Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2013, 11:42   #21
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
gewoonlijk (!) gooien ze vrouwen en kinderen overboord als er gevaar dreigt. Geen link, wel gelezen in krantenartikels over vorige schipbreukelingen.

Als men dan weet dat de kapitein zèlf vuurtje-stook heeft georganizeerd mèt benzine aan boord van het schip om de aandacht van de wal te trekken, dan kan je al beginnen met die kapitein zijn hersencellen te tellen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Asielzo...e_op_Lampedusa
Die info staat nochtans in je link:

Citaat:
Na nieuwe schipbreuken in oktober 2003 wilde Italië de problematiek zo snel mogelijk ook op de Europese agenda krijgen. De politie vond een boot met 15 overlevenden en 13 doden. Uit de verhalen van de overlevenden werd opgemaakt dat er zo'n 70 passagiers de reis niet hadden overleefd en dat een groot aantal van hen overboord zou zijn gegooid. De overlevenden, waarschijnlijk Somaliërs die vanuit Libië of Tunesië via Lampedusa Italië probeerden te bereiken, vertelden hoe ze de lichamen van zeker zeven kinderen en tientallen vrouwen van de twaalf meter lange boot gooiden, om te voorkomen dat het schip zou zinken. Door de Italiaanse kustwacht werden aan boord dertien doden aangetroffen. De immigranten hadden zeker tien dagen over de tocht gedaan, zonder eten of drinken of genoeg brandstof voor de overtocht die normaal binnen een dag kon worden gemaakt. De Italiaanse kapitein die het schip vond, beschreef de situatie als een scène uit Dantes De goddelijke komedie.

Laatst gewijzigd door bf62 : 6 oktober 2013 om 11:43.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 12:09   #22
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dus U beweerd dat de Afrikaanse mannen aan boord eigenlijk gortige klootzakken waren die over de lijken van de vrouwen en kinderen hun weg naar het beloofde land klauwden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bf62 Bekijk bericht
Waar zitten hun mannen? Waren die vrouwen gescheiden? Was hun man gestorven? Of zit de man/vader rustig thuis te wachten tot vrouwtje/zoontje erin slagen om bepaalde rechten te verwerven om de man/vader via gezinshereniging op een comfortabele en veilige manier te laten overkomen.
Citaat:
gewoonlijk (!) gooien ze vrouwen en kinderen overboord als er gevaar dreigt. Geen link, wel gelezen in krantenartikels over vorige schipbreukelingen.
Citaat:
Die info staat nochtans in je link:
Lezen en nadenken is blijkbaar een beetje te moeilijk voor sommigen. LICHAMEN van vrouwen en kinderen overboord gooien is namelijk niet hetzelfde als gewoon vrouwen en kinderen overboord gooien. Dat mannen meer kans hebben om te overleven wanneer een schip kaspseist is bovendien niet verwonderlijk, aangezien kinderen vaak niet kunnen zwemmen en anders - net zoals vrouwen (zeker wanneer ze zwanger zijn) - zich minder lang drijvende kunnen houden.

Overigens durf ik sterk te betwijfelen dat de meeste slachtoffers vrouwen en kinderen waren, aangezien het merendeel van de vluchtelingen doorgaans mannen zijn. Het aantal vrouwen en kinderen onder de slachtoffers zal echter proportioneel gezien wel hoger zijn omwille van de redenen die ik hierboven al aangaf.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 12:12   #23
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U bent wel aggressief vannacht nietwaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Eno, wens jij echt dat medeforumers verongelukken?
Ben je echt zo'n agressief ventje?
Veelzeggend dat jullie daarover wel verontwaardigd zijn, maar niet over de openingspost of het drama zelf. Hypocrieter kan haast niet.
Oud 6 oktober 2013, 12:19   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Lezen en nadenken is blijkbaar een beetje te moeilijk voor sommigen. LICHAMEN van vrouwen en kinderen overboord gooien is namelijk niet hetzelfde als gewoon vrouwen en kinderen overboord gooien. Dat mannen meer kans hebben om te overleven wanneer een schip kaspseist is bovendien niet verwonderlijk, aangezien kinderen vaak niet kunnen zwemmen en anders - net zoals vrouwen (zeker wanneer ze zwanger zijn) - zich minder lang drijvende kunnen houden.

Overigens durf ik sterk te betwijfelen dat de meeste slachtoffers vrouwen en kinderen waren, aangezien het merendeel van de vluchtelingen doorgaans mannen zijn. Het aantal vrouwen en kinderen onder de slachtoffers zal echter proportioneel gezien wel hoger zijn omwille van de redenen die ik hierboven al aangaf.
neen Edina, net daarom schreef ik dat ik het gelezen had, geen link kon voorleggen.
Het gaat erom LEVENDE vrouwen en kinderen overboord te kieperen omdat ze zien dat ze te zwaar geladen zijn.

