Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2013, 09:06   #21
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
Alle zenders die programmas onderbreken voor reclame zijn geschrapt van mijn programmalijst.
Als iedereen dat doet is de klant koning.
DOEN!!!
Dus jouw programmalijst is "TV1,Canvas,Ketnet"?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 09:33   #22
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

twordt tijd dat ook tv-zenders hun verouderd businessmodel verlaten en de 21ste eeuw binnenstappen.

Live streaming, te betalen door de klant, en een extratje als die klant geen reclame wenst te zien.
Oud 25 november 2013, 09:52   #23
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik doe zoals velen: de programma's die ik wil zien worden opgenomen. Tegelijkertijd kijk ik dan naar een vroeger opgenomen programma, waarbij ik de reclameblokken snel doorspoel. Lukt perfect.
Jep, doe ik ook zo.
Natuurlijk zal dit gedrag er ook voor zorgen dat ze er wel iets op zullen vinden.
Geen bekeken reclame is geen geld. Het vorige voorstel was om ervoor te zorgen dat reclame niet kon doorgespoeld worden, dacht ik.
Oud 25 november 2013, 10:20   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb nu ook wel de onhebbelijke gewoonte om in slaap te vallen tijdens de programma's, dan spoel ik gewoon terug tot waar ik nog gevolgd heb, de reclameblokken kan ik dan ook verderspoelen.

Maar in feite zouden we die reclameblokken moeten gebruiken om wat lichaamsbeweging te doen ipv heel de avond in de zetel te liggen. Telkens op de hometrainer als het reclame is of zo.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 10:23   #25
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik los het gemakkelijker op.

Geen TV meer. Geen gezeik met reclameblokken. Films huur ik wel online.
Easy as that

Netflix en HBO for the win
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 10:26   #26
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb nu ook wel de onhebbelijke gewoonte om in slaap te vallen tijdens de programma's, dan spoel ik gewoon terug tot waar ik nog gevolgd heb, de reclameblokken kan ik dan ook verderspoelen.

Maar in feite zouden we die reclameblokken moeten gebruiken om wat lichaamsbeweging te doen ipv heel de avond in de zetel te liggen. Telkens op de hometrainer als het reclame is of zo.
Dat is eigenlijk nog eens een goed idee. Maar ik heb altijd de gewoonte tijdens het tv-kijken nog op de pc te zitten ook, dus jah...
Maar eigenlijk zou je dat moeten doen, in plaats van te zitten wachten tot het overgaat.
Oud 25 november 2013, 10:34   #27
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik doe zoals velen: de programma's die ik wil zien worden opgenomen. Tegelijkertijd kijk ik dan naar een vroeger opgenomen programma, waarbij ik de reclameblokken snel doorspoel. Lukt perfect.
Ook te gek niet, zit je daar continue door te spoelen.

Ik heb geen enkel probleem met een reclameblok als men dat voor -en na een uitzending/film gaat programmeren.

Niet midden in een film als er juist iemand probeerde een ander lief te hebben laat staan neer te steken ineens reclame voor WC papier/pampers/inlegkruisjes/honden -en katten eten ...

Veel mensen zien tegenwoordig af van het TV kijken dacht ik wat dan uiteindelijk ook een hele industrie/handel min of meer in gevaar brengt wat uiteindelijk zal ontaarden in dat mensen zich met iets anders gaan bezighouden dan TV kijken.
(job verlies in de bedrijven/de handel/de winkels die ze maken/verkopen als er veel minder TV's verkocht worden misschien?)

Zoals ik al eerder wist te schrijven zullen de gezelschapsspellen het terug winnen, u weet wel: Monopoly, Stratego, Schaken, Dammen, Cluedo een ellenlange lijst.

Dan heb je natuurlijk ook die groep mensen die achter de PC blijft 'hangen' waar men uiteraard al vrij 'slim' wist op in te spelen met het 'uitvinden' van de Internet TV.

Vroeger (lang geleden hoor) zag je nog eens een goede show op TV, tegenwoordig met al die inkomsten van de reclame zie je echt niets meer, wat dansprogramma's, wat spelletjes, wat klinkklare onzin programma's waar je mensen elkaar ziet in elkaar rammen en ga zomaar voort ...

In mijn kennissenkring zijn er al verschillende mensen overgegaan tot het buitenzwieren van hun TV toestel.

Ikzelf kijk nog maar raar of zelden TV, koop de films die ik graag zie ...

De reclame blokken werken ook het 'downloaden' van programma's/films in de hand al dan niet illegaal

Laatst gewijzigd door Universalia : 25 november 2013 om 10:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 17:34   #28
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Veel mensen zien tegenwoordig af van het TV kijken dacht ik wat dan uiteindelijk ook een hele industrie/handel min of meer in gevaar brengt wat uiteindelijk zal ontaarden in dat mensen zich met iets anders gaan bezighouden dan TV kijken.
(job verlies in de bedrijven/de handel/de winkels die ze maken/verkopen als er veel minder TV's verkocht worden misschien?)

Zoals ik al eerder wist te schrijven zullen de gezelschapsspellen het terug winnen, u weet wel: Monopoly, Stratego, Schaken, Dammen, Cluedo een ellenlange lijst.

Dan heb je natuurlijk ook die groep mensen die achter de PC blijft 'hangen' waar men uiteraard al vrij 'slim' wist op in te spelen met het 'uitvinden' van de Internet TV.

Vroeger (lang geleden hoor) zag je nog eens een goede show op TV, tegenwoordig met al die inkomsten van de reclame zie je echt niets meer, wat dansprogramma's, wat spelletjes, wat klinkklare onzin programma's waar je mensen elkaar ziet in elkaar rammen en ga zomaar voort ...

In mijn kennissenkring zijn er al verschillende mensen overgegaan tot het buitenzwieren van hun TV toestel.

Ikzelf kijk nog maar raar of zelden TV, koop de films die ik graag zie ...

De reclame blokken werken ook het 'downloaden' van programma's/films in de hand al dan niet illegaal
Buitenzwieren van de TV zal volgens mij niet zo dikwijls gebeuren. Buitenzwieren van het TV-abonnement daarentegen...
De vraag is: wie levert welke meerwaarde? De producent van een film, debat, soap of show, en alle mensen die daaraan meewerken, leveren een meerwaarde - zonder hen bestond het product niet. En als ze een goed product afleveren, zullen er wel mensen zijn die daarvoor willen betalen, in cash of in reclame.
De TV-zender daarentegen plakt die verschillende producten aan elkaar in een volgorde die zij kiezen. Een heel belangrijk proces in de tijd voordat internet bestond, want het was de enige manier om het product tot bij de klant te brengen. Vandaag is die meerwaarde heel beperkt, of zelfs negatief - mensen willen betalen om de film of de soap te zien, maar dan wel op een moment dat zij willen. En dat wringt compleet met de opzet en doel van een TV-zender.
Dus volgens mij gaan we in de toekomst productiehuizen zien die rechtstreeks hun producties tegen betaling op internet zetten. De 'tussenhandelaar', de zenders, verdwijnen. Je kijkt naar wat je wilt, wanneer je wilt, en je betaalt voor de programma's die jij wilt zien.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2013, 17:35   #29
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Zeg dat het waar is. Ik ben die eindeloze, opgedrongen reclameblokken van tegenwoordig, bijna de helft van de zendtijd beu. Kotsbeu.
Ik kijk nog zelden TV, wat ze uitzenden is meestal het zien niet waard en dan krijg je om de 15 min. zowat 7 min. reclame. De VTM zenders zijn er kampioen in.
Hopelijk krijgen, de zichzelf almachtig wanenden, tegenwind nu.
De hamvraag is: waarom moet er nog belastinggeld naar een waardeloze VRT gaan als de staat zich geleidelijkaan uit de commerciële sector terugtrekt (Fortis)?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be