![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() PirateParty: http://piratenpartij.be/de-statuten
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Hoe zit dat dan met de europese richtlijnen ivm privacy. Volgens de eu wetgeving zou je in se naar een bedrijf kunnen bellen en je dossier opvragen of laten verwijderen. Een IP-adres mogen ze niet bijhouden. Is deze dataretentie wetgeving geen directe schending van die wetten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Ochgottekekes toch. Six (zijn nick staat voor zijn aantal hersencellen) doet een wanhopige poging om de N-VA te bekladden. Dat deze poging tevergeefs zal zijn beseft hij absoluut niet. Wat een sukkel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Six wordt dan Five. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Vertel meer over dat laatste?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Partido Popular van Mariano Rajoy misschien ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Partido_Popular_(Spanje) of vertaald naar Wallonië Partij der Poenpakkers.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() ik
als linkse Vlaming is er zowiezo al geen alternatief, maar de ruk naar rechts van de N-VA doet mij serieus de wenkbrauwen fronsen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dubbel
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 Laatst gewijzigd door Anselmo : 25 november 2013 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() ACTA was de zoveelste iteratie van handelsovereenkomst tussen de verschillende naties met de VS met zeer bezwaarlijke elementen wat betreft vrije meningsuiting, copyright en patenten. Vooral in Polen en ook Duitsland ontketende dit een ware golf van protest toen de inhoud van ACTA bekend geraakte via lekken.
ACTA, net als PIPA & SOPA (en nu TPP) werden namelijk achter gesloten deuren onderhandeld en buiten alle democratische controle. Wat lectuur: Poland: Mass protests against ACTA Tens of thousands in Germany protest against ACTA’s attack on the Internet De Gucht gaat ACTA forceren Let vooral op hoe weinig dit allemaal in onze media aan bod kwam en hoeveel politici hierover spraken in België. Let ook op wie de boel erdoor wou jagen.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik stem voor de N-VA omdat ze het dichtste bij mijn standpunten liggen en ook de geloofwaardigheid mee hebben wat betreft die standpunten. Ik hecht geloof in hun rechten en plichten ideologie en daar staan ze ook achter. Ik ben absoluut voor een betere efficientie van de overheid en een lager aantal ambtenaren. Ik ben voor de verschuiving van belasting op arbeid nr belasting op vermogen/consumptie. Waar ik hen niet in steun is een war on drugs. Begrijp me niet verkeerd. Ik keur drugs niet per se goed. Maar ik vind het hypocriet om alcohol daar dan niet in te betrekken of tabac. Anderzijds is de wet de wet en je kan er ofwel gevolg aan geven tot ze verandert ofwel zoals velen ze negeren wat absurd is. Ook in GAS boetes volg ik hen niet. Ik vind dit een aanfluiting van de scheiding der machten. Dan even een afweging van de andere partijen: Groen zou ik voor kunnen stemmen. Ze willen dat de belg milieubewuster leeft en dat belgie groener wordt. Daar ben ik absoluut voorstander van. Het enige probleem is dat als je een geloofwaardig groen programma wenst te promoten, je toch best enige wetenschappelijke kennis hebt. Die overkapping van de ring is zo'n symbool dossier. Dat kost massa's geld en voor weinig impact. Auto's die rijden zorgen voor minder uitstoot. Dat is productief. Investeren in research voor groene energie zoals optimaliseren van windmolens, dat is positief. Ijveren voor minder transport en meer eigen streekproducten, dat is goed want je hebt niet alleen minder uitstoot maar ook meer velden nodig voor die producten. En de moeder aller groene maatregelen: de aangroei van de bevolking afremmen en minder consumptie. O. VLD: hebben geen geloofwaardigheid meer na dit weekend hoewel enkele maatregelen wel goed scoren bij mij zoals afschaffen van subsidies voor religies, uitdovend kindergeld en dergelijke meer. SP.A: Tobback is daar baas. Zolang er een idioot kapitein speelt... bovendien komen ze nergens in de buurt van mijn mening te delen. Constant groepen voortrekken in het kader van sociaal te zijn (terwijl ze een ganse andere groep compleet negeren), zich niets maar dan ook niets aantrekken van inkomsten/uitgave plaatjes edm. CD&V: ACW/ACV/ARCO Nuff said. PvdA: is een propaganda partij die oppositie wenst te voeren in ruil voor cash. VB: idem pvda maar dan rechts ipv links. Als je je constant op een belachelijke wijze in de pers profileert en voluit andere partijen schoffeert, dan raak je niet in de regering en je gaat me niet wijsmaken dat een De Winter dat niet weet. Met zijn politieke capaciteiten had hij met een meer gematigde campagne al lang kunnen deelnemen aan het bestuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Mijn stem gaat er op EU niveau zeker en vast naartoe. Waarschijnlijk ook op Vlaams niveau. Federaal niveau is er maar 1 keuze.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nonsens. Strategische stemmers verdienen niet beter dan bedrogen uit te komen. Wat er overigens strategisch is aan een stem op de Piratenpartij is mij een raadsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben flamingant en wil daar desnoods nog enkele rechtse sociaal-economische accenten bijnemen maar als men enkele verwacht mijn stem te winnen met een zuiver hard rechts sociaal-economisch programma: Neen, dank u! Ik ben een flamingant, géén liberaal! Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 25 november 2013 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad. Men wil de liberale stemmen, maar beseft niet dat men bezig is alle linkse en centrumkiezers weg te jagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Neen, dat heeft niks te maken met windhaan spelen: niet de kiezer is hier veranderd, wél de partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat de klemtoon op het drugsaspect in Antwerpen me ietwat spijt geeft van mijn stem - maar ik zie geen duidelijk alternatief momenteel op gemeentelijk niveau.
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |