Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2013, 17:48   #21
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply simple Bekijk bericht
Dus zal Vlaanderen 1/3 op zich moeten nemen.
Uit solidariteit.
Simply simple laten we het simpel houden en laat Vlaanderen simpel alles betalen gewoon omdat hier simpelen van geest wonen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 18:07   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is het moment om collectief onze middenvinger op te steken tegen "Europa"...(Hongarije doet dat ook,de Fransen en de Duitsers ook...de Britten ganse dagen...enfin iedereen doet het als het nodig geacht wordt in het nationaal belang)

Ik begrijp dat ondertussen alle gewesten in orde zijn met waterzuivering.....een beetje laat maar in orde...

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...erboete_europa
Ondertussen moeten we toch eens nadenken over de uitspraken van meneer Wathelet,ik neem even aan dat in het bewuste krantenartikels er juist geciteerd werd...

Meneer Wathelet noemt het "surrealistisch" dat er vanuit de Gewesten (speciaal van Vlaams Minister Schauvlieghe) een vraag kwam aan de federale overheid dat deze een soort "verdeelsleutel" voor die boete zou voorbereiden....het is tenslotte een regionale materie niet?

Maar even later maakte deze zelfde staatssecretaris zich dan een beetje druk omdat vanuit N-VA middens gesuggereerd wordt dat gewesten jegens Europa zelf hun verantwoordelijkheden nemen,hetgeen impliceert dat N-VA...foeifoeifoei....separatisch is....
(dat N-VA standpunt is absoluut niks nieuws en heeft zelfs niks speciaals met waterzuivering te maken)

KIJK....ik ben al niet goed in puzzelen maar met dergelijke gesloten-lus denken krijg ik het ook moeilijk hoor.Wat is het nu?

WIL het Federaal niveau nog haar enige rol die nuttig is vervullen en "bemiddelaar" zijn binnen en buiten Belgie ,tussen de Gewesten,en buiten Belgie toe...JA of NEE?

men moet daar geen "rattachisme" achter zoeken...

Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2013 om 18:13.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 18:10   #23
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Europa heeft gelijk, ik wil ook proper water in onze rivieren. Alleen moeten ze Wallonië bestraffen en niet België.
Oud 17 oktober 2013, 18:13   #24
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vlaanderen is al jaren bevoegd voor de eigen gewestwegen. Daarbij o.a. bijna de ganse ring rond Brussel en natuurlijk de ring rond Antwerpen. Het feit van de alsmaar aangroeiende files, en de enorme economische kost die daar mee gepaard gaat toont aan dat een onafhankelijk Vlaanderen helemaal geen oplossing biedt voor problemen die zich aandienen. En dus biedt een onafhankelijk Vlaanderen geen meerwaarde voor de bevolking. Een onafhankelijk Vlaanderen is vooral een meerkost voor de belastingbetaler.
Leg eens uit wat Vlaanderen verliest wanneer de Franstaligen een apart en zelfbedruipend geheel zouden vormen?
Natuurlijk zitten de files in Vlaanderen: ze staan in voor 70-80% voor de economische werking in dit landje! Met of zonder de Franstaligen zou daar niets aan veranderen zeker? Tenzij dat het geld door Vlaanderen verdiend in Vlaanderen zou blijven...en kunnen dienen voor haar wegeninfrastructuur!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 18:16   #25
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply simple Bekijk bericht
Dus zal Vlaanderen 1/3 op zich moeten nemen.
Uit solidariteit.
1/30st bedoel je! In functie tot het aantal plaatsen die nog niet in orde waren? Eén voor Vlaanderen....
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 18:28   #26
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
De boete komt er doordat de gewesten veel te laat werk hebben gemaakt van de zuivering van het stedelijk afvalwater, weet de Standaard. Vooral in Wallonië en Brussel constateerde de Europese Commissie nog verscheidene tekortkomingen toen het België in het najaar van 2011 voor het Hof sleepte.
Laat dit geen reden zijn om zelfvergenoegd te doen over de staat van het milieu in Vlaanderen. Een van de meest vervuilde regio's ter wereld.
Oud 17 oktober 2013, 20:36   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Laat dit geen reden zijn om zelfvergenoegd te doen over de staat van het milieu in Vlaanderen. Een van de meest vervuilde regio's ter wereld.
Bestaat er ook maar één zwaar overbevolkte regio(zoals Vlaanderen),of zelfs maar één serieus bevolkte regio op deze planeet waar alles dik in orde is?
Er is geen enkele reden tot zelfgenoegzaamheid,maar er kan niet ontkend worden,zeker voor mensen die al wat ouder zijn en kunnen vergelijken,welke weg er afgelegd is de laatste 30 jaar....
Er zit godzamme weer vis in vrijwel gans het stroomgebied van Leie en Schelde....ik had niet gedacht dat ooit nog mee te maken......Ik herinner me nog de tijd,nog niet zo lang geleden,dat deze enige twee rivieren van enige significantie in Vlaanderen bestonden uit een soort lauwe ,meestal grijze,ranzige loog..... en ook de Ijzer goed op weg was te moeten herbenoemd worden tot de "mest",een smerig spoor in de groene Westhoek....

Het is ongelofelijk hoezeer het veranderd is!

Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2013 om 20:39.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 20:52   #28
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Bestaat er ook maar één zwaar overbevolkte regio(zoals Vlaanderen),of zelfs maar één serieus bevolkte regio op deze planeet waar alles dik in orde is?
Er is geen enkele reden tot zelfgenoegzaamheid,maar er kan niet ontkend worden,zeker voor mensen die al wat ouder zijn en kunnen vergelijken,welke weg er afgelegd is de laatste 30 jaar....
Er zit godzamme weer vis in vrijwel gans het stroomgebied van Leie en Schelde....ik had niet gedacht dat ooit nog mee te maken......Ik herinner me nog de tijd,nog niet zo lang geleden,dat deze enige twee rivieren van enige significantie in Vlaanderen bestonden uit een soort lauwe ,meestal grijze,ranzige loog..... en ook de Ijzer goed op weg was te moeten herbenoemd worden tot de "mest",een smerig spoor in de groene Westhoek....

Het is ongelofelijk hoezeer het veranderd is!
Dat kan ik beamen. De Dender in Aalst was echt niet te harden 30 jaar geleden. Nu zit er ook weer vis in en naar het schijnt geeft hij, de vis, zelfs licht in het donker.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 21:02   #29
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik had beter verwacht van Wathelet jr.
Oud 17 oktober 2013, 21:28   #30
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Leg eens uit wat Vlaanderen verliest wanneer de Franstaligen een apart en zelfbedruipend geheel zouden vormen?
Natuurlijk zitten de files in Vlaanderen: ze staan in voor 70-80% voor de economische werking in dit landje! Met of zonder de Franstaligen zou daar niets aan veranderen zeker? Tenzij dat het geld door Vlaanderen verdiend in Vlaanderen zou blijven...en kunnen dienen voor haar wegeninfrastructuur!
Citaat:
‘De Vlaming staat gemiddeld 59,7 uur per jaar in de file. In Antwerpen is dat 76,7 uur, in Brussel zelfs 85,4 uur per jaar. De directe economische schade van de Belgische files, alleen nog maar voor de piekuren, bedraagt 437,5 miljoen euro of 1,74 miljoen euro per werkdag.
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131017_00796001
De files kosten ons per week dus evenveel als die Europese boete. Waarom worden er dan niet zo veel topics geopend over dit slechte beleid van de bevoegde Vlaamse overheid?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2013, 22:18   #31
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik had beter verwacht van Wathelet jr.
U hoeft niets te verwachten van Wathelet. In zijn vorige post op Asiel & vreemdelingen heeft hij er ook niets van gebakken. Zoontje van ...
Oud 18 oktober 2013, 01:46   #32
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Hebt ge ook inhoudelijk iets tegen mijn standpunt in te brengen? Of beperkt ge u tot het niveau van de kleuterklas? Zijt gij het kindje dat naar een ander wijst en roept "gij zijt belachelijk trololo" zonder te weten waarom?
blablablablabla is nog veel te goed als antwoord op uw zever ,als er ene kwiet het kindje speelt met zijn zie je wel wallonie heeft problemen met zijn waterzuivering,maar vlaanderen ook met zijn file s zenne,jij hebt niveau van een weekdier
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 12:08   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het gaat over de norm.

% vh gemeentelijk afvalwater dat via een zuivering verwerkt wordt.

niet over het eindresultaat in de rivieren en waterlopen
Meuleman schrijft dat enkel om iemand (hier:jou) op stang te jagen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 14:51   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131017_00796001
De files kosten ons per week dus evenveel als die Europese boete. Waarom worden er dan niet zo veel topics geopend over dit slechte beleid van de bevoegde Vlaamse overheid?
Je zou je beter afvragen waarom de files zich oplossen eens het goed en wel richting Wallonië gaat.
Als de werklast beter verdeeld was tussen Vlaanderen en Wallonië stonden wellicht al véél minder Vlamingen niet in de files.

De dag dat Vlaanderen 16 miljard aan zijn wegennet kan spenderen in plaats van dat geld in een bodemloze put te kieperen zal het met de fileproblemen hetzelfde gaan als met de waterzuivering: Dat probleem wordt dan ook aangepakt én opgelost.
Wallonië en Brussel krijgen die miljarden. Jaar na jaar, en al decennialang. Ondanks de miljardentransfers zijn het, altijd weer, Brussel en Wallonië die in gebreke blijven. Deze keer inzake waterzuivering.

Maar over hun wanbeleid krijg je niet één woord door je strot. Jij sleurt er liever de files in Vlaanderen bij dan de schuldigen het slechte beleid te verwijten waaraan België deze milieuboete te danken heeft.
Oud 18 oktober 2013, 14:55   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
U hoeft niets te verwachten van Wathelet. In zijn vorige post op Asiel & vreemdelingen heeft hij er ook niets van gebakken. Zoontje van ...
Dat De Block zo graag gezien is, terwijl ze de rotzooi die Whatelet achterliet toch ook maar lepeltjesgewijs aanpakt, is veelzeggend.
Oud 18 oktober 2013, 14:56   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Meuleman schrijft dat enkel om iemand (hier:jou) op stang te jagen.
meuleman jaagt me niet op stang, ik ben een geduldige jongen, ik leg t hem wel uit

de geplogenheden in de B staat jagen mij op stang
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2013, 14:57   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je zou je beter afvragen waarom de files zich oplossen eens het goed en wel richting Wallonië gaat.
Als de werklast beter verdeeld was tussen Vlaanderen en Wallonië stonden wellicht al véél minder Vlamingen niet in de files.

De dag dat Vlaanderen 16 miljard aan zijn wegennet kan spenderen in plaats van dat geld in een bodemloze put te kieperen zal het met de fileproblemen hetzelfde gaan als met de waterzuivering: Dat probleem wordt dan ook aangepakt én opgelost.
Wallonië en Brussel krijgen die miljarden. Jaar na jaar, en al decennialang. Ondanks de miljardentransfers zijn het, altijd weer, Brussel en Wallonië die in gebreke blijven. Deze keer inzake waterzuivering.

Maar over hun wanbeleid krijg je niet één woord door je strot. Jij sleurt er liever de files in Vlaanderen bij dan de schuldigen het slechte beleid te verwijten waaraan België deze milieuboete te danken heeft.
zat dat wegenvignet niet federaal geblokkeerd ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be