![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Helemaal niet. Elders op dit forum staan de details.
Niemand was geïnteresseerd in de job, omwille van het lage loon (nochtans de wettelijke barema's) en de te moeilijke werkuren (te vroeg). Zwartwerk als aanvulling van hun pensioen, brugpensioen, uitkering, enz. ... dat wel. Eéntje had zelfs een systeem waarbij zwartwerk onmogelijk te ontdekken was. Daarmee werkte hij ook al bij een bouwfirma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat ik U hier moet teleurstellen.
het feit dat zwartwerken moeilijker is gemaakt, en minder "rendabel" voor de werkgevers, maakt niet uit dat velen liever in't wat bijklussen bovenop een uitkering, dan een legale, doch laag betaalde dommekrachtenjob te doen. Ikzelf ga geen €1200 job doen, mijn kloten afdraaiende en mijn rug naar de zak werken, terwijl ik €1000 krijg om in de zetel te liggen. Die €200 spaar ik wel dubbel en dik uit door geen verplaatsing te moeten doen, en de nodige sociale voordelen te plukken. Dan doe ik die €1200 job er wel in't zwart bovenop. Dan is het de moeite waard
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de privé gaat de werkgever dit terugvragen aan de overheid, die het op haar beurt af zal houden van de zitpenningen. Bij de overheid krijgen ze dienstvrijstelling zonde weddeverlies, meestal krijgen ze daarbij ook nog meer uren politiek verlof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 oktober 2013 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Snelle Bulgaren? Wel minder secuur,maar dat geeft niet. Stenen op elkaar stapelen zonder specie ertussen? Dan heb je inderdaad snel een muurke. Neen, ik moet U niet als aannemer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de wetenschap & de techniek is kwaliteit belangrijk. Kwantiteit komt op de 2de plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het bedrijf is overgenomen door Amerikanen, die hebben nu al quasi de helft van de ingenieurs buitengesmeten, de afdeling zonnecellen volledig naar Azië verhuisd en zullen de overblijvende sectoren binnenkort volledig of grotendeels opdoeken. De reden: de ingenieurs zijn veel te duur en de meerwaarde die ze brengen weegt absoluut niet op tegen de veel hogere kosten. Sommige van de ingenieurs hebben trouwens maandenlang hun opvolgers in het buitenland moeten opleiden. Wie de sector kent, weet hiermee al over welk Vlaams-Brabants bedrijf het gaat. Over enkele weken of maanden in uw gazet. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 24 oktober 2013 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Minder secuur betekent dat ze iets minder proper werken. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de veel lagere lonen en door hun snelheid. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat er voor elke 3 goede Bulgaarse werknemers ook 7 zijn waar je weinig mee kan uitvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De graaizucht van onze overheid is oneindig,het potverteren door de sossen ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() [quote=demonen;6853128]Maar de loonkosten zijn gigantisch. Wij kunnen identieke functies, bijvoorbeeld een machinewerker of een vorkliftchauffeur, vergelijken in België en onze buurlanden. We zijn veruit de duurste. Het gaat niet om 5 procent. Procentueel zijn we een vijfde duurder dan de nummer twee, Duitsland. We zijn 30 procent duurder dan Engeland. Die cijfers zijn gigantisch. Het is onbegrijpelijk dat daarover nog gediscussieerd wordt. Ik hoop dat onze politici toch beseffen dat de sociale kosten bovenop de nettolonen de pan uitrijzen.”
http://trends.knack.be/economie/nieu...0431648736.htm Indien we het gigantische overheidsapparaat niet ONMIDDELLIJK ontvetten (ook zijn uitwassen zoals perikwatie, pensioenen die gemiddeld 2,2 keer hoger zijn dan in de privé, opgespaarde ziektedagen, ...) dan gaan we recht de ondergang tegemoed.[/Q en met dat ontvetten van de overheid gaan de loonkosten dalen in de privé?
![]() |
#35 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() uw loonkost kost % evenveel,als die van de overheid man,en als ze dan ontvetten wat ze trouwens overal bij de overheid aan het doen zijn(geen aannemingen,geen vervangingen,langer werken enz)gaan ze dan voor u en uw medestanders de loonkost laten zakken,en als er dan een minimale overheid is,wie ga je dan het werk laten doen,het enige waar het om draait ontbreekt in uw argumentering,de prive werknemer wil er beter van worden,al de rest telt voor u niet mee,en laat me is lachen he met dat onnozel gedoe van een ambtenaar heeft 2,2 keer zoveel pensioen als een ander,merk je zelf niet dat overdrijving niet alleen van de overheid komt,dat je daar nog intrapt!
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Neen, ik werk niet in de bouw, dus geen pc124, maar het systeem wordt wel veel gebruikt in de bouw. Verder ga ik dat systeem hier ook niet uitleggen.
Het is nog maar eens een bewijs dat de sociale zekerheid zo lek als een zeef is en ongelooflijk misbruikt wordt. En wie betaalt? Diegene die in ruil voor torenhoge lasten een minimale return krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als morgen de loonkost met 15% daalt zou ik als bedrijfsleider wel gek zijn om in de huidige slechte economische tijden 7% meer personeel aan te nemen. De meerwinst die deze maatregel (die ik zou toejuichen) genereert zal ik wel op mijn manier besteden. Laatst gewijzigd door speurneus : 24 oktober 2013 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |