Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Mogen homo's kinderen adopteren?
JA 15 75,00%
NEEN 5 25,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2004, 15:33   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Ik weet niet, maar als mijn tante over de vloer komt, daar ga ik ook niet al mijn gevoelens aan blood geven.
Stel, een homo-koppel adopteerd een meisje.
Dat meisje krijgt haar eerste menstruaties.
Kan een man, die per definitie nooit de gevoelens van dat 'fenomeen' ervaren heeft, aan dat meisje duidelijk maken hoe de vork in de steel zit?
Mijn leraar biologie in het humaniora was een man en hij had er geen probleem mee om aan de hele klas uit te leggen hoe de vork aan de steel zit.

Citaat:
Het kan misschien lijken (of het is zo) dat ik vrij conservatief denk
Daar lijkt het inderdaad wel een tikkeltje op...

Citaat:
maar in eerste instantie gaan mijn belangen van het kind uit.

Maar als NyNorsk idd een kinderpsychologe is en het klopt wat ze zegt, ben ik al gerustgesteld.
Fijn zo! Niet veel mensen op dit forum zijn bereid om dat toe te geven.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2004, 15:47   #22
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet, maar als mijn tante over de vloer komt, daar ga ik ook niet al mijn gevoelens aan blood geven.
Dat komt dan wellicht omdat je, met alle respect, niet zo'n hechte band hebt met die tante. Nu, ik heb ook niet bepaald een hecht contact met m'n tantes. Ik heb die wel gehad met m'n grootmoeder. Die wist trouwens eerder dan mijn moeder dat ik m'n eerste menstruatie had gekregen.

Citaat:
Stel, een homo-koppel adopteerd een meisje.
Dat meisje krijgt haar eerste menstruaties.
Kan een man, die per definitie nooit de gevoelens van dat 'fenomeen' ervaren heeft, aan dat meisje duidelijk maken hoe de vork in de steel zit?
Misschien een dwaas voorbeeld, maar ik heb een mannelijke gynaecoloog. Die lijkt ook te begrijpen hoe het 'daarbinnen' voelt.
Alle theoretische details kunnen mannen vanzelfsprekend even goed geven als vrouwen. Als een meisje dan toch nog van z'n ouders meer verlangd en daar echt dieper over wil praten (die kans is al betrekkelijk klein, de meeste seksuele voorlichting tussen ouders en kind is 'theoretisch', voor gevoelens en andere dingen gaan kinderen eerder naar hun leeftijdsgenootjes) is het toch vooral belangrijk om te luisteren, aangezien het hier om een belevenis gaat die wel iedere vrouw meemaakt, maar toch zeer individueel is. Een moeder en dochter kunnen over dit onderwerp even vervreemd van elkaar aan de gesprekstafel zitten dan een vader en een dochter.
In gezinnen waar er enkel een vader aanwezig is, neemt de vader ook die gesprekken op zich, en daar blijkt het ook te lukken.
In de meeste vader-moeder gezinnen is het de moeder die de emotionele taak op zich neemt, de vader heeft meestal niet die band met het kind om over die dingen te praten. Die worden moeder's taak. Vader heeft dan andere taken. In een andere situatie worden die rollen gewoon aangepast... Ik ken heel wat meisjes die enkel bijhun vader opgevoed zijn en die héél vlot praten met hun vader over seks, de eerste keer, relaties, menstruatie, jongens,... In een goed homogezin zal dat er ook zo aan toe gaan.
Neem er daar nog eens bij dat er bij de adoptieprocedure op wordt gewaakt dat er een vertrouwenspersoon van het andere geslacht dan de ouders in de omgeving aanwezig is, en dat de adoptieouders veel meer info krijgen hieromtrent dan eender welke andere ouder, en je zou bijna tot de conclusie kunnen komen dat die vaak beter voorbereid zijn op die dingen dan andere ouders die deze begeleiding nooit gehad hebben.
Oud 28 augustus 2004, 16:35   #23
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Neen, homofielen mogen geen kinderen kunnen adopteren.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=19416
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 09:26   #24
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs de adoptieprocedure vind ik een brug te ver.
Laten we nu eens de homo's buiten beschouwing, en denken we nu eens gericht aan het kind.
Wat moet de kleine op school zeggen, dat hij geen mama maar 2 papa's heeft?
Die samen slapen?
Als een homokoppel een jongen adopteerd, heeft het dan genoeg kansen om zich te ontwikkelen tot hetero of wordt het ook een homo aangezien het in die omstandigheden leeft......
Wat als een homo-koppel uiteengaat.
Wat gebeurt er met het kind......., wie heeft 'recht' op het kind, etc..
Wat als het kind wil opgevoed worden door een normaal heterokoppel, mist het na een perriode niet de andere sekse in huis?
Is dat geen gemis in zijn opvoeding als hij maar daar 1 sekse opgevoed wordt, geen interactie krijgt van de andere sekse???
zelfde weerlegde argumenten als gewoonlijk.

Deze komen in elke topic voor, in elke worden ze wetenschappelijk" weerlegd, en toch blijven ze opduiken.

...