Citaat:
De overlevenden, waarschijnlijk Somaliërs die vanuit Libië of Tunesië via Lampedusa Italië probeerden te bereiken, vertelden hoe ze de lichamen van zeker zeven kinderen en tientallen vrouwen van de twaalf meter lange boot gooiden, om te voorkomen dat het schip zou zinken
ze zinken dus enkel als die vrouwen en kinderen deaud zijn?

Wat dacht je trouwens van uw "laten verdrinken" als je weet dat de kapitein ZELF en HEEL BEWUST (zoals zovelen voor hem) zèlf de boot in brand heeft gestoken in de ijdele hoop dat ze sneller door de kustwacht gingen worden opgepikt?

(ben jij trouwens Freya Pireyns? want die was daarnet in de 7de exact dezelfde onzin aan het verkopen dan jij).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 oktober 2013 om 12:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 12:20   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Dat was het eerst wat ik dacht toen ik het nieuws vernam. Ik ben al meer dan een jaar werkloos. Die vreemde luizen pakken mijn kansen af. Vreugdedans dat er enkele gesneuveld zijn! Ik ga gewoon eerlijk zijn: dit land is vol. Ik wil werken, maar heb en ASO diploma, weinig ervaring en moet de duimen leggen tegen die nieuwkomers. Ik ben blij dat er al enkele minder Europees grondgebied geraakt hebben. Dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Wie dat geld aan een mensensmokkelaar kan geven, kan zijn/haar land ook mee helpen opbouwen.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...82-doden.dhtml

Gelijkheid van kansen is niet gaan lopen van je problemen, maar ze oplossen.
Ik heb oprecht medelijden met jou. De moeilijke situatie waarin je zit heeft je je laatste greintje waardigheid duidelijk afgepakt. Genoeg mensen hier die je uitkering zouden willen afpakken, omdat ze menen dat je gewoon niet wil werken aangezien er werk genoeg is. Dat je de parallel niet meer ziet met jouw idiote stelling dat de vluchtelingen genoeg kansen in hun eigen land zouden hebben, zegt veel over hoe diep je zit.

Ik hoop oprecht dat je snel werk vindt, dat je ook nog eens voldoening schenkt, zodat je terug een beetje mens kan worden.
Oud 6 oktober 2013, 12:23   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Toevallig weet ik hoe het komt dat Boadiccea haar vorige job is verloren. Ik zou exact hetzelfde reageren én het vertikken om nog ooit een moslimvent als collega te hebben.
Zij is trouwens niet de enige met dat probleem op dit forum!

Dus ik zou maar best even dimmen Edina!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 6 oktober 2013, 12:25   #27
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen Edina, net daarom schreef ik dat ik het gelezen had, geen link kon voorleggen.
Het gaat erom LEVENDE vrouwen en kinderen overboord te kieperen omdat ze zien dat ze te zwaar geladen zijn.

Wat dacht je trouwens van uw "laten verdrinken" als je weet dat de kapitein ZELF en HEEL BEWUST (zoals zovelen voor hem) zèlf de boot in brand heeft gestoken in de ijdele hoop dat ze sneller door de kustwacht gingen worden opgepikt?
Jouw fantasie is geen werkelijkheid, beste circe. Ik weet al langer hoe selectief je leest en welke bronnen je zonder meer voor waar aanneemt. Niet iedereen is zo selectief kritisch.

In wikipedia is alleen te lezen "VERMOEDELIJK opzettelijk zelf schepen laten zinken" en dit zonder enige bronvermelding. Maar ik begrijp waarom je jezelf graag zo'n zaken wijsmaakt. Dat maakt het makkelijker onverschillig te blijven hé?

(wat niet wegneemt dat ik ervan overtuigd ben dat in dergelijke omstandigheden vaak minder fraaie dingen gebeuren, dat is eigen aan de menselijke natuur en perfect te vergelijken met de houding die mensen zoals jij aannemen ten opzichte van de migranten)
Oud 6 oktober 2013, 12:26   #28
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als vrouw vind je zo werk ze zoeken keiveel kuisvrouwen
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 12:28   #29
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toevallig weet ik hoe het komt dat Boadiccea haar vorige job is verloren. Ik zou exact hetzelfde reageren én het vertikken om nog ooit een moslimvent als collega te hebben.
Zij is trouwens niet de enige met dat probleem op dit forum!

Dus ik zou maar best even dimmen Edina!
Ik weet al langer dat je niet verder komt dan anekdotes die in je kraam passen, dat is nu net het probleem bij jou.
Oud 6 oktober 2013, 12:39   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw fantasie is geen werkelijkheid, beste circe. Ik weet al langer hoe selectief je leest en welke bronnen je zonder meer voor waar aanneemt. Niet iedereen is zo selectief kritisch.

In wikipedia is alleen te lezen "VERMOEDELIJK opzettelijk zelf schepen laten zinken" en dit zonder enige bronvermelding. Maar ik begrijp waarom je jezelf graag zo'n zaken wijsmaakt. Dat maakt het makkelijker onverschillig te blijven hé?

(wat niet wegneemt dat ik ervan overtuigd ben dat in dergelijke omstandigheden vaak minder fraaie dingen gebeuren, dat is eigen aan de menselijke natuur en perfect te vergelijken met de houding die mensen zoals jij aannemen ten opzichte van de migranten)
Eens luisteren naar een overlevende (VRT NIEUWS) kan misschien ook al helpen.

Niks WAARSCHIJNLIJK: de kapitein had zelf de brand met benzine aangestoken.

Dat Wiki het heeft over honderden schepen die dan ineens voor die kust MOGELIJK tot zinken worden gebracht, bevestigd dan enkel dat "mogelijk" hier wel meer dan WAARSCHIJNLIJK is.

En ja, de bodies van de vrouwen en kinderen worden overboord gegooid. Het zijn blijkbaar ENKEL vrouwen en kinderen die geen eten of drinken krijgen... rararaa oekandana? (overtocht betaald, dus ze kunnen ze dumpen).

Laatst gewijzigd door circe : 6 oktober 2013 om 12:39.
Oud 6 oktober 2013, 12:40   #31
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik verbaas me iedere keer opnieuw als ik die achterlijk Afrikanen en hun slecht gebouwde en nog slechter onderhouden vaartuigen zie.

Wederom zie je met open ogen hoe slecht de Afrikaan/Arabier zijn verantwoordelijkheden neemt en hoe achteloos ze met het leven van een medemens omspringen.

De oorlogen in het Midden - Oosten (bijna uitsluitend veroorzaakt door de VS) en die in Afrika jagen duizenden gelukzoekers die smerige gammele schepen in die nog niet eens een rivier kunnen bevaren.

Ik zou de kapiteins en stuurlui van die schepen standrechtelijk afschieten. Een paar korvetten naar hun uitvalsbases sturen en de schepen terug sturen zodra ze in de ex-territoriale wateren komen.
Oud 6 oktober 2013, 12:58   #32
Zondag
Banneling

Standaard

/

Laatst gewijzigd door Zondag : 6 oktober 2013 om 13:13.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 13:02   #33
eno2
Banneling

Standaard

Het zal Boadicea hooglijk plezieren te vernemen dat in Canarias (Lanzarote) een paar weken geleden een boot van de Guardia Civil de boot van bootvluchtelingen aangevaren heeft. Daar vielen acht slachtoffers bij. Weer acht minder die Boadicea's toekomstige job zouden kunnen bedreigen. De Guardia Civil roept een mechanisch defect in, versie die wordt tegengesproken door een video van de botsing. Eerst trachtte de patera te ontkomen, maar ging daarna stil liggen en werd frontaal op volle snelheid aangevaren door de Guardia Civil. De eerste keer dat zoiets gebeurt in dertig jaar. Normaal moet de Guardia op 200 meter van een patera stoppen en een sloep uitzetten.

http://www.cadenaser.com/espana/arti...rcsrnac_13/Tes
Citaat:
CHOQUE DE UNA PATRULLERA DE LA GUARDIA CIVIL CONTRA UNA PATERA EN LANZAROTE
Un v�*deo desmonta la versión oficial sobre el choque de una patrullera contra una patera
Nunca antes se hab�*a producido un choque de una patrullera de la Guardia Civil contra una patera en más de 30 años de llegadas de inmigrantes por mar a las costas españolas
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 13:15   #34
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Laat ons inderdaad hopen dat de lichamen van de vrouwen en kinderen wel degelijk DOOD waren toen ze in het water kwamen.
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 13:29   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was het eerst wat ik dacht toen ik het nieuws vernam. Ik ben al meer dan een jaar werkloos. Die vreemde luizen pakken mijn kansen af. Vreugdedans dat er enkele gesneuveld zijn! Ik ga gewoon eerlijk zijn: dit land is vol. Ik wil werken, maar heb en ASO diploma, weinig ervaring en moet de duimen leggen tegen die nieuwkomers. Ik ben blij dat er al enkele minder Europees grondgebied geraakt hebben. Dat meen ik uit de grond van mijn hart.
Wie dat geld aan een mensensmokkelaar kan geven, kan zijn/haar land ook mee helpen opbouwen.

Hmmm...nu, ik heb nog nooit gejuicht als er mensen sterven.

Maar ik denk dat je niet bang hoeft(de) te zijn, die komen immers niet om jouw (of iemand anders) job(kansen) af te pakken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 14:06   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Lezen en nadenken is blijkbaar een beetje te moeilijk voor sommigen. LICHAMEN van vrouwen en kinderen overboord gooien is namelijk niet hetzelfde als gewoon vrouwen en kinderen overboord gooien.
Waarom varen die rond met lichamen van vrouwen en kinderen aan boord?
Citaat:
Dat mannen meer kans hebben om te overleven wanneer een schip kaspseist is bovendien niet verwonderlijk, aangezien kinderen vaak niet kunnen zwemmen en anders - net zoals vrouwen (zeker wanneer ze zwanger zijn) - zich minder lang drijvende kunnen houden.
Het is een kleine 200 km van een willekeurig haventje aan de desbetreffende noord Afrikaanse kust. Zelfs een halfrotte pirogue met een 25pk motortje haalt 4 knopen (6.5km/u). Da's met wat pech 2 dagen varen. Zelfs zonder water overleven vrouwen dat. Kinderen is een ander verhaal.
Citaat:
Peut, vrouwen zijn een proportioneel groter aandeel in de "instappers". Kwestie, die hebben zichzelf als handelswaar. Een grote sterke man pakt de plaats in van 2 vrouwen, die zowel geld als zichzelf kunnen aanbieden.
Kinderen zijn iets minder gewenst, maar pakken weinig plaats en gewicht in, en zijn een drukkingsmiddel meer om de azielige zoekers nog harder af te persen.
En natuurlijk, die arme vrouwtjes en kinderen, kijk eens hoe zielig ze "ons" aankijken met die donkere, vochtige oogjes, hoe lief ze niet smeken.
Die mannen die de bootjes hebben zijn niet achterlijk, en doen die job niet uit altruïsme.
En ja, als er gekozen moet worden over "ballastvermindering", denkt U nu echt dat vrouwen een kans maken tegenover aggressieve mannen die zowiezo vrouwen als 2de rangs of nog lager bekijken? De "kapitein" van zo'n bootje weet wel beter dan zich daar in te gaan moeien.
Oud 6 oktober 2013, 14:07   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Als vrouw vind je zo werk ze zoeken keiveel kuisvrouwen
Yep, de jongere modellekes mogen zo aan de slag als ramenlapster, en ze moeten alleen de binnenkant proper houden.
Oud 6 oktober 2013, 14:09   #38
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons inderdaad hopen dat de lichamen van de vrouwen en kinderen wel degelijk DOOD waren toen ze in het water kwamen.
Ik vind dat persoonlijk maar een bijzonder gek verhaal. Als een boot kapseist en je valt in het water dan verdrink je daar normaalgezien. Hier zouden al die vrouwen en kinderen als bij toverslag plots spontaan dood zijn gevallen op de boot en dan overboord gegooid de mannen.
Ik vermoed een veel triestigere realiteit op een boot vol met mensen waar vrouwen een lagere positie hebben in de ogen van die mannen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 14:14   #39
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Men zou veel kunnen zeggen over deze gruwelijke banalisering van het menselijk leven.

Men zou nog veel meer kunnen concluderen uit het feit dat deze openingspost zelfs nog in staat is om een discussie uit te lokken, met mensen die geen graten blijken te zien in deze schofterige onzin.

Maar wat voor zin heeft het?

Ik voel geen medelijden met je.

Voor mijn part verrek je maar, meer verdien je niet, onmens.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 14:17   #40
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik vind dat persoonlijk maar een bijzonder gek verhaal. Als een boot kapseist en je valt in het water dan verdrink je daar normaalgezien. Hier zouden al die vrouwen en kinderen als bij toverslag plots spontaan dood zijn gevallen op de boot en dan overboord gegooid de mannen.
Ik vermoed een veel triestigere realiteit op een boot vol met mensen waar vrouwen een lagere positie hebben in de ogen van die mannen.
Zal niet ver van de realiteit zijn , eenmaal de paniek toeslaat is het ieder voor zich en dan gaan normen en waarden overboord.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be