![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste man, we hebben het niet zozeer over de burger, maar over de bedrijven die hard in hun cash-flow getroffen kunnen worden.
En, in al je onschuld kan die 100.000 euro garantie met dezelfde pennestreek worden geschrapt. Want dat zullen ze als eerste doen en we praten niet over een bank die omvalt maar over een IMF opgelegde vermogensbelasting. Niets van doen hebbende met de omval-garantie. DE bank faillert niet, dus de garantie hoeft niet in werking te komen. Het is een pure vorm van belastng. Althans zo lees ik het.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 10 oktober 2013 om 16:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sedert wanneer is een belasting op spaargeld een bankgarantie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Afspraak 17 oktober
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Fransen hebben berekend dat door de 12.000 miljard euro die de Franse gezinnen op spaarboekjes hebben staan te belasten ze uiteindelijk het gat in de staatskas zullen kunnen dichten en de stijging van de overheidskosten kunnen financieren Ik wist overigens niet dat je zo EU-gezind was. Dat heeft natuurlijk niks met communisme te maken, maar wel alles met een ultraliberaal beleid waarin politici en bankiers inwisselbaar zijn. En precies dat is Europa ten top...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het IMF stelt voor om een eenmalige belasting van 10% te heffen op het spaargeld in de 15 landen van de eurozone. Dat meldt Le Figaro.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wow. Op 24 uur enerzijds berichten dat alles wat je doet op internet wordt bijgehouden en anderzijds berichten dat men speelt met het idee om spaargeld te stelen.
Trouwens, wie dit rechtvaardig vindt, denk aub nog eens na. Wie heeft het grootste deel van zijn vermogen op een gewoon spaarboekje staan? Juist, de brave, kleine werkende mens. En laat het nu net over spaarboekjes gaan. Het gaat niet over vastgoed, aandelen, obligaties, goud, grondstoffen, luxejacht, privéjets, etc etc. Jan met de pet heeft een vermogen opgebouwd van 50.000,00 €; wel dat staat doorgaans op een spaarboekje. Die betaalt dus 10 % op zijn ganse vermogen. Jan met het chique driedelige Armani pak heeft een vermogen van 1.000.000,00 € waarvan misschien 100.000,00 € op een boekske. Die betaalt dus 1 % op zijn ganse vermogen. Rechtvaardig? My ass! EU communistisch? My ass! Het zijn net de kapitaalkrachtigen die het minst getroffen worden. Als dit erdoor komt, hoop ik dat de mensen eindelijk massaal op straat komen. Helaas wordt onze media ook al goed gecontroleerd door het regime, dus je kan er donder op zeggen dat degenen die op straat zullen komen, worden afgeschilderd als "gespuis" dat "onvaardbaar" geweld gebruikt. Alsof we er met een ludieke frietrevolutie gaan komen... Bah. Ze spelen met vuur. Niet dat ze zich dat aantrekken; als 't ontploft, zitten Lagarde & co allang op hun privéjets richting ver weg. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 10 oktober 2013 om 16:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar Europa kennende, hint het IMF dit niet zomaar. Zou wel eens een proefballonnetje, een soort opwarmertje kunnen zijn, om te zien hoe het plebs reageert.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Na het Cyprus experiment, gaat nu de hele Eurozone voor de bijl. En neen, met communisme heeft het niks te maken. I.t.t. wat men ons zal wijsmaken, wordt niet iedereen even hard getroffen. De kapitaalkrachtigen zullen met het grootste deel van hun vermogen de dans ontspringen, want dat staat niet op een gewoon depositoboekje. Laatst gewijzigd door Dakeyras : 10 oktober 2013 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De kleine garnalen zullen natuurlijk op geen gunstjes moeten rekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb net een huis verkocht.
We konden niet in cash worden uitbetaald wegens recente wet nr. weetikveel, om het gebruik van "zwart" geld tegen te gaan. Ik mag toch aannemen dat ik dat geld nog wèl van mijn rekening mag halen en in een kluis steken? of zou dat ook al verboden zijn?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het kleine deel van hun vermogen dat toch op een boekje staat, zal vakkundig worden weggesluisd, want zelfs daarop willen ze niks betalen. Het is heel duidelijk wie de schuldigen van de crisis zijn, wie er desondanks wel bij varen en wie ervoor zal mogen afdokken. En ondertussen zit de gewone bevolking maar op mekaar in te hakken: tegen de ambtenaren, tegen de immigranten, tegen de werklozen, tegen de steuntrekkers, tegen de zelfstandigen, tegen whatever. De grootkapitalisten staan erbij, kijken ernaar en graaien lustig verder. En als er oorlog komt, zijn ze weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
U zal behandeld worden als ware u een bankovervaller. Als je nog ergens een lening of krediet lopen heeft, betaal het in één keer af. Daar gaan ze minder over zeiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij? Boel toe en dat was het dan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een ideetje.....en het is een ideetje binnen de muren van het IMF.Het IMF kan dat niet opleggen tenzij de top van de Europese Unie daaraan toegeeft.
Als dat gebeurt is het gedaan met de Unie......de verwoestingen in het stemhokje zouden onmeetbaar worden.... Diegenen die GOED doen,namelijk sparen,namelijk ervoor zorgen dat er een stabiele onderbouw is van "spaargeld" in de banken(Basel IV...anyone?).....die zouden bestraft worden.... We zijn nog niet zo diep gezonken als de Latijns-Amerikaanse naties in de jaren tachtig,en mogelijk enkelen binnenkort opnieuw(ik denk aan Argentinie))of enkele Oost-Aziatische naties 20 jaar geleden dat het IMF,in ruil voor hulp,met een diepe ploeg doorheen het banken-weefsel kon gaan,met,inderdaad,schrikwekkende gevolgen voor de "spaarders" daar... Hier is er nog de ECB als zeer grote lokale "financiele macht".. Maar het toont wel de tanende "macht" van Europa,als voor ons al gedacht wordt aan een financieel medicijn dat vroeger aan de "ontwikkelingslanden" toegediend werd. ![]() O ja....wat gaan ze dan doen met de VS.....want als men het over een financieel probleem heeft....... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 10 oktober 2013 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En uiteraard heb je de verklaringen van de EU betreffende deze regeling gevolgd en onthouden? Laatst gewijzigd door parcifal : 10 oktober 2013 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |