Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2013, 18:37   #21
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ofwel moet Europa België een vergoeding geven om zijn autostrades te onderhouden. Maar dat gaan ze ook niet doen.
Zou de mop van het jaar worden...
Oud 27 november 2013, 21:06   #22
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Begint hier meer en meer naar de middeleeuwen te rieken. En ik bedoel niet dat ik me al even niet gewassen heb.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 13:58   #23
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit snap ik toch niet.
Vlaanderen wilde dit ook invoeren, maar werd door de Europese commissie op de vingers getikt.
Het werd afgevoerd omdat ze teveel tegenwind van Nederland kregen. Die dreigden om ons land links te laten liggen en rond te rijden. De Belgische politiekers hebben nog steeds bang van hun Nederlandse collega's. En met een dik ei in hun broek werd toen het voorstel voor een wegenvignet snel in de prullenmand gesmeten. En de Nederlanders lachten nog harder met de domme belgen. En wat zeiden onze slimme politiekers : Europa heeft op onze vingers getikt Het mag niet. Maar andere landen doen het wel en dan hoor je ook niets van Europa?
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 14:32   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Duitsland heeft ook de goedkeuring van Europa nodig als enkel buitenlanders (nu ook personenauto´s) het onderhoud van hun autobahnen extra meehelpen te financiëren door een tolvignet.

Het mogelijk snelwegvignet in D staat enkel in het regeerakkoord (en dan nog onder bepaalde voorwaarden, de Duitsers betalen niet meer als voorheen (vignet dan inbegrepen/opgenomen in wegentaks)), niet meer of minder.

Gisteren nog de 3 chefs van SPD, CDU en CSU op de TV gezien in een verhelderende korte discussie. (vermoedelijk komt het niet )
Staat alles op het www. :
Citaat:
http://www.tt.com/politik/europapoli...oll-kommen.csp

EU-Konformität der Ausländermaut fraglich

In einem Reuters vorliegenden Entwurf für den Koalitionsvertrag ist etwa eine Pkw-Maut für Ausländer auf Autobahnen wie von der CSU gefordert vorgesehen. „Zur zusätzlichen Finanzierung des Erhalts und des Ausbaus unseres Autobahnnetzes werden wir einen angemessenen Beitrag der Halter von nicht in Deutschland zugelassenen Pkw erheben (Vignette)“, heißt es in dem Entwurf. Verknüpft wird dies aber mit der „Maßgabe, dass kein Fahrzeughalter in Deutschland stärker belastet wird“. Inwiefern dies umsetzbar ist, gilt jedoch als offen. Ein Gesetz soll 2014 verabschiedet werden.

Die CSU hatte die Einführung einer Maut zur Bedingung für die Unterzeichnung eines Koalitionsvertrags erklärt. In der SPD wird eine Pkw-Maut, die deutsche Autofahrer nicht zusätzlich belastet, für unrealistisch gehalten. Auch in Österreich gab es Bedenken, ob die geplante Regelung, die nur Ausländer betrifft, EU-konform ist.
Als Europa het goedkeurt voor D is wel het hek van de dam... in gans Europa.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2013 om 14:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2013, 19:43   #25
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

De middeleeuwen zijn steeds meer aan het terugkomen, toen had je ook voor elke stadspoort of territorium dat je wilde betreden een speciale permissie of vergunning nodig. Daarvoor moest vaak tol betaald worden. Ik begrijp niet dat dit in een eengemaakt (?) modern Europa getolereerd kan worden. Eventueel zou ik voorstander zijn van een globale Europese wegentaks, op voorwaarde dat al die nationale en regionale belastinen worden afgeschaft, laat staan al die lokale tolgelden. Wil je binnenkort op skiverlof naar de Dolomieten in Noord-Italië en moet je door Duitsland en Oostenrijk dan plakt je halve voorruit al vol met allerhande stickers en andere ongein. Om van het vele geld nog maar te zwijgen.

We leven in een EU waar men op centraal niveau beslissingen neemt over de krommingsgraad van de komkommers en de lengte van de cervela's die in de lokale horeca worden aangeboden, maar blijkbaar kan ieder land, iedere regio en zelfs elke stad bepalen of en hoeveel tolgelden er onder het mom van milieubescherming kunnen geheven worden ? Misschien ben ik een te simpele ziel om hiervan de logica te begrijpen, maar ik vind het belachelijk absurd !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 09:33   #26
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Misschien wordt het tijd om terug de grenzen te sluiten en douane te plaatsen?
Misschien wordt het tijd om al die EU onzin terug af te schaffen?
Misschien wordt het tijd dat elk land terug enkel aan zijn eigen volk denkt?
Misschien wordt het tijd om EEN WEGENVIGNET VOOR ELKE BUITENLANDER!!!

Hoe? Simpel : vraag voor elke wagen in België ingeschreven dezelfde jaarlijkse rijdbelasting. Bijvoorbeeld 1000 euro per jaar. Nummerplaat gekoppeld dus elke dag dat je "huurder" bent van een nummerplaat is betalen. Wil je met een wagen op de openbare weg, is het nu 1 dag of een gans jaar, dan moet daar een wegenvignet opplakken. Bijvoorbeeld een wegenvignet van 01/01 tot 31/12 kost IEDEREEN, dus ook elke Belg en elke buitenlander die hier wil rijden, 250 euro. Het kan toch simpel zijn maar neen zeveren en zeveren en zeveren ...
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 13:28   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit snap ik toch niet.
Vlaanderen wilde dit ook invoeren, maar werd door de Europese commissie op de vingers getikt.
ja zal er wel van komen, niet het bezit belasten maar het gebruik. Nu maak mij geen illusies uiteindelijk zullen de bedrijfsvoertuigen het gelag betalen volgens mij
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2013, 13:32   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Simpel, "TOL" zit al in de bijna 70 % belastingsPOT per liter brandstof dat iedereen betaald (bij de E-rijders in de stroomprijs).

Dat die Eurocraten daaruit hun nodige mom-€uro´s halen.

Adres: EU-Kindergarten, Tijdverdrijfstraat 40 (four zero), Brussel, Belgium.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be