloot staan in dergelijke situatie. Het is bespottelijk dat je ook dat weer wil gebruiken om toch maar geen medeleven te moeten tonen.
Oud 6 oktober 2013, 14:22   #39
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar aan de basis ligt de minderheid die in die landen de meerderheid uitbuit, mensenhandelaars die dik geld verdienen en het onrealistisch beeld wat die mensen over Europa hebben.
En hoe komen zij aan dat onrealistisch beeld, denk je? Door wie worden die regimes vaak (al dan niet rechtstreeks) gesteund? Ligt er aan die uitbuiting naast politieke motieven dan geen economische motieven uit het westen? En is het beeld dat velen hier van vluchtelingen hebben dan wel zo realistisch?
Oud 6 oktober 2013, 14:30   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat zal niet alleen aan de zijde van vluchtelingen zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be