![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Simply simple laten we het simpel houden en laat Vlaanderen simpel alles betalen gewoon omdat hier simpelen van geest wonen.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is het moment om collectief onze middenvinger op te steken tegen "Europa"...(Hongarije doet dat ook,de Fransen en de Duitsers ook...de Britten ganse dagen...enfin iedereen doet het als het nodig geacht wordt in het nationaal belang)
Ik begrijp dat ondertussen alle gewesten in orde zijn met waterzuivering.....een beetje laat maar in orde... http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...erboete_europa Ondertussen moeten we toch eens nadenken over de uitspraken van meneer Wathelet,ik neem even aan dat in het bewuste krantenartikels er juist geciteerd werd... Meneer Wathelet noemt het "surrealistisch" dat er vanuit de Gewesten (speciaal van Vlaams Minister Schauvlieghe) een vraag kwam aan de federale overheid dat deze een soort "verdeelsleutel" voor die boete zou voorbereiden....het is tenslotte een regionale materie niet? Maar even later maakte deze zelfde staatssecretaris zich dan een beetje druk omdat vanuit N-VA middens gesuggereerd wordt dat gewesten jegens Europa zelf hun verantwoordelijkheden nemen,hetgeen impliceert dat N-VA...foeifoeifoei....separatisch is.... (dat N-VA standpunt is absoluut niks nieuws en heeft zelfs niks speciaals met waterzuivering te maken) KIJK....ik ben al niet goed in puzzelen maar met dergelijke gesloten-lus denken krijg ik het ook moeilijk hoor.Wat is het nu? WIL het Federaal niveau nog haar enige rol die nuttig is vervullen en "bemiddelaar" zijn binnen en buiten Belgie ,tussen de Gewesten,en buiten Belgie toe...JA of NEE? men moet daar geen "rattachisme" achter zoeken... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2013 om 18:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Europa heeft gelijk, ik wil ook proper water in onze rivieren. Alleen moeten ze Wallonië bestraffen en niet België.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk zitten de files in Vlaanderen: ze staan in voor 70-80% voor de economische werking in dit landje! Met of zonder de Franstaligen zou daar niets aan veranderen zeker? Tenzij dat het geld door Vlaanderen verdiend in Vlaanderen zou blijven...en kunnen dienen voor haar wegeninfrastructuur! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele reden tot zelfgenoegzaamheid,maar er kan niet ontkend worden,zeker voor mensen die al wat ouder zijn en kunnen vergelijken,welke weg er afgelegd is de laatste 30 jaar.... Er zit godzamme weer vis in vrijwel gans het stroomgebied van Leie en Schelde....ik had niet gedacht dat ooit nog mee te maken......Ik herinner me nog de tijd,nog niet zo lang geleden,dat deze enige twee rivieren van enige significantie in Vlaanderen bestonden uit een soort lauwe ,meestal grijze,ranzige loog..... en ook de Ijzer goed op weg was te moeten herbenoemd worden tot de "mest",een smerig spoor in de groene Westhoek.... Het is ongelofelijk hoezeer het veranderd is! Laatst gewijzigd door kelt : 17 oktober 2013 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had beter verwacht van Wathelet jr.
![]() |
![]() |
#30 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De files kosten ons per week dus evenveel als die Europese boete. Waarom worden er dan niet zo veel topics geopend over dit slechte beleid van de bevoegde Vlaamse overheid? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() U hoeft niets te verwachten van Wathelet. In zijn vorige post op Asiel & vreemdelingen heeft hij er ook niets van gebakken. Zoontje van ...
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() blablablablabla is nog veel te goed als antwoord op uw zever ,als er ene kwiet het kindje speelt met zijn zie je wel wallonie heeft problemen met zijn waterzuivering,maar vlaanderen ook met zijn file s zenne,jij hebt niveau van een weekdier
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de werklast beter verdeeld was tussen Vlaanderen en Wallonië stonden wellicht al véél minder Vlamingen niet in de files. De dag dat Vlaanderen 16 miljard aan zijn wegennet kan spenderen in plaats van dat geld in een bodemloze put te kieperen zal het met de fileproblemen hetzelfde gaan als met de waterzuivering: Dat probleem wordt dan ook aangepakt én opgelost. Wallonië en Brussel krijgen die miljarden. Jaar na jaar, en al decennialang. Ondanks de miljardentransfers zijn het, altijd weer, Brussel en Wallonië die in gebreke blijven. Deze keer inzake waterzuivering. Maar over hun wanbeleid krijg je niet één woord door je strot. Jij sleurt er liever de files in Vlaanderen bij dan de schuldigen het slechte beleid te verwijten waaraan België deze milieuboete te danken heeft.
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat De Block zo graag gezien is, terwijl ze de rotzooi die Whatelet achterliet toch ook maar lepeltjesgewijs aanpakt, is veelzeggend.
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat: