![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe aan mijn vriend vragen, waarschijnlijk zal ik seffens een antwoord hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw houding getuigt van verarming en rigoureuze verstilling van iets wat als "levend" moet worden beschouwd en gebruikt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is de werkelijkheid zo dat we op school allemaal Nederlands leren hanteren en spreken en geen dialect. Waarom zouden we het dan niet gebruiken in wijde kring?. Ik heb niets tegen dialecten. Niets. Integendeel, ik vind ze charmant. Maar het dient voor lokaal en familiaal gebruik. Ik sprak ook onwillekeurig West-Vlaams op bezoek of logement bij mijn moeder. Mijn moedertaal, weet je wel...Daar maakte ik eigenlijk dan een uitzondering voor. Maar in wijdere kring heb ik nooit zin gehad West-Vlaams te spreken, noch om voortdurend om te schakelen naargelang de omstandigheden. En wat had ik bijvoorbeeld West-Vlaams gesproken met mijn Antwerpse echtgenote? Dan had ze al helemaal niets van mij begrepen.... Volgens jouw standpunt mag je dit forum dan ook gewoon opdoeken, want het wordt hoofdzakelijk in de standaardtaal gevoerd. Die jij ook gebruikt hier trouwens. Ik merk in deze hier dus een ferm hiaat bij jou tussen (dialect-)woord en (standaardtaal-)daad. Je spreekt maw ferm jezelf tegen. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 oktober 2013 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er trouwens een probleem mee dat men tegenwoordig de verschillende dialecten als aparte talen gaat beschouwen. Binnenkort ben ik dan tien-talig!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 oktober 2013 om 10:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me altijd af welk beroep jij uitoefende tijdens je werkende leven. Je schrijft over je grote armoede, dus lang zal die carrière niet geduurd hebben. Ik twijfel tussen cipier, politieman en studiemeester.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bepaalde dialecten zijn aan 't verloren gaan. Schuld van de taalfanaten in de jaren 60-70 (hier spreekt men Nederlands: we moesten en zouden 'Hollandse' woorden gebruiken die niemand in Vlaanderen gebruikte. Dialect was voor de 'boerkes')
Heel spijtig; dialecten maken een taal waardevol en rijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je moet zo nodig de denigrerende persoonlijke toer op. Hier een gedeelte van mijn carrière: Ik was verkoopingenieur en topverkoper van een paar worldleading multinationals gedurende 15 jaar. Met de CEO's onderhield ik mij in het Frans en Engels. In het zakenleven op het terrein in de industrie op dat niveau is dialect absolutely not done. Daar kom je nergens mee aan de bak. Tenzij bij de kleinere lokale aannemers .Maar zeker niet bij de grote internationale aannemers. Die zijn even gecultiveerd als jij en ik. Alhoewel over jouw gecultiveerd zijn ben ik niet goed ingelicht. Jouw bijwijlen racistische tirades kunnen ook recht uit de goot komen.... Laatst gewijzigd door eno2 : 10 oktober 2013 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rood driehoekje.
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 oktober 2013 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ex-West-Vlaming (gehuwd met iemand uit de Denderstreek) vind ik mijzelf daar volledig in terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... en dan de bittere armoede? Het gaat je verbazen dat ikzelf ook +25 jaar in een grote multinational werkte, vooral omgeven door burgerlijk ingenieurs op alle niveaus en terreinen. Vooraleer je mensen die bij zulke firma's werken in "armoede" terugvindt, moet er wel het een en ander gebeurd zijn. Ik heb er zo ook een paar weten "vertrekken".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Intelligente mensen kunnen soms ook verkeerde beslissingen nemen. Er is nog steeds een verschil tussen intelligentie en wijsheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook niet iedereen kent alle "algemeen Nederlandse" woorden. Ik zie nog steeds het probleem niet.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terecht. Wij West-Vlamingen, zelfs uit de verste westhoek vanachter den ijzer, zijn overal welkom, omdat we iedereen begrijpen. Behalve de Limburgers, maar daar bestaat een logica voor. Bij de lokale bakker en beenhouwer in Mechelen beginnen ze al een woordje Westvlaams te begrijpen. Ze begrijpen dat "gekapt" gewoonweg "gehakt" is.
|
![]() |
![]() |