![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de grootste hoop met moeite goed is om van goed eten slechte stront te maken.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er zijn vele soorten olie dat toch soms vrij duur kan worden, dus er zit hier echt wat innovatie in de pijplijn die eens deftig moet bekeken worden. Pluspunt; er verdwijnt heel wat plastiek die ook een serieuze overlast is.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb al aangetoond, aan de hand van de summiere informatie van dat youtube filmke, dat het apparaat met moeite energetisch rendabel is als afvalverwerker. Dan spreken we nog niet eens over het maken van het apparaat zelf.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op industrieel niveau zou dat wel wat anders worden. Plastiek in geperste blokken van 1 ton in de verbrandingskamer en laat maar gassen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch ageren er zeer veel mensen tegen de afvalverbranding. En als deze technologie van lagetemperatuursplastiekvergassing rendabel kan uitgevoerd worden, dat men dat dan doet, zonder dat er gezeikt wordt door een of ander groentje dat wel een klok ziet maar de klepel niet uit de aars kan trekken.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja afvalverbranding op zichzelf is ook zo een beetje enkel verbranden. Maar in dit geval krijg je er wel iets voor terug. En wat met de uitstoot van die verbranding moet gebeuren is uiteindelijk niet veel anders denk ik dan wat olie die verbrand uitstoot en dat doet iedere auto en mazoutketel. Dus hoe dan ook, die hoeveelheid olie zal toch verbrand worden.
![]() |
![]() |
#27 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Olie er bij en plastic weg. 2 vliegen in 1 klap. Raar dat ze dat niet doen of wisten.
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is een "nieuwe" truk om fondsen te verzamelen. Kickstarter. Op zijn minst zijn ze eerlijk. Als je investeerd weet je dat je peanuts terugkrijgt. Citaat:
Dat is nu sterk aan't veranderen door de hogere grondstofprijzen en de hogere kosten voor afvalverwerking.
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je uit 1 kilo plastic 1 liter (ongeveer) kunt halen zal dat toch wel rendabel zijn.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook is het zo dat de nummertjes gegeven zijn door dat filmke, dat die liter olie wel nodig is om de volgende kilo plastiek te verwerken. Of ga je dat apparaat bekrachtigen met een windmolentje? Is eigenlijk niet het slechtste idee, maar dan is de bijkomende kost van zo'n windmolentje wel een knauw in de rendabiliteit.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 oktober 2013 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje vergassen wat kan dat nu kosten?
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga het even simpel houden. We hebben zo'n apparaat, en we hebben een aantal ramen uit de jaren 80, pure PVC. Gemakkelijk te sorteren, dus even door een shredder halen om het hapklaar te maken voor de "vergasser/oliemaker". Kilo PVC erin, litertje olie eruit? Of toch niet? Citaat:
Maar om het simpel te houden, met dit apparaat 3 kw per kilo.
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() waar maken julie je druk over ,hier inde winkel thailand word zelfs een pakje kauwgum in een plastiek zak van 20 liter volume gestopt en die smijten ze na gebruik gewoon op straat ,probleem opgelost,idem met luchtverontreiniging .een diesel word nooit nagekeken ,als ze vertrekken moet je 5 minuten wachten om de weg te zien,de brommers zijn dikwijls nog 2 tact,je valt dood als je er naast staat te wachten ,china hetzelfde ,en de gekken in europa hun eigen blauw betalen aan schone motoren en brandstof
Laatst gewijzigd door ouwe knar : 14 oktober 2013 om 04:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voorlopig betaal ik me nog niet blauw. En ben ik niet echt gecharmeerd van uw beschrijving. Klinkt bijna als Istanbul. Gelukkig dat we elkaar niet verplichten he.
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() ik wil maar zeggen zolang ze in azie en africa aan t milieu hun kloten vegen ,wat voor zin heeft het dan allemaal in europa,met die ouwe diesels in europa ook ,ze worden allen opgekocht en verscheept naar africa en vervuilen het milieu daar nog jarenlang
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |