![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 10 november 2013 om 22:16. |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 november 2013 om 22:26. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Banneling
|
Maar je verwacht dat wel van een medeforummer? Of heb je blauwe belangen te verdedigen?
Laatst gewijzigd door BBB : 10 november 2013 om 22:35. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik wijs er enkel op dat het afgunst is. Ik stel geen verwachtingen ten aanzien van forumgangers.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jep.
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als jij jezelf door mij misprezen voelt biedt ik hiervoor mijn excuses aan. Je kan aan onze waarde forumgenoot E. Gidius een oordeel vragen of jouw gevoel van misprezen te zijn terecht is of onterecht.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 november 2013 om 23:00. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Parlementslid
|
Jij vindt het dus onterecht ? Begin maar uit te leggen waarom. Dit wordt vast leuk.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 10 november 2013 om 23:00. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is niet aan mij om te oordelen wat terecht is en wat onterecht is.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 november 2013 om 23:00. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
Je begrijpt het verkeerd: wat jij afgunst noemt, is veeleer misprijzen en dat is voor de persoon in kwestie altijd terecht. Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zijn eigen misprijzen voor iets onterecht vond.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je mij nou eens 923.000 € geeft dan wil ik het jou wel zeggen.
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iedereen die ik ooit misprezen geweten heb vond dat onterecht.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
En ik antwoord : "Ik heb helemaal geen honger. Ik heb net gegeten." Dan is jouw besluit dus dat ik wél honger heb, omdat jij vindt dat je dat beter kan weten dan ikzelf ? Mooi, hoor. Nog eens opnieuw dus : waarom wil jij per se uitgaan van de premisse dat hier afgunst in het spel zou zijn ? Dat is immers niet het geval. Mocht hij zijn dotaties niet uit belastinggeld putten, dan zou die man voor mijn part niet één maar tien miljoen per jaar mogen krijgen. Maar het geld dat naar het koningshuis vloeit komt wel uit de schatkist. En die is er dermate erbarmelijk aan toe dat veel mensen die wél heel hun leven gewerkt en bijgedragen hebben, nu een pensioentje opstrijken waarmee ze in gans de rest van hun leven niet eens één jaardotatie van Albert, die nooit heeft bijgedragen, zullen ontvangen. Op zich vind ik dus dat die parasiet al heel blij mag zijn dat hij jaarlijks zo'n hoog bedrag in de schoot wordt geworpen. Tot daar verwijt ik niemand iets. Het is geen eerlijk systeem, maar de wereld is niet eerlijk. Dat hij echter vindt dat - bovenop zijn dotatie - de belastingbetaler ook de energiefacturen van zijn buitenverblijven en yacht moet betalen, d�*t is de aanleiding voor mijn terechte verontwaardiging. En dat De Croo zich dan ook nog eens geroepen voelt om zulks te verdedigen, d�*t is dan weer wat mij plaatsvervangende schaamte ontlokt. Ik herhaal dus voor de traagsten van begrip nog eens wat ik wél en niet voel : geen afgunst, wel verontwaardiging en plaatsvervangende schaamte.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 10 november 2013 om 23:18. |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Parlementslid
|
En toch vond je het onterecht dat ik me terecht verontwaardigd voel ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Provinciaal Statenlid
|
De Open VLD zit in een dusdanige nood dat ze proberen de stemmen van Albert en Paola binnen te halen. Kan iemand die Open VLD'ers eens vertellen dat Albert en Paola niet op Flamands stemmen?
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Banneling
|
De Croo is gehuwd met een vrouw uit de franstalige bourgeoisie. Misschien maakt dat veel goed voor Albert en Paola?
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Heb jij dat veel, dat jij jezelf verontwaardigd voelt met plaatsvervangende schaamte ?
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 november 2013 om 23:50. |
|
|
|