![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan moeten ze die Waalse regering maar afschaffen. De Vlaamse en de Brusselse terloops ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Voil�* zie. Dé oplossing...
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gaat het afschaffen van een regering een mentaliteit van potverteren en profiteren veranderen?
Pense pas.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() nee, maar dan valt het niet meer op hé in een unitair belgie. Leve de struisvogels !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() Gaat een onafhankelijk Vlaanderen dat veranderen?
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken, Wees Immer Uzelf En Ongeknecht Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken, Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht! Laatst gewijzigd door Foundation : 29 augustus 2004 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() Als de Walen de GP willen hebben en houden dan is het denk ik toch normaal dat ze alles uit eigen zak moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Of ze overladen het met beelden van Staf De Clercq-herdenkingen en zo om de bange Waalse mensen te laten zien wat voor beesten die Vlamingen wel zijn. Gelukkig is niemand in Vlaanderen nog zo dom om openlijk Staf De Clercq te herde... oei ja, 't is waar ook... ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
leve jouw portemonnee
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leve de brusselse portemonnee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
VL gaat nog 15.000 jobs extra schrappen? MAAR NATUURLIJK fijn, dan gaat men maar via schiphol of parijs, beiden erg kortbij via de thalys anders kan ook bierset nog uitgebreid worden
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar de bron (het onderwerp, zoals U wil) komt van VTM nieuws. Ik dacht toch dat jij dat kon onderscheiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat hem niet om 'flamingantjes', maar het gemak waarmee geld kan gevorderd worden van het andere gewest. Dit door een falend beleid. Dat jij dat niet ziet, is nog geen reden om het af te schilderen als praat voor 'flamingantjes'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gezever over het gevolg van meer of minder arbeidsplaatsen, mochten Vlaanderen en Wallonië hun eigen volle bestuur hebben.
Hoeveel Vlamingen en Walen werken in Luxemburg, Duitsland, Nederland, Frankrijk? En hoeveel van die nationaliteiten werken bij ons? Astemblief hé.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wanneer door federale ingrepen, zoals het verbieden van tabaksreclame, dit Waalse evenement verlieslatend is, dan is het maar normaal dat diezelfde
federale overheid die misgelopen inkomsten bijpast. Het zal hun leren om dommigheden te beslissen waar niemand een zak aan heeft.
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mij lijkt dit een prima kwestie om over te onderhandelen in het communautaire forum. Nu Wallonië ook wat te wensen heeft, worden die onderhandelingen een stuk makkelijker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Stomme Flaminganten toch. Jullie zien Francorchamps als een Waals evenement. Dat is fout. Het is een (inter)NATIONAAL evenement. Het geniet wereldwijde belangstelling en bekendheid. Nogal wat anders dan jullie achterlijk bedevaartje waar geen kat naartoe komt.
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 29 augustus 2004 om 23:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de voltallige BUB was aanwezig op de foto te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Want zeg nu eerlijk. Welke Vlaams nationalist in hart en nieren wil nu het énige echte evenement missen waarop ze naar hartelust de ideologie kan beoefenen?
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 29 augustus 2004 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |