Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2013, 05:46   #21
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Pakistan kan ook de boel nuken , of India

Zegt verder totaal niets.

Los daarvan : De VS zijn de grootste wapenleverancier van het Midden Oosten.
Dat S.A. van hen wapens krijgt of koopt is niet vreemd of nieuw.
volgens mij komen die nukes van india of de pakis op hun eigen hoofd terecht ,als ze er een afschieten ,de kwaliteit van de producten aldaar kennende

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 20 oktober 2013 om 05:47.
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 14:17   #22
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Van huis uit was ik graficu'/fotograaf. Mijn dure hobby noopte mij een ander metier te zoeken en dook ik de handel in. Totdat ik uiteindelijk jobs kreeg die helemaal niets meer met handel te doen hadden maar meer met het opsporen van leveranciers van halffabrikaten.
Dus Adrian, wat wij dan zeggen: Het kan verkeren.
Van de ene dag op de andere dag werd ik doof en vervolgens ridder te voet. Ik kocht een boot om een dak boven mijn hoofd te hebben en leef van een uiterst mager pensioen.
Het kan dus allemaal verkeren.
Yep, het kan verkeren. Zie wel wat gelijkenis. Niet zo bar lang meer tot m'n pensioen (tegen die tijd 50 jaar gewerkt, is het welletjes geweest)... lijkt me wel iets een boot.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 14:30   #23
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zou het niet beter zijn dat Saoudi Arabië zelf die bunkerbusters zou bouwen, net zoals die drones?
Als die woestijnezels dat zelf moeten doen kunnen we gerust zijn. Tegen dat ze speelgoed-bunkerbusterkes inéén kunnen zetten zijn we al in het jaar 3000 aangekomen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 16:02   #24
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.saudidefence.com/saudi-arabian-army/

Het is een bepaald indrukwekkende verzameling wapentuig,daar in Saudi-Arabie...waarbij de Saudi's er op letten zowel de Amerikanen als de Europeanen in voldoende mate onder de kin te kietelen....

Als de sjeiks met checque-boekjes wapperen gaan de Westerlingen spontaan kwijlen en vergeten ze prompt alles,dat kun je de Saudi's niet verwijten,maar wel onze politici en industrielen.

Dit draadje gaat over de mogelijke aanschaf van bunker-buster bommen.
Dat is,per definitie,geen defensief wapen.....
Men kan zich inderdaad afvragen tegen wie dat nu weer gericht zal zijn...
In het licht van de Syrische crisis,en gezien de zware bewapening van de oliesjeiks, komt bovendien de vraag steeds steviger op WAAROM het persé Westerse machten zouden moeten geweest zijn die Assad verwijderden.....Op het Arabisch schiereiland zijn kolossale legers te vinden die,alover 100% Arabisch grondgebied kunnen rijden tot op de Turkse grens als ze dat echt willen....

Laatst gewijzigd door kelt : 20 oktober 2013 om 16:09.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2013, 19:47   #25
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://www.saudidefence.com/saudi-arabian-army/

Het is een bepaald indrukwekkende verzameling wapentuig,daar in Saudi-Arabie...waarbij de Saudi's er op letten zowel de Amerikanen als de Europeanen in voldoende mate onder de kin te kietelen....

Als de sjeiks met checque-boekjes wapperen gaan de Westerlingen spontaan kwijlen en vergeten ze prompt alles,dat kun je de Saudi's niet verwijten,maar wel onze politici en industrielen.

Dit draadje gaat over de mogelijke aanschaf van bunker-buster bommen.
Dat is,per definitie,geen defensief wapen.....
Men kan zich inderdaad afvragen tegen wie dat nu weer gericht zal zijn...
In het licht van de Syrische crisis,en gezien de zware bewapening van de oliesjeiks, komt bovendien de vraag steeds steviger op WAAROM het persé Westerse machten zouden moeten geweest zijn die Assad verwijderden.....Op het Arabisch schiereiland zijn kolossale legers te vinden die,alover 100% Arabisch grondgebied kunnen rijden tot op de Turkse grens als ze dat echt willen....

Waar zouden ze een bunker-buster mee moeten vervoeren? Zullen ze eerst iets aan moet schaffen als een B52 bommenwerper.

Zo’n SDB heeft ruwweg ±22 kg (50 lb) aan springstof waar in het artikel over gesproken wordt als zou het een bunkerbuster zijn.
De bunker-busters van de US 2,5 ton springstof (alleen te vervoeren met een B-52)
Een “low cost” bom van: 110 kg – 22 kg springstof. Bunker-buster: 15 ton – 2,5 ton springstof.
.
NL schaftte er 603 aan voor $44 miljoen, inclusief suspensors voor de F16/F35, onderhoudsmateriaal, gereedschappen, instructie, documentatie etc.
De kosten van de bom, zouden ruwweg $30.0000 bedragen (?). Een schijntje voor een high tech bom als wapen.

Met u eens, zie niet waarom zo nodig het westen daar troepen in zou moeten zetten. Ten eerste al daar ze geld genoeg hebben om zulke oorlogen zelf te kunnen bekostigen.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 20 oktober 2013 om 19:55.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 01:05   #26
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Ook duizenden Belgische vuurwapens en munitie voor Huize Saoed en hun welbekende terroristen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De Standaard - 'Helft Europese vuurwapens in Midden-Oosten komt uit België'
21 oktober 2013
Bijna de helft van alle Europese vuurwapens en hun munitie die naar het Midden-Oosten worden uitgevoerd, is afkomstig uit België. Dat besluit Nils Duquet van het Vlaams Vredesinstituut uit een analyse van de uitvoercijfers. In totaal beloopt de Belgische wapenexport jaarlijks zowat een miljard euro, waarvan Wallonië twee derde op zich neemt.

Het Vlaams Vredesinstituut en zijn Waalse evenknie GRIP houden maandag een conferentie over de Belgische wapenhandel, tien jaar na de regionalisering. Moeilijker werd exporteren schijnbaar niet, met zowel boven als onder de taalgrens nauwelijks weigeringen. In Vlaanderen gaat het om 1,5 procent, in Wallonië om 0,7 procent. Wel is er beduidend meer transparantie, luidt het.

Die grotere transparantie maakt het beeld ook duidelijker. Vooral de export van vuurwapens - waarin het Waalse FN tot de wereldtop behoort - zorgt voor opvallende cijfers. Zo is 48 procent van alle naar het Midden-Oosten verscheepte Europese vuurwapens van Belgische makelij, aldus Duquet.

Gevaar

De regio blijft met dertig procent de grootste afzetmarkt voor de Waalse producenten. Belgische leveringen aan Syrië gebeuren niet, maar de export naar verschillende buurlanden is allerminst gestopt. Dat zowel in het Libische als het Syrische conflict de jongste jaren Belgische wapens opdoken, bewijst daarvan het gevaar, onderstreepten verschillende sprekers maandag. De belangrijke uitvoercijfers richting Saoudi-Arabië zijn daar wellicht niet vreemd aan.

...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 22 oktober 2013 om 01:06.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 01:12   #27
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
volgens mij komen die nukes van india of de pakis op hun eigen hoofd terecht ,als ze er een afschieten ,de kwaliteit van de producten aldaar kennende
Zoals u wellicht al weet hebben de Indiërs steun van de VS gekregen voor hun atoomprogramma, dus dat afschieten is echt geen probleem.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2013, 02:50   #28
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zoals u wellicht al weet hebben de Indiërs steun van de VS gekregen voor hun atoomprogramma, dus dat afschieten is echt geen probleem.
tis net daarom dat ze opo hun eigen kop gaan terecht komen
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 13:29   #29
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Israel heeft deze bunker busters reeds, nu krijgen Huize Saoed en zelfs de VAE ze ook.

Huize Saoed en Het Beloofde land, eeuwige bondgenoten, nogmaals bevestigd.
Als ik van u was, zou ik mijn bunker wat laten versterken.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2013, 17:51   #30
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
tis net daarom dat ze opo hun eigen kop gaan terecht komen
Onzin , die landen hebben de volledige nucleaire capaciteit inclusief lange afstandsraketten.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 23 oktober 2013 om 17:53.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be