![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u mij één bron geven waarin wordt gesteld dat die regionale diensten worden "uitgelachen"? Ik geloof u immers niet op uw woord. Graag dus een verwijzing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb niet zo'n bril ![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() godverdomme kan een mens dan geen serieuze vraag stellen zonder wéér in dezelfde communautaire welles-nietes spelletjes te verzeilen?
ik denk dat een groot deel, zoniet het grootste deel van de bevolking, niet wakker ligt van unitair België of onafhankelijk Vlaanderen. Zolang de overheid maar goed werkt. En dat is wat ik beoog met mijn vraag: het huidige systeem van gemeenschappen en gewesten is zo ingewikkeld dat jan met de pet niet weet hoe het in elkaar zit. Als je de kloof tussen overheid en burger wil dichten, moet je de boel eerst eenvoudiger maken. Vier gewesten, en een centrale overheid, waarbij de overheid dezelfde bevoegdheden heeft als nu, en de gewesten de bevoegdheden die vroeger verdeeld waren over gemeenschappen en gewesten. Hoeveel zou je zo kunnen besparen in staatsadministratie? Kan iemand eens een serieuze raming maken, zonder weer te vervallen in welles-nietes spelletjes?
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() iemand? Hoeveel kunnen we besparen? Hans1, Patriot, jullie hebben het vaak over het té complexe staatsapparaat van federaal België?
Doe een raming mensen, hoeveel kost ons dat per jaar?
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() wel BUB'ers? als de huidige staatsstructuur inderdaad geldverslindend is, HOEVEEL kost het dan?
![]() |