![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Begint hier meer en meer naar de middeleeuwen te rieken. En ik bedoel niet dat ik me al even niet gewassen heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Duitsland heeft ook de goedkeuring van Europa nodig als enkel buitenlanders (nu ook personenauto´s) het onderhoud van hun autobahnen extra meehelpen te financiëren door een tolvignet.
Het mogelijk snelwegvignet in D staat enkel in het regeerakkoord (en dan nog onder bepaalde voorwaarden, de Duitsers betalen niet meer als voorheen (vignet dan inbegrepen/opgenomen in wegentaks)), niet meer of minder. Gisteren nog de 3 chefs van SPD, CDU en CSU op de TV gezien in een verhelderende korte discussie. (vermoedelijk komt het niet ![]() Staat alles op het www. : Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2013 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() De middeleeuwen zijn steeds meer aan het terugkomen, toen had je ook voor elke stadspoort of territorium dat je wilde betreden een speciale permissie of vergunning nodig. Daarvoor moest vaak tol betaald worden. Ik begrijp niet dat dit in een eengemaakt (?) modern Europa getolereerd kan worden. Eventueel zou ik voorstander zijn van een globale Europese wegentaks, op voorwaarde dat al die nationale en regionale belastinen worden afgeschaft, laat staan al die lokale tolgelden. Wil je binnenkort op skiverlof naar de Dolomieten in Noord-Italië en moet je door Duitsland en Oostenrijk dan plakt je halve voorruit al vol met allerhande stickers en andere ongein. Om van het vele geld nog maar te zwijgen.
We leven in een EU waar men op centraal niveau beslissingen neemt over de krommingsgraad van de komkommers en de lengte van de cervela's die in de lokale horeca worden aangeboden, maar blijkbaar kan ieder land, iedere regio en zelfs elke stad bepalen of en hoeveel tolgelden er onder het mom van milieubescherming kunnen geheven worden ? Misschien ben ik een te simpele ziel om hiervan de logica te begrijpen, maar ik vind het belachelijk absurd ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Misschien wordt het tijd om terug de grenzen te sluiten en douane te plaatsen?
Misschien wordt het tijd om al die EU onzin terug af te schaffen? Misschien wordt het tijd dat elk land terug enkel aan zijn eigen volk denkt? Misschien wordt het tijd om EEN WEGENVIGNET VOOR ELKE BUITENLANDER!!! Hoe? Simpel : vraag voor elke wagen in België ingeschreven dezelfde jaarlijkse rijdbelasting. Bijvoorbeeld 1000 euro per jaar. Nummerplaat gekoppeld dus elke dag dat je "huurder" bent van een nummerplaat is betalen. Wil je met een wagen op de openbare weg, is het nu 1 dag of een gans jaar, dan moet daar een wegenvignet opplakken. Bijvoorbeeld een wegenvignet van 01/01 tot 31/12 kost IEDEREEN, dus ook elke Belg en elke buitenlander die hier wil rijden, 250 euro. Het kan toch simpel zijn maar neen zeveren en zeveren en zeveren ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja zal er wel van komen, niet het bezit belasten maar het gebruik. Nu maak mij geen illusies uiteindelijk zullen de bedrijfsvoertuigen het gelag betalen volgens mij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel, "TOL" zit al in de bijna 70 % belastingsPOT per liter brandstof dat iedereen betaald (bij de E-rijders in de stroomprijs).
Dat die Eurocraten daaruit hun nodige mom-€uro´s halen. Adres: EU-Kindergarten, Tijdverdrijfstraat 40 (four zero), Brussel, Belgium.