Al spreekt het wel voor u dat u uw ongelijk daarna kunt toegeven. Een zeldzame, doch eerbiedwaardige kunst

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 29 augustus 2004 om 09:30.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 09:28   #25
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jorisjeroen
Dit is een deel van een tekst die geschreven naar aanleiding van het verbod op homohuwelijken in de VS. Desalniettemin denk ik wel dat het hier terzake doet. (eerst de vooronderstelling, dan de tegenwerping)
Citaat:
3. Same-sex couples aren't the optimum environment in which to raise children. That's an interesting one, in light of who society does allow to get married and bring children into their marriage. Check it out: murderers, convicted felons of all sorts, even known child molesters are all allowed to freely marry and procreate, and do so every day, with hardly a second thought by these same critics. So if children are truly the priority here, why is this allowed? The fact is that many gay couples raise children, adopted and occasionally their own from failed attempts at heterosexual marriages. Lots and lots of scientific studies have shown that the outcomes of the children raised in the homes of gay and lesbian couples are just as good as those of straight couples. The differences have been shown again and again to be insignificant. Psychologists tell us that what makes the difference is the love of the parents, not their gender. The studies are very clear about that. And gay people are as capable of loving children as fully as anyone else.
Lijkt me vrij duidelijk.
volledige tekst:
http://www.bidstrup.com/marriage.htm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

jaja, ...

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 10:03   #26
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby
dit forum heeft eingelijk maar twee topics : "vlaams blok" en "homo's"
Is mij ook al opgevallen!
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 11:40   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

1. Vreemdgenoeg staat die man bijna alleen in z'n visie, misschien omdat ze in strijd is met zowat al het emprisch onderzoek.
2. Op wat baseerd de man zich voor z'n theorie? Het is een Freudiaan, en ik heb, na wat opzoekingswerk, kunnen besluiten dat hij zich vooral baseerd op de oude Freudiaanse theorie. Béééééétje voorbijgestreefd?!
3. Het artikel dat u daat postte (staat er ondertussen al een bron bij) getuigd niet echt van journalistieke eerlijkheid. Zo lijkt het altijd Verhaeghe zou gezegd hebben dat straffen, autoriteit,.... onnodig zijn. Terwijl één van de kernpunten van z'n theorieën over het de ontwikkeling van het kind stelt dat de 1e Grote Ander de initiële bindingsfiguur is, en de 2e Grote Ander de Wet dient te installeren, om aldus de symbiose tussen 1e Ander en het kind te doorbreken. De Wet, dat staat voor autoriteit. Eén van de belangrijkste punten van Verhaeghe's theorie is dat het fout gaat als die Wet niet geïnstalleerd is, en er dus met andere woorden geen sterke 2e Ander is. Verhaeghe vult echter 1e en 2e Ander niet in met vader en moeder, daar wetenschappelijke onderzoek genoeg heeft laten zien dat het niet schadelijk is voor het kind als het anders gebeurt.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 29 augustus 2004 om 11:40.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 16:55   #28
Horus
Gouverneur

Horus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
zelfde weerlegde argumenten als gewoonlijk.

Deze komen in elke topic voor, in elke worden ze wetenschappelijk" weerlegd, en toch blijven ze opduiken.

...

Al spreekt het wel voor u dat u uw ongelijk daarna kunt toegeven. Een zeldzame, doch eerbiedwaardige kunst
Omdat ik degelijke informatie gekregen heb en niet bekrompen van geest wil zijn, maar wil openstaan voor andere meningen.
Onbekend is onbemind, maar de degelijke uitleg (met dank aan NyNorsk) heeft me één en ander duidelijk gemaakt.

Ik ben maar op zoek naar stapstenen, die mij kunnen loodsen door het verraderlijke moeras dat het leven toch wel is.
Horus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 17:39   #29
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Waarom zijn die rechtsen toch tegen homo-ouders?
Vroeger gingen er jongens naar de kostschool, daar was ook geen moeder-vader patroon?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 18:06   #30
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onbekend is onbemind, maar de degelijke uitleg (met dank aan NyNorsk) heeft me één en ander duidelijk gemaakt.
*kuch* laat ons maar hopen dat je nu niet bsloten hebt dat psychologen compleet kierewiet zijn .
Soit, bedankt!

[size=1](Enne.... bespaar je de moeite van die tweede N steeds in hoofdletter te zetten, 't is Nynorsk met een kleine N in 't midden.... Een mens schrijft ook niet 'FrAns' of 'NeDerlands' .[/size])

Citaat:
Ik ben maar op zoek naar stapstenen, die mij kunnen loodsen door het verraderlijke moeras dat het leven toch wel is.
Bij zware existentiële crisissen kan ik je een collega aanraden die deze zaken zeer vakkundig weet aan te pakken

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 29 augustus 2004 om 18:07.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2004, 18:08   #31
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Waarom zijn die rechtsen toch tegen homo-ouders?
Vroeger gingen er jongens naar de kostschool, daar was ook geen moeder-vader patroon?
Neen, daar werd vooral veel geëxperimenteerd met elkaar
Oud 29 augustus 2004, 18:13   #32
Bhairav

Standaard

Kortom: de holebi's zijn niet meer te bannen uit het straatbeeld. Pech voor diegenen die er niet tegen zijn.
Oud 29 augustus 2004, 18:50   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Pech voor diegenen die er niet tegen zijn.
???????
Oud 29 augustus 2004, 18:52   #34
Bhairav

Standaard

Die er (WEL) tegen zijn... correctie.
Oud 29 augustus 2004, 19:05   #35
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach ach, fouten maken kan de beste hetero overkomen...
Oud 29 augustus 2004, 19:06   #36
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik degelijke informatie gekregen heb en niet bekrompen van geest wil zijn, maar wil openstaan voor andere meningen.
ne welgemeende proficiat
Citaat:
kwil kik u altijd eens meepakken op ne gaytour zu, dat je het wat beter leert kennen
Citaat:
tga hier op den duur nog zwaar filosofisch worden...

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be