Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2013, 12:29   #1
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard De hedendaagse Red Star Line

Citaat:
Voor de kust van het Italiaanse eiland Lampedusa is een boot vergaan met aan boord honderden migranten uit Afrika. Er zijn al minstens 133 mensen verdronken. Onder de doden zijn vier kinderen en verschillende vrouwen. Lees verder
Dit is natuurlijk niet de eerste keer en het is maar de vraag hoeveel van dergelijke tragedies gebeuren zonder dat daar zelfs iemand van op de hoogte is. Het zijn ook niet de enige gevaren waar migranten aan bloot staan. Ook in de woestijn bijvoorbeeld vinden velen hun dood. En die gevaren zijn bij veel migranten ook gekend. Sommigen die door het oog van de naald kropen, maar er toch niet geraakten, proberen het zelfs opnieuw. Dat zegt veel over de wanhoop die er bij hen is. En het toont ook aan dat het belachelijk is om te denken dat een streng uitwijzingsbeleid de migrantenstroom zal doen opdrogen.

Deze tragedie leidde dan ook al tot verschillende uitspraken die tot nadenken doen stemmen. Jammer genoeg was het na enkele uren op de meeste nieuwssites al herleid tot een klein berichtje onderaan de pagina. En vandaag blijkt het in vergelijking banale schietincident met een mentaal zieke vrouw in Washington al een hogere nieuwwaarde te hebben. Niet toevallig kreeg het drama hier op het forum ook nog geen aandacht. Men wil het hier natuurlijk niet zien. Het is zo'n beetje als Etienne Vermeersch die het uitwijzingsbeleid wel komt verdedigen, maar er liever niet meer van dichtbij mee geconfronteerd wordt. En ondertussen mogen de hulpverleners in Lampedusa nogmaals het vuile werk opknappen. En dat gebeurde letterlijk huilend. De burgemeester van Lampedusa is ondertussen de wanhoop nabij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martin Schultz, voorzitter Europees parlement
Ik roep alle lidstaten op om zich verantwoordelijk te gedragen in dit drama. Ik aanvaard niet meer dat er staten zijn die zeggen dat ze geen plaats meer hebben. Het is een morele plicht van de Unie en haar lidstaten.
Maar toch is er nog steeds geen Europees beleid omtrent migratie. Nochtans weet iedereen dat dit niet op het niveau van haar lidstaten kan aagepakt worden. En het is natuurlijk ook niet zo dat we hier letterlijk verzuipen. Het zijn nota bene de ontwikkelingslanden die de meeste vluchtelingen moeten opvangen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UNHCR
Europa neemt slechts 15% van alle migranten en vluchtelingen ter wereld op. Zowat 80% van die vluchtelingen zoeken hun toevlucht in ontwikkelingslanden. Het beeld van een toevloed van vluchtelingen in Zuid-Europa klopt dus niet. Het kan niet dat die mensen verdrinken vlak voor de poorten van Europa, want de EU-landen zouden veel meer kunnen doen dan enkel medeleven betuigen.
Migratie is van alle tijden. Maar toch denken velen hier dat dit een hedendaags probleem is en dat men dat probleem hier kan en moet oplossen. Niets is natuurlijk minder waar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mario Monti
We moeten de oorzaken van deze wanhopige migratie bestrijden.
Zolang er een gigantische kloof blijft tussen Noord en Zuid zal er niets aan de stroom veranderen. Het enige wat zal veranderen als men hier strenger optreedt, is dat de verhalen alsmaar driester zullen worden en de drama's groter. Het onderscheid tussen politieke en economische vluchtelingen is bovendien fictief. Ik denk dat iedereen zou wegvluchten uit landen als Somalië of Eritrea als hij de kans kreeg. De term "gelukzoekers" is dan ook bijzonder cynisch.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 oktober 2013 om 12:31.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 12:36   #2
Marnik
Provinciaal Statenlid

Standaard

Vergeef het mij dat ik verstoken blijf van enig medelijden.
Ik heb eens een documentaire gezien van een Tunesische jongen die gevolgd werd. Hij ging via mensensmokkelaars op zo'n bootje naar Lampedusa en zo via Italië naar Parijs waar zijn oom woonde en waar hij een aantal jaar ging zwartwerken bij hem en daarna terugkeren als 'rijk(er) man'. Als je het huis zag van die jongen zijn gezin, die mensen hadden het beter dan mijn doorsnee middenklassefamilie. De kosten aan de mensensmokkelaar liepen in de duizenden euro's.

