![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijke Niet natuurlijke Samen moet dat uitkomen. En het komt niet uit.
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
geef ze eens, die cijfers? en geef eens een directe link naar war ge die cijfers vandaan haalt?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Statistieken zijn als bikini's. Je weet wel... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard moeten ik wat nuanceren. Men rekent dood door ziekte en kanker en weet ik veel allemaal dikwijls als een natuurlijke dood.
Maar als dat dan natuurlijk is, wat helpt dan een verbod op bv roken? Zie je, ik geraak er alsnog toch weer niet aan uit.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 november 2013 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
U heeft ruwweg 103 000 overlijdens per jaar. 18600 zijn t.g.v. roken 35000 zijn rokers of gewezen rokers. Bij ongeveer 55% van de rokers zal het roken hoofdzakelijk bijgedragen hebben tot hun doodsoorzaak. Roken als doodsoorzaak moet u niet afzonderlijk tellen. Het aantal gevallen van nicotinevergiftiging zal niet apart opgenomen zijn. Laatst gewijzigd door Manus : 8 november 2013 om 07:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Hoeveel precieze doden er door roken sterven weet ik ook niet, wel weet ik dat de meeste rokers niet sterven door hun verslaving, velen worden zelfs niet ziek. Ze overlijden aan andere zaken of sterven een 'natuurlijke' dood. De antirokerslobby, die tegenwoordig soms toch ook kan beticht worden van onverdraagzaam fundamentalisme, doet er uiteraard alles aan om het imago te kweken dat roken zeker en definitief tot je ondergang leidt, voor zeker twee derde van de rokers is dit echter niet het geval.
Ook dat rokers de samenleving veel kosten is dikke zever, ze leveren juist geld op. Eerst en vooral door de torenhoge accijnzen die de staat heft op pakjes sigaretten en andere tabaksproducten. Dat is al meer dan een miljard euro pure winst per jaar ! Vervolgens, en nog een grotere opbrengst, doordat een deel van de rokers effectief een pak vroeger sterft dan niet-rokers. 'Voordeel' is dat die mensen niet kunnen lijden aan allerhande ouderdomsziekten die onze maatschappij veel geld kosten. Zelfs een 'gezond' iemand van boven de 85 �* 90 jaar kost onze samenleving bakken vol geld, want het is hoogstwaarschijnlijk dat die mensen toch nog enkele jaren in de zieken- en bejaardenzorg terechtkomen. Om nog maar te zwijgen over de 'besparing' op de pensioenen die niet meer uitgekeerd dienen te worden. Zelf rook ik niet en ik raad het niemand aan ermee te starten, maar laten we ophouden onder valse voorwendsels (rokers kosten veel geld en iedereen gaat er kapot aan) rokers te culpabiliseren. Mensen die willen roken, het is hun goed recht. |
![]() |
![]() |