![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terechte maatregel daar in Mexico. Fastfoodketens die jaarlijks miljarden binnenrijven door hun troep te verkopen mogen terecht bijdragen aan de schade die ze veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nu.nl/gezondheid/1422361/...goedkoper.html En die sociale uitsluiting is ook niet correct. Kinderen/mensen worden niet gepest omdat ze dik zijn. Ze kunnen er wel mee gepest worden. Maar het is vrijwel nooit de oorzaak. 2: Jaja, maar waarom? Laatst gewijzigd door Nietzsche : 2 november 2013 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Leuke manier om de feiten te negeren. En waarom eigenlijk niet? Wat is er bijvoorbeeld mis met een soort financiële stimulans voor bepaald "goed" gedrag? Neem bijvoorbeeld dit: http://www.nu.nl/economie/1864215/ko...gaandonor.html Laatst gewijzigd door Nietzsche : 2 november 2013 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Niet de dikke mensen op zich maar de middelen die gaan naar het vetmesten ervan. McDonalds heeft gigantische omzetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je er een mooi rekensommetje van maakt en de levensverwachting in aanmerking neemt dan zijn dikke mensen en rokers dus goedkoper. Wat met het ziekteverzuim en afnemende productiviteit van dikke mensen zou ik zo zeggen, daar hebben ze in dat onderzoek geen rekening mee gehouden. We moeten dus alles zijn gangetje maar laten gaan volgens jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Ik zeg nergens dat wij het allemaal maar zijn gangetje moeten laten gaan. Als je het alleen hebt over "verbieden" moet je daar wel valide en rationele argumenten voor hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar heb ik het over verbieden? Zo kan je natuurlijk makkelijk discussies winnen of denken dat je wint als je anderen valselijk meningen toeschrijft. De fastfoodindustrie moet gewoonweg bijdragen aan de schade die ze veroorzaakt of is dat te moeilijk voor jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent erg emotioneel . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Fastfood duurder maken ? Er valt misschien iets voor te zeggen, maar dan moet men tegelijk:
- groenten en fruit spotgoedkoop maken - meer preventie geven aan kinderen en jongeren over gezonde en slechte voeding - fastfoodrestaurants ontmoedigen zich nog te vestigen in Mexico Probleem is dat men geen enkele van bovenstaande maatregelen neemt. Bijgevolg beschouw ik dit als een verkapte extra belasting, vooral ten laste van de armeren want die zullen slecht voedsel blijven consumeren, omdat gezond voedsel toch nog duurder blijft. De overheid zou ook de moed kunnen hebben om fastfood gewoonweg te verbieden, maar dat doet men uiteraard niet, want dan is men miljaren aan inkomsten kwijt en dat geld gaat boven de gezondheid van de modale Mexicaan. Een beetje hetzelfde verhaal waarom overheden niet resoluut gaan voor een algemeen rookverbod of het verbieden van sterke drank, want dan is men immers te veel inkomsten kwijt. Enkel fastfood duurder maken via belastingen en voor de rest niets ondememen zal de gezondheid van de Mexicanen niet ten goede komen en hen enkel maar armer maken. Mexico heeft met zijn bevolking zowat vergelijkbare problemen als de Verenigde Staten en Groot-Brittannië, fastfood of ongezonde kant-en-klare maaltijden zijn vaak nog het enige haalbare dat de verpauperende bevolking zich kan aanschaffen. Gevolg is dat men te veel vet, suiker, kleur-en smaakstoffen en bewaarmiddelen binnen krijgt. In Amerika komt daar dan nog goedkoop hormonenvlees bij dat de hormoonhuishouding van opgroeiende kinderen grondig verstoort. Gevolg is dat kinderen uit die 'vierde wereld' gezinnen te snel in de puberteit komen waardoor er te snel grote hoeveelheden testosteron en oestrogeen in het lichaam circuleren. Ondertussen is bewezen dat te snelle blootstelling aan zulke geslachtshormonen het risico op allerhande kankers op latere leeftijd gevoelig doet toenemen (bij vrouwen o.a. borst- en eierstokkanker, bij mannen o.a. prostaat- en teelbalkanker). Het zou dus raadzaam zijn kinderen uit zulke gezinnen te ontmoedigen slecht en vet te eten, maar dit helpt niet door belastingen te gaan heffen of de zaken resoluut te verbieden. Andere 'ontmoedigende' maatregelen zijn noodzakelijk. Dus goedkoper maken van gezond voedsel en meer bewustwording. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezond voedsel eten vergt vooral meer inspanning eerder dan meer geld. Het is dus vooral een kwestie van gemakzucht en heel misschien tijdsgebrek.
De grote ketens willen niet liever dan grote hordes zwakbegaafden die ze kunnen voederen als kweekvee zodat hun winsten veiliggesteld zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Helaas ken ik Mexico niet, dus daar kan ik me niet over uitlaten, maar ik kan me wel inbeelden dat de prijzenverhoudingen wat hetzelfde gaan zijn als in de USA (hoewel de absolute prijzen er allicht lager zullen liggen omdat de mensen in Mexico gemiddeld veel minder verdienen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() freespirit,
Dat wist ik niet dat in Engeland en de VS het zo moeilijk was om aan eten te geraken. En dat ondanks het gezonde Britse conservatisme van Dalrymple. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Het is daar niet moelijk om aan eten te geraken, aan gezond en goedkoop eten geraken is echter iets anders. Toen ik in de States woonde en werkte, was ik 'vaste klant' in een Whole Foods Store (soort van biologische supermarkt met veel groenten en fruit en 'Europese' producten). Dit heeft me weliswaar een klein fortuin gekost, maar liever dat dan vergiftigd te worden door een 'Safeway' of iets dergelijks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Of ja, om toch te nuanceren: hetgeen hij inbracht tegen de hysterie van Liekens, over vrouwen die het feitelijk zelf zoeken bij een gewelddadige man waar ze naar blijven teruggaan, is niet zo onzinnig als zij het deed blijken.
Zulke gevallen komen vaak voor. Of de conclusie moet worden getrokken dat men daarom mensen moet laten vallen, is een andere zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Tesco heeft heel veel kant-en-klaar aan een scherpe prijs, maar het versaanbod vind ik er ook vaak aan de magere kant. Dan zou ik eerder naar de Sainsbury's gaan, dat heeft in mijn ogen een iets gezonder en gevarieerder aanbod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |