![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() ik vraag me af wat Rik met de (dikwijls sociale tewerkstelling) van die groendiensten etc wil doen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Je kan ze het statuut van "tijdelijke zelfstandige" geven, ze moeten dan wel aangifte doen van hun inkomsten natuurlijk, maar mogen hun uren zelf kiezen. Wie vals speelt verliest de gratie om deel te nemen aan de maatschappij en haar geneugten.
![]() |
#24 |
Parlementslid
|
![]() Langdurig werklozen verdienen dat de geldkraan dicht wordt gedraaid.
Als je echt wil werken, kan je wel werk vinden. Maar als je de luierikken het geld zo in hun handen stopt is het niet moeilijk dat ze geen werk zoeken.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er geen werk genoeg is staat de overschot aan de kant. De overheid moet maar zorgen dat werkgevers een reden hebben om werknemers in dienst te nemen en te houden. Wat minder uitpersen als een citroen zou al veel oplossen. En wat de rest betreft houden ze meer dan een riant deel in op de lonen om de verzekering tegen werkloosheid mee in te dekken; nogmaals als ze kas niet plunderen dan is daar ook weer voldoende geld. Maar ja...allemaal een illusie waarschijnlijk.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Probeer eens wat origineler uit de hoek te komen. Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Partijlid
|
![]() Uhu, tuurlijk dat. Gij komt ze waarschijnlijk elke dag tegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen, ze moeten te vroeg op. Neen, ik ben te laat thuis. Neen het is in weer en wind. Neen ik moet de kleine naar school doen. Neen, mijn handen worden vuil. Neen, ik moet tijdens het weekend werken. Neen, ik wil geen nachtwerk doen. Neen, dat is onder mijn 'niveau'. Neen, ik heb maar een klein beetje meer dan op den dop, Neen, de baas is een vrouw... Weer plat populisme? Gemakkelijk gezegd als je zonder argumenten zit en de waarheid wordt gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Partijlid
|
![]() Als antwoord op uw eigen post:
Laatst gewijzigd door NognenNVAer : 9 oktober 2013 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sportte vroeger in een sporthal waar ze toen nog moesten komen stempelen in een kantoor aan de sporthal. Elke keer hetzelfde volk: massa's immigranten (vaak met bmw's en mercedessen) en lokale randgevallen die duidelijk al de ganse voormiddag er tegen op keken om hun stempel daar te komen halen. En ik ken ook mensen die bij de VDAB en de RVA werken, die bevestigen dat beeld enkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is het ook zo dat heel wat vacatures die nu online staan enkel via email kan beantwoorden en dat er aan de andere kant van de email iemand zit die niet veel goesting heeft van te antwoorden. En veel meer dan je vermoed is dat zo.
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
als er toch werk genoeg is om mensen gedwongen aan het werk te zetten, diezelfde mensen dan niet gewoon inhuren met een volwaardig contract zodat ze geen uitkering meer nodig hebben?
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dus jullie willen dat werk dan geven aan iemand die (zogezegd) niet wil werken, en zo dus de werkloze die wel wil werken dat werk niet meer kan doen? rare logica hebben jullie toch.
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Rare manier van lezen heb jij toch. Ik dacht dat je kon begrijpen dat ik bedoelde dat er een hele hoop 'knelpunt'-beroepen bestaan waar de eisen zodanig zijn dat zelfs niet hoogopgeleide mensen aan de slag kunnen.Toch geraken ze niet ingevuld om één of andere (drog)reden waarvan ik er een paar opsomde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() |
![]() |
![]() |