Dus als zo iemand (die even goed leefde als jij en ik, maar snel eens geld wou gaan verdienen in 't zwart) per se in een varende doodskist (hij wist dit) wil kruipen, ja, sorry, maar dit verdient mijns inziens zelfs niet de aandacht van reddingswerkers. Er zijn mensen die op dat moment die werkers hun hulp meer nodig hebben om betere oorzaken (zoals alcoholiekers geen nieuwe lever zouden krijgen, dat vinden we wél logisch dan).
Marnik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 13:15   #3
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Je bent een mooi voorbeeld van iemand die het niet wil zien zoals ik al in mijn eerste post schreef. En dan is het natuurlijk beter om jezelf wijs te maken dat de migranten die naar hier komen het in hun thuisland beter hebben dan de middenklassefamilies hier en dat ze zich hier alleen maar komen verrijken. En dat is makkelijk als je jezelf nog nooit echt zorgen hebt moeten maken over je toekomst of die van je familie. Behoorlijk wereldvreemd. En al zeker als het gaat om mensen die Somalië of Eritrea ontvluchte zoals in dit concrete geval.
Oud 4 oktober 2013, 13:22   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Edina, maak U niet teveel illusies.
De mensen die U kan zien in de 11.11.11 posters, die geraken niet hier. Die mogen ginder verhongeren en goeie posters opleveren die U een goed gevoel geven als U een paar euro geeft aan een goed doel en hier op't forum een probeerd uw schuldgevoel besmettelijk te maken.

Onder de "moderne" azielige migranten vind je 2 types. Die de middelen hebben om te reizen, of die kunnen "beloven" de middelen bijeen te krijgen om de "reisagenten" te betalen.

In het kort, als er een hoop verzuipen omdat ze te dom om het risico in te schatten, of te inhalig zijn om het risico toch te nemen, dan vind ik op zijn best een goeie zaak voor de lokale fauna.
En meer doet me dat niet.
Oud 4 oktober 2013, 13:24   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Edina, ik denk dat je gerust op je twee oren kan slapen.

Binnen een tweetal decennia (als het zo lang duurt) staan we hier op hetzelfde niveau als de landen die nu de azielige zoekers leveren. Misschien kan je geluk binnenkort niet op als blijkt dat hier wonende mensen zonder werk gaan uitwijken naar Afrika omdat hier de sociale zekerheid is opgedroogd.

Gelijk is gelijk nietwaar! De Edina's van deze wereld zullen niet rusten voordat iedereen even arm is.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 14:27   #6
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Edina, maak U niet teveel illusies.
De mensen die U kan zien in de 11.11.11 posters, die geraken niet hier. Die mogen ginder verhongeren en goeie posters opleveren die U een goed gevoel geven als U een paar euro geeft aan een goed doel en hier op't forum een probeerd uw schuldgevoel besmettelijk te maken.

Onder de "moderne" azielige migranten vind je 2 types. Die de middelen hebben om te reizen, of die kunnen "beloven" de middelen bijeen te krijgen om de "reisagenten" te betalen.

In het kort, als er een hoop verzuipen omdat ze te dom om het risico in te schatten, of te inhalig zijn om het risico toch te nemen, dan vind ik op zijn best een goeie zaak voor de lokale fauna.
En meer doet me dat niet.
Nog één die niet wil zien. Het toeval wil, beste maddox, dat ik nogal vertrouwd ben met Oost-Afrika en dus heel goed weet hoe het daar aan toe gaat, wie er naar hier komt en wat daar hun motivatie voor is. En "dom zijn" of "inhalig zijn" hoort daar doorgaans niet bij. Maar slaap gerust zacht verder.
Oud 4 oktober 2013, 14:36   #7
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Binnen een tweetal decennia (als het zo lang duurt) staan we hier op hetzelfde niveau als de landen die nu de azielige zoekers leveren. Misschien kan je geluk binnenkort niet op als blijkt dat hier wonende mensen zonder werk gaan uitwijken naar Afrika omdat hier de sociale zekerheid is opgedroogd.

Gelijk is gelijk nietwaar! De Edina's van deze wereld zullen niet rusten voordat iedereen even arm is.
Grappig dat uitgerekend jij, die hier al herhaaldelijk luid toeterend heeft verkondigd te zullen migreren naar betere oorden (doch nog steeds hier rondhangt waar het volgens jou zo erg gesteld is), in deze draad komt reageren. Maar ik begrijp heel goed waarom je je luxepositie niet wil opgeven. Blijf rustig de andere kant opkijken.
Oud 4 oktober 2013, 14:38   #8
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar slaap gerust zacht verder.
Ik heb er vannacht niet slechter om geslapen - jij wel?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 14:41   #9
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Er is geld genoeg voor de sociale zekerheid. Men moet alleen maar de ballen hebben om het op de juiste plaatsen te halen. Nu laten ze twee honden om een been vechten maar de derde gaat ermee lopen.

Van Bert Anciaux's website:

Juicht landgenoten, juicht! Want we zijn rijk.
Hollanders, Duitsers, Fransen, Scandinaviërs, we laten ze achter in het peloton van de welvaart. Want als we al onze geldelijke bezittingen op één grote hoop gooien, onze spaartegoeden, aandelen en soortgelijke rijkdom en we delen die som door alle Belgen, dan komt dat op een gemiddelde van ruim 73.000 euro per landgenoot. Daarmee komt België op nr. 4 van de hitparade, achter Zwitserland, de USA en Japan. Meer nog. In de loop van 2012 groeiden de Belgische spaarboekjes met ruim 7%, overduidelijk meer dan de 5,3% toename gemiddeld voor Europa.

De adder schuilt natuurlijk onder het zo groen lijkende gras: de indrukwekkend ongelijke verdeling van deze dikke portemonnee. Het optimistische gemiddelde verstopt, zoals zo vaak, de harde werkelijkheid. Deze blijkt schrijnend, althans voor een sociaal en solidair voelend mens. Even illustreren:
60% van alle rijkdom berust bij 20% van de mensen. Dus 1/5 van de mensen heeft zo’n 3/5 van alles;
• De 20% armste gezinnen beschikken samen over 0,2% van alle rijkdom. Dat is gemiddeld te beschrijven als niets
.

Dus, circe, vecht maar om die knook met die sukkelaars uit het zuiden. Zij krijgen die knook niet maar jij ook niet.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 oktober 2013 om 14:41.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 14:56   #10
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik heb er vannacht niet slechter om geslapen - jij wel?
Ik wel ja, maar van jou verwacht ik echt niet dat je er van wakker ligt. Zoals ik al zei ben ik nogal bekend met de situatie in Oost-Afrika... Voor hetzelfde geld zit er iemand op die ik ken. Iemand die ik op alle mogelijke manieren al heb proberen overtuigen dat er hier geen toekomst voor hem of haar is. Het probleem is dat er daar zeker geen toekomst is voor hen. Dan ben je na een tijd uitgepraat.

Nu, ook bij mij zal dat slecht gevoel binnen enkele dagen weer tijdelijk verdwijnen hoor. Je kan niet anders dan het van je proberen af te zetten, maar dat was dus ook mijn punt. De mensen in bijvoorbeeld Lampedusa kunnen dat simpelweg niet zomaar van hen afzetten. Net zoals andere mensen die met vluchtelingen in contact komen (of waarom denk je anders dat zelfs VB'ers zich al ingelaten hebben met individuele dossiers). Zij mogen het vuile werk opknappen. En vanop een afstand is het makkelijk om te zeggen dat men ze maar gewoon moet terugsturen of - erger nog - laten verzuipen. Voor de één al wat makkelijker dan de ander.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 oktober 2013 om 15:14.
Oud 4 oktober 2013, 15:39   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In een gammele boot stappen met veel te veel volk. Om dan naar het land van belofte te varen.

Ik weet niet. Maar veel nobelprijswinnaars gaan daar niet tussenzitten.
Oud 4 oktober 2013, 15:40   #12
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is natuurlijk niet de eerste keer en het is maar de vraag hoeveel van dergelijke tragedies gebeuren zonder dat daar zelfs iemand van op de hoogte is. Het zijn ook niet de enige gevaren waar migranten aan bloot staan. Ook in de woestijn bijvoorbeeld vinden velen hun dood. En die gevaren zijn bij veel migranten ook gekend. Sommigen die door het oog van de naald kropen, maar er toch niet geraakten, proberen het zelfs opnieuw. Dat zegt veel over de wanhoop die er bij hen is. En het toont ook aan dat het belachelijk is om te denken dat een streng uitwijzingsbeleid de migrantenstroom zal doen opdrogen.

Deze tragedie leidde dan ook al tot verschillende uitspraken die tot nadenken doen stemmen. Jammer genoeg was het na enkele uren op de meeste nieuwssites al herleid tot een klein berichtje onderaan de pagina. En vandaag blijkt het in vergelijking banale schietincident met een mentaal zieke vrouw in Washington al een hogere nieuwwaarde te hebben. Niet toevallig kreeg het drama hier op het forum ook nog geen aandacht. Men wil het hier natuurlijk niet zien. Het is zo'n beetje als Etienne Vermeersch die het uitwijzingsbeleid wel komt verdedigen, maar er liever niet meer van dichtbij mee geconfronteerd wordt. En ondertussen mogen de hulpverleners in Lampedusa nogmaals het vuile werk opknappen. En dat gebeurde letterlijk huilend. De burgemeester van Lampedusa is ondertussen de wanhoop nabij.

Maar toch is er nog steeds geen Europees beleid omtrent migratie. Nochtans weet iedereen dat dit niet op het niveau van haar lidstaten kan aagepakt worden. En het is natuurlijk ook niet zo dat we hier letterlijk verzuipen. Het zijn nota bene de ontwikkelingslanden die de meeste vluchtelingen moeten opvangen.

Migratie is van alle tijden. Maar toch denken velen hier dat dit een hedendaags probleem is en dat men dat probleem hier kan en moet oplossen. Niets is natuurlijk minder waar.

Zolang er een gigantische kloof blijft tussen Noord en Zuid zal er niets aan de stroom veranderen. Het enige wat zal veranderen als men hier strenger optreedt, is dat de verhalen alsmaar driester zullen worden en de drama's groter. Het onderscheid tussen politieke en economische vluchtelingen is bovendien fictief. Ik denk dat iedereen zou wegvluchten uit landen als Somalië of Eritrea als hij de kans kreeg. De term "gelukzoekers" is dan ook bijzonder cynisch.
En uw voorstel is?
Want behalve uw morele hoogstaandheid omdat u wel en anderen er niet van wakker zouden liggen lees ik enkel dat volgens u economische vluchtelingen en politieke vluchtelingen gewoon gelijk zijn, er geen " Europese migratiepolitiek is" en de kloof te groot is tussen Noord en Zuid.

Allemaal enigszins waar, alhoewel de conventie van Geneve geldt voor alle Europese landen en de criteria voor statuut van vluchteling duidelijk daarin opgenomen zijn, maar wat bepleit u nu eigenlijk?
Dat Europa zijn grenzen openstelt voor alle mensen overal ter wereld die om economische redenen naar " Noord" willen?
Laat maar even weten hoe u het hebben wilt
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 15:45   #13
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Zolang die mensen hier zo makkelijk geregulariseerd raken gaan ze in hun gammele bootjes de oversteek blijven wagen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 15:52   #14
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
Citaat:
Voor de kust van het Italiaanse eiland Lampedusa is een boot vergaan met aan boord honderden migranten uit Afrika. Er zijn al minstens 133 mensen verdronken. Onder de doden zijn vier kinderen en verschillende vrouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martin Schultz, voorzitter Europees parlement
Ik roep alle lidstaten op om zich verantwoordelijk te gedragen in dit drama. Ik aanvaard niet meer dat er staten zijn die zeggen dat ze geen plaats meer hebben. Het is een morele plicht van de Unie en haar lidstaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UNHCR
Europa neemt slechts 15% van alle migranten en vluchtelingen ter wereld op. Zowat 80% van die vluchtelingen zoeken hun toevlucht in ontwikkelingslanden. Het beeld van een toevloed van vluchtelingen in Zuid-Europa klopt dus niet. Het kan niet dat die mensen verdrinken vlak voor de poorten van Europa, want de EU-landen zouden veel meer kunnen doen dan enkel medeleven betuigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mario Monti
We moeten de oorzaken van deze wanhopige migratie bestrijden.
Dank voor deze post, Edina. Voor één keer lezen we eens de waarheid op politics.be. Het geeft mij terug vetrouwen in de mensheid.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 15:54   #15
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dank voor deze post, Edina. Voor één keer lezen we eens de waarheid op politics.be. Het geeft mij terug vetrouwen in de mensheid.
Jij vindt overdrijven wel lekker he?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 15:55   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vanop een afstand is het makkelijk om te zeggen dat men ze maar gewoon moet terugsturen of - erger nog - laten verzuipen. Voor de één al wat makkelijker dan de ander.
Niemand heeft hen verplicht op die gammele boot te stappen.
Niemand heeft ze "laten" verzuipen: er brak brand uit en de boot kapseisde omdat ze het verstand niet hadden om niet allemaal naar één kant te gaan.

Ik heb ze in elk geval niet "laten" verzuipen. Hoe het met jou zit, gezien je ervaring met die mensen, weet ik niet. Je had er ook mee kunnen trouwen natuurlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 16:09   #17
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is natuurlijk niet de eerste keer en het is maar de vraag hoeveel van dergelijke tragedies gebeuren zonder dat daar zelfs iemand van op de hoogte is. Het zijn ook niet de enige gevaren waar migranten aan bloot staan. Ook in de woestijn bijvoorbeeld vinden velen hun dood. En die gevaren zijn bij veel migranten ook gekend. Sommigen die door het oog van de naald kropen, maar er toch niet geraakten, proberen het zelfs opnieuw.
Tja, boontje komt om z'n loontje.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 16:11   #18
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marnik Bekijk bericht
Vergeef het mij dat ik verstoken blijf van enig medelijden.
Ik zie ook niemand die hier eigenlijk wel medelijden mee heeft, laat staan ervan wakker zou liggen. Logisch dat de kranten het ook verstoten tot een klein berichtje onderaan de pagina.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 17:15   #19
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik zie ook niemand die hier eigenlijk wel medelijden mee heeft, laat staan ervan wakker zou liggen. Logisch dat de kranten het ook verstoten tot een klein berichtje onderaan de pagina.
Natuurlijk zijn dat menselijke drama's. Natuurlijk heb ik medelijden met mensen die verdrinken, ergens voor een Europese kust.
Dat lijkt me de evidentie zelf, dat dit vanuit enkel menselijk oogpunt erg is.

Maar aan de basis ligt de minderheid die in die landen de meerderheid uitbuit, mensenhandelaars die dik geld verdienen en het onrealistisch beeld wat die mensen over Europa hebben.
De oorzaak ligt niet binnen Europa die dan maar iedere economische vluchteling moet toelaten, dat is totaal niet realistisch en ja, niet iedereen heeft geld voor mensenhandelaars, dus de meerderheid zoekt heil in omringende landen.

Het zijn vooral moralistische kakkers, vol van eigendunkt en betweterij, die blind zijn voor de rol van elitaire minderheden in die landen, en graag anderen een geweten schoppen, zonder ook maar enige realiteitsbesef over de draagkracht van Europa.
Daar laat ik me niet door van de wijs brengen, ik heb ronduit een hekel aan moralistisch gekak.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2013, 17:19   #20
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Er zijn al minstens 133 mensen verdronken.
133 problemen minder

